Stevne i Sande Lørdag 19. Juni:
Sto opp kl 7 på Lørdag morgen, etter 9 deilige timer med søvn

Startet dagen med egg og bacon , kakao + proteinshake og kreatin. Blei hentet av Alf og Tor Granvang og vi dro mot Sande.
Når vi kom til Hønefoss haddde vi en liten stopp på en bensinstasjon for og kjøpe energidrikke og litt og spise. Kjøpte her 1,5l cola og , 0,5l Burn , snus , og en is.
Så dro vi videre etter og ha snakket litt tull med verdens merkeligeste betjening, som vi alle trodde var homo.
Fremme i Sande kl 10.00 Rett til innveing. Tor tror jeg veide inn på 103,4kg mens jeg selv veide inn på 108,5kg. Ny pers allerede he

Meldte startvekt her til 125kg utstyrsfritt. Alf løftet ikke i dag pga vektnedgang og mye jobbing i 5 uker.
Oppvarming:
20x20kg
20x40kg her ble jeg så varm, og fikk så trykk i hodet at jeg trodde jeg skulle eksplodere :s
10x60kg , bedre her etter 7-8 min pause
5x80kg m. stopp.
3x100kg m. stopp
1x115kg m. stopp. Her blei jeg i tvil om at førsteløftet ville bli lett. Synes det gikk tungt.
Så var det og hølje nedpå boksen med burn og vente på at jeg skull bli ropt opp til å løfte.
Hjertet hammret som besatt rett før det var min tur.
1. løft:
"Amund Bjone 125g" Det var min tur. Jeg la meg ned på benken og spente meg dårlig opp, glemte og ta på kritt på henda. Hadde også glemt og si at jeg ville ha avløfter. Jeg rev stanga av stativet med samme kraft som på trening. Der må du løfte/dra stanga laaangt fremm med skuldrene før du får begynt. I motsettning til på ER benkene der det ikke er rare vandringen. Dette resulterte i at jeg dro så hardt i stanga at jeg holdt på å dra den over meg og miste den over beina

Fikk dradd den tilbake i startposisjon så jeg kunne få klarsignal. Dette tappet selvsagt krefter.
Fikk faktisk klarsignal etter at vinglinga stilnet. Da jeg senket stanga oppdaget jeg at jeg hadde lagt meg for nærme låsene, sånn at når jeg fikk "press" signal, så kunne jeg ikke løfta stanga i bue oppover. Jeg måtte løfte den rett opp, ellers ville jeg slått stanga i låsene:P Heldigvis var vekta lett, og løftet ble godkjent med 3 hvite lamper.
Så meldte jeg inn 135kg på neste, og ba om avløfter.
Etter meg løftet Tor granvang lett 167,5kg.
2. løft:
"Amund Bjone 135kg"
Denne gangen var jeg enda mer nervøs enn første, men klarete å fokusere bedre. Gikk rolig opp, tok kritt på henda. Spente meg mye bedre opp, og ba avløfter telle til tre, så løfte av. Ok sa han og jeg trakk pusten inn. Problemet var imidlertid at han aldri telte til tre, så jeg til slutt måtte si ifra selv. Løftet var lettere enn 125kg og det ble godkjent med 3 hvite lamper.
Tor Granvang 175kg lett
3. løft:
"Amund Bjone 140kg"
Nå hadde jeg nådd dagens mål som var 135kg og skuldrene var mer senket. Men jeg klarte og innse at det var ei pinglevekt, og at 140kg var bedre, så var oppsyket før 3. løftet også.
Kritt på henda, meget god oppspenning, perfekt avløft. "Klar" Stanga ble senket rolig helt ned til stopposisjon for å beholde trykket. Stoppen føltes lang, men jeg veit ikke. Presset iallefall 140kg greit oppigjen, og løftet ble godkjent med 3 hvite lamper. DEILIG

Var også utolig artig at Tor også klarte 180kg utstyrsfritt på sisteløftet sitt også

Både jeg og Tor perset med 10kg, Fikk vårt første stevne med 3 hvite lamper på alle løft og tre godkjente løft. Artig artig