Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 135920 ganger)

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #510 : 20. juni 2009, 16:26 »
Nå må vi beholde buksene på, ingen grunn til å begynne med høyre hånd over en tekstbasert samtale Smiley

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #511 : 23. juni 2009, 01:15 »
Enerenes, allier deg med Jan Thomas...

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #512 : 23. juni 2009, 01:44 »
Enerenes, allier deg med Jan Thomas...
Litt saklig er det vel lov å være?
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #513 : 23. juni 2009, 01:45 »
Enerenes, allier deg med Jan Thomas...

er han raw-food tilhenger?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget hypnose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #514 : 23. juni 2009, 01:52 »
Hei alle sammen  Cheesy  Jeg tenkte jeg ville begynne mitt medlemsskap her med å introdusere min livsstil med andre her inne, og ihvertfall her hvor folk er veldig opptatt av sin helse! Jeg har dette innlegget på et annet treningsforum, men der var det få folk som responderte, og flesteparten som faktisk responderte var negative. Det er greit nok, men jeg ville også starte tråden på dette forumet også for å se hva andre også mener! Smiley

Alle har hørt om vegetarianere, kanskje du er en selv eller kjenner noen som er det. Mange har også hørt om veganere og vet at dette er mennesker som ikke spiser animalske produkter. Men jeg har opplevd at få vet om rå-veganere. Og der kommer jeg inn i bildet. Er du en som har fordommer mot disse alternative livsstilene, så ønsker jeg å prøve å fjerne disse fordommene ved å informere litt om hvorfor jeg mener min rå-veganer livsstil er den ultimate og beste måten å leve på.

Bare sånn for definisjonen sin skyld, fellestrekk ved livsstilene:

Vegetarianer
- en som ikke spiser kjøtt, fisk eller fugl.

Veganer- en vegetarianer som også ekskluderer meieriprodukter og egg.

Råveganer/råkoster
- En veganer som spiser alt rått.

_________________________________________________________________

Vi er aper, i slekt med sjimpansene, vi er "Den femte ape". Vi er de eneste dyrene som er overvektige og som dør av måten vi spiser på. Kjæledyrene våres dør av samme årsak, fordi det er vi som lager maten deres.
Har du noen gang sett en løve som steker maten sin før han spiser den? Hva med en ape som friterer banan? Eller en elefant som koker plantene før han gafler det i seg? Selvsagt ikke, og det er der jeg mener vi mennesker må tenke på hva vi egentlig holder på med.

Jeg er en råveganer, mitt kosthold består hovedsakelig av rå grønnsaker, frukt, nøtter, bær og frø, kaldpressede oljer. Pluss andre naturføde som f.eks. klorofyll, alger sjøtang osv. som ikke har vært varmebehandlet eller har noen tilsetningsstoffer. Kun naturlige og rene produkter. (Jeg personlig inkluderer også honning og pollen i mitt kosthold, noe som er et animalskt produkt, men som samtidig går an og spise rått, uten at det er blitt behandlet.)
At produktene er organisk er veldig viktig. Men siden det er vanskelig for meg å få tak i alt i organisk tilstand her i Norge, så må jeg ta til takke med sprøytede produkter også. Noe jeg er veldig lite fornøyd med. Sprøytemidler er noe av det verste som finnes, men vi hører ikke mye om det fordi da ville det fått store konsekvenser for matindustrien.

Håper jeg har fått gitt et nogelunde bilde av hva en råveganer hovedsakelig spiser!:)

Mange synes jeg er sær og rar når det kommer til mat, og det må de bare få lov til å mene. Jeg vet med meg selv at jeg lever på den absolutte beste og sunneste måten jeg kan leve på. På tide at vi begynner å bli mer miljøbevisst med tanke på planeten og helsa vår ikke minst.

Dette er noe jeg brenner for, og jeg vil så veldig gjerne dele denne måten å leve på med andre som ikke er klar over denne livsstilen!

Når man koker/steker/friterer maten, da dreper man viktige enzymer og næringsstoffer. Ved å spise det rått, da er naturligvis alle vitaminer og enzymer intakt.

"Du er hva du spiser" er en klisje vi alle har hørt. Og den stemmer faktisk! Så spiser du varmebehandlet mat, da er maten tømt for massevis av næring ("død mat"). Spiser du "levende mat" som rå organiske naturlige, ja da kan du vel selv tenke deg hvor takknemlig kroppen din blir.

Helsefordelene er helt utrolig ved denne kosten. Overvekt forsvinner, sykdommer som diabetes, kreft, hjertesykdommer osv kan reverseres, bremses eller blir kurert, ifølge folk som selv har hatt disse sykdommene og blitt friske!
Energien er helt utrolig, ja hele kroppen kommer til å begynne å forandre seg (mange merker det fra første dag til og med). Hud, hår, negler osv forbedres.

Før jeg ble råveganer, tenkte jeg ikke på frukt og grønnsaker som mat, det var bare en annen form for tilbehør ved siden av den "ordentlige" maten, kjøtt, kylling, fisk osv. Men faktum er at frukt og grønnsaker er MAT! Det er EKTE mat! Det andre vi spiser, er ikke ekte mat i mine øyne, det er falsk mat som er blitt behandlet for at folks kal fortsette og kjøpe det. Tro meg, produsentene lager ikke maten din med kjærlighet i tankene.

Jeg kunne skrevet en hel bok om dette, men jeg overlater kontrollen til de av dere som ønsker å få vite mer om dette. Bare spør så svarer jeg!  Smiley



Fanatisk *host*

Begynner å bli sår i halsen...

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #515 : 23. juni 2009, 01:55 »
Kan ikke si jeg blir så veldig imponert over ditt vokabulær, da  du nå har sagt det samme i alle 3 trådene mine. Bare sånn for din egen del mener jeg Wink
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget hypnose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #516 : 23. juni 2009, 01:57 »
Kan ikke si jeg blir så veldig imponert over ditt vokabulær, da  nå har sagt det samme i alle 3 trådene mine. Bare sånn for din egen del mener jeg Wink

Er ikke meningen å slenge dritt, men alt ved deg skriker "fanatisk". Du heller mer mot det ekstreme enn mot balanse. Vet hvordan det er fordi jeg var sånn selv før.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #517 : 23. juni 2009, 02:00 »
Er ikke meningen å slenge dritt, men alt ved deg skriker "fanatisk". Du heller mer mot det ekstreme enn mot balanse. Vet hvordan det er fordi jeg var sånn selv før.
Her må jeg ta Eneres side, for det virker ikke som om du er helt klar i hodet selv mtp hva du presterer å skrive i crunches tråden. Det er lettere å se flisen i din brors øye enn bjelken i ditt eget.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hypnose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #518 : 23. juni 2009, 02:02 »
Her må jeg ta Eneres side, for det virker ikke som om du er helt klar i hodet selv mtp hva du presterer å skrive i crunches tråden. Det er lettere å se flisen i din brors øye enn bjelken i ditt eget.

Kan godt bli personlige vi... Du er sur fordi du ble eid og du vet at du tar feil, men det er hardt å innrømme det.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #519 : 23. juni 2009, 02:04 »
Kan godt bli personlige vi... Du er sur fordi du ble eid og du vet at du tar feil, men det er hardt å innrømme det.
Nettopp! Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hypnose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #520 : 23. juni 2009, 02:04 »

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #521 : 23. juni 2009, 02:05 »
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #522 : 23. juni 2009, 02:06 »
Her må jeg ta Eneres side, for det virker ikke som om du er helt klar i hodet selv mtp hva du presterer å skrive i crunches tråden. Det er lettere å se flisen i din brors øye enn bjelken i ditt eget.

hvordan kan du ta eneres sin side?

alt hypnose sier stemmer jo på en prikk.

hva som har skjedd på en annen tråd har jo ingenting med saken å gjøre.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #523 : 23. juni 2009, 12:53 »
For å spore tilbake til topic:  Jeg har fortsatt ikke skjønt hva slags mangler visse her påstår at raw food har. Når noen påstår dette så blir jeg ivrig etter å finne ut hva det er de mener.. Så kom med det om noen mener det fortsatt.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget hypnose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #524 : 23. juni 2009, 13:09 »
For å spore tilbake til topic:  Jeg har fortsatt ikke skjønt hva slags mangler visse her påstår at raw food har. Når noen påstår dette så blir jeg ivrig etter å finne ut hva det er de mener.. Så kom med det om noen mener det fortsatt.

Smak... Stekt, feit mat er godt.

Hadde vært temmelig deprimerende å komme hjem til bare rå føde etter en 14-timers arbeidsdag + at jeg har prøvd noe lignende tidligere, eller vegetarkost da, og det fjernet det meste av min vitalitet og sexlyst. Ordentlig god og feit mat gjør meg godt, både psykisk og fysisk.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!