Skrevet av Emne: Nei, nå har jeg fått nok!  (Lest 10289 ganger)

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Nei, nå har jeg fått nok!
« : 18. juni 2009, 23:56 »
Ok, nå har jeg sett meg lei av alle dere 18 åringer som går rundt med 4 ganger større armer enn meg Wink Trent siden 2005 her, siste 3 årene mer seriøst med et mer gjennomtenkt kosthold og treningsprogram. Har prøvd litt forskjellige ting, men har mest holdt meg til de tre programmene til RYP. Ja jeg har hatt resultater, vokst endel men langt fra så mye som jeg ser andre som trener mer eller mindre seriøst gjør. Skal innrømme jeg begynner å bli noe umotivert her, føler jeg stanger hodet i veggen. Trener for tiden RYP, får i meg rundt 180gram protein pr dag, karbs prøver jeg å holde til et høvelig minimum, ris, havregryn, Energy brød, pasta, frukt, grønt. Spiser ca. 5-6 pr dag, 20 gr shake før trening og 40gr etter. Legger veldig lett på meg flesk, så må være forsiktig. Er ikke utprega definert så ting tyder jo på at jeg får i meg plenty av føde...

Men, hva i heite hule skal jeg gjøre her for å virkelig legge på meg muskler uten å ese ut å bli Steven Seagal? Bare drite i RYP og kjøre alt jeg klarer å løfte 8 reps og sakte øke etterhvert som jeg blir sterkere? Ikkje kjøre hele kroppen hver gang men dele opp og heller ha flere øvelser pr kroppsdel? Har gjort dette før, men kanskje ikke lenge nok til å vite om jeg faktisk fikk noen videre resultater, men er det dette folk flest gjør for å vokse? Hjeeeeeeelp!!

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #1 : 19. juni 2009, 01:06 »
Dietmar mengde  + dietmar oppkjøring + shitloads of food = win.

www.styrkeloft.no -> treningsprogrammer.

ikke vær redd for å legge på deg. å deffe er enkelt.

prøv noe skikkelig styrkeorientert istedenfor RYP en periode og imponer deg selv.

Utlogget h2k

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #2 : 19. juni 2009, 09:42 »
tunge løft og baseøvelser funker bra for meg iaffal..... 5x5 på benk, bøy, mark, militær og stangroing. så dips og chins til failure..... 2 splitt

muskler vokser ikke uten carbs

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #3 : 19. juni 2009, 10:23 »
18-åringer har perfekt grunnlag for muskelbygging. Ofte lite stressende liv og testosteron esende ut av øra.

Du derimot er 35 år, og får ikke muskeløkninger like enkelt som en 18-åring. Sånn er det bare Smiley

Jeg synes du burde fokusere på og bli sterk. Skikkelig sterk. Bygg en ordentlig grunnmur. Hvis man ikke klarer minst 1,5x kroppsvekt i benkpress, chin-ups med 0,25x-0,5x kroppsvekt i ekstravekter, dips med 0,5x kroppsvekt i ekstravekt, og foroverbøyd roing med 1x-1,5x kroppsvekt, synes jeg ikke man skal klage på små armer. 2x kroppsvekt i markløft burde også være et minimum.

Hvis du ikke klarer ovennevnte, kan du komme tilbake i denne tråden når du har klart det. Da tror jeg armene dine har vokst litt Wink
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #4 : 19. juni 2009, 11:04 »
Jeg så litt på ryp greien fra TN og syntes det så flott ut fra et fitness perspektiv. Dvs. å komme i form å bli strammere i fisken. Jeg ser de har tre programmer der så da bør du iallefall trene den som heter extrem muskelvekst.

Personlig  har en disse varianten fungert bra:
a) To splitt fingert beldig bra for meg 3 reps x 6 reps. rundt 80% i bøy, 82,5% i BP og 75 i markløft
     Mandag  Frivending, knebøy, strake ML, lårcurl, legger
     Tirsdag   Benkpress, frontpress, chins, forover bøyd roing, curl
     Torsdag: Markløft, Beinpress, Nordic hamstring, legger
     Fredag:   DIPS, upright rowing, nedtrekk, pullover, curl

b) Den andre varianten er det mest basic programmet jeg kan du kan velge 3-4 x 6 reps eller 5 x 5
    Knebøy /markløft (veksle annen hver gang
    Benkpress /DIPS
    Roing/ Chins
    Frontpress/ press bak nakke
    Curl
    Mage

En utbredt missforståelse er å gå til "failure". Riktighok er det moro men slett ikke nødvendig annen en i blandt. Jeg oppleved meget bra resulteter ved å trene så tungt at jeg fikk repsene og settene men hadde en repp igjen hele tiden. Ønsker du mer masse på hele kroppen han du kjøre mer bøy, mark og benk og er du ikke sliten etter disse har du ikke trent dem skikkelig.

Forøverig mye mat ,med nok kcal, protein og næring (i den rekkefølgen). Fire ting jeg mener er ekstra viktig vedr mat:
1. Solid frokost gjerne med egg, melk og litt whey (luksus aminosyrer)
2. Solid kveldsmat med kjøtt, ost, kompleks protein som MP 80+10
3. Aminosyrer (BCAA) før trening (15-30 min) sammen med en et eple/pære, banan (luksus 20-50 gram medium rask karbo blanding)
NB: 4 En god nærings blanding etter trening med aminosyrer,  30-50 gram karbo,30-50 gram whey, + noen vitaminer som magnesium, b vitaminer og c vitamin ( den rekkefølgen eller alt i sammen).

Old time blandingen er:
2 skjeer protein pulver
1 skje ølgjær
1 skje tangmel
5 dl melk ( riktig gamle dager H melk)
oboy for å få en bedre sjokolade smak

Ellers anbefales en serie i Ironman magazine som heter gardhainers. Det finnes vel også en bok i samme stil fra samme forlag.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #5 : 19. juni 2009, 11:11 »
Hvis du gjør 1,5 gang kroppsvekt i foroverbøyd roing bør du iallefall gjøre 3 ganger kroppsvekt i markløft. Forover bøyd roing gjøres strict paralellt med gulvet i denne sammenhengen.

Mitt forslag til styrkemål:
alfa og omega: egen proggvekt fra gulvet og over hodet (vektløfterstil er enklest)

1. 1,5 x kroppsvekt i dyk knebøy nakke (vektløfterstil)
2. 2 x kroppsvekt i markløft
3. 1 x kroppsvekt i benkpress

De fleste har forsømt alfa og omga , punkt 1 og 2 så her er det nok å gripe fatt i.

18-åringer har perfekt grunnlag for muskelbygging. Ofte lite stressende liv og testosteron esende ut av øra.

Du derimot er 35 år, og får ikke muskeløkninger like enkelt som en 18-åring. Sånn er det bare Smiley

Jeg synes du burde fokusere på og bli sterk. Skikkelig sterk. Bygg en ordentlig grunnmur. Hvis man ikke klarer minst 1,5x kroppsvekt i benkpress, chin-ups med 0,25x-0,5x kroppsvekt i ekstravekter, dips med 0,5x kroppsvekt i ekstravekt, og foroverbøyd roing med 1x-1,5x kroppsvekt, synes jeg ikke man skal klage på små armer. 2x kroppsvekt i markløft burde også være et minimum.

Hvis du ikke klarer ovennevnte, kan du komme tilbake i denne tråden når du har klart det. Da tror jeg armene dine har vokst litt Wink

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #6 : 19. juni 2009, 13:02 »
Ellers anbefales en serie i Ironman magazine som heter gardhainers. Det finnes vel også en bok i samme stil fra samme forlag.

Hvis det er den jeg tror du mener, så er det en bokserie av Stuart McRobert som heter Brawn. Jeg har lest boka Beyond Brawn, og den er absolutt og anbefale.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #7 : 19. juni 2009, 15:47 »
Må bare få si tusen takk for fyldig og informativ input her, mer enn jeg kunne forvente Cheesy Vil jo gjerne bli sterkere slik at jeg kan kjøre på tyngre og dermed også bli større, men trener hjemme uten partner så er litt feig når det gjelder å kjøre mot maks i forskjellige øvelser.... Karbs får jeg jo tydeligvis nok av da jeg har et fint lite lag flesk rundt midjen Tongue

Utlogget hypnose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #8 : 21. juni 2009, 10:08 »
Ok, nå har jeg sett meg lei av alle dere 18 åringer som går rundt med 4 ganger større armer enn meg Wink Trent siden 2005 her, siste 3 årene mer seriøst med et mer gjennomtenkt kosthold og treningsprogram. Har prøvd litt forskjellige ting, men har mest holdt meg til de tre programmene til RYP. Ja jeg har hatt resultater, vokst endel men langt fra så mye som jeg ser andre som trener mer eller mindre seriøst gjør. Skal innrømme jeg begynner å bli noe umotivert her, føler jeg stanger hodet i veggen. Trener for tiden RYP, får i meg rundt 180gram protein pr dag, karbs prøver jeg å holde til et høvelig minimum, ris, havregryn, Energy brød, pasta, frukt, grønt. Spiser ca. 5-6 pr dag, 20 gr shake før trening og 40gr etter. Legger veldig lett på meg flesk, så må være forsiktig. Er ikke utprega definert så ting tyder jo på at jeg får i meg plenty av føde...

Men, hva i heite hule skal jeg gjøre her for å virkelig legge på meg muskler uten å ese ut å bli Steven Seagal? Bare drite i RYP og kjøre alt jeg klarer å løfte 8 reps og sakte øke etterhvert som jeg blir sterkere? Ikkje kjøre hele kroppen hver gang men dele opp og heller ha flere øvelser pr kroppsdel? Har gjort dette før, men kanskje ikke lenge nok til å vite om jeg faktisk fikk noen videre resultater, men er det dette folk flest gjør for å vokse? Hjeeeeeeelp!!

Du minner meg om meg selv noen år tilbake. Alle sa blant annet "tren 8-12 reps", "spis masse proteiner" og så linket de gjerne til et treningsopplegg på nettet. Var først da jeg begynte å eksperimentere selv og sånt at jeg fikk resultater. For å gjøre en lang historie kort; dette var det som fungerte for meg:

1. Trene med vekter tilsvarende 2-3 reps med tunge vekter... tunge vil si når man ikke klarer å utføre mer enn maks 3-5 reps med vekta.

2. Trene så eksplosivt som mulig, altså løfte vekta opp så raskt man overhodet klarer og senke kontrollert ned igjen.

3. La være å trene til failure, men alltid ha 1 eller 2 reps til overs. Dette gjorde meg mindre sliten, noe som gjorde at jeg fikk mer overskudd til å trene mer.

4. Trene MYE volum. Jeg pleide å trene 20-30 sett med bare 2-3 reppere.

5. Trene hver muskelgruppe oftere. Jeg pleide å trene hver muskelgruppe annehver dag på det minste, 2 ganger om dagen på det meste.

6. Trene flere basisøvelser. Jeg har stort sett kun trent med basisøvelser, men som regel bare noen få, sånn som chins, dips, markløft og knebøy. Da jeg begynte å legge til flere øvelser økte jeg bedre også, vet ikke hvorfor, men man føler seg mer "fresh" hver gang man begynne med en ny øvelse. Å trene 10 sett på knebøy alene bare gjorde meg unødvendig sliten og lite stimulert, men å fordele treningsmengden på 3-4 øvelser var en helt annen verden.

7. Spise nok mat. Jeg spiste mye, men ikke så mye at jeg la på meg fett. Fett tar veldig lang tid og mye slit for å bli kvitt igjen, så jeg var veldig forsiktig med å ikke legge på meg fett. Veide meg og målte midjen regelmessig.


Dette var det som fungerte for meg. Økte jo blant annet flere cm rundt overarma på noen måneder bare. Et ting som var litt negativt med metoden var at jeg fikk iblant vondt i ledd, spesielt i albuene, men det gikk alltid over. Og så gikk jeg mange ganger lei psykisk på grunn av den store treningsmengden, men det gikk alltid over også heldigvis. Håper dette hjalp litt Smiley

Utlogget KenJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

  • Bedre sent enn aldri.
Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #9 : 21. juni 2009, 15:25 »
Du minner meg om meg selv noen år tilbake. Alle sa blant annet "tren 8-12 reps", "spis masse proteiner" og så linket de gjerne til et treningsopplegg på nettet. Var først da jeg begynte å eksperimentere selv og sånt at jeg fikk resultater. For å gjøre en lang historie kort; dette var det som fungerte for meg:

1. Trene med vekter tilsvarende 2-3 reps med tunge vekter... tunge vil si når man ikke klarer å utføre mer enn maks 3-5 reps med vekta.

2. Trene så eksplosivt som mulig, altså løfte vekta opp så raskt man overhodet klarer og senke kontrollert ned igjen.

3. La være å trene til failure, men alltid ha 1 eller 2 reps til overs. Dette gjorde meg mindre sliten, noe som gjorde at jeg fikk mer overskudd til å trene mer.

4. Trene MYE volum. Jeg pleide å trene 20-30 sett med bare 2-3 reppere.

5. Trene hver muskelgruppe oftere. Jeg pleide å trene hver muskelgruppe annehver dag på det minste, 2 ganger om dagen på det meste.

6. Trene flere basisøvelser. Jeg har stort sett kun trent med basisøvelser, men som regel bare noen få, sånn som chins, dips, markløft og knebøy. Da jeg begynte å legge til flere øvelser økte jeg bedre også, vet ikke hvorfor, men man føler seg mer "fresh" hver gang man begynne med en ny øvelse. Å trene 10 sett på knebøy alene bare gjorde meg unødvendig sliten og lite stimulert, men å fordele treningsmengden på 3-4 øvelser var en helt annen verden.

7. Spise nok mat. Jeg spiste mye, men ikke så mye at jeg la på meg fett. Fett tar veldig lang tid og mye slit for å bli kvitt igjen, så jeg var veldig forsiktig med å ikke legge på meg fett. Veide meg og målte midjen regelmessig.


Dette var det som fungerte for meg. Økte jo blant annet flere cm rundt overarma på noen måneder bare. Et ting som var litt negativt med metoden var at jeg fikk iblant vondt i ledd, spesielt i albuene, men det gikk alltid over. Og så gikk jeg mange ganger lei psykisk på grunn av den store treningsmengden, men det gikk alltid over også heldigvis. Håper dette hjalp litt Smiley

Takker for innlegg Smiley Ser ikke for meg at jeg kan trene fullt så mye som deg, men skal så absolutt kjøre tyngre nå og færre reps. Men, om jeg skal ligge på maks 5 reps, altså at jeg ikke skal klare ta 6, hvordan blir det da nå jeg skal ha 1-2 reps til inne? Blir det jo bare rundt 3 reps pr sett, høres ut som en oppskrift på skader for min del Tongue

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #10 : 21. juni 2009, 15:48 »
Hvor mye har du økt i kroppsvekt totalt siden du begynte å trene?
Hvor mye har du økt i styrke i markløft, knebøy, benk, stangroing, militærpress, dips, chins, osv, totalt siden du begynte?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #11 : 21. juni 2009, 15:56 »
Takker for innlegg Smiley Ser ikke for meg at jeg kan trene fullt så mye som deg, men skal så absolutt kjøre tyngre nå og færre reps. Men, om jeg skal ligge på maks 5 reps, altså at jeg ikke skal klare ta 6, hvordan blir det da nå jeg skal ha 1-2 reps til inne? Blir det jo bare rundt 3 reps pr sett, høres ut som en oppskrift på skader for min del Tongue

ikke tenk på dette engang.

kjør noe safe! landslagsprogrammet i styrkeløft er et fantastisk utgangspunkt og mye bedre enn noe hjemmemekkka opplegg.

www.styrkeloft.no begynn med mengdetreningen, så tar du oppkjøring.
der står sett, reps og vekter i en 8 + 12 ukers periode.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #12 : 21. juni 2009, 16:01 »
Hva er løftene dine?
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget hypnose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #13 : 21. juni 2009, 17:30 »
Takker for innlegg Smiley Ser ikke for meg at jeg kan trene fullt så mye som deg, men skal så absolutt kjøre tyngre nå og færre reps. Men, om jeg skal ligge på maks 5 reps, altså at jeg ikke skal klare ta 6, hvordan blir det da nå jeg skal ha 1-2 reps til inne? Blir det jo bare rundt 3 reps pr sett, høres ut som en oppskrift på skader for min del Tongue

Ingen årsak Smiley  Var bare et forslag uansett... jeg har jo prøvd det meste, men ferre reps med tyngre vekter, høy treningsfrekvens samt mye volum er det eneste som har gitt meg resultater. Rent styrkemessig øker jeg lett av nesten alle program, men å oppnå hypertrofi er verre.

Personlig mener jeg at skaderisikoen blir lavere med ferre reps siden man er gjerne mer fokusert de første repetisjonene i et sett, hvor man etterhvert begynner å bli sliten og mister fokuset. Jeg pleide ofte å kjøre 15-20 reps på blant annet markløft, og da mistet jeg fokuset etter de første 4-5 repetisjonene noe som førte til dårlig teknikk.

Hvis du skal kjøre sett på 2-3 reps, så bør du ta en vekt du klarer maks 4-5 ganger. Uansett bør du bare prøve deg frem med et åpent sinn. Ikke stolt blindt på normen "8-12 reps", "3-4 øvelser per muskelgruppe", "48 timer med hvile mellom hver gang man trener samme muskelgruppe" osv. Det er ikke alle det fungerer for.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nei, nå har jeg fått nok!
« #14 : 21. juni 2009, 18:04 »
vil bare legge til at jeg ikke mente å være krass eller ufin ovenfor deg hypnose som la frem noe som hørtes rimelig fornuftig ut viss det ble oppfattet slikt.

min mening er bare at man bør få litt erfaring med skikkelig profesjonelle programmer før man går over på det hjemmemekka Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!