Skrevet av Emne: Evolusjonsmyten vi har blitt lurt til å tro på.  (Lest 5403 ganger)

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Kanskje greit for deg, i samme slengen så beviser du at du er ateist Smiley

Men jeg synes ikke det, for jeg vil ikke trekke konkluksjoner utifra enkelte situasjoner. Kristendommen og religion generelt har mye annet bra og de som velger å tolke religionen på den måten at det er best for alle er gode mennesker (noe de fleste gjør).

Amen!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Kanskje greit for deg, i samme slengen så beviser du at du er ateist Smiley

Men jeg synes ikke det, for jeg vil ikke trekke konkluksjoner utifra enkelte situasjoner. Kristendommen og religion generelt har mye annet bra og de som velger å tolke religionen på den måten at det er best for alle er gode mennesker (noe de fleste gjør).
Hvis dette var et svar på mitt "ja" så tror jeg du misforsto litt. Jeg mener at ja du kan si hva pokker du vil, og trekke hvilken konklusjon du måtte ville. Fordi det er ytringsfrihet på forumet her (til en viss grad) og i Norge. Det har ingenting med hva jeg mener er etisk forsvarlig.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121



Dermed lurer jeg på: hvordan kan du si at dette er Islam?

av det enkle faktum at det er muslimer som gjør det. samme hva som står i koranen når de tydeligvis driter i det.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Og samme rare greiene skjer ikke blant kristne sekter i USA bare i en annen form ? eller?

Kan jeg da si at kristendommen er en idiotisk religion fordi at en sekt i USA er idiotisk?

ja, kristendommen er idiotisk, men poenget er størrelsesforskjellene.

noen få kristne er kanskje galne. sinnsykt mange galne muslimer der ute. sett stadioner fylte av 50 000 mennesker i USA som kommer for å heie og klappe når et ungt kjærestepar skal bli skutt?

islam er ikke bare en religion. det er et samfunnsystem og en levemåte.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
av det enkle faktum at det er muslimer som gjør det. samme hva som står i koranen når de tydeligvis driter i det.


Men hvem er disse muslimene som sier det? Er dette religiøse autoriteter? Eller er det forvirrede enkeltmennesker? Du kan velge å høre på noen få som uttaler seg på vegne av mange. Når jeg uttaler meg om Islam, velger jeg å forholde meg til de religiøse autoritetene, ikke forvirrede enkeltmennesker eller ekstremister.

Ja, du har rett i at islam ikke bare er en religion, men det finnes veldig mange tolkninger på hvordan dette samfunnsystemet og levemåten skal se ut.

Det var siste spam fra meg i denne tråden. Moderator kan godt opprette en egen Islamsk etikk versus kristen etikk tråd, men jeg har sagt mitt i denne saken.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Hvis meg et eksempel på det da..  det med 50 000 menneskene.. haha
Og forresten, hvem sier at de menneskene som driver med slikt er ekte muslimer? Taliban er et godt eksempel; de kjemper for religionen sin, og samtidig dreper hundreviss av muslimer hver dag, noe koranen forbyr, hvordan kan du da gi Islam skylden for det?

Den siste setningen din ka jeg faktisk like godt bruke om "vesten". Kristendommen er ikke bare religion, det er et samfunnssystem og en levemåte i "vesten"
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Hvis meg et eksempel på det da..  det med 50 000 menneskene.. haha
Og forresten, hvem sier at de menneskene som driver med slikt er ekte muslimer? Taliban er et godt eksempel; de kjemper for religionen sin, og samtidig dreper hundreviss av muslimer hver dag, noe koranen forbyr, hvordan kan du da gi Islam skylden for det?

Den siste setningen din ka jeg faktisk like godt bruke om "vesten". Kristendommen er ikke bare religion, det er et samfunnssystem og en levemåte i "vesten"
Oisann, her dreit du deg ut. Det du sier på slutten her er jo synonymt med at du innrømemr at Islam som levemåte er underlegent den kristne levemåten. Enkelt og greit fordi det er vellkjent at vesten fungerer bedre enn midtøsten.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Ingen som la merke til at kreasjonisten er en svakstrømselektriker? Smiley




edit: mener ikke å disse elektrikere, men tviler sterkt på at han i det hele tatt vet hva homologe organer og endemiske arter er for noe..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Oisann, her dreit du deg ut. Det du sier på slutten her er jo synonymt med at du innrømemr at Islam som levemåte er underlegent den kristne levemåten. Enkelt og greit fordi det er vellkjent at vesten fungerer bedre enn midtøsten.

Er det kanskje noen hemmelighet at systemmet i vesten fungerer bedre enn den i Midt-østen, der er nermest idiotisk å nekte.

Men igjen, hvorfor forventer du at de skal ha samme forutsetnignene? Greit at midt-østen ligger bak, men dette har nødvendigviss ingenting med religionen å gjøre. Det har vært konstant kriger i midt-østen, og stormaktene har aldri nølt med å bombe det ene eller det andre landet i midt-østen.

Har det vært noe betydelig krig i Norge gjennom hele histoein? nei. Det er derfor landet er som det er nå. Ingen bomber dem. Hadde Norge befinnet seg i samme sted som Afghanistan, så hadde det ikke vært så trivilig her heller.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.

Har det vært noe betydelig krig i Norge gjennom hele histoein? nei. Det er derfor landet er som det er nå. Ingen bomber dem. Hadde Norge befinnet seg i samme sted som Afghanistan, så hadde det ikke vært så trivilig her heller.

mener å huske at Norge var okkupert under andre verdenskrig. Og Norge var så og si et u-land til oljeeventyret startet
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Fair enough.

Men hvorfor gjør du det? Er du sint? Blir du sur når du leser om kristne? Føler du deg bedre når du rakker ned på folk sammen med andre felles ateister?

Nei det er meg det Grin

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Er det kanskje noen hemmelighet at systemmet i vesten fungerer bedre enn den i Midt-østen, der er nermest idiotisk å nekte.

Men igjen, hvorfor forventer du at de skal ha samme forutsetnignene? Greit at midt-østen ligger bak, men dette har nødvendigviss ingenting med religionen å gjøre. Det har vært konstant kriger i midt-østen, og stormaktene har aldri nølt med å bombe det ene eller det andre landet i midt-østen.

Har det vært noe betydelig krig i Norge gjennom hele histoein? nei. Det er derfor landet er som det er nå. Ingen bomber dem. Hadde Norge befinnet seg i samme sted som Afghanistan, så hadde det ikke vært så trivilig her heller.
I Norge står ikke religion særlig sterkt, det gjelder for de fleste industriland. I midtøsten står religion forholdsvis sterkt, det gjelder for de fleste u-land. Ser du sammenhengen? Og btw så har Norge vært et fritt land i 104 år, var beleiret av tyskerne i 2. verdenskrig, og fikk 1/3 av befolkningen (de mest lærde folkene i landet) utryddet av svartedauden.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
mener å huske at Norge var okkupert under andre verdenskrig. Og Norge var så og si et u-land til oljeeventyret startet

Ja, nettopp. Men hvor mye skadde gjorde tyskene i Norge? Nermest ubetydelig.

USA kom og hjælp Norge med å finne oljen og etterdet har Norge blitt til et kjempebra sted.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Ja, nettopp. Men hvor mye skadde gjorde tyskene i Norge? Nermest ubetydelig.

USA kom og hjælp Norge med å finne oljen og etterdet har Norge blitt til et kjempebra sted.

Du misforsto meg...De fleste arabiske landene kunne ha vært mye lengre framme enn Norge på grunn av tidligere oljefunn, men men, dikatur>sosialistisk demokrati
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!