Skrevet av Emne: Klovnelandet Norge.  (Lest 8210 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Klovnelandet Norge.
« #30 : 16. juni 2009, 00:56 »
Media elsker å skrive "av utenlandsk opprinnelse"... Det vi ikke vet er om mannen er polsk, engelsk, amerikansk eller iraner.

Vi bare antar og tror.   Hvorfor tror dere de ikke skriver landet der personen kommer fra da mange ganger?

Manipulering fra media, det er vårt ansvar å ikke falle for den slags hatspredning.
Man bør kanskje la være å skrive på "utenlandsk opprinnelse"? Er ikke dette en del av opplysningen media er ment for å bedrive, har ikke folket rett til å få vite hva enkelte innvandrere driver med, svenske som pakistaner? Jeg synes heller det er.. øhm... snilt at dem å faktisk ikke si hvilket land personen(e) kommer fra, fordi dette kan stemple grupper; somaliere har jo blitt smått berømt av nettopp slikt, "somalier stakk i hjel folk på trikk", "somalier ditten og datten"...

På en annen side, å ikke opplyse om dette grenser til hemmelighold, og det kan jo sies å være litt i mot demokratiet. Om vi feks mener at den norske innvandringspolitikken er feilslått fordi vi har fjollepartier i regjering, kan vi stemme Frp neste gang. Hvordan skal vi kunne bestemme oss for dette om vi ikke kjenner til faktum i saker? Og dette gjelder selvfølgelig ikke bare innvandringspolitikk. Dette stikker for øvrig også hull på hatspredningspåstanden din.
Skal kanskje også sies at det selvfølgelig er opp til hvert enkelt å ha en viss kritisk sans; å tro at _alle_ somaliere er lystmordere bare fordi vi har hatt enkelte stygge saker, er selvsagt feil. Men et minimum av hjernekapasitet til å skjønne dette er vel ikke for mye å forvente..? Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Klovnelandet Norge.
« #31 : 16. juni 2009, 01:14 »
Jeg er dritlei av svartmalingen av Norge. Skulle man høre på sytingen til FRP skulle man trodd Norge var verdens rikeste u-land. Men tvert i mot er det få hvis noen land som er så bra å leve i som i Norge. Økonomien er svært solid (i forhold til andre land), arbeidsledigheten er lav, levestandarden er høy, kriminaliteten er lav, utdanningsnivået er høyt, den sosiale mobiliteten er blant de beste i verden, generellt sett går ting MEGET bra her i landet.

Det er ingenting som tyder på at vi trenger et radikalt skifte av ledelse her i landet. Det eneste FRP gjør er å klage og syte. En god sammenligning er egentlig en forsmådd fotballsupporter som tror at ting ville vært så mye bedre dersom han var manager for fotball-laget og ikke den helvetes Alex Ferguson fyren som ikke klarte å vinne mot Barcelona en gang.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Klovnelandet Norge.
« #32 : 16. juni 2009, 01:43 »
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Klovnelandet Norge.
« #33 : 16. juni 2009, 02:23 »
Huh
I internasjonal sammenheng er kriminaliteten i Norge svært lav. Man skulle ikke tro det slik media fremstiller ting. Men det er et uomtvistelig faktum.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Klovnelandet Norge.
« #34 : 16. juni 2009, 02:32 »
Når man klager på dette, har man det for bra.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Klovnelandet Norge.
« #35 : 16. juni 2009, 04:12 »
Når man klager på dette, har man det for bra.
Er det ikke litt logisk da, jo mer siviliserte et land blir, jo mer ser de negativt på uønsket oppførsel?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Klovnelandet Norge.
« #36 : 16. juni 2009, 08:18 »
Jeg er dritlei av svartmalingen av Norge. Skulle man høre på sytingen til FRP skulle man trodd Norge var verdens rikeste u-land. Men tvert i mot er det få hvis noen land som er så bra å leve i som i Norge. Økonomien er svært solid (i forhold til andre land), arbeidsledigheten er lav, levestandarden er høy, kriminaliteten er lav, utdanningsnivået er høyt, den sosiale mobiliteten er blant de beste i verden, generellt sett går ting MEGET bra her i landet.

Det er ingenting som tyder på at vi trenger et radikalt skifte av ledelse her i landet. Det eneste FRP gjør er å klage og syte. En god sammenligning er egentlig en forsmådd fotballsupporter som tror at ting ville vært så mye bedre dersom han var manager for fotball-laget og ikke den helvetes Alex Ferguson fyren som ikke klarte å vinne mot Barcelona en gang.

Så enig, så enig!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Klovnelandet Norge.
« #37 : 16. juni 2009, 11:20 »
Er det ikke litt logisk da, jo mer siviliserte et land blir, jo mer ser de negativt på uønsket oppførsel?

Jeg tenker kanskje det er mer usivilisert å støtte opp under rasediskriminerende holdninger. Forøvrig artig at du kaller Norge siviliserte. Når man hører de fleste sytpeisene på dette forumet snakke, skulle man tro at landet vårt hadde en sinnssyk regresjon på de fleste punkter.

Og liten oppfordring: Nytter ikke å sykmelde seg selv for hodepine eller andre lette smerter, for deretter å klage på "svartingene" som "tar jobbene våre".
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Klovnelandet Norge.
« #38 : 16. juni 2009, 11:22 »
Forøvrig for alle som klager på SV, og stadig trekker frem oljefondet som eksempel.


http://www.vg.no/nyheter/okonomi/artikkel.php?artid=559503
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Klovnelandet Norge.
« #39 : 16. juni 2009, 11:39 »
Naiv, naiv, naiv. Hvem bryr seg om de kommer fra Polen, England eller Sudan? så vidt jeg ser finner jeg ingen spesifikke regioner her som går igjen og igjen om hvor verstingene kommer fra. Selv om de fleste nok har en viss formening...

Ja juss.... Dere klager jo bare på muslimer 24/7 uansett hvem som har gjort det.


Og forresten, avisene prøver bare å sette innvandrere i dårlig lys. Sist jeg leste om en "norsk" talent som var født i utlandet eller av to utenlandske foreldre så ble han omtalt som Norsk i avisen, men duden som knivstakk en fyr i gata ble omtalt som norsk-somalier. WTF?

Bestem dere! Enten så er alle norske eller ikke. Når en person har talent og hevder seg i et eller annet så er han norsk, men om en annen som utfører en kriminell handling så er han  bare utlending. 
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Klovnelandet Norge.
« #40 : 16. juni 2009, 11:54 »
Ja juss.... Dere klager jo bare på muslimer 24/7 uansett hvem som har gjort det.


Og forresten, avisene prøver bare å sette innvandrere i dårlig lys. Sist jeg leste om en "norsk" talent som var født i utlandet eller av to utenlandske foreldre så ble han omtalt som Norsk i avisen, men duden som knivstakk en fyr i gata ble omtalt som norsk-somalier. WTF?

Bestem dere! Enten så er alle norske eller ikke. Når en person har talent og hevder seg i et eller annet så er han norsk, men om en annen som utfører en kriminell handling så er han  bare utlending. 

Jasså, så du mener at det er avisene som er skyldig i at flere og flere nordmenn blir opptatt av hva som skjer her til lands..? de skriver da for pokker like mye om en drapssak, knivstikking, voldektsbølge eller narkosak hvis det er Ola Nordmann som er på rømmen, enn om det er Abdi Abdulla? Det der er jo bare fjollete. De gir oss bare den infoen vi gjerne vil vite, og det er ingen tvil om at de fleste verre kriminelle handlingene her til lands blir gjort av innvandrere/folk som ikke opprinnelig er fra Norge.

Utlogget Tannfeen

Sv: Klovnelandet Norge.
« #41 : 16. juni 2009, 11:56 »
Jasså, så du mener at det er avisene som er skyldig i at flere og flere nordmenn blir opptatt av hva som skjer her til lands..? de skriver da for pokker like mye om en drapssak, knivstikking, voldektsbølge eller narkosak hvis det er Ola Nordmann som er på rømmen, enn om det er Abdi Abdulla? Det der er jo bare fjollete. De gir oss bare den infoen vi gjerne vil vite, og det er ingen tvil om at de fleste verre kriminelle handlingene her til lands blir gjort av innvandrere/folk som ikke opprinnelig er fra Norge.

SLUTT!!
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Klovnelandet Norge.
« #42 : 16. juni 2009, 12:06 »
Jasså, så du mener at det er avisene som er skyldig i at flere og flere nordmenn blir opptatt av hva som skjer her til lands..? de skriver da for pokker like mye om en drapssak, knivstikking, voldektsbølge eller narkosak hvis det er Ola Nordmann som er på rømmen, enn om det er Abdi Abdulla? Det der er jo bare fjollete. De gir oss bare den infoen vi gjerne vil vite, og det er ingen tvil om at de fleste verre kriminelle handlingene her til lands blir gjort av innvandrere/folk som ikke opprinnelig er fra Norge.

Da bør de faen meg også lære seg å skrive hvor de "norske" talentene kommer fra. Det er mange utenlandske talenter her i norge innenfor idrett som blir bare kalt for norsk og ikke det landet de egentlig kommer fra. Det  synes jeg er litt dobbelmoral. 
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Klovnelandet Norge.
« #43 : 16. juni 2009, 12:11 »
Ja juss.... Dere klager jo bare på muslimer 24/7 uansett hvem som har gjort det.

Og forresten, avisene prøver bare å sette innvandrere i dårlig lys. Sist jeg leste om en "norsk" talent som var født i utlandet eller av to utenlandske foreldre så ble han omtalt som Norsk i avisen, men duden som knivstakk en fyr i gata ble omtalt som norsk-somalier. WTF?

Bestem dere! Enten så er alle norske eller ikke. Når en person har talent og hevder seg i et eller annet så er han norsk, men om en annen som utfører en kriminell handling så er han  bare utlending. 

Dette er jeg enig med deg i.  Ikke desto mindre er det på sin plass med hard kritikk av det dårlige tankegodset som er utbredt blandt mange innvandrere (og sønner og døtre av innvandrere) i Norge.  Det er praktisk talt ingen muslimske jenter som gifter seg med ikkemuslimer og praktisk talt ingen kvinnelige idrettsutøvere fra muslimske miljøer.  På verdensbasis er det en grell underrepresentasjon fra muslimer når det gjelder nye vitenskapelige oppdagelser, nye teknologiske patenter og nye ideer og stilarter innen f.eks. musikk og skjønnlitteratur.

Merk at dette ikke er en kritikk av hverken etnisitet eller kultur.  Det er en kritikk av reaksjonær politikk.  Kritikken er av den samme typen som den høyst rettferdige kritikken av Israels politikk og Israels støttespillere.  Når kritikk av islam blir stempla som rasisme, er det akkurat som når Willoch og Obama blir stempla som antisemitter.  Sånn propaganda må tilbakevises.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Klovnelandet Norge.
« #44 : 16. juni 2009, 12:29 »
Da bør de faen meg også lære seg å skrive hvor de "norske" talentene kommer fra. Det er mange utenlandske talenter her i norge innenfor idrett som blir bare kalt for norsk og ikke det landet de egentlig kommer fra. Det  synes jeg er litt dobbelmoral. 
Norsk idrettstalent av utelandsk opprinnelse vinner vm klinger ikke like bra som: Norsk jente voldtatt av mann med utenlandsk opprinnelse Tongue
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!