Skrevet av Emne: Protein-myten  (Lest 90774 ganger)

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #30 : 09. juni 2009, 23:20 »
For å svare dere som vil ha "beviser" på at dette kan kurere kreft og andre "ukurerbare" sykdommer, så anbefaler jeg dere å gå på youtube å søke på "raw food cancer", det blir litt slitsomt for meg å poste alle filmene her. Så ta en titt og se.

Det jeg hadde glemt før jeg ble råveganer, var at jeg kom fra naturen, og naturen har alle svarene jeg trenger for å bli den sunne personen jeg ønsker å være. Fri for sprøytemidler, kjemiske midler,  fargestoffer, tilsetningsstoffer og alt det matprodusentene gjemmer i maten vår idag for at vi skal synes den smaker godt og returnere for å kjøpe mer og mer og mer. jeg har gått vekk fra den industrielle verden og dratt tilbake til naturen. For å si det sånn Cheesy
Fy faen du er evneveik, så jævlig evneveik. 

Muskler = Kjøtt,  Dyr har muskler,  Kjøtt= protein,   Kjøtt = naturlig,  protein og kjøtt = sunt.

Skal du ha noe troverdig å komme med så ikke be meg gå på fuckings YOUTUBE.  Vis oss til studier som faktisk beviser dine påstander, kom med ETT dokument fra en anerkjent forsker som støtter opp om det du sier her.



Kan du ikke gå HELT tilbake til naturen, det vil si at du selger pc'en din så vi slipper å lese det sinnssvake våset ditt?
Non Plus Ultra

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #31 : 09. juni 2009, 23:20 »
For å svare dere som vil ha "beviser" på at dette kan kurere kreft og andre "ukurerbare" sykdommer, så anbefaler jeg dere å gå på youtube å søke på "raw food cancer", det blir litt slitsomt for meg å poste alle filmene her. Så ta en titt og se.

Det jeg hadde glemt før jeg ble råveganer, var at jeg kom fra naturen, og naturen har alle svarene jeg trenger for å bli den sunne personen jeg ønsker å være. Fri for sprøytemidler, kjemiske midler,  fargestoffer, tilsetningsstoffer og alt det matprodusentene gjemmer i maten vår idag for at vi skal synes den smaker godt og returnere for å kjøpe mer og mer og mer. jeg har gått vekk fra den industrielle verden og dratt tilbake til naturen. For å si det sånn Cheesy
Har du noen gang kommet over lukta på en bbq? Kan du med handa på hjertet si at du heller vil grafse gressløk enn å spise en tallerken fyllt med koteletter/kyllinglår med potetsalat til?
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #32 : 09. juni 2009, 23:21 »
så referer jeg til at man varmebehandler maten. Noe som igjen skaper giftige gasser som er kreftfremkallende. Som f.eks akrylamid.  Når man varmebehandler maten, så dreper man enzymer og næringsstoffer, pluss at nye kjemiske giftige gasser oppstår. Mitt motto er "kan man ikke spise det rett fra naturen uten å varme det for ikke å bli syk, så skal jeg heller ikke spise det". Wink 
Dette er jo direkte feil på alle måter.
Du er klar over at mennesket, ble nettopp mennesket i det vi begynte å spise mer kjøtt og i tillegg varmebehandle maten? Etter dette økte vell hjernestørrelsen til mennesket med rundt 50%. Ta en titt på evolusjonene du Wink

Det er en grunn til at aper, fortsatt er aper. Og mennesket bor i hus, og kan kjøre rundt i biler.
(PS. Når dyr får velge mellom varmebehandlet mat og rå, så velger de varmebehandlet)
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #33 : 09. juni 2009, 23:24 »
Hvis du er veganer er det ikke egg i pasta?

Det er kun vanlig med egg i fersk pasta, i tørket bruker man som regel kun durumhvete(evt. andre) og vann!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #34 : 09. juni 2009, 23:25 »
Fy faen du er evneveik, så jævlig evneveik. 

Muskler = Kjøtt,  Dyr har muskler,  Kjøtt= protein,   Kjøtt = naturlig,  protein og kjøtt = sunt.

Skal du ha noe troverdig å komme med så ikke be meg gå på fuckings YOUTUBE.  Vis oss til studier som faktisk beviser dine påstander, kom med ETT dokument fra en anerkjent forsker som støtter opp om det du sier her.



Kan du ikke gå HELT tilbake til naturen, det vil si at du selger pc'en din så vi slipper å lese det sinnssvake våset ditt?

JESUS, kan man ikke prøve å være seriøs?
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #35 : 09. juni 2009, 23:26 »
Dratt tilbake til naturen? med å gå vekk fra grunn maten til våre forfedre som levde mer i kontakt med naturen enn vi noen gang kan drømme om her i våres kjærlige vestlige verden:P

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #36 : 09. juni 2009, 23:27 »
Hmm, ut ifra det du sier så spiser du rå pasta/ris/brød (dvs deig)?

Hei Smiley Takk for at du spør før du skyter meg forresten, det setter jeg pris på Smiley

Jeg spiser ikke pasta, men som råveganer såfungerer squash som pasta for meg. Jeg tenkte ikke på å forandre oppskrift navnet før jeg postet den (om det var den du refererte til), det burdte jeg nok ha gjort egentlig!

Jeg kan sette opp en liten liste:

Pasta = squash som er strimlet opp i pasta lignende remser.
Ris - villris som er ligget i vann til det blir en myk konsistens, og deretter spiser jeg den som den er, med masse annet godt oppi såklart. Tongue

Brød- bananbrød, løkbrød, linfrøbrød, ja det finnes mange brødtyper jeg kan lage. Men jeg bruker ikke stekovn, jeg bruker en dehydrator som trekker ut vannet og lar alle næringsstoffer og enzyymer være igjen Smiley Noe som forsvinner ved steking i stekovn. Jeg kan lage hamburgere og chips og ja, det er så mye atte fy! Cheesy  Jeg kan spise alle retter som "vanlige" folk kan, bare at min mat er laget av rå grønnsaker, frukt, nøtter, frø, kaldpressede oljer osv. Smiley

For å klarne oppi det andre du spurte om, hehe, så kan jeg si deg at Ronald McDonald og jeg, vi var bestevenner en gang i tida. Jeg ELSKER lukten og smaken av varmebehandlet animalsk mat! Men jeg kommer aldri til å spise det noen gang igjen. Jeg har sagt farvel til den maten, og det er jeg inneforstått med. Og jeg lever det beste livet jeg noensinne har levd! Cheesy

Generelt:
Jeg kjenner en indre "brann" i meg som ikke slukker, en energi som er helt enorm, aldri før har jeg hatt det så bra!! Energien fra rå mat har snudd mitt liv opp ned. Derfor håper jeg på å få spredd denne livsstilen til nordmenn som har lyst til å lære mer om dette og vil forandre livet sitt. Jeg er her for info sin skyld og ikke for å fornærme folk eller krangle osv. Jeg er her for den som en dag googler raw food, skal få disse trådene opp på søket sitt og kunne lære mer.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget CocaCola

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 34

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #37 : 09. juni 2009, 23:29 »
Jeg har sett deg i flere forum tidligere, med like "dårlige" tråder.

Du kommer med utrolig mange teite utsagn, for ikke å minst snakke om hvor vidt du kan noe om dette.

Gilde som har fått oss til å spise kjøtt? Lurt oss til det?
Varme maten er feil?

Tror E-dawg er inne på noe bra. Honnør til deg, min gode venn!
19år, 79kg,188cm. BP:92. ML: 160. KB: 110

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #38 : 09. juni 2009, 23:29 »
JESUS, kan man ikke prøve å være seriøs?
Å komme på TF for å snakke pisspreik om kjøtt er som å komme innom ei kirke for å slenge shit om bibelen.
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #39 : 09. juni 2009, 23:29 »
Så noen "protein-mangel" hadde jeg hatt vansker med å få om jeg hadde prøvd engang!

Eh... Et av de største problemene til vegetarianere/veganere, hvem enn av de det er som ikke spiser noe animalsk, er mangelsykdommer. De har ofte veldig vanskelig med å få i seg nok proteiner, vitaminer og mineraler. Det er en grunn til at de seriøse har en egen ernæringsfysiolog til å sette opp hva de skal spise. Mange bruker ofte og ulike kostilskudd, deriblant proteinpulver, så vil ikke akkurat si at dette er et naturlig kosthold for mennesker. Det var ei dame i england som nesten dæva fordi hun begynnte å kun spise frukt og grønnsaker. Kroppen hennes forfalt, musklene forsvant, og hun hadde mangel på det meste.

Å ikke spise noe animalsk fordi du leste i et ukeblad for husmødre at frukt er i vinden er omtrent like teit som å bli med i en sekt som venter på en UFO som skal frakte deg til utopia.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #40 : 09. juni 2009, 23:31 »
JESUS, kan man ikke prøve å være seriøs?

Jeg tør påstå at jeg er mer seriøs enn trådstarter. 
Non Plus Ultra

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #41 : 09. juni 2009, 23:32 »
Fy faen du er evneveik, så jævlig evneveik. 

Muskler = Kjøtt,  Dyr har muskler,  Kjøtt= protein,   Kjøtt = naturlig,  protein og kjøtt = sunt.

Skal du ha noe troverdig å komme med så ikke be meg gå på fuckings YOUTUBE.  Vis oss til studier som faktisk beviser dine påstander, kom med ETT dokument fra en anerkjent forsker som støtter opp om det du sier her.



Kan du ikke gå HELT tilbake til naturen, det vil si at du selger pc'en din så vi slipper å lese det sinnssvake våset ditt?

Er enig med deg, men vær litt snill med dama Wink
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #42 : 09. juni 2009, 23:33 »
Jeg tør påstå at jeg er mer seriøs enn trådstarter. 

mr. Bean er mer seriøs enn trådstarter.

Natural888

  • Gjest
Hadde jeg vært et tre eller en plante hadde jeg hvert enig i trådstarter....

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #44 : 09. juni 2009, 23:35 »
Hvorfor gjøre ting 10 ganger vanskeligere enn nødvendig? Herre min hatt; squash som pasta?! Hva blir det neste, steinsopp som lasagne?

Ris i vann, deretter spise det. Må vel finnes en grense? Hvordan drikker du te/kaffe forresten?
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!