Skrevet av Emne: Evolusjonsmyten vi har blitt lurt til å tro på.  (Lest 5419 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Tankekollisjon rundt artenes opprinnelse.
"Ja, jeg trodde jo først på det jeg lærte om Darwin på skolen. Men så gikk jeg på bibelskole. I det kristne miljøet der traff jeg folk som overbeviste meg om at evolusjonsteorien er feil."
Fint at Ingebrit Særheim har sett lyset da.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

bedre å gå på bibelskole enn å begynne på en eller annen muslim-lære-skole/koran-lære-skole hvertfall :p

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Mente at kirkens folk hadde bedt Galileo og Darwin om forlatelse for at de ble lyst i bann? Det er vel ikke alle i kirken som har akseptert at jorda ikke er universets sentrum, og at beretningen om Adam og Eva bør leses som en lignelse/fortelling?
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Mente at kirkens folk hadde bedt Galileo og Darwin om forlatelse for at de ble lyst i bann? Det er vel ikke alle i kirken som har akseptert at jorda ikke er universets sentrum, og at beretningen om Adam og Eva bør leses som en lignelse/fortelling?
Det kan nok stemme det, les igjennom artikkelen, han som forsvarte evolusjonen nevnte noe om at det kun var små deler av kirken som ikke aksepterte evolusjonsteorien.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
bedre å gå på bibelskole enn å begynne på en eller annen muslim-lære-skole/koran-lære-skole hvertfall :p

Fordi?

Om du begynner å ymte frempå om ekstrem islamisme nå, så foreslår jeg at du sjekker på nytt hva islam er, og så, kanskje det viktigste av alt, i følge hvem!

Du må skille mellom ulike tolkninger av tradisjonen, som jo er islams religiøse praksis. Noen tolker bokstavelig, altså ekstremister, mens andre husker hvilken periode koranen er skrevet i, og tar dette i forbehold. Også bibelen har mange mildt sagt ekstreme holdepunkter, og mange har oppgjennom tidene brukt denne for å rettferdiggjøre grusomme overtramp mot menneskeheten. Ku klux klan hevder å være en kristen organisasjon.

Det bildet vi får av Islam, blir ofte malt av de som roper høyest, altså ekstremister. Med tanke på hvor mange som tilhører det islamske trossamfunnet, i ulike deler av verden, så skal man være. mildt sagt, forsiktig med å generalisere alle som tilhører det islamske trossamfunn.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
bedre å gå på bibelskole enn å begynne på en eller annen muslim-lære-skole/koran-lære-skole hvertfall :p
Fordi?

Om du begynner å ymte frempå om ekstrem islamisme nå, så foreslår jeg at du sjekker på nytt hva islam er, og så, kanskje det viktigste av alt, i følge hvem!

Du må skille mellom ulike tolkninger av tradisjonen, som jo er islams religiøse praksis. Noen tolker bokstavelig, altså ekstremister, mens andre husker hvilken periode koranen er skrevet i, og tar dette i forbehold. Også bibelen har mange mildt sagt ekstreme holdepunkter, og mange har oppgjennom tidene brukt denne for å rettferdiggjøre grusomme overtramp mot menneskeheten. Ku klux klan hevder å være en kristen organisasjon.

Det bildet vi får av Islam, blir ofte malt av de som roper høyest, altså ekstremister. Med tanke på hvor mange som tilhører det islamske trossamfunnet, i ulike deler av verden, så skal man være. mildt sagt, forsiktig med å generalisere alle som tilhører det islamske trossamfunn.
Vær vennlig å ikke la dette bli en kristendom vs islam tråd. La denne ligge nå, takk.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

bedre å gå på bibelskole enn å begynne på en eller annen muslim-lære-skole/koran-lære-skole hvertfall :p

blir the lesser of two evils dette.



Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Fordi?

Om du begynner å ymte frempå om ekstrem islamisme nå, så foreslår jeg at du sjekker på nytt hva islam er, og så, kanskje det viktigste av alt, i følge hvem!

Du må skille mellom ulike tolkninger av tradisjonen, som jo er islams religiøse praksis. Noen tolker bokstavelig, altså ekstremister, mens andre husker hvilken periode koranen er skrevet i, og tar dette i forbehold. Også bibelen har mange mildt sagt ekstreme holdepunkter, og mange har oppgjennom tidene brukt denne for å rettferdiggjøre grusomme overtramp mot menneskeheten. Ku klux klan hevder å være en kristen organisasjon.

Det bildet vi får av Islam, blir ofte malt av de som roper høyest, altså ekstremister. Med tanke på hvor mange som tilhører det islamske trossamfunnet, i ulike deler av verden, så skal man være. mildt sagt, forsiktig med å generalisere alle som tilhører det islamske trossamfunn.

jeg baserer det på at kristne land har en moral og etikk som samsvarer med min egen, mens islamske land har en moral og etikk som er forkastelig.

utifra bevisene jeg da har tilgjengelig har jeg trukket en relativt fair konklusjon.

kristendom over islam 10 dager i uken.

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Og jeg som faen meg trodde at emnet var lagt dødt, og så kommer det et nytt et opp igjen.
For et treningsforum dette er Cheesy Kanskje vi skal slå oss sammen med diskusjon.no?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Og jeg som faen meg trodde at emnet var lagt dødt, og så kommer det et nytt et opp igjen.
For et treningsforum dette er Cheesy Kanskje vi skal slå oss sammen med diskusjon.no?
Å tro at kreasjonister og darwinister skal enes om noe er som å tro på gud Tongue
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Kreasjonister har desverre misforstått hele gudebegrepet, det gjelder for øvrig alle fundamentalister og fanatikere. Det faktum at disse menneskene tror, og velger å basere sin spiritualitet og moral på en BOK er helt vanvittig i mitt hode. Man sitter der jo som et fjols med et falskt smil om munnen ( lagt merke til at alle fundamentalister har et sånn falskt fjollete smil om munnen?) og tror på et folkemunne om at "joda, denne boka er det han derre Gudern som har skrevi!".

Hvorfor skal man redusere mennesket til noe ynkelig og syndig? Hvorfor ikke bare tro at menneskets "mål" er å nå Gud, eller bli Gud, som menneskehet? Hvis man tar utgangspunkt i teorien om kompleksitet, så går universet mot økt uorden (kompleksitet). Og alt man gjør for å stimulere, eller øke kompleksitet i universet er godt(godhet), mens alt man gjør for å hindre eller skade kompleksitet er ondt(ondskap). På den måten har vi alle et felles mål, og for å fremme målet er den eneste måten godhet.

Hvorfor må man tro på noe skriftlig og konkret når det er snakk om tro? Det forstår jeg ikke. Religiøse snakker alltid om at de tror, men man TROR jo ikke på f.eks Star Wars. Man tenker logisk nok at ingen har det ultimate svaret på hvordan alt henger sammen. Hvorfor skulle Bibelens forfattere vite det? Og hvordan vet man Bibelen er skrevet av Gud? Kristne snakker alltid om at de tror den er Guds ord, men de ordlegger seg alltid som om de vet. De mangler den ydmykhet for Universets kompleksitet som rasjonelle mennesker har. Vi vet ikke.

Så hvorfor kan man ikke bare tro at Gud(eller kall det hva du vil) er noe større, noe vi strekker oss mot. Noe vi sammen som menneskehet står sammen om? Et ultimat mål. Nei, det går ikke, vi skal utkjempe den banale patetiske drittunge-krigen om hvilken religion som er best, og hvilket land Gud støtter. Jeg er sikker på at dersom Aliens vet om Jorda, så gidder de ikke en gang ta kontakt, for de kan se hvor lite vi har forstått.

Sa brura

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Foreslår at trådstarter legger denne tråden død og henviser folk til evolusjonstråden.

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Å tro at kreasjonister og darwinister skal enes om noe er som å tro på gud Tongue

Det betyr jo fortsatt ikke at du må dra det opp uansett hvor du kommer på nettet.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Foreslår at trådstarter legger denne tråden død og henviser folk til evolusjonstråden.
Er det en egen evolusjonstråd? Da kan isåfall en moderator flytte førsteposten over til den og slette resten av det som står her.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
bedre å gå på bibelskole enn å begynne på en eller annen muslim-lære-skole/koran-lære-skole hvertfall :p


ehhh... og hva har det med saken å gjøre?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!