Skrevet av Emne: Protein-myten  (Lest 90795 ganger)

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #150 : 10. juni 2009, 23:48 »
Folk her kaller meg for hippie, som om hippie var et skjellsord??? Jeg for min del kan ikke se hva som er så negativt med hippier? Undecided  Hvem er det som bestemte at "hippie" skulle bli et "skjellsord"? Akkurat som noen bestemte at "homo" skulle være et negativt ord, eller "harry" skulle bety noe negativt. Noen her som kan utdype hva de mener når de kaller meg for hippe i negativ form? Smiley

Om min livsstil og ønske om en forandring i miljøvaner, gjør at jeg  er en hippie, så.. åkkei! Cheesy Det er da ikke meg imot i det hele tatt! 

Og det var alt du hadde å si til ditt forsvar? Wink
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Neighborhood #2 (Laïka)

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #151 : 10. juni 2009, 23:49 »
Jeg er en kjøtteter, men jeg bruker ikke tid og krefter på å få vegetarianere til å begynne å spise kjøtt. Så jeg skjønner ikke hvorfor du orker å komme med budskapet ditt på den måten du har gjort.

Spis på den måten du vil, ingen vil tvinge deg til å begynne å spise som oss andre. Så hvorfor ikke behandle oss på samme måte?
Min teknoblogg: www.teknoweb.no

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #152 : 10. juni 2009, 23:52 »
En hippie er i mine øyner en tilbakestående lat person som uten mål og mening( redde jorden ved å spise frukt er ikke mål og mening.)
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #153 : 10. juni 2009, 23:54 »
Trådstarter, har du lest denne artikkelen av Børge Fagerli? http://www.myrevolution.no/artikle/myrevolution_health_fitness_concept_kosthold/2/

Eventuelt hva synes du om det? Det er mye fokus på grønnsaker og frukt som karbohydratkilder, med innskudd av oljer og rent kjøtt. Har du prøvd noen mellomting av Mcdonaldsmat og usunn livsstil og denne Raw food dietten du går på nå? Jeg tror en mellomting kan være greit, og mener det å avskrive kjøtt og animalske proteiner helt er litt på bærtur.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #154 : 10. juni 2009, 23:57 »
Og det var alt du hadde å si til ditt forsvar? Wink

Hva mener du?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #155 : 11. juni 2009, 00:08 »
Jeg er en kjøtteter, men jeg bruker ikke tid og krefter på å få vegetarianere til å begynne å spise kjøtt. Så jeg skjønner ikke hvorfor du orker å komme med budskapet ditt på den måten du har gjort.

Jeg kan gjenta min grunn til hvorfor jeg er her for deg Smiley  Jeg er er for å fortelle om en livsstil som ikke er veldig godt kjent i Norge, for å havne på google søk når noen søker etter dette og fr lese om det via denne informasjenen jeg legger ut i disse trådene. Det er helt totalt opp til hver enkelt å bestemme selv hva de velger å tro på og vil spise. Jeg ønsker å komem med mitt budskap av flere grunner:

- Bedre helse (ifølge min mening)
- Bedre miljøet, bli med i kampen mot forurensing.
- Dyrevennlighet
- Støtte til alle bøndene her i verden som jobber hardt for å dyrke økologiske grønnsaker og frukt osv.
- Få opp etterspørselen av økologiske grønnsaker og frukterved å skape bevissthet.
 
Her hvor folk er opptatt av helse så kan jeg få en mere evisst dialog runt mat enn jeg ville fått på et annet forum der mat og helse ikke er i fokus. Smiley

Spis på den måten du vil, ingen vil tvinge deg til å begynne å spise som oss andre. Så hvorfor ikke behandle oss på samme måte?

Nei, jeg håper da virkelig ikke at noen vil tvinge meg til å spise som dere, da hadde jeg blitt ganske syk. Om jeg har behandlet dere på en respektløs måte eller har kommet med en eller en eller annen form for tvang av noe slag(?), så må jeg be deg om å referere til noe jeg har sagt, slik at jeg bedre kan forstå hva du mener! Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #156 : 11. juni 2009, 00:10 »
hvor mange gram aminosyrer finner du i enzymene til en paprika i forhold til hvor mange gram aminosyrer du får fra proteinene til en biff av samme vekt?

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #157 : 11. juni 2009, 00:14 »

- Bedre helse (ifølge min mening)
- Bedre miljøet, bli med i kampen mot forurensing.
- Dyrevennlighet
- Støtte til alle bøndene her i verden som jobber hardt for å dyrke økologiske grønnsaker og frukt osv.
- Få opp etterspørselen av økologiske grønnsaker og frukterved å skape bevissthet.

Alt dette er fult oppnålig uten å bli råveganer.
Hvorfor er det liksom mer dyrevennelig å spise gulerøtter? Bedre at vi tar livet av dyre på en human måte å spiser dem, enn spiser all maten deres så dyra sulter ihjel.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget SILK

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #158 : 11. juni 2009, 00:15 »
Jeg kan gjenta min grunn til hvorfor jeg er her for deg Smiley  Jeg er er for å fortelle om en livsstil som ikke er veldig godt kjent i Norge, for å havne på google søk når noen søker etter dette og fr lese om det via denne informasjenen jeg legger ut i disse trådene. Det er helt totalt opp til hver enkelt å bestemme selv hva de velger å tro på og vil spise. Jeg ønsker å komem med mitt budskap av flere grunner:

- Bedre helse (ifølge min mening)
- Bedre miljøet, bli med i kampen mot forurensing.
- Dyrevennlighet
- Støtte til alle bøndene her i verden som jobber hardt for å dyrke økologiske grønnsaker og frukt osv.
- Få opp etterspørselen av økologiske grønnsaker og frukterved å skape bevissthet.
 
Her hvor folk er opptatt av helse så kan jeg få en mere evisst dialog runt mat enn jeg ville fått på et annet forum der mat og helse ikke er i fokus. Smiley

Nei, jeg håper da virkelig ikke at noen vil tvinge meg til å spise som dere, da hadde jeg blitt ganske syk. Om jeg har behandlet dere på en respektløs måte eller har kommet med en eller en eller annen form for tvang av noe slag(?), så må jeg be deg om å referere til noe jeg har sagt, slik at jeg bedre kan forstå hva du mener! Smiley

For å være helt ærlig, så har ikke din mening på at man får bedre helse noe å si. Hva med vitenskapelige bevis?

Jo mer jeg hører om denne livsstilen, jo mer overbevist blir jeg om at kjøtt og varmebehandling er the way to go for min del. Slik som det alltid har vært Smiley
Børge er min helt

Skal man være nr. 1 må man trene som om man er nr. 2!

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #159 : 11. juni 2009, 00:19 »
Karky: Det er for meg en vanskelig oppgave å løse her og nå, da en rå biff har andre næringsstoff-verdier enn en varmebehandlet biff.  Men gå på næringsinnhold.no og sjekk om du kan finne svaret selv! Smiley

Det jeg har å tilby er hva som skjer når man steker biffen osv!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #160 : 11. juni 2009, 00:19 »
Tråden utspillt sin rolle snart?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #161 : 11. juni 2009, 00:33 »
Mine tanker om melk:

Kumelk er for kalver, menneske-melk er for mennesker. (dvs. i startfasen av livet)

Kumelk- ikke bra

soyamelk - ikke en del av min kost, men allikvel bedre enn kumelk.

rismelk (Rice Dream) - ok

Nøttemelk (mandlemelk, cashewmelk, sesam-melk osv) - BEST! Cheesy
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #162 : 11. juni 2009, 00:34 »
Hva er feil med kumelk da?
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #163 : 11. juni 2009, 00:37 »
Den har blitt "herja" med før vi drikker den. Hadde en kalv f.eks drukket den kumelken vi drikker fra kartong, da hadde den daua.

Drikker vi kumelk direkte fra spenen til kua, uten at den er behandlet (homogenisert, pasteurisert osv) så får vi i oss masse slim og blod fra kua. Den melken er ikke for oss til å drikke, den er kalven sin og ingen andre sin Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Protein-myten vi har blitt lurt til å tro på..
« #164 : 11. juni 2009, 00:40 »
Jeg tror ikke du har kommet til rette stedet. De fleste her er veldig glad i kjøtt og er opptatt av styrketrening og bodybuilding. Det er nok litt vanskelig å gjøre det bra i disse aktivitene hvis man ikke får i seg kjøtt.


Du vinkler det feil, du får det til å virke som kjøtt er direkte skadelig og giftig.

Jeg er selv åpen for en slik diet og tror det er kjempebra for noen, og støtter alle som orker å holde på med et slikt prosjekt.

Det blir veldig vanskelig å drive med en slik diet i sosiale hendinger. Som når du skal på date, invitert på grillparty eller lignende.

Det virker som du er veldig trangsynt og er jernevasket til å tro på denne dietten/livsstilen.


Eller ser maten ganske god ut Smiley
sterk,blid og ronkefri

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!