Skrevet av Emne: Jente trenger hjelp!: matprogram på 1500 kcal fra melk.no  (Lest 4222 ganger)

Utlogget lykketrollet_90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Heisann! Fant denne dietten på melk.no.   http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=&artid=10626
jeg likte denne enkelt og greit fordi der var satt opp så mange alternativer for hvert måltid, noe som gjør det lettere for meg å gjennomføre og planlegge. Kommer til å kutte karbohydrater når vektnedgangen stagnerer.  Men det er et par ting jeg håper jeg kan få svar på. 

Kan starte med litt om meg selv:

20 år ,  høyde: 158cm , vekt: 62 kg.  Mål: 55 kg   ( vil ikke høre noe om at jeg ikke trenger å deffe for dette er noe jeg har bestemt meg for Smiley )
Prøvde iform sin forbrenningskalkulator og fikk 2050 kcal forbrenning pr dag. 

Så kom jeg til spørsmålene  : Grin
* For det første: Er dietten bra?
* Tenkte å ha 3 kardioøkter i uken ( 30-45 min på 60-70% av maks) + styrketrening en halvtime før kardioen.  Kommer jeg da til å gå ned en halv kg i uken eller mer?  jeg trodde at vis man var i 500kcal underskudd pr dag, så gikk man ned 0,5 kg i uken, men er dette inkludert bruk av kardioøkter? Eller må jeg plusse på de ekstra kaloriene jeg forbrenner under kardio?
*Kan jeg gå ned i vekt med å være i kcalunderskudd uten å trene kardio?


Så kommer det siste spørsmålet:  Kan jeg variere dietten fra melk.no med denne dietten som er på treningsforum? http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1143


Setter stor pris på svar! mvh Lykketrolle!


Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Er ihvertfall store variasjoner i hva alternativene inneholder kcal-messig og det er vel dumt. 

Utlogget lykketrollet_90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Ingen som virkelig kan hjelpe meg? Sad

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Altså, spiser du mindre enn vedlikehold, så går du ned i vekt. Så enkelt er det faktisk. Jeg har gått ned 5 kg ( som var målet ) uten kardio forrige sommer, hard styrketrening brenner mye kcals når det blir gjort rett.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Hei

Opplegget ser realistisk ut, så prøv. Hvis du etter 2-3 uker går mer ned enn 0,5 kg i uka må du øke mengden mat. Skjer det ingenting men du mister humør, konsentrasjon med mer tipper jeg du får for lite i deg.
Den beste men lengste måten er å prøve og feile for tilslutt å lykkes.

Vedr din kcal ville jeg brukt denne formelen 62 x 24 x0,9(dame) *1,3 (moderat aktiv uten fysisk jobb) =1740. Så prøv å se hva som skjer.

Planen bør være å komme ned til 52 før du begynner å spisse gradvis normalt igjen da vil du ligge på ca 55 med fulle glykogenlager. Jeg ville beregnet 2-4 mnd på prosjektet. tenk langsiktig.

Hvis du lurer på mer får jeg inn ekspertise på mandag. Send evt. e-post stian@kappi.no

Utlogget lykketrollet_90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Altså, spiser du mindre enn vedlikehold, så går du ned i vekt. Så enkelt er det faktisk. Jeg har gått ned 5 kg ( som var målet ) uten kardio forrige sommer, hard styrketrening brenner mye kcals når det blir gjort rett.

Tusen takk for svar!

Hei

Opplegget ser realistisk ut, så prøv. Hvis du etter 2-3 uker går mer ned enn 0,5 kg i uka må du øke mengden mat. Skjer det ingenting men du mister humør, konsentrasjon med mer tipper jeg du får for lite i deg.
Den beste men lengste måten er å prøve og feile for tilslutt å lykkes.

Vedr din kcal ville jeg brukt denne formelen 62 x 24 x0,9(dame) *1,3 (moderat aktiv uten fysisk jobb) =1740. Så prøv å se hva som skjer.

Planen bør være å komme ned til 52 før du begynner å spisse gradvis normalt igjen da vil du ligge på ca 55 med fulle glykogenlager. Jeg ville beregnet 2-4 mnd på prosjektet. tenk langsiktig.

Hvis du lurer på mer får jeg inn ekspertise på mandag. Send evt. e-post stian@kappi.no


Tusen takk ! Veldig informativt og ga meg svar på mye av det jeg lurte på!
Hadde jeg hatt mulighet til å gi honør så hadde jeg gjort det, men ser ut som jeg ikke kan gjøre det Sad   Men takk uansett Tongue     


Foresten: Hva mener du med at du får inn ekspertise ? Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Jeg har leid inn ei kjent fitness mester Jorun Steie fra mandag. Hun har grie på på dame slanking osv.

Utlogget lykketrollet_90

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Jeg har litt problemer med å holde fettet under 40 g om dagen!

Jeg spiser 1 ss udos om morgenen, 2 egg ,  bruker rapsolje til stekeolje. Vis jeg da spiser laks også så kommer jeg jo langt over 40g!   

Og hva er konsekvensen av et så høyt fettinntak ? Selv om jeg er i kcal-underskudd selvfølgelig. er det ugunstig for fettforbrenningen?

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Fett er essensielt (iallefall noen av fettsyrene)http://www.su.hio.no/ernaering/n_stoffer/fettsyrer_essensielle.htm

De vil i sammen med karbohydrater senske GI.

Utlogget sirglenn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

  • Winning the war against genetics!!
trur faktisk 1500kalorier er for mye for deg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!