Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 136004 ganger)

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #435 : 17. juni 2009, 02:31 »
Et dyr, slik som oss..
ALT levende på jorden er dyr (se bort ifra små ting). Ifølge den tankegangen der så kan jeg si: Du er i slekt med en måke, fordi det er også et dyr
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #436 : 17. juni 2009, 02:32 »
Nei, uff,, jeg går og legger meg.. Diskusjonen har blitt for...ja.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #437 : 17. juni 2009, 02:33 »
Nei, uff,, jeg går og legger meg.. Diskusjonen har blitt for...ja.

når du kommer med tåpelige påstander backet opp av tåpelige beviser, hva forventer du?

god natt.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #438 : 17. juni 2009, 02:34 »
Nei, uff,, jeg går og legger meg.. Diskusjonen har blitt for...ja.
Takk Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #439 : 17. juni 2009, 02:34 »
Nei, uff,, jeg går og legger meg.. Diskusjonen har blitt for...ja.

Ja gå å legg deg med gorillan din haha...

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #440 : 17. juni 2009, 02:36 »
Pass deg Gærneheia. Hun er tilbake imorgen Wink
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #441 : 17. juni 2009, 02:38 »
ja når man finner bananer rundt omkring så... Vi gutta må slutte å vifte med den, hu blir så lett provosert.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #442 : 17. juni 2009, 02:47 »
Nei, uff,, jeg går og legger meg.. Diskusjonen har blitt for...ja.

Men jeg lurer på to ting. Diskusjonen er blitt for... HVA?

Og 2: Tar jeg feil. Er ikke en måke også et dyr?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #443 : 17. juni 2009, 02:51 »
"dyr
subst. n dyr () [dyːɾ] levende skapning med sanse- og bevegelsesevne (unntatt menneske) som ernærer seg av organiske stoffer"
http://no.thefreedictionary.com/dyr
Første treff på dyr+definisjon på google btw.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #444 : 17. juni 2009, 03:52 »
Har prøvd en lignende diett selv med stor suksess. Paleolithic diet som det heter på engelsk, går ut på å spise så likt som mulig som det vi gjorde for hundretusner av år siden. Det vil si rent kjøtt, nøtter, frukt, bær og masse grønnsaker. Alt av brød og melk er fy fy, men det er lov å varme maten man spiser. Godt over halvparten av dagsbehovet skal komme av fett, og inntaket av karbohydrater skal begrenses så mye som mulig.

Dette kostholdet har det vært forsket mye på, og resultatene til de som har fulgt opplegget er ganske overbevisende. I tillegg til vektreduksjon hos de som var overvektige, har livsstilsykdommer som diabetes blitt kurrert i løpet av få uker. Man har også forsket på enkelte stammer som lever primitivt og spiser det samme som man forfekter i denne dietten, og der fant man ut at kreft, hjertesykdommer og diabetes var sykdommer som forekom svært sjelden.

I dagens samfunn har fett blitt fy fy samtidig som vi stapper i oss mengder med karbohydrater. Store deler av kosten vår består av mat som vi i utgangspunktet ikke klarer å fordøye uten å male det opp til pulver for så å varmebehandle molekylene til det ugjenkjennelige. Karbohydrater, uansett om det kommer fra sukker, stivelse eller fiber behandles på samme måten av kroppen. Det leveren ikke klarer å omdanne til glykogen, lagres som fett. Glykogen påvirker som kjent blodsukkeret og er årsaken til at snart halve landet sliter med diabetes. Det er også negativt for veksten å ha et kosthold som i all hovedsak baserer seg på karbohydrater. Gjennomsnittshøyden gikk ned etter jorbruksrevolusjonen, (samt levealder og generel helse) og i fattige deler av feks Kina der folk nesten utelukkende lever av ris, er gjennomsnittshøyden vesentlig lavere enn i resten av verden.

Selv så prøvde jeg dette i en uke, og konstant kvalme, sure oppstøt samt dårlig matlyst som jeg hat slitt med i mange år forsvant etter bare 2 dager. Søvnen ble bedre og jeg fikk masse overskudd av energi.

Synd det hele rakna etter bare en uke. Ble rett og slett for mye jobb å planlegge\lage all maten. Nå er jeg tilbake til en gjennomsnitts norsk "sundt" kosthold med brød, melk, rent kjøtt, ris, potet, taco, grandiosa og cornflakes. De sure oppstøtene er tilbake som aldri før, og jeg har vært tidvis konstant kvalm i et par uker. Ikke sover jeg spesielt godt heller Smiley

http://www.bodybuilding.com/fun/berardi75.htm
http://paleodiet.com/

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #445 : 17. juni 2009, 08:09 »
Ja, latterliggjør alt man vil, rå naturlig mat er fortsatt overlegent. Spør en gorilla hvor mye han tar i benk.

Hvis vi skal sammenligne oss så er det greiere å gå for Julius:
The DNA of gorillas is 98%–99% identical to that of a human,[2] and they are the next closest living relatives to humans after the two chimpanzee species.

Og ikke alle Juliuser er råveganere:
The Common Chimpanzee has an omnivorous diet, a troop hunting culture based on beta males led by an alpha male, and highly complex social relationships.

Følgelig så finner jeg argumentet "spis raw fordi gorillaene gjør det" en smule søkt.

Hvis man hadde funnet en gorilla som hadde skjønt at å løfte benk er en fin brystøvelse og hadde sett behovet for å utvikle kassa litt og presset, så hadde man utvilsomt sett noen heftige press. Men det er ikke bare diett som skiller en gorilla fra et menneske, det er genetiske forskjeller.

Hvis det bare er en diett som skal få meg til å få dekket kroppen av pels, få en holdning og et åsyn som sikrer meg plass i vanskaptregisteret etc., så skremmer det meg ganske mye vekk fra en raw-diett.

Jeg har mye til overs for en diett med stort innslag av vegansk kosthold med lite animalske produkter og med masse frukt. Mye av det er på grunn av etikk (som nevnt tidligere har jeg lite til overs for indistrualisert husdyrhold). Og at det forskningsmessig er godt belegg for å påstå at en diett med stort innslag av frukt og grønt gir god helse.

Det jeg ikke kjøper er at *rå squash* skal være overlegen *stekt squash* (som forøvrig er dritgodt).

(og ja, forøvrig, superfoods er fine greier, men det er ingen joker i den forstand at det skaper masse: hvis man spiser 6 gram spirulina så får man ikke mer enn 6 gram proteiner i seg uansett hvor god fordeling spirulina har)

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #446 : 17. juni 2009, 13:10 »
Vet dere hva? Jeg foreslår at vi tar 30927498472 skritt tilbake, og bare legger ned hele samfunnet og lever naturlig sammen med apene i Afrika, skikkelig koselig og veldig harmonisk og alt det der. Flower Power.

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #447 : 17. juni 2009, 15:12 »
Following a raw food diet has some definite benefits that can now be backed up through scientific research. For instance, according to a study found in The Journal of Nutrition following a raw food diet long-term can help lower the risk of cardiovascular disease, and lower the levels of total cholesterol and triglycerides. Another study conducted by Dr. Luigi Fontana and his team found that followers of a raw food diet have low body mass index (BMI), high Vitamin D levels, low levels of C-reactive protein, and lower levels of IGF-1. Vitamin D level is important because it is closely related to bone strength. C-reactive protein is "an inflammatory molecule that is becoming linked with the risk of heart disease, diabetes and other chronic disease," which means that a low level should indicate less risk. IGF-1 is "a growth factor linked to risk of breast and prostate cancer," which again means that a low level should indicate less risk.

A study on raw food diet followers conducted over a period of 2 years by Lenka J. Zajic (who holds a Masters in Vegan and Live Food Nutrition from the Tree of Life Rejuvenation Center in Arizona) showed some interesting results in women especially. Zajic's study shows a marked improvement in women's menstrual cycles as well as a drop in overall stress levels and a decrease in the amount of sleep needed to feel well rested. Zajic claims that "There seems to be no question that, at least initially, eating a raw foods diet can reduce or cure many health complaints."

To conclude recent mainstream scientific studies have shown that following a raw foods diet can lower the risk of cardiovascular disease, breast cancer, prostate cancer, diabetes, and other chronic diseases while aiding with maintaining a healthy weight, BMI, cholesterol levels, triglyceride levels, and strong healthy bones.
http://www.naturalnews.com/026238_food_raw_food_health.html

Tipper at Eneres er sunnere enn de fleste som kritiserer henne her på forumet.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #448 : 17. juni 2009, 15:36 »
Greit å ta en titt på eferansene også:

JoN-artikkelen:
Long-Term Consumption of a Raw Food Diet Is Associated with Favorable Serum LDL Cholesterol and Triglycerides but Also with Elevated Plasma Homocysteine and Low Serum HDL Cholesterol in Humans1,2
Corinna Koebnick, Ada L. Garcia, Pieter C. Dagnelie, Carola Strassner, Jan Lindemans, Norbert Katz, Claus Leitzmann and Ingrid Hoffmann

Dietary Fibre and the Metabolic Syndrome Group, German Institute of Human Nutrition; Department of Epidemiology, Maastricht University; Institute of Nutritional Science, University of Giessen; Erasmus University Medical Center Rotterdam; Institute of Clinical Chemistry, University of Giessen


High consumption of vegetables and fruits is associated with reduced risk for cardiovascular disease. However, little information is available about diets based predominantly on consumption of fruits and their health consequences. We investigated the effects of an extremely high dietary intake of raw vegetables and fruits (70–100% raw food) on serum lipids and plasma vitamin B-12, folate, and total homocysteine (tHcy). In a cross-sectional study, the lipid, folate, vitamin B-12, and tHcy status of 201 adherents to a raw food diet (94 men and 107 women) were examined. The participants consumed ~1500–1800 g raw food of plant origin/d mainly as vegetables or fruits. Of the participants, 14% had high serum LDL cholesterol concentrations, 46% had low serum HDL cholesterol, and none had high triglycerides. Of raw food consumers, 38% were vitamin B-12 deficient, whereas 12% had an increased mean corpuscular volume (MCV). Plasma tHcy concentrations were correlated with plasma vitamin B-12 concentrations (r = –0.450, P < 0.001), but not with plasma folate. Plasma tHcy and MCV concentrations were higher in those in the lowest quintile of consumption of food of animal origin (Ptrend < 0.001). This study indicates that consumption of a strict raw food diet lowers plasma total cholesterol and triglyceride concentrations, but also lowers serum HDL cholesterol and increases tHcy concentrations due to vitamin B-12 deficiency.


Zajics artikkel:
http://www.iowasource.com/food/lenkastudy_0806.html

(i) Er Iowa Source et vitenskapelig tidsskrift?
(ii) Slik jeg forstår artikkelen så er det gjort en stor spørreundersøkelse blant raw-veganere om hvilke helseproblemer som har blitt mindre. Hvis folk er som Eneres så skjønner jeg at rapportene er positive. I mitt syn er konklusjonen: Blant raw-veganere er det en generell oppfatning om at diverse helseproblemer som (...) har blitt redusert etter at de begynte på en raw-diett.

 

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #449 : 17. juni 2009, 16:03 »
Jeg tror det er fordeler og ulemper med en rå vegetarisk diett, bare så det er sagt. Men det er så mange som er negative her i tråden, at jeg får lyst til å være positiv. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!