Skrevet av Emne: Menstrasjon og mat  (Lest 4721 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Menstrasjon og mat
« #30 : 04. august 2009, 20:22 »
Jo, men det er varierer fra hvordan prevensjon du bruker. Selv bruker jeg P-ring som har et veldig lavt innhold av hormoner, så sjansen for å få blodpropp er langt lavere enn det er ved å bruke p-piller.
Da har jeg lært noe nytt. Smiley

jeg var forresten hos legen idag og tok blodprøver, jeg trodde jeg var en barsking, men jeg besvimte og greier. Jeg målte blodsukker i samma slengden. Det er normalt, men grenser til å bli litt for lavt. Merkelig, da jeg var yngre hadde jeg altfor høyt blodsukker....
Noe spesielt diettregime på gang?

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Menstrasjon og mat
« #31 : 05. august 2009, 11:09 »
Er det vanlig med jerntilskudd, eller har dette en del bivirkninger?

Jerntilskudd er vel ikke direkte vanlig. Men rett mat kan faktisk gjøre slik at du slipper tilskudd. Ikke alle som klarer ta opp tilskuddene heller, og heller bare blir dårlig i magen.



Øker ikke p-piller etc. risikoen for blodpropp etc. ganske betraktelig, selv for unge kvinner?

P-piller øker nok ikke bare risikoen for blodpropp, men gir også ; ustabile ledd og senefester, mulighet for krefttyper, man har langtidsvarige bivirkninger som " hormonelle forstyrrelser" , kan faktisk også gi barnløshet.

Men desverre får man ikke annet i dette landet, og skal man ha mindre "skadlige" 7mindre bivirkninger; Så må det søkes om å få. Eksempelvis; Antiøstrogener og testosteronimplantater. Det er en laaang prosess og da må "alt annet være utprøvet først".

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Ugress

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 28

Sv: Menstrasjon og mat
« #32 : 05. august 2009, 13:13 »
Noe spesielt diettregime på gang?

Jeg har ikke spist nok karbo i det siste, fordi jeg ville gå ned noen få kg... Men jeg fikk beskjed om å spise mer karbo av legen, så da får jeg vel det
No pain, no gain

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!