Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112042 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #450 : 08. august 2010, 20:36 »
Du kunne jo lagt på 0-10kg på den nye oppkjøringen etter slik du føler du har økt, og ikke makse, men igjen, så kan noe bli lett, å noe bli tungt, så beste er nok å makse ja Wink
Hvordan stevne du tenker deg på da Smiley ?

Har faktisk vært inne på tanken om og ikke makse, men istedet synkronisere benk og mark umiddelbart med knebøy oppkjøringen jeg startet forrige uke som går mot stevnet i Oktober, slik at jeg får trent alle 3 på samme nivå, uten og holde på og makse i noe midt i programmet, mens den tredje øvelsen er i uke 3-4 av oppkjøring.  Jeg har perset en del på gym i det siste og har bare vært med på 2 konkuranser så langt så jeg er ganske motivert for og satse mere på dette stevnet enn på gympersingen, jeg tror jeg skal kunne prestere bedre der om jeg dropper og makse i mark og benk 9 uker før.

Har uansett trent bra så langt i sommer, samt tatt noen tunge løft, fått innsikt i hvordan jeg ligger ann styrkemessig samt at jeg har hatt mye moro med treningen, så jeg føler meg ikke helt snytt heller hva sommerens trening angår, jeg anser det heller ikke som noe stort tap om jeg ikke makser nå da jeg vil løfte like mye eller mer på stevnet, og disse løftene vil bli stevneløft og ikke gymløft.

Stevnet jeg skal bli med på tar plass i Minnesota og det vil bli oppimot 100 deltagere, det er i regi av AAPF(American Amateur Powerlifting Federation) og er fra hva jeg har sett ett stevne som passer meg veldig bra av følgende grunner:

-Reglene for løftene er de samme som IPF, selv i knebøy hvor hofteleddet må under høyeste del av kneet, man må altså bryte paralell
-Det er en egen raw klasse
-Forbundet er dopingtestet
-Det er tillatt bruk av Rehband 7mm knevarmere i raw klassen(ellers kun singlet, belte og sko/slippers)), noe jeg liker da jeg har slitt med ett kne

Med andre ord, nesten så jeg skulle ha laget reglene selv, det eneste negative er at knebøyen muligens foregår i monolift(ikke helt sikker), men det kan jeg nok uansett leve med.


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #451 : 16. august 2010, 21:10 »

Blitt lite logging i det siste, har besluttet og starte ett nytt oppkjøringsprogram rettet mot stevnet i Oktober og har nå kommet til uke 3.  Målene er satt til 200 i bøy, 157.5 i benk og 272.5 i mark.  Valgte og være litt mere konservativ med benkmålet enn jeg var på forrige program da benk på stevne er veldig krevende kontra gym maksing.  Raw totalen blir igjen 630 og klarer jeg dette blir jeg meget fornøyd.

Blir snytt for den planlagte August maksingen, litt kjipt men jeg overlever og life goes on.


Dietmar Oppkjøring, uke 3, dag 1

Knebøy
112.5x6 - 130x6 - 140x4 - 147.5x4 - 145x4 - 147.5x4

Benk, mellombredt grep
97.5x5 - 115x4 - 122.5x3 - 130x3(dobbelkloss) - 125x3(dobbelkloss) - 122.5x3(Dobbelkloss)

Strakmark
90x5 - 102.5x4 - 117.5x3 - 115x3 - 110x3

Latrowing, stang
Lårcurls


Veldig lette vekter.  Har startet og trene bøy med lav stangplasering kontra nakkebøy slik jeg har gjort før(burde ha gjort dette byttet for lenge siden tror jeg). Jeg skal nok på sikt få opp mere vekt med lavere stangplassering men det blir litt som og lære seg bøy på nytt da jeg sliter med balanse osv, må jo aktivere støttemuskulaturen på en litt annen måte nå enn før men man blir jo fort vant til det meste om man øver på det.

Loggingen blir nok meget sporadisk framover da jeg starter ett nytt skoleår og vil få lite tid, nøyer meg med og trene det jeg skal og filme/lage noen notiser når det blir løft som er spennende, blir noen uker før det kommer noen tunge vekter.

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #452 : 16. august 2010, 21:26 »
Veldig sent svar av meg, men kjørte philippi for lenge siden, ble vel litt heavy for meg også, men lekte meg jo ikke med så store vekter! Fyrt opp med 5/3/1 nå og ny logg. Håper på god fremgang der framover, blir spennede! Smiley Blir morro å følge med her fremover også!

good work  Smile
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #453 : 16. august 2010, 21:36 »
Veldig sent svar av meg, men kjørte philippi for lenge siden, ble vel litt heavy for meg også, men lekte meg jo ikke med så store vekter! Fyrt opp med 5/3/1 nå og ny logg. Håper på god fremgang der framover, blir spennede! Smiley Blir morro å følge med her fremover også!

good work  Smile

Takk ja.

Phillippi blir nok mere overkommelig om man ikke har trent så veldig mange år, jo sterkere man blir jo mere kjenner kroppen misbruket av og trene tung mark en gang i uka.

5/3/1 har jeg aldri prøvd før men det virker som ett fornuftig opplegg, med fornuftige opplegg og kontinuitet blir man på sikt sterk om man har tålmodigheten til det, etter man har erfart den raske framgangen alle opplever når de starter og trene må man jobbe for hvert kilo, kjipt men slik er det, samtidig syns jeg det er litt artig at det er slik da det også innebærer at alle som utfører de store løftene har slitt i mange år for det og ikke fått noe gratis.

Tar en tur innom loggen din nå og da, alltid spennende og følge med på framgang og hvordan forskjellige treningsopplegg virker på forskjellige personer.

Lykke til!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #454 : 03. september 2010, 08:37 »

Kjapp rapport om min trening:

Har startet skole igjen og har ugudelig mye og gjoere, ble derfor lite tid til logging.  Men har trent de planlagte oektene paa programmet og meldt meg paa stevne den 23 Oktober.

Litt lite overskudd om dagen pga stress og lite hvile og det gaar litt utover styrken men skal gjoere det beste ut av det og faa til noen fine loeft paa stevne.

Kan vel ogsaa nevne at i travle perioder er det jammen meg deilig og ha en hobby som styrkeloeft, koser meg bra de timene jeg er i vektrommet og hadde det ikke vaert for denne hobbyen hadde ikke livet vaert det samme Wink

Skal se om jeg ikke legger ut litt film om jeg faar noen loeft jeg er fornoyd med paa veien mot stevne.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #455 : 05. september 2010, 21:07 »
lengtet etter treningsreferat ja Tongue
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #456 : 16. oktober 2010, 07:55 »
Til mine kjaere fans:

Da jeg knapt har logget ett sekund saa langt denne hoesten pga faktorer som skole, mye papirarbeid, stress og lite overskudd tenkte jeg i den annledning og komme med ett lite refferat som omhandler hva jeg har holdt paa med i det siste:

Startet for 11 uker siden en oppkjoering som skulle gaa mot ett stevne satt til den 23 Oktober.  Naa har det seg slik at samtlige av de tyngste loeftene paa dette programmet har blitt gjennomfoert og jeg har gitt det jeg har og gi saa langt.  Hadde orginalt sett hoyere maal enn hva jeg har naa men jeg har simpelthen ikke hatt overskuddet jeg skulle oenske jeg hadde hatt.  Mange lange dager hvor jeg ofte ikke har blitt ferdig foer 9 paa kvelden og moeter opp paa vektrommet i relativt sliten tilstand for og ha tungdag i dietmar er selvsagt ikke optimalt, men slik er naa realiteten, skole og utdanning kommer foerst og trening kommer i andre rekke.

Jeg har produsert foelgende tyngsteloeft i denne perioden:

Boy: dobbel paa 405 lbs(183.4 KG)

film:
http://www.youtube.com/watch?v=8gjoIBskNrU#noexternalembed&feature=channel_page

Benk med stopp:  Dobbel paa 315 lbs(142 kg)

Mark:  Dobbel paa 240 kg.

Naa har jeg hvileuke og maalene paa stevnet er satt til:

200 - 152.5 - 260

Dette er maal som er under mitt orginale ambisjonsnivaa og dette er jo litt skuffende, men jeg vil heller sette realistiske maal enn og sette for hoye maal, det er lenge siden jeg har konkurert naa og stevnepersene mine er veldig utdaterte saa jeg vil heller samle kilo enn og gamble.  kan vel ogsaa nevne att disse maalene blir loeftet paa loeft nummer 2 i hver oevelse, saa skulle det vaere overskudd til mer saa vil jeg selvsagt gjoere det i det trejde loeftet.

Naa som dette er sagt er det bare en ting og gjoere:

Sove, spise, hvile og trene 2 latterlig lette treningsoekter foer jeg smeller til med alt jeg har og gi neste Loerdag.

kan si ett par ord om selve stevnet:

Det tar plass i Montgomery, Minnesota den 23 Oktober og det er en egen raw divisjon.  Stevnet blir relativt stort(75 deltagere), fordelt utover vektklasser og raw/geared..  Jeg kommer til og stille i 242 lbs klassen(110 kg) og fra hva jeg har sett saa vil jeg ha 5 konkurenter som jeg aldri har hoert om foer.  Det kan vel nevnes at de sterkeste og mest serioese loefterne stiller i utstyrsklassen(sier vel seg selv da det er utstyr som teller ogsaa her i USA).  Med andre ord saa blir det spennende og se hvor bra jeg kan hevde meg i min klasse da jeg kan komme til og konkurere mot alt fra noobs til mer erfarne loeftere, kommer jo selvsagt ann paa hvor sterke de som moeter opp er.  Hvordan jeg plasserer meg er dog ikke saa interresant da det er store tilfeldigheter involvert(les kvaliteten paa de andre i min klasse), Pri nummer 1 for meg er og faa saa tunge vekter som mulig godkjent paa stevne.  Raw divisjonen har ett par faktorer jeg virkelig kan like, det er foreksempel lov med Rehband 7mm knevarmere og det setter jeg virkelig pris paa da jeg har slitt mye med knaer.  I tillegg er det lov og bruke haandledsbind hvilket jeg ogsaa kommer til og gjoere.  Det er i regi av AAPF(American Amateur Powerlifting Federation) og dette betyr ogsaa at 10% av deltagerne vil bli dopingtestet, noe jeg liker meget godt.

Noe jeg ikke setter pris paa er at det er monolift, jeg kommer likevel til og ta en walkout bare av prinsipp da jeg vil at persene mine skal kunne overfoeres til ett vanlig kneboyrack pga at jeg syns det er det som teller.  Har lest regleboka for AAPF, og reglene for godkjent kneboy er de samme som i IPF, altsaa at man skal bryte paralell, dette er bra da USA er ganske kjent for halvboy/kvartboy i styrkeloeftersammenheng.  Er vel en god del mere jeg kunne fortalt her og naa, men jeg sparer det til rapporten jeg planlegger og skrive etter stevnet.



Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #457 : 16. oktober 2010, 09:24 »
Lykke til!!!
Høper du gjør det godt og at alle løft blir filmet Smiley 1
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #458 : 17. oktober 2010, 20:54 »
Fin bøy det der!. 200 står definitivt for fall nå! Bra gjort å holde det gående med den timeplanen du nevner der også Smiley

Lykke til på stevne!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #459 : 18. oktober 2010, 00:22 »
Lykke til!!!
Høper du gjør det godt og at alle løft blir filmet Smiley 1

Takk!!

Satser paa og filme ja.
Fin bøy det der!. 200 står definitivt for fall nå! Bra gjort å holde det gående med den timeplanen du nevner der også Smiley

Lykke til på stevne!

Takk takk!!

200 maa gaa naa ja, hvis ikke saa legger jeg opp.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #460 : 18. oktober 2010, 00:26 »
Takk!!

Satser paa og filme ja.
Takk takk!!

200 maa gaa naa ja, hvis ikke saa legger jeg opp.

Hvordan er kneet/knærne om dagen forresten?

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #461 : 18. oktober 2010, 00:29 »
Bra! Du kunne lett lagt på 200kg den økta der Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #462 : 18. oktober 2010, 02:00 »
Bra! Du kunne lett lagt på 200kg den økta der Smiley

Takk!

Ja, jeg haaper derfor at 200 skal gaa som en droem paa stevne, og at jeg kan legge paa til 205 eller 210 paa loeft nummer 3.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #463 : 18. oktober 2010, 02:08 »
Hvordan er kneet/knærne om dagen forresten?

Kne ja, kjekt spoersmaal og faaa akkurat naa da det gaar veldig bra med kneet.  Jeg kjenner fortsatt smaa "gnissninger" i skadeomraadet, det dreier seg ikke om smerte men jeg kjenner at det er noe der.  Selvsagt er jeg forsiktig, men jeg foeler meg naa selvsikker nok til at jeg kan satse like mye med begge bein naar jeg trener kneboy.

Jeg har ogsaa lagt om til lav stangplassering, samt at jeg kjoerer knaerne mere utover i boy, og det kjennes som om dette hjelper ganske mye.  Kommer til og ta meg en ganske rolig mengde periode etter stevnet slik at at alt kan gro seg til skikkelig foer neste oppkjoering.

Alt i alt:  Kne er naa good!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mot RAW stevne i USA - The Weise-guys treningslogg
« #464 : 27. oktober 2010, 00:22 »
Etter og ha forsoemt loggen min mer eller mindre i hele hoest tenkte jeg at jeg skulle skrive ett lite refferat fra helgens styrke konkuranse:

Fredag den 22 oktober gikk altsaa kursen fra Grand Forks North Dakota, college byen hvor jeg har bodd og studert siden 2005, til Montgomery Minnesota, hvor det skulle konkureres i styrkeloeft.  Etter og ha vaert paa oppkjoering en evighet var jeg klar i baade sinn og kropp til og slippe loes overskudds energien i de 3 store og forhaapentligvis ta noen stevneperser.

Forbundet jeg skulle konkurere i, AAPF(American Amateur Powerlifting Federation), er etter min mening ett kjempeforbund da det det faktisk testet for bruk av ulovlige middler samtidig som at reglene for utfoerelse av loeft er identisk med IPF, selv i kneboy, da man maa bryte paralell for og faa godkjent loeft.  I tillegg er det en egen raw divisjon og en utstyrs divisjon, med andre ord, det PERFEKTE forbund, alle faar sitt.  Man kan nok klage litt da, utstyrs forbundet tillater doubble ply og det foerer til noe sinnsyke loeft, men det bryr jeg meg egentlig lite om da jeg konkurerer uten utstyr.  Jeg liker vel heller ikke at det er monolift, men det kompanserte jeg for ved og ta walkout som om det skulle ha vaert ett vanlig kneboy rack.

Det har seg slik at min Amerikanske kjaerestes familie bor 20 minutter fra hvor stevnet var, hvilket er en ganske stor tilfeldighet da USA faktisk er veldig stort.  Men det foerte til at jeg slapp og bo paa hotell, og at jeg i tillegg fikk nyte hjemmelagd mat ved ankomst etter og ha kjoert bil i 6 timer.  Jeg ankom Faribault Minnesota klokken 21:30 lokal tid og inntok ett fett maaltid som besto av koteletter, potetmos og groennsaker.  God og mett kom jeg meg til sengs litt over 11.  Ringeklokka var satt til 6:20 saa det burde vaere nok tid til og bli uthvilt.  Dette skjedde selvsagt ikke, tok en evighet foer jeg sovnet og det ble ikke mange timer soevn, og sovne fort har aldri vaert min styrke. 

7:45 paa morgenen var jeg paa plass og klar for og loefte.  Mitt 183 cm hoye legeme veide inn paa 106 kg, omlag slikt jeg hadde forventet.  Hadde spist meg opp brukbart til konkuransen, men spist veldig reint og fikk derfor ikke fyllt ut 110 kg klassen 100%, hvilket forsaavidt er helt greit for meg da jeg ikke er saa super gira paa og legge paa meg en bilring for en konkuranse.

0830 var det regel moete og mannen som var ansvarlig for stevnet gikk gjennom basic styrkeloefter regler som jeg tror folk flest allerede var klare over.  Det var under dette moete at det gikk opp for meg at det var himla mange loeftere paa plass, dette var rett og slett ett stort stevne og jeg kjente at jeg var baade gira og nervoes paa en gang.

Stevnet startet med en benk konkuranse som tok omlag 2 timer, dennne tiden brukte jeg til og spise bananer og gryterett og for generelt og vaakne opp.  Rundt klokken 10-11 saa var det altsaa duket for full power delen av stevnet, altsaa boy, benk mark.  Jeg begynte og gjoere meg klar til og varme opp til min store skamoevelse;  Nemmelig kneboy, oevelsen som heletiden henger etter de to andre, og som hele tiden blir sabotert pga kneskader.  Knaerne var naa derimot I fin form og jeg skulle endelig naa mitt maal;  Nemmelig og ta 200 KG I stevnegodkjent kneboy.  Jeg startet oppvarmingen I den tro om at rehband 7 mm varmere var lov I raw klassen, men fant ut at de nettop hadde vedtatt at slik bruk ikke lengre var lovlig.  Jeg maatte med andre ord loefte uten, dette var ikke bra og nervene steg som faen da jeg begynte og varme opp uten og det kjentes helt jaevlig ut, har knapt boyet uten foer.

Ble nervoes og aapnet paa en lavere vekt enn planlagt, nemmelig 185 kg, jeg gikk ultra dypt og fikk tre hvite lys, tenkte at det var naa eller aldri og sa at neste loeft skulle vaere 200 kg.  Naa var jeg I grooven, stemningen var helt utrolig, salen var full av tilskuere og det ble spilt knall musikk paa hoyt volum, jeg gikk under stanga og speakeren annonserte; “Your attention, 200 Kilos, Erlend Weise”, jeg gikk under stanga og tok avloeftet, sugde inn lufta og slap meg ned.  Traff dybden og spratt opp igjen, halveis I loeftet kjente jeg at det ble tungt, slapp ut ett vrael(hvilket nok gjorde at det ble enda tyngre), og fikk den opp.  Satt den saa I racket og snudde meg rundt for og se 3 hvite lys.  Ingen legendarisk vekt, men dog en stor seier for en mann alltid har slitt med kneboy.  La paa til 205 I trejde og bommet, kjentes foerst ut som om jeg hadde grei oppdrift men det stoppet bare og jeg falt sammen, meget skuffende da jeg hadde likt og gaa over 200 I boy, tillegg er det forbannet kjedelig naar dette skjer dad et nok Brenner av mye energi som senere trengs I mark.

Etter en meget lang pause var det tid for benk, stevnet var stort og det var mange som skulle loefte saa pausene ble enorme.  I benk har jeg vaert svak helt siden I sommer hvor jeg hadde en formtopp.  Har hatt lyst paa 160 lenge men dette var I dag totalt urealistisk.  Jeg varmet opp og I foerste loeft aapnet jeg med 142.5, hvilket kjentes ganske lett.  Paa loeft nummer 2 la jeg paa til 150, en vekt jeg har loeftet med stopp en gang foer, og en god del ganger som touch and go.  150 gikk greit og jeg la paa til 155 I haap om en fin pers.  Jeg loeftet av, tok den ned og alt kjentes greit, saa begynte jeg og presse og det gikk forest greit, saa gikk den yber sakte, og saa, naar den var 80% oppe saa stoppet den og all kraft forsvant, paa videoen ser det nesten ut som om jeg bare ikke gadd loefte mere og ga opp med vilje.  Dette var meget surt for meg, spesielt etter at jeg hadde bommet I kneboy paa 205 kg.
 
Fikk samme foelelse som jeg hadde etter jeg bommet I benk paa RM I Askim 09, lei styrkeloeft og giddesloes.  Litt dumt og vaere lei naar det er tid for min favoritt oevelse, men slik var det naa.  Jeg hadde faatt krampe I hofta to ganger under benkingen, og korsryggen min svei bra etter at jeg hadde bommet I boy.  Jeg var kjempesparsommelig med oppvarminen I mark da jeg hadde lite krefter igjen.  Siste oppvarmingsloeft paa 210 kjentes veldig tungt og jeg begynte og bli redd for at jeg skulle ryke ut av konkuransen om jeg fulgte planen min og aapnet paa 240. 

Saa var det tid, jeg bestemte meg for og aapne paa 240 paa tross av at jeg kjente meg ute av form, og den floy let opp.  Rart hvordan psyken fungerer, jeg fikk naa trua paa at 260 kunne gaa paa mitt andre loeft, hvilket det gjorde men det var ett tungt loeft.  Jeg hoynet til 265 og tenkte at om jeg klarer dette saa er dagen reddet, da kan jeg glemme baade boy og benk bommen og likevel faa en akseptabel sammenlagt stevne pers.

Det var naa sent, klokken naermet seg 9 paa kvelden som del av noe som maa ha vaert ett av de lengre stevnene I verden.  Jeg var sliten og skakk,  da navnet mitt ble ropt opp og 265 laa paa gulvet fikk jeg tidenes adrenalin rush, denne vekta SKULLE opp, jeg sugde I meg lukte saltet jeg hadde kjoept for slike situasjoner og den sparket meg knallhardt I lungene og jeg ble skikkelig forbannet.  Publikum stoettet meg selv om de hadde vaert der en hel dag, jeg var den tredje siste loefteren paa hele stevnet og samtlige andre loeftere sto naa og saa paa.  Jeg sugde inn det jeg klarte av luft og boyde meg ned, musikken dundret; “DESTROY EVERYTHING, DESTROY EVERYTHING”, folk skreik “RIP IT UP, RIP IT UP”, og det var det jeg bestemte meg for og gjoere, jeg spente det jeg hadde av muskler og dro til, stanga loeftet seg, den gikk oppover sakte men sikkert.  Inni hodet mitt kjentes det ut som en evighet, jeg har aldri dratt mark saa sakte foer, normalt sett ville jeg ha bommet naa, men den bare fortsatte og gaa opp helt til jeg sto I lockout og fikk ned signal.  Jeg slap den ned I visshet om at dette nok ikke saa pent ut og snudde meg mot lysene, og det var da det skjedde, 2 hvite og 1 rodt, GODKJENT loeft.  Jeg fikk en sinnsykt gledesrus, hadde jeg bommet ogsaa her hadde stevnet og dagen min vaert oedelagt, istedet kjentes det som en enorm seier der og da, 615 godkjent paa stevne, grei forbedring fra min forrige 567.5 fra Februar 09 paa tross av at jeg da veide 110 kontra dagens 106.

I ettertid er jeg selvsagt ikke helt fornoyd, litt bitter over boyen og benken men dette skal jeg nok faa ordnings paa om litt.

Soerget selvsagt for og filme alle loeft, min kjaereste filmet de 6 foerste men jeg besluttet at det nok var en bedre ide og gi kameraet til andre loeftere da disse hadde mulighet for og komme seg mye naermere, filmen er ikke optimal og spottere kommer ofte I veien men stort sett faar man med seg hva some r paa gang.

Alt I alt maa jeg si at hele stevnet var helt genialt, stemningen var utrolig, publikum var helt med og gjorde det de kunne for og hjelpe til under tunge loeft.  Hele opplegget var rett tog slett show og jeg koste meg hvert sekund.

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=-HBerYyLTCw#noexternalembed&feature=channel_page

Og da er det bare og lene seg tilbake og ta en hvileuke foer jeg kjoerer ett 7 ukers mengde program, etterfulgt av enda en hvile uke, og saa ett 12 ukers oppkjoeringsprogram som kulminerer i en finale av ett nytt stevne en gang i slutten av Mars, og da skal nye perser opp og jeg skal ikke bomme paa stevne Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!