Skrevet av Emne: The Changing Of Times. Trener litt oh mark  (Lest 141242 ganger)

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287


Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Jævlig bra da!!! Gratulerer så mye!

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Gratulera med kjempe resultat! Smiley

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Jævlig bra da!!! Gratulerer så mye!

Gratulera med kjempe resultat! Smiley


Takker Takker Smiley

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Referat fra Gårsdagen:

Sto opp klokken 06.00.  Til frokost blei jeg faktisk servert indrefilet elgebiff av min kjære mor, som hadde stått opp tidlig bare for å lage mat til sin lille sønn, sånn at han ikke skulle kunne klage over dårlig "trykk" på stevnet  Wink  Sånt varmer!

Blei hentet av Joachim Skåren og Espen Elverum, som kom sammen med Olav Kompelien, Tor og Alf Granvang + en liten artig kidd på 13 år som var Olav sin sønn Grin
Vi var fremme i Askim ca kl 10..  Det ble foretatt utstyrssjekker og høydemål og innveing.  Først ut var Tor og Alf Granvang.  Tor perset med 2,5kg og endte opp på 125kg, men måtte igjenn se seg slått av sin bror Alf som løftet samme vekt, dog bare på mindre kropsvekt.

Etter dette ble det en laaang pause.  Klokka nermet seg 14.15 og jeg startet oppvarmimngen:

20x20kg
10x50kg m. stopp
8x70kg m. stopp
4x100kg m. stopp
2x115kg m. stopp
1x125kg m. stopp

På med skjorte:

1x140kg på 10cm kloss
1x155kg på kloss, nesten ned
1x160kg negativ på kloss, hadde en god følelse her.  Fikk super hjelp Av Tor og Alf med skjorta, artig var det også at Bo Andre Bergan hjalp til og kom med tips, settes pris på Smiley
Så bar det rett opp og fikk roet meg litt ned og slappet av før jeg skulle løfte.  Godeste Elverum var en kløpper på og holde energidrikke Wink hehe, takker Kompis  Wink


Første løft: 162,5kg

http://www.youtube.com/watch?v=JG1_88nV_dY#noexternalembed

Andre: 167,5kg

http://www.youtube.com/watch?v=vSl8wpChjbU#noexternalembed

Å tredje :170kg

http://www.youtube.com/watch?v=EJ1FnKQzPQw#noexternalembed

Skulle egentlig ha 172,5kg på sisteløft, men senket til 170kg ettersom jeg synes 167,5kg gikk litt trått.
Kan ikke si at jeg angret på det Smiley   

Så var det Kompelien sin tur:

http://www.youtube.com/watch?v=9W2BRMHiapw#noexternalembed

Pers med 10kg, rått!

Jeg fikk gull medalje i 110kg og 2. plass på poeng i junior, Skåren fikk første.  Var dog bare 3 løftere med meg i klassen min, og han ene dukket ikke opp, så endte opp med bare meg og en til Smiley  Snakket litt med han og han perset, så dette var veldig bra, alltid artig når folk perser!  Hyggelig type Smiley
Kom uventet på meg at jeg fikk både medalje og pokal, men var jo selvsagt stas og ha med noe hjem, selv om persen var belønning nok i seg selv Smiley

Alt i alt en utrolig bra dag  for hele gjengen Smiley  Eneste som var utrolig surt var at Christer Larsen bomma på 300 :S  Han har jo tatt 312,5 på trening mener jeg, men klarte jo å skade seg før stevnet.  Syke vekter!
Kommer til og se mer av Larsen fremmover Smiley

Uansett  hyggelig og hilse på folk igjenn pluss selvsagt noen nye, alt i alt en knall søndag. Gode ting  Wink

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Bra jobba i går Wink

Takk det samme , og grattis med lett pers!

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Glemte og føre dagens trening:

Knebøy atg:

6x60kg
4x80kg
15x60kg
12x80kg
6x100kg pump som f...


Utspark, dropsett:

15rep
15rep
15rep  pump

Etter dette sleit jeg og byggern med og gå opp trappa  Grin


Beinpress/kvartreps jallamskin:

15 rep
10 rep
10rep  husker ikke kilo men mener det var 440kg, samma faen egentlig hvor mye det var, var beinpress som du kan lesse på nesten uendelig med. Tungt blei det på slutten, pressa så jeg nesten spøy!


Utspark igjenn:

3x15 dropset med hjelp på siste sett.


Tåhev:

3x14 og 3x15 på gulv etterpå.

Haltet ut igjenn av studio i dag, var mildt sagt ødelagt i beina, satan..   Har fått en kompis som driver med bygging, og hender jeg blir med på noe av det han trener selv om jeg egentlig bare skal hjelpe han, og i dag var det nå bein, så slengte meg med.   Veit jævlig godt at jeg ikke skulle gjort det når morgendagen kommer  Tongue

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Moro dag, snill mor du har Smiley

Hadde jeg fått med meg at dette var i helga kunne jeg jo tatt en tur å skreket litt på dag, bor jo ikke langt unna jeg Smiley
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Moro dag, snill mor du har Smiley

Hadde jeg fått med meg at dette var i helga kunne jeg jo tatt en tur å skreket litt på dag, bor jo ikke langt unna jeg Smiley

Nei faen.. Det viste jeg ikke ellers skulle jeg sagt ifra. Hadde vært hyggelig Smiley

Ja min mor har sine øyeblikk, hehe Smiley  Er noen måneder siden jeg var hjemme sist så smakte med en tidlig middag Smiley

Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Så benken din først nå, veldig bra Wink. Grattis med solid pers Smiley
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Så benken din først nå, veldig bra Wink. Grattis med solid pers Smiley

Takk for det Jon Smiley 

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Hyggelig å hilse på i helgen, flott løfting!

Veldig godt gjort å skyve ut den siste benken der, du har mye trøkk i øvre del av løftet, det er veldig lovende Smiley

Hva er grunnen til at du deltar i benkpress og ikke styrkeløft? Er det sosial påvirkning fra Granvangene Grin ?
Jeg har ikke noe imot benkpressere, men jeg tror du er bra anlagt for styrke, hadde vært morro å sett deg trene like målrettet i knebøy og mark, som i benkpress Cheesy

Gratulerer!
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget QJON

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 048

  • kraftkar
Amund var veldig bra i marken, 220 var det vel Smiley. I bøy har han en del å hente Wink
Blir ikke overrasket om han løfter 180 i benk om ikke så lenge Wink
Bedre sent enn aldri  215-140-220 m. utstyr

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Hyggelig å hilse på i helgen, flott løfting!

Veldig godt gjort å skyve ut den siste benken der, du har mye trøkk i øvre del av løftet, det er veldig lovende Smiley

Hva er grunnen til at du deltar i benkpress og ikke styrkeløft? Er det sosial påvirkning fra Granvangene Grin ?
Jeg har ikke noe imot benkpressere, men jeg tror du er bra anlagt for styrke, hadde vært morro å sett deg trene like målrettet i knebøy og mark, som i benkpress Cheesy

Gratulerer!

Tusen takk for det Bo, hyggelig å høre og lige så Smiley
Er vel igrunn ikke så målrettet og seriøs i benken heller, kunne sikkert kommet lenger om jeg hadde vært det. Trening er bare noe jeg driver med fordi jeg synes det er artig og føler det har gitt meg mye tilbake.  Granvang gutta og Kompelien som fikk drasset meg med på et seriestevne i Brummunddalen og da var jeg igrunn bitt av basillen, så all takk til de Smiley

Angående bøy og mark så er det kun min egen interesse det går på. Har som Jon sier dratt 220kg i mark, eller "kattedrag" som det løftet går under.
Bøy har jeg tatt 140kg atg med fleskesprett i bunn etter 17 uker med "seriøs" trenig og diverse varianter av bøy 3 ganger i uken. Hadde 105kg i bøy da Gilberg var på besøk på studioet der jeg trente før, han sa det var dårlig og satte opp et enkelt 16 ukers program til meg. Der skulle jeg  ha 120kg etter endt program. jeg klarte 130kg etter programslutt, ventet en uke og tok 140kg.
Ingen anelse om dette er bra..
Men som sagt er ikke interessen der for bøy og mark.. Blir bare litt nå og da.  Det er kun benken jeg elsker over alt på jord Smiley  Å aller helst benkpress uten utstyr, ingenting som slo følelsen etter 140kg godkjent med 3 hvite, raw i Sande. Har ikke vært så glad i hele mitt liv Smiley
Blir mye mimring her nå på et enkelt spørsmål, hehe, men regner med at du skjønner hva jeg mener Smiley  Kommer nok bare til å bli med benkinga for min del, er det som jeg virkelig elsker Smiley

Utlogget Amund Bjone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 287
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 287

Dagens:

Benkpress:

10x80kg
8x110kg med stopp på siste
8x110kg med stopp på siste
8x110kg 3x8 pers faktisk Tongue  Blei ca 1,5min pause mellom hvert sett å så veldig intensivt for meg å regne.


Skråbenk:

8x80kg
8x95kg
8x95kg
8x95kg


+ 3 sett mage 20 reps


Skulle egentlig ikke trene annet enn benk 3x8 på 80kg, men blei regelrett tvingt til og løfte mer av byggerkompisen og en anna type jeg aldri har sett før på over 2 meter!    Blei ei artig økt alikevel, tror jeg blei mer sliten av all hjelpinga enn min egen trening Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!