Skrevet av Emne: Brus; fetende??  (Lest 4785 ganger)

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: Brus; fetende??
« #15 : 10. juni 2009, 11:09 »
Husker å ha lest på Ilustrert Vitenskap om et forsøk som gikk på at forsøkskaninene drakk et glass brus hver og helt uvitende om hvilken brus det var skulle de avgjøre hvilken smakte best. Det ble faktisk Pepsi Max. Grin

Hva slags idioter er det som putter brus i kaniner?

dessuten er smak subjektivt.. Grin

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Brus; fetende??
« #16 : 10. juni 2009, 11:11 »
Hvis du tenker på kcl når du får i deg grønnsaker/frukt.. da har du gått for langt spør du meg. Det er bare et tegn på at du vil sprekke i løpet av kort tid. Det beste er nok å spise med måte.. Smiley

Alt er fetende, bare du får i deg nok mengder av det Tongue
Smiley

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Brus; fetende??
« #17 : 10. juni 2009, 12:32 »
Idiotisk svar. Brus er jo helt unødvendig for min del, men det er jo selvsagt ikke grønnsaker og brokkoli. Jeg drikker så mye brus, så om jeg slutter med det, kan jeg faktisk nå dit jeg vil være Wink

Digresjon: Jeg fikk bruttern til å fylle opp et glass med Zero, og et med cola, så skulle jeg gå ut av rommet, så blanda de glassene osv., men visste hva som var hva. Jeg kom inn igjen, drakk av begge, og tippa at zeroen var cola! :S På forhånd trodde jeg at det var dritt lett å kjenne forskjell osv., men ikke for min del nei!
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Brus; fetende??
« #18 : 14. juni 2009, 19:23 »
Det er lett å kjenne forskjell, men ikke om f.eks. colaen er varm eller gammel og zeroen er helt ny og kald. Mange faktorer spiller inn.

Ny cola er uansett det beste og man kjenner godt på smaken om det er ekte cola da.

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Brus; fetende??
« #19 : 14. juni 2009, 19:49 »
Jajaja.. Men både colaen og zeroen var på 1 liters flaske, de hadde HELT lik temperatur osv.. jeg kjente ikke forskjell uansett, selv om jeg enda påstår inne i meg at cola er mye bedre.. Tongue
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget metalhead

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 99

Sv: Brus; fetende??
« #20 : 18. juni 2009, 22:32 »
Jeg har alltid vært av den oppfatning at pepsi max osv har vært "trygt" å drikke da det ikke inneholder kalorier. Men en bekjent av meg påstår at søtningsstoffene i brusen også utsondrer insulin, vet noen om dette stemmer??

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Brus; fetende??
« #21 : 18. juni 2009, 22:37 »
Jajaja.. Men både colaen og zeroen var på 1 liters flaske, de hadde HELT lik temperatur osv.. jeg kjente ikke forskjell uansett, selv om jeg enda påstår inne i meg at cola er mye bedre.. Tongue

At du ikke greier å smake forskjell på Coca Cola og Cola Zero sier jo litt om deg da.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Brus; fetende??
« #22 : 18. juni 2009, 23:12 »
At du ikke greier å smake forskjell på Coca Cola og Cola Zero sier jo litt om deg da.

Og hva i helvette sier det om meg?
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Brus; fetende??
« #23 : 18. juni 2009, 23:34 »
At smaksløkene dine har blitt ødelagt av treningen Sad

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Brus; fetende??
« #24 : 18. juni 2009, 23:40 »
Looool...
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Brus; fetende??
« #25 : 19. juni 2009, 08:38 »
Og hva i helvette sier det om meg?

En dau mann kunne jo greid å smake forskjell mellom de to. Det er ikke brusen det er noe galt med, det er deg. Ikke ta dette som et personangrep. Er bare litt bøllete av meg for tiden.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Brus; fetende??
« #26 : 19. juni 2009, 10:54 »
Og hva i helvette sier det om meg?

At du ikke klarer å smake forskjell på to opplagte ting. De er omtrent så like i smak som lime og sitron ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Brus; fetende??
« #27 : 19. juni 2009, 11:09 »
Jeg har alltid vært av den oppfatning at pepsi max osv har vært "trygt" å drikke da det ikke inneholder kalorier. Men en bekjent av meg påstår at søtningsstoffene i brusen også utsondrer insulin, vet noen om dette stemmer??

Det stemmer.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Brus; fetende??
« #28 : 19. juni 2009, 11:13 »
NEI, det stemmer ikke. bare tull.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Brus; fetende??
« #29 : 19. juni 2009, 11:16 »
Vaskeballs eminente innlegg :

La oss sjekke med PubMed:

Comparing the effects of aspartame and sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in humans.

Am J Clin Nutr. 1994 Feb;59(2):338-45. Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, University of Michigan School of Public Health, Ann Arbor 48109-2029.

This study compared the effects of four breakfast preloads on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes of 24 normal-weight nondieting young men and women. The preloads, composed of creamy white cheese (fromage blanc), were either plain or sweetened with aspartame or sucrose. Their energy value was either 1255 or 2929 kJ (300 or 700 kcal). Taste preferences were measured before and 150 min after breakfast. Motivational ratings were obtained at 30-min intervals. The subjects ate lunch, snack, and dinner meals in the laboratory. The consumption of low-energy as opposed to high-energy breakfasts, regardless of sweetness, led to elevated motivational ratings and increased energy intakes at lunch. However, intakes at subsequent meals were the same for all preloads, and no overall compensation in energy was observed. Aspartame did not promote hunger or lead to increased energy intakes in normal-weight subjects.



The effects of aspartame versus sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in obese and lean women.

Int J Obes Relat Metab Disord. 1994 Aug;18(8 ):570-8. Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, School of Public Health, University of Michigan, Ann Arbor 48109.

The study provided no evidence that aspartame promotes hunger or results in increased energy intakes in obese or in lean women




Aspartame--the sweet-tasting dipeptide--does not affect the pancreatic insulin-secreting function

Sadovnikova NV, Fedotov VP, Aleshina LV, Shvachkin IuP, Girin SK.

The action of a synthetic dipeptide aspartam (150 to 180 times as sweet as glucose) on pancreatic insulin-secretory function of rats was studied in vivo and in vitro. The drug was given orally while drinking (300 mg/kg body weight) or was added to the incubation medium of cultivated pancreatic cells (20 mM). It was shown that insulin content in the rat blood serum remained unchanged 10 and 35 minutes after aspartam administration. The drug did not exert any stimulating effect upon insulin secretion following the addition to the pancreatic cell culture medium. It is concluded that aspartam exhibits no direct or mediated action on pancreatic insulin-secretory function.


Dermed skulle det vel være hevet over enhver tvil at aspartam ikke gir insulinpåslag og ikke øker sulten.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!