Skrevet av Emne: Hva ser du på bildet?  (Lest 63271 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hva ser du på bildet?
« #375 : 23. juni 2009, 02:23 »


Jeg har gått 2 år på media og ingenting jeg har lært tilsier at det er dårlig å ha med skjult-sex budskap i reklamer.

at noe "ikke er dårlig" er ingen grunn til å gjøre det.
det må faktisk ha en positiv virkning før det lønner seg Wink

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva ser du på bildet?
« #376 : 23. juni 2009, 02:23 »
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hva ser du på bildet?
« #377 : 23. juni 2009, 02:25 »
at noe "ikke er dårlig" er ingen grunn til å gjøre det.
det må faktisk ha en positiv virkning før det lønner seg Wink

Sant det. Men er du sikker på at ikke skjult sex-budskap har noen virkning da? Med tanke på at sånn subliminal reklame har det, og at design generelt, budskap osv har veldig mye å si for vår oppfattelse av noe så velger jeg å tro det i hvert fall.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva ser du på bildet?
« #378 : 23. juni 2009, 02:31 »
Nei men med læreren min, som faktisk var på nrk i beste sendetid og snakket om media påvirkning,  syntes jeg at jeg har hørt og lært en good del om det der. Pluss det lille året med markedsføring, hvor vi har sett på programmer og dokumentarer om dette med reklamepåvirkning, og hvordan dette gjøres uten at vi oppfatter det.

Men som eneres sier så er hennes meninger hennes meninger, jeg syntes bare hun fremstilte meningene og tankene sine som fakta nesten. Og at hun ikke var særlig mottakelig for å se på kritikken som ble rettet mot innleggene hennes.
Det ble som regel "ja dette er din mening." , istedenfor "Dette var en interresant måte å vinkle det på, kanskje det er sånn det er? Kanskje jeg tenkte litt feil en gang og?"

ydmykhet er kanskje ordet

Du har rett. Eneres hadde en lite ydmyk fremtoning. Det er jeg helt enig i.  Knallbra med diskusjon rundt bildene, men prøv å ikke diskutere så mye rundt andre personers måte å fremstå på. Det vil blir mest synsing og spekulasjoner fra alle parter i en slik diskusjon hvor ingen har veldig mye peiling rundt det aktuelle temaet.
Skjønner godt at du ville ha svar, men da burde du også ha gått frem litt annerledes. Er ikke meningen å være kjip mot deg eller noe, dette er like mye rettet mot Eneres.


Godt å se du har noe mer kompetanse enn resten av mediestudentene, for de imponerer meg sjelden.
Ikke at lærern din har vært på tv er så mye å skryte av, men om h*n har vært det vil jeg tro h*n har litt mer kompetanse enn andre. Mulig du har lært mye, men som sagt, dumt å utnevne seg selv som "proff". Mye som har blitt posta av bilder har vært i drøyeste laget, det ser jo tilogmed jeg, en som kun ser reklame når den går på tv. Men å henge seg så fælt opp i det er vel litt unødvendig? Da er det jo nesten bedre å kødde litt med det som blir sagt Smiley

Eneres, prøv å ikke legg så mye vekt på at dette er ting akkurat du mener. Formuler det litt annerledes bare så slipper du så mye dritt rundt bildene dine.
Folk har vært kjipe mot deg (inkludert meg til tider), men dette er mye selvforskyldt. Om du kan bare ta til deg noen av de enkle tipsene som har blitt gitt i form av kritikk så vil du selv slippe unna så utrolig mye av det du ikke liker i trådene dine, off topic snakk.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget atwood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Hva ser du på bildet?
« #379 : 23. juni 2009, 02:35 »
Honnør for den! Jeg er helt enig i deg, jeg er for ALL del ikke noe proff! det er ikke det jeg ville fremstå som eller, jeg har som sagt bare videregående utdanning enda. Men jeg følte at noe av det som ble lagt frem var litt for tynt, og jeg ville derfor prøve å få tak i litt mer bakgrunnsstoff og litt solide fakta eller historier om dette som viser litt hvordan eneres også ser på dette. Jeg har all respekt for det eneres gjør, syntes det bare er bra at folk liker å tenke litt rundt ting og ikke la seg lure lett. Men som sagt så var det bare det at enkelte eksempler ble litt tynne og mer sånne "jeg tror og mener dette er sånn og sånn". Hvis dere skjønner? Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hva ser du på bildet?
« #380 : 23. juni 2009, 02:38 »
Men er du sikker ..

sefølgelig ikke, men derfor spør jeg og graver rundt emnet.
desverre vil ikke eneres svare på noen spørsmål.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva ser du på bildet?
« #381 : 23. juni 2009, 02:50 »
Men som sagt så var det bare det at enkelte eksempler ble litt tynne og mer sånne "jeg tror og mener dette er sånn og sånn". Hvis dere skjønner? Smiley

Jepp!

Problem solved and all good? Wink
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Tynnogliten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 58

Sv: Hva ser du på bildet?
« #382 : 23. juni 2009, 04:11 »
Sitat hentet fra loggen til Dirdalen: "Siden den gamle loggen min ble sperret når jeg ble banna så må jeg lage en ny en."

Kanskje på tide med en ny ban? Om man ikke har anna å komme med enn usakligheter og kvalm, kan man like gjerne holde seg unna tråder man ikke er interresert i.

Jeg syns bildene til Eneres var gøyale å se på, og det er synd tråden ble torpedert av pubertale tennåringer.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva ser du på bildet?
« #383 : 23. juni 2009, 04:25 »
Sitat hentet fra loggen til Dirdalen: "Siden den gamle loggen min ble sperret når jeg ble banna så må jeg lage en ny en."

Kanskje på tide med en ny ban? Om man ikke har anna å komme med enn usakligheter og kvalm, kan man like gjerne holde seg unna tråder man ikke er interresert i.

Jeg syns bildene til Eneres var gøyale å se på, og det er synd tråden ble torpedert av pubertale tennåringer.
Hvis du kan peke på hvilke innlegg du mener kvalifiserer til ban så er du fri til å sende meg en PM og be meg endre det du ikke synes er passende. Ellers kan du holde kjeft og la være å lage kvalm selv. Er du intarnett police? Tror det er opp til moderatorene å bestemme hva som er lov og hva som ikke er lovlig. Jeg har til en hver tid holdt meg saklig, og kan dokumentere mine påstander i motsetning til enkelte andre her på forumet. Hvor er jeg usaklig? Bortsett fra et par tulleinnlegg mellom meg ErikV og Fleskulf da, men de kom på grunnlag av ekstremt idiotiske kommentarer fra enkelte andre individer her inne.

Og det du sier om at man kan holde seg unna tråder man ikke er innteresert i er jo helt på trynet! Jeg har jo stilt spørsmål rundt temaet, og i tillegg vist meg litt kritisk til det, viser jeg da ikke innteresse? Eller er det du mener egentlig at den som ikke har samme mening som trådstarter bare kan holde seg vekke? Nå ble jeg nysgjerrig, håper svaret ditt tikker inn iløpet av natten. Smiley

Dersom du virkelig synes jeg lager kvalm så er det ikke værre enn å sende meg en PM, jeg har snart sendt deg en og ønsker at du henvender deg til meg med hva som faktisk er usaklig osv osv. God natt.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Hva ser du på bildet?
« #384 : 23. juni 2009, 13:13 »
"Club Med" inkluderer strategisk gjemte glade ansikter for at man skal assosiere dette med hyggelig stunder med venner og familie, og derfor ville dra dit. Min teori på det ihvertfall.  Man må huske på at vi idenne tråden ser aktivt etter budskapene, en som ser dette på en reklame-plakat eller i et blad ser bare kjapt på det og går videre. Igjen gjelder: man ser, men man "ser" ikke.. Min mening.





"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva ser du på bildet?
« #385 : 23. juni 2009, 13:14 »
jævlig bra!

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hva ser du på bildet?
« #386 : 23. juni 2009, 13:48 »
Haha. Morsomt. Men jeg er ikke helt sikker på om det der er skjulte budskapet. Jeg tror heller det er ting de setter inn for moroskyld, eller for at folk skal synes det er morsomt etc.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Hva ser du på bildet?
« #387 : 23. juni 2009, 13:51 »
Ja, det kan godt hende. Jeg tror at den vanlige kunden i gata har vansker med å se dette i farta. men det er bare meg som tenker høyt.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Hva ser du på bildet?
« #388 : 23. juni 2009, 13:56 »
Ja, det kan godt hende. Jeg tror at den vanlige kunden i gata har vansker med å se dette i farta. men det er bare meg som tenker høyt.
Skjønner godt hva du mener. Det med fiskene så jeg med en gang, de andre måtte jeg se litt på for å skjønne det. Hadde nok bare bladd videre hvis jeg hadde sett det i et ukeblad:)

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva ser du på bildet?
« #389 : 23. juni 2009, 13:59 »
Den var kul!
Og tviler på at de setter inn de ansiktene kun for morro skyld Tongue
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!