Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 135919 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1095 : 13. juli 2009, 23:07 »
Ja, det er bare vanskelig å fokusere mange ganger også når det er så enorm pågang med negativitet fra mange. Da kan andre "uskyldige" bli trukket inn under kammen og det skal ikke skje. De som er saklige skal ikke få lide for hva jeg kaller for fjortisbanden og haterne som pirker og hakker alt ihjel bare for faenskapen sin skyld. Nok er nok. Da flyter bare alle i hverandre og de som faktisk er seriøse.

Helt for ferdelig moderering på dette forumet. Ikke rart musene danser på bordet til det knekker..

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Ingar87

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 268

  • The Juggernaut
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1096 : 13. juli 2009, 23:10 »
Hver gang noen prøver å diskutere saklig med deg skjønner du ikke hva det er snakk om og påstår at det som taes opp for å motsi dine påstander ikke er relevant, eller så ignorerer du det komplett.

Du bør logge deg av treningsforum, skru av PCen og revurdere fremgangsmåtene dine.
GridIron Barbell

210-150-230 @ 88kg RAW

Sterk, blid og fordomsfri.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1097 : 13. juli 2009, 23:11 »
Jeg har også vært 100% saklig og ikke kommet med noe som kan kalles personangrep etter "eneres=snoopberlingdogg/cat tank" tråden. Da fikk jeg nemlig en advarsel av en moderator som jeg tok til meg, etter dette kan du ikke klage på sakligheten min Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1098 : 13. juli 2009, 23:15 »
Ja dere er en fin gjeng med modne oppegående sterke, blide og fordomsfrie gutter..! Jeg har ihvertfall fått ett kjempegodt inntrykk! Dvs. innimellom alle diagnosene på min psykiske helse og deres evalueringer av meg som person da selvsagt. Meget opplysende å lære om seg selv av andre på nettet Smiley MEGET opplysende. Ja det må jeg virkelig si. Smiley


ops, skrev jeg det høyt.. hmmm, hva blir konsekvensene. 10 mot 1.. La oss vente og se i spenning!!

Hvem da?
Sa brura

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1099 : 13. juli 2009, 23:16 »
Hvem da?
Meg, snoop, boyscoutslayer, fleskulf og probably nebbdyret som til tider er litt nebbete.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1100 : 13. juli 2009, 23:16 »
Ja se her ja, her kommer de som føler seg truffet frem, en etter en gitt!!

Jøss, så du visste hvem banden var også ja.. tankevekkende men ikke overraskende.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1101 : 13. juli 2009, 23:18 »
Ja se her ja, her kommer de som føler seg truffet frem, en etter en gitt!!!
Faktisk blir det feil å kalle meg for de, jeg er tross alt bare en person. Men jeg er såpass klar i hodet at jeg forstår hvem du mener da du flere ganger har utdypet det som grunnlag på at du ikke ønsker å svare på de seriøse spørsmålene jeg har. At du er minst like lite saklig som jeg (til tider) er, er en annen sak.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1102 : 13. juli 2009, 23:19 »
Jeg mener man må regne med personangrep når en person er så til de grader ukompatibel med andre mennesker. Det er jo tross alt DU som person som ikke duger til denne diskusjonen, så da må du jo regne med at det blir ett og annet angrep på deg som person. I enhver skikkelig debatt så skal man respektere og behandle andres meninger med måte og toleranse. Men når vedkommende, i dette tilfellet, DU, ikke evner å høre på hva andre som vet mer enn deg sier, så er det DU som i første omgang har brutt normal debatt-etikk og skikk. Skyld deg selv.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1103 : 13. juli 2009, 23:20 »
Ja dere er en fin gjeng med modne oppegående sterke, blide og fordomsfrie gutter..! Jeg har ihvertfall fått ett kjempegodt inntrykk! Dvs. innimellom alle diagnosene på min psykiske helse og deres evalueringer av meg som person da selvsagt. Meget opplysende å lære om seg selv av andre på nettet Smiley MEGET opplysende. Ja det må jeg virkelig si. Smiley


ops, skrev jeg det høyt.. hmmm, hva blir konsekvensene. 10 mot 1.. La oss vente og se i spenning!!

Nei, dere misforstod. Hun skrev at hun har fått  ETT godt inntrykk, altså hun poengterer at ett av inntrykkene var gode. Jeg lurer på hvem det er hun har så godt inntrykk av. Eller kanskje det var en skrivefeil, og hun mente egentlig å skrive "et", men Eneres tar jo aldri feil, så det kan det jo ikke være.
Sa brura

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1104 : 13. juli 2009, 23:22 »
Plumb0: Da må du vente lenge..  Jeg stoler faen ikke på at du kommer til å gjennomføre raw food i det hele tatt, ikke etter din innstilling. Google og se sjøl om du virkelig er interessert.
Helt ærlig har jeg store vanskeligheter med å bli overbevist om at raw-dietten skal være fortreffelig på et fysiologisk grunnlag, uansett hvor mye godvilje jeg legger til. Jeg kjøper etiske argumenter, i den forstand at folk velger å være veganer på grunn av industrielt husdyrhold etc. Men utifra jeg har forstått så er etikk ikke et tema her.

Derimot synes jeg det er gøy å prøve ting jeg ikke har gjort før, og hvis det bare er bullshit, så har jeg erfart hvordan jeg selv fungerer på en slik diett (hvilket jeg personlig synes er interessant), eller derimot hvis det har noe for seg, så har du åpnet øynene mine for nye nytt. Og jeg vil selfølgelig rapportere det her.

Jeg ser på dette som et lite forskningsprosjekt, jeg er velkjent med å utføre kontrollerte eksperimenter, samt jeg tror jeg skulle greie en slik diett en stund uten noe problem. Så jeg stiller meg selv og min tid til disposisjon for å vise at rawfood eventuelt har noe for seg.

Det du som sagt trenger å gjøre, er å koke opp en diett for meg, fordi:
1) du har utvilsomt mer innsikt i rawfood-dietten enn meg og en diett oppsatt av deg vil luke ut en del nybegynnerfeil
2) da eliminerer vi mye risiko for at jeg gjør ting "feil", og jeg slipper å høre at jeg har gjort en dårlig jobb hvis mot formodning dietten ikke skulle ha så mye for seg.

Hvis du føler deg litt usikker på å sette opp alt uten å "føle på deg selv hva man trenger", så vil jeg gjette på at f.eks unknown vil stille seg behjelpelig til å prøve å i størst mulig grad få ting til å passe slik som inntak av vitaminer og sporstoffer innenfor rammene av en raw-food diett.

En bonus av dette er at vi vil få her i tråden et forslag til diett for alle som ellers er interessert i å prøve denne dietten.

Jeg foreslår å logge treningsøkter, vekt, fettprosent, daglig matinntak, samt kommentar på hvordan jeg har følt meg i løpet av dagen. Og å gjøre dette over to uker. Kom gjerne med forslag her.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1105 : 13. juli 2009, 23:23 »
Alltid like hyggelig Unknown Soldier! Smiley  Regne med personangrep? Ikke i huleste helvete om jeg gjør  Angry  Personangrep skal aldri forekomme i en diskusjon, og ihvertfall ikke til en latterlige graden som har dukket opp mot min bruker her på tf  dry

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1106 : 13. juli 2009, 23:27 »
Alltid like hyggelig Unknown Soldier! Smiley  Regne med personangrep? Ikke i huleste helvete om jeg gjør  Angry  Personangrep skal aldri forekomme i en diskusjon, og ihvertfall ikke til en latterlige graden som har dukket opp mot min bruker her på tf  dry


Føler du selv at du er i stand til å skille mellom spøk og alvor? Og kan du vise til noen eksempler av de personangrepene du føler har forekommet?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1107 : 13. juli 2009, 23:27 »
Helt ærlig har jeg store vanskeligheter med å bli overbevist om at raw-dietten skal være fortreffelig på et fysiologisk grunnlag, uansett hvor mye godvilje jeg legger til. Jeg kjøper etiske argumenter, i den forstand at folk velger å være veganer på grunn av industrielt husdyrhold etc. Men utifra jeg har forstått så er etikk ikke et tema her.

Derimot synes jeg det er gøy å prøve ting jeg ikke har gjort før, og hvis det bare er bullshit, så har jeg erfart hvordan jeg selv fungerer på en slik diett (hvilket jeg personlig synes er interessant), eller derimot hvis det har noe for seg, så har du åpnet øynene mine for nye nytt. Og jeg vil selfølgelig rapportere det her.

Jeg ser på dette som et lite forskningsprosjekt, jeg er velkjent med å utføre kontrollerte eksperimenter, samt jeg tror jeg skulle greie en slik diett en stund uten noe problem. Så jeg stiller meg selv og min tid til disposisjon for å vise at rawfood eventuelt har noe for seg.

Det du som sagt trenger å gjøre, er å koke opp en diett for meg, fordi:
1) du har utvilsomt mer innsikt i rawfood-dietten enn meg og en diett oppsatt av deg vil luke ut en del nybegynnerfeil
2) da eliminerer vi mye risiko for at jeg gjør ting "feil", og jeg slipper å høre at jeg har gjort en dårlig jobb hvis mot formodning dietten ikke skulle ha så mye for seg.

Hvis du føler deg litt usikker på å sette opp alt uten å "føle på deg selv hva man trenger", så vil jeg gjette på at f.eks unknown vil stille seg behjelpelig til å prøve å i størst mulig grad få ting til å passe slik som inntak av vitaminer og sporstoffer innenfor rammene av en raw-food diett.

En bonus av dette er at vi vil få her i tråden et forslag til diett for alle som ellers er interessert i å prøve denne dietten.

Jeg foreslår å logge treningsøkter, vekt, fettprosent, daglig matinntak, samt kommentar på hvordan jeg har følt meg i løpet av dagen. Og å gjøre dette over to uker. Kom gjerne med forslag her.

Synes det høres ut som et spennende prosjekt! Daglige oppdateringer på hvordan både fysisk og mental form er. Jeg skal såklart være så behjelpelig jeg kan med å finne gode og varierte kilder. Selv om det er enkelte mineraler og vitaminer som du garantert vil komme i underskudd på(med mindre du er forberedt på å spise 8-9kg brokkoli om dagen sammen med alt det andre). Vekt, fettprosent, fremgang på treningen. Jeg foreslår også at du investerer i to inbody-tester. En før og en etter, sånn at vi kan se relativ forandring i protein, intra/ekstracellulær væske osv. Synes også du skal ta et før og etter bilde av både kropp og ansikt (for forskningens skyld!) slik at både vi og du kan bedømme om du ser blekere/sykere eller friskere og freshere ut. Krever selvsagt at du ikke overdriver solingen mer enn normalt, eller begynner på herroin.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1108 : 13. juli 2009, 23:30 »
Alltid like hyggelig Unknown Soldier! Smiley  Regne med personangrep? Ikke i huleste helvete om jeg gjør  Angry  Personangrep skal aldri forekomme i en diskusjon, og ihvertfall ikke til en latterlige graden som har dukket opp mot min bruker her på tf  dry



Igjen har du ikke lest hva jeg skrev, og igjen evner du ikke å ta til deg kritikk. Det jeg kritiserer deg for er til de grader relevant for en diskusjon/debatt. Du mangler respekt for andre menneskers kunnskaper, og ingenting er mer fiendtlig og krenkende enn det. Skaff deg litt selvinnsikt.
Sa brura

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #1109 : 13. juli 2009, 23:30 »
Plumb0: hvor lang tid hadde du tenkt å bruke på raw food? Når man går over til raw foods, så finnes det noe som heter "detox" periode, og den er ulik for alle, noen opplever det ikke i det hele tatt, mens andre blir dårlig i større eller mindre grad for å avvenne seg et livslangt kosthold. Pluss investering i superfoods.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!