Skrevet av Emne: Muslimer banket opp demonstrant i Nei til Mer Islamisering av Norge  (Lest 14291 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Hvorfor det er lettere å droppe en sak mot en innvandrer må du gjerne utdype, for jeg ser ikke hvorfor det skulle være sånn.

Når det gjelder voldtektsstatistikken tror jeg du har helt rett i at det heldigvis er mindre tabu å anmelde dette nå enn det var tidligere. Men det bortforklarer ikke at ikke-vestlige er brutalt overrepresentert i denne statistikken

Fordommer. Så enkelt er det. Det er bare en påstand da.

Man skal ikke se bort ifra årsakene ti kriminalitet. Hvem er høyest representert i vold-statistikken? De som har høy utdanning eller de aldri har vært på skola? Med dette vil jeg poengtere, at folk som er i laveste sosialklasse i et samfunn klart er overrepresentert i krim. Hadde man hatt penger så hadde man ikke stjælt heller. Hadde man lært at kvinner skal behandles som enhver menneske så hadde man ikke prøvd å voldta dem heller.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tannfeen

Fordommer. Så enkelt er det. Det er bare en påstand da.

Man skal ikke se bort ifra årsakene ti kriminalitet. Hvem er høyest representert i vold-statistikken? De som har høy utdanning eller de aldri har vært på skola? Med dette vil jeg poengtere, at folk som er i laveste sosialklasse i et samfunn klart er overrepresentert i krim. Hadde man hatt penger så hadde man ikke stjælt heller. Hadde man lært at kvinner skal behandles som enhver menneske så hadde man ikke prøvd å voldta dem heller.

Samtidig er det viktig å ha i bakhodet at det er rasistisk og fordomsfullt å forsøke og 'prakke' på dem vår kultur og verdier.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Samtidig er det viktig å ha i bakhodet at det er rasistisk og fordomsfullt å forsøke og 'prakke' på dem vår kultur og verdier.

Det finnes en mellomting. Man trenger ikke å drite i religionen sin, drikke seg full hver helg, eller spise skinke for å forstå at man skal respektere andre mennesker, slik noen kunne tenkt seg. Men det trengs opplæring og det vil komme med tiden. Bare FRP ikke kommer til makten.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tannfeen

Det finnes en mellomting. Man trenger ikke å drite i religionen sin, drikke seg full hver helg, eller spise skinke for å forstå at man skal respektere andre mennesker, slik noen kunne tenkt seg. Men det trengs opplæring og det vil komme med tiden. Bare FRP ikke kommer til makten.

Jeg har aldri sett relasjoner mellom religion og respekt, som man ikke også finner blant ikke-religiøse. En ateist vil imidlertidig opptre medmenneskelig ut fra sin egen overbevisning, og ikke ut fra en religiøs dogmatisk diktasjon.

Medmenneskelighet er selvsagt en personlig egenskap som alle mennesker har, uavhengig av religion/kultur etc, men det er samtidig utallige eksempler på at denne også kan undertrykkes. Å tilskrive denne egenskapen (i kristendommens eksempel) en 2000 år gammel tekst er nok da en grov undervurdering av mennesket.

Hvor kommer egentlig FrP inn i dette? Jeg tror ikke de vil utgjøre store forskjellen, verken fra eller til.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Samtidig er det viktig å ha i bakhodet at det er rasistisk og fordomsfullt å forsøke og 'prakke' på dem vår kultur og verdier.
Jeg lurer på hva du mener med dette.  Jeg prøver å prakke mine marxistiske og ateistiske verdier på høyreorienterte mennesker tidt og ofte.  Gjør dette meg til rasist?  Forestillinger som f.eks. sharialov, hijab, jødenes gudegitte rett til et stor-Israel eller katolikkers plikt til å sabotere kampen mot AIDS i Afrika er alle politiske konstruksjoner.  Disse har ikke krav på det døyt mer respekt enn det som den leninistiske partimodellen eller det frie markedet har.  Vi må ikke la oss lure av de religiøses forsøk på å gi reaksjonær ideologi særskilt beskyttelse.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Tannfeen

Jeg lurer på hva du mener med dette.  Jeg prøver å prakke mine marxistiske og ateistiske verdier på høyreorienterte mennesker tidt og ofte.  Gjør dette meg til rasist?  Forestillinger som f.eks. sharialov, hijab, jødenes gudegitte rett til et stor-Israel eller katolikkers plikt til å sabotere kampen mot AIDS i Afrika er alle politiske konstruksjoner.  Disse har ikke krav på det døyt mer respekt enn det som den leninistiske partimodellen eller det frie markedet har. Vi må ikke la oss lure av de religiøses forsøk på å gi reaksjonær ideologi særskilt beskyttelse.

Nei, det gjør deg ikke til rasist.

Det jeg mente var at kritikk mot andre kulturer/religioner ofte blir oppfattet som rasistisk, antagelig med det formålet å kneble kritikeren og legge argumententasjonen død.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Alle religioner har min respekt, så lenge det ikke skader noen på noen måte. Folk må få tro på hva de vil og mene akkurat hva de vil. At noen griper tak i en hel religion pga. enkelthendelser, er i mine øyne ett latterlig forsøk på hatefull generalisering.

Alle mennesker er unike og ulike, om en muslimsk mann skader, betyr det absolutt ikke at den andre muslimske mannen gjør det.

Like dumt som å si at blondiner med store pupper er dumme. Makes no sense. Idiotiske fordommer.

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Alle religioner har min respekt, så lenge det ikke skader noen på noen måte. Folk må få tro på hva de vil og mene akkurat hva de vil. At noen griper tak i en hel religion pga. enkelthendelser, er i mine øyne ett latterlig forsøk på hatefull generalisering.

Alle mennesker er unike og ulike, om en muslimsk mann skader, betyr det absolutt ikke at den andre muslimske mannen gjør det.

Like dumt som å si at blondiner med store pupper er dumme. Makes no sense. Idiotiske fordommer.

Det er vel og bra å si at alle mennesker er ulike og unike, og at vi ikke skal generalisere om folk.  Det er jeg enig med deg i.  Men vi må generalisere om tankekonstruksjoner.  Dersom vi ikke kan gjøre det, er det umulig å si noe fornuftig om politikk.  Dersom vi ikke kan si noe generelt om markedsliberalisme, jødedom, marxisme, islam eller keynsianisme, er alle ideologiske diskusjoner døde.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Jo, man kan diskutere på generelt grunnlag, det er klart. Men med tanke på topic, så får jeg en følelse av at man stadig vekk prøver å henge ut en reigion, og/eller utlendinger generelt. Slik debatten har gått hittil tidligere, "send dem ut!!!" Uten å tenke på omstendighetene.

Jeg som får en følelse av hets istedet for en rettferdig og produktiv debatt, med slike overskrifter.

Men ja, en generell debatt går an, så lenge man husker at islam ikke er en personlighet.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Alle religioner har min respekt, så lenge det ikke skader noen på noen måte. Folk må få tro på hva de vil og mene akkurat hva de vil. At noen griper tak i en hel religion pga. enkelthendelser, er i mine øyne ett latterlig forsøk på hatefull generalisering.

Alle mennesker er unike og ulike, om en muslimsk mann skader, betyr det absolutt ikke at den andre muslimske mannen gjør det.

Like dumt som å si at blondiner med store pupper er dumme. Makes no sense. Idiotiske fordommer.




Men det er jo faktisk sant da... Undecided
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Care to explain? Smiley

Jeg formoder da at du selvsagt har snakket med alle blondiner med store pupper i verden (ihvertfall i Norge), og at du da har en utviklet overmenneskelig innebygget radar for å registrere hvem som er dumme og hvem som er smarte, i den forstand at du har en vitenskapelig definert grad av hva dum og smart betyr da selvsagt.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Jo, man kan diskutere på generelt grunnlag, det er klart. Men med tanke på topic, så får jeg en følelse av at man stadig vekk prøver å henge ut en reigion, og/eller utlendinger generelt.

Jeg vet at mange ønsker at det bare er fordommer at det er større problemer knyttet til muslimsk innvandring enn andre folkegrupper, men da er det på tide å gni søvnen ut av øynene og se seg rundt. Tror du dette er unikt for Norge? Hva med Sverige, Danmark, England, Tyskland, Frankrike, Nederland og Australia? Alle disse har problemer/utfordringer knyttet til kriminalitet, krav om særbehandling og mindre vilje til integrering enn andre folkegrupper. Dette skyldes selvsagt kulturelle forskjeller, og at muslimer er sterkt religiøse, men problemet er der uansett. Og i land hvor muslimer er blitt en majoritet i en del av landet, ser de ut til å ønske å frigjøre seg fra det landet, og opprette en egen nasjon. Slik ble Pakistan til, og konflikten med India er langt fra over, det samme ser man nå i Kina, Thailand, og i afrikanske land.

Når det er sagt, så tror ikke jeg det er umulig for andre kulturer å leve side om side med muslimer, med den religiøse og kulturelle tilhørigheten er så sterk at man bør slippe inn et fåtall først, integrere disse skikkelig og få de inn i arbeidslivet. Ikke slippe inn alle som vil og håpe på at det går bra, som så langt har blitt gjort i de nevnte landene hvor det er problemer. Jeg tror også at det er langt lettere for en innvandrer å bli integrert dersom vedkommende omgåes personer med norsk kulturbakgrunn og som snakker norsk. Samtidig er nok presset til å tviholde på egen eller foreldrenes kultur, mindre.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Jeg formoder da at du selvsagt har snakket med alle blondiner med store pupper i verden (ihvertfall i Norge), og at du da har en utviklet overmenneskelig innebygget radar for å registrere hvem som er dumme og hvem som er smarte, i den forstand at du har en vitenskapelig definert grad av hva dum og smart betyr da selvsagt.

Jepp, pretty much! Smiley


Flink du. Kiss
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Tannfeen

Alle religioner har min respekt, så lenge det ikke skader noen på noen måte. Folk må få tro på hva de vil og mene akkurat hva de vil. At noen griper tak i en hel religion pga. enkelthendelser, er i mine øyne ett latterlig forsøk på hatefull generalisering.

Alle mennesker er unike og ulike, om en muslimsk mann skader, betyr det absolutt ikke at den andre muslimske mannen gjør det.

Like dumt som å si at blondiner med store pupper er dumme. Makes no sense. Idiotiske fordommer.

Synes du det er en urimelig generalisering å si at f.eks Islam er en mer brutal og hensynsløs religion enn f.eks Kristendommen/Budhismen/Hinduismen? (I nyere historie, du tar hintet?).
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Jeg formoder da at du selvsagt har snakket med alle blondiner med store pupper i verden (ihvertfall i Norge), og at du da har en utviklet overmenneskelig innebygget radar for å registrere hvem som er dumme og hvem som er smarte, i den forstand at du har en vitenskapelig definert grad av hva dum og smart betyr da selvsagt.
Trenger da ikke radar for å se hvem som er dumme. Ei er det heller et krav at den dumme skal være blond, bare se på dette forumet. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!