Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112016 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg
« : 19. oktober 2008, 09:07 »
Tenkte og starte trenings logg men da tanken kom i slutten av uka saa tar jeg heller og starter paa mandag.  Da er det de 4 siste ukene av ett 12 ukers mengde program som skal loggfoeres da jeg tenker at dette vil gi meg noe og tenke tilbake paa narr jeg leser min egen logg om noen og og lurer paa hvordan jeg kunne vaere saa svak.

Har ikke alltid vaert interresert i styrke men hadde en oppvaaknings opplevelse da jeg sendt paa 90 tallet tok ett utvekslings aar paa highschool i USA.  Jeg ble forbauset over hvor sterk den amerikanske ungdommen var sammenlignet med mine klasse kammerater paa videregaaende i norge.  Det virket som om hver eneste gutt var sterk og muskuloes og hver high school hadde ett meget bra vekt rom som ble hyppig brukt av alle elevene.  Da jeg skulle velge hvilke fag jeg ville ha saa oppdaget jeg at det var ett fag som het "Advanced Weight training", jeg klarte ikke og motstaa og skreiv meg opp for og ta det faget da jeg hadde lyst til og bli stor og sterk.

Var meget spent paa foerste vekt trenings time.  Moette opp i trenings toy, 182 hoy med kropps vekt paa omlag 65-70 kg.  Styrke treneren skremte vettet av meg da han var en av de stoerste hulkene jeg noensinne hadde sett.  han la seg ned i benken og kjoerte toere med 125 kg paa stanga, noe jeg ikke kunne fatte var mulig, men naa, naar jeg tenker meg om saa var det ikke saa fantastisk da han var godt opp i 30 aara.

Paa tross av at jeg var meget tynn hadde de amerikanske guttene tro paa at jeg skulle vaere sterk da de viste jeg var norsk og de hadde faatt det for seg at nordmenn var sterke.  jeg skuffet alle da jeg for foerste gang la med ned i en benk hvor det var grovt regna 40-50 kg paa stanga og den gikk rett paa kassa og jeg maatte rope om hjelp.  Dette var utrolig pinlig, jeg proevde litt forskjellige oevelser, ble meget glad i biceps curl, hadde oekter hvor jeg ikke trente annet enn curl fordi jeg skjemtes over benk styrken.  Fikk en kommentar fra en Amerikansk gutt om at jeg begynte og faa store armer, men at jeg kunne ikke bare staa og curle hele dagen, saa jeg proevde og variere litt mere.  

Saa skjedde det, var vel en dag i Oktober 98 at jeg endelig fikk opp 60 kg, var utrolig stolt over at jeg klarte og ha de stoerste vekt skivene paa hver side av stanga, var vel foerste gang jeg var fornoyd med noe som helst i ett vekt rom.

Ett halvt aar gikk og jeg pumpa saa svetten spruta og kunne ikke vente paa og bli diger.  Loefta at jeg fant uten maal og mening, trente bare overkropp og hadde ikke peil paa hva jeg holdt paa med, tenkte bare at saa lenge jeg blir sliten mens jeg trener saa vil jeg bli stor.  Kom hjem til norge, amerikansk kost og masse tulle trening hadde foert til at jeg naa var rundt 80 kg.  da jeg ankom Trondheim sommeren 99 var jeg fortsatt super tynn, men likevel den ganske stor sammenlignet med den ultra stusselig krok ryggete skikelsen som dro til USA ett aar tidligere.  Jeg var meget interresert i og trene mere, mener og huske at jeg fikk en reklame brosjyre i posten som informerte meg om Wing treningsenter(Naa Nidaroe Treningssenter).  Senteret var meget billig og trene paa, pluss at det laa naert fra hvor jeg bodde.  Det var egentlig aldri noe tvil, det bare maatte bli Wing.  

Noette opp med en kammerat som ogsaa hadde vaert i USA August 1999, vi gikk inn paa Wing og jeg mener og huske at den foerste personen jeg traff der var en 22 aar gammel Einar Gilberg.  Som jeg da mente var hulken selv fordi han saa ut som en body builder.  Einar var meget hyggelig og virket gira fordi vi ville begynne og trene.  Han lagde ett kjapt program til oss og fikk oss i gang med og laere grunnleggende teknikker.  Det som skjedde i vekt rommet i den perioden var vel mer eller mindre greit, men da jeg fortsatt var paa videregaaende saa ble tilvaerelsen min preget av noe daarlig kosthold samt en del fuktige turer paa byen, dette, kombinert med at jeg tror jeg er helt talentloes naar det kommer til styrke(muligens en daarlig unnskyldning for og ikke vaere sterk, jeg vet ikke).  

Det var 2 gode aar paa Wing hvor jeg holdt paa og jobba mot maalet mitt med og faa til 100 kilo i benk press.  Dette gikk meget sakte da jeg alltid trente 8 reps i benk og aldri gikk lavere, jeg viste rett og slett ikke bedre.  Hadde enda ikke klart 100 kg i benk da jeg gikk inn i militaeret.  Trente og i militaeret men hadde en relatvt hard tjeneste som innebar at jeg ofte var ute i felt og fikk lite mat.  Vervet meg etter foerste gangs tjenesten til FIST-H i det mekaniserte infanteriet, hadde alltid hatt lyst paa utenlands tjeneste og dette virket som en glimrende mulighet for og bli sendt ut.  

Hadde alltid utrolig respekt for 100 kg i benk, jeg hadde klart 3 x 8 paa 90 kilo, men jeg trodde likevel at jeg ikke hadde nubbtjangs paa 100, noe jeg sikkert hadde klart.  November 03 ble kompaniet mitt sendt til Afghanistan.  Var smaa nervoes da vi dro over da jeg ikke visste hvordan det ville bli, osv, samtidig var jo dette ogsaa veldig spennende.  Leiren vi bodde i fikk kjapt instalert ett veldig basic vekt rom, det var kneboy stativ, hang ups stativ, benk  en god del vekter og manualer.  Det ble en del trening her paa tross av horibel kost.  Saa var det da en dag, sent i November 03 at jeg beslutta og proeve paa 100 i benk bare for moro skyld, jeg viste innvendig at jeg ikke ville gaa, men ville bare proeve.  Saa jeg la meg ned, livredd, og kjoerte en lett firer, kunne ikke tro det, det tilsa jo at jeg har hatt 100 kilo inne lenge, men turte bare ikke proeve og hadde derfor ikke klart det.  Syns paa den tiden at jeg trente meget bra, men det skal sies at jeg trente enda ikke boy eller mark, jeg visste rett og slett ikke bedre.  Det ble kjoert litt boy da, men det var half squat, slik som folk kjoerer paa 3T og SATS.  Mark turte jeg ikke kjoere da jeg var redd for og oedelegge ryggen.

Enda flere aar gikk, og jeg hadde rett og slett ikke mye kontakt med folk som hadde kompetanse paa styrke, saa det ble det vanlige tullet. ble jo sterkere, men meget sakte, og mest i overkroppen.  Stakk innom nidaore trenings senter sommeren 06, Einar sa da at jeg saa bra ut og jeg sa takk.  Saa kikket han meg i oynene og spurte: "men har du trent bein?", "ja" sa jeg, for jeg hadde jo trent laarpress og trodde det holdt.  Saa paa ham at han luktet ugler i mosen her, men han sa ikke noe mer om saken.  

Var ikke foer sommeren 07 at jeg endelig tok en bra taktisk avgjoerelse, jeg hadde en kammerat som hadde trent ett Dietmar program, og han sa det funka bra, saa jeg lasta ned 12 ukers nybegynner programmet.  Dro saa paa Nidaroe Treningssenter igjen for og laere teknikk.  Fikk full instruksjon og satte igang.  Skada kneet mitt i programmet og da ble det slutt paa kneboyen, noe som var veldig synd. Men klarte da og fullfoere programmet i mark og benk og var ganske fornoyd med persene.  Hoesten 07 var ganske hard da jeg hadde vondt i kne, samt at jeg fikk baade diare og bronkitt,  foelte meg ikke i form igjen foer rundt Februar 08.  Tok en kjapp maaned med hoy reps trening, foer jeg trente 5 x 5 i 10 uker og var da saapass fornoyd med styrken at jeg var klar for ett nytt 12 ukers Dietmar.

Dette Dietmar programmet elsket jeg, elsket hver oekt, hvert sett og hver rep, trening hadde aldri vaert saa goy foer, jeg var livredd for ikke og klare maalene jeg hadde satt saa jeg spiste en for meg utrolig mengde mat denne sommeren.  Saa kom maks dagen, kneboy foerst, min aller stoerste skam, persen fra ett aar tilbake foer jeg ble skada var en toer paa 115, og persen jeg satte i Mai foer jeg starta 12 ukern var 145 kg og det var tungt, saa jeg syntes at 160 hoertes veldig mye ut, men det gikk, og det var lett.  Fikk opp 140 i benk og det var super lett.  Tok saa opp 225 i mark og det gikk ganske greit det og.  Var vel kneboyen som var den stoerste triumfen for meg, ved og ta 160 hadde jeg liksom bevist for meg selv at jeg ikke var skadet lengre og at jeg naa kunne sikte hoyere.  Har ogsaa slitt med de de fleste tullinger sliter med, nemmelig at benken var sterkere enn boyen, og det problemet var naa endelig eliminert.  Samtlige oekter ble utfoert i det nye power rommet paa nidaroe trenings senter, miljoet og forholdene der er perfekte for trening, og man faar utrolig god hjelp og stoette fra eieren, Einar Gilberg.

Starta naa ett 12 ukers mengde program som jeg hadde tenkt og logge, er ferdig med uke 8 saa har bare 4 uker igjen, er ganske tungt da det blir hoyere reps osv, men det maa vel til.

Og med det fikk jeg summert om de viktige bitene i loefte livet mitt.  Har vel for 10 aar siden skjoent at sterkest blir jeg aldri, men trener for og bli sterkere enn saa mange som mulig.


aff:  ewais32

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #1 : 19. oktober 2008, 09:56 »
Utrolig bra innlegg! Ikke bare fordi jeg ble nevnt så mye Smiley Takk for komplimenter. Synes det også er viktig å påpeke at den dagen du fikk nytt Dietmarprogram så trodde du persen i bøy var rundt 115 da du aldri hadde gjort mer. Jeg beordret deg da til å prøve maks og du ble litt forfjamset da du klarte 145 kg Smiley Jeg var sikker på at du ville klare minst så mye fordi det er ikke vanskelig å se på din fysikk at du kan bli sterk.

Dette leder meg også til å si at du ikke har skjønt så veldig mye fortsatt. Du har nemlig kun trent 12 uker seriøst og økt sinnsykt i alle tre øvelser. All tulltreningen du trente de foregående 10 år teller ikke Smiley Hvis du kan øke like mye de neste 12 ukene som du gjorde de første 12 seriøse uker så er det plutselig i neste sjiktet også. Så ja - sterkest kan du bli. Vel, ikke verdens sterkeste må jeg innrømme, men du kan bli så jævlig vanvittig sterk at du ikke aner det nå. Du har ikke peiling Smiley Bare tren, spis og søv. Og vent på videre instruks og ordre!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Optimus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #2 : 19. oktober 2008, 23:43 »
Flott og velskrevet innlegg, Erlend. Denne loggen blir spennende å følge med på.

Håvard fra nidarø
Kniven i hjertet og du har skylda for du slo opp i fylla.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #3 : 21. oktober 2008, 00:50 »

Foerste trenings innlegg til loggen, trente med lbs og konverterte til naermeste KG, vil vaere mer noyaktig hvis det dreier seg om persing eller vekter som for meg er tunge.

12 ukers mengde, uke 9, dag 1.

Kneboy

102 x 6 - 118 x 6 - 118- x 6 - 118 x 6 - 118 x 6 - 118 x 6


Benkpress/kloss/smalt grep

6 x 88 - 6 x 102 - 6 x 102 - 6 x 102 - 6 x 102 - 6 x 102

Stifflegmark paa kloss

6 x 102 - 6 x 111 - 6 x 111 - 6 x 111 - 6 x 111


stoette oevelser: Tri sett med sittende hantelpress, goodmornings og triceps.

Er naa i uke 9 av 12, uke 7 og 8 var for meg tunge vekter, og uke 9 er lett, en slags hvile uke foer programets tyngste oekter som skjer i uke 10 og 11.

Er ikke saa mye og si, det var lett, skal hvile og spise slik at jeg klarer vektene som skal loeftes neste uke.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #4 : 23. oktober 2008, 08:15 »
Torsdag 22 Oktober 2008

12 ukers mengde, uke 9 , dag 2

Laarpress:
Vi skriver vel ikke opp reps, sett og vekt i laarpress vel?

Benkpress med stopp
77x8 - 90x6 - 104x6 - 104x6 - 104x6 - 104x6

Skraabenk med stopp
61x6 - 70x6 - 70x6 - 70x6 - 70x6

latrowing
4x8

biceps
4x8

Markloeft
134x6 - 156x5 - 168x5 - 168x5 - 168x5 - 168x5

Frontpress
48x6 - 54x6 - 57x5 - 62x4 - 62x4


Sto Laarpress med lett vekt paa programmet og jeg tror det er bra da jeg maa samle krefter til mandag da jeg skal forsoeke og kjoere 3 sett med 145 kg x 4.  Dette er for meg veldig spennende med tanke paa at det er min 1 reps pers fra Mai.

Benken var meget lett, kjoerte fine lange stopper, skraabenken enda lettere.  Roing og biceps treninga er jo bare artig da det er fint og faa litt pump.

Marken var meget lett og jeg fikk sjansen til og oeve litt paa teknikk.

Alt i alt en lett oekt mitt i en lett uke, og det kjennes faktisk ganske fint og slippe og psyke seg opp foer sett slik at jeg faar samla overskudd til neste uke.

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=26067017613&subj=768035353

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #5 : 24. oktober 2008, 19:43 »

Torsdag 22 Oktober 2008

12 ukers mengde, uke 9 , dag 3

kneboy
81x6 - 95x5 - 102x5 - 102x5 - 102x5 - 102x5

Benkpress med strikk
67x6 - 75x6 - 82x6 - 82x6 - 82x6 - 82x6

Mark fra kloss
147x6 - 172x5 - 185x6 - 185x6 - 185x6 - 185x6

Mark/reimer/bredt grep
113x6 - 134x5 - 143x5 - 143x5 - 143x5 - 143x5

stoette oevelser:
good morning 3 x 8
pushups med vekt 3x8
latrowing stang/omvendt grep 3x 8

ferdig!

Stop opp 8 for og trene, hater og staa opp tidlig men godt og faa unnagjort oekta.  Gikk lett og greit, men maatte ta i paa mark fra kloss, var i prinsippet ganske lett, men blir jo likevel litt sliten.

grei oekt, skal hvile bra i helga naa slik at jeg klarer 3 x 4 med 145 kg i kneboy paa Mandag, gleder meg!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #6 : 28. oktober 2008, 05:13 »
mandag 27 Oktober 2008

12 ukers mengde, uke 10 , dag 1

kneboy
102x6 - 122x5 - 136x4 - 145x4 - 145x4 - 145x4

Benkpress/smalt grep/kloss
88x6 - 102x5 - 113x4 - 120x3 - 120x3 - 120x3

stiffleg mark/paa kloss
102x8 - 118x6 - 125x4 - 125x4 - 125x4


stoette oevelser:
sittende hantelpress
goodmornings
triceps

Var spent paa hvordan oekta skulle gaa, mest pga at jeg skulle ta 3 sett med 145x4 i kneboy.  Dette gikk ganske bra, det var jo tungt men jeg mener jeg klarte det fint.  De tre siste settene i benk var litt tunge og stifflegg marken var lett.  Alt i alt fornoyd med oekta.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #7 : 30. oktober 2008, 03:40 »
Onsdag 29 Oktober 2008

12 ukers mengde, uke 10 , dag 2

Kneboy/stopp/paaboks
88x6 - 102x5 - 116x5 - 116x5 - 116x5 - 116x5

Benkpress med stopp
84x6 - 102x5 - 116x3 - 118x3 - 122x3 - 127x3

Skraabenk med stopp
57x6 - 68x5 - 75x4 - 77x4 - 82x4 - 84x4

latrowing
4x8

biceps
4x8

Markloeft
140x5 - 168x4 - 183x3 - 190x3 - 195x3 - 195x3

Frontpress
50x6 - 57x5 - 66x4 - 68x3 - 68x3


Boyen var selvsagt lett.  Benken var ikke lett, det gikk stort sett greit, men paa siste rep i siste sett stoppa den da den var omlag 80% oppe.  Spotteren hjalp til, og ifeolge ham saa hjalp han minimalt, litt kjipt likevel.  Var spent paa marken da denne har vaert litt tung til tider paa dette programmet.  Istedet gikk den ultra lett og jeg var helt sjokkert, trengte saa vidt og psyke meg opp i det hele tatt og treere paa 195 kg kunne glatt ha vaert femmere(tror jeg iallefall)

Frontpressen gikk fint, som vanlig, den har vaert meget lett paa dette programmet syns jeg.  Alt i alt en grei oekt.

Styrke er som kjent ett tema som ALLE menn kan ALT om.  Deler leilighet med en kammerat som er 2 meter hoy og ferdig utdannet lege.  saa han kan ALT, og han er selvsagt dritsterk(ifoelge ham selv).  Han kom hjem her om dagen og sa at han hadde kjoert kneboy med 320 kilo, og da jeg spurte om repsene hans var dype, saa sa han, "selvsagt"  Dette vekker selvsagt litt mistanke da slik boy krever flere aar med nazi spising og autistisk trening, og min kammerat stort sett spiser frossen pizza og makaroni. Jeg kunne ha starta diskusjon paa dette, men lot vaere da jeg ikke gadd oedelegge husfreden.  Saken ble enda verre da han kom hjem igaar og sa at han skulle teste styrken i skraa benk.  Foerst hadde han paa 100 kilo, og det var lett, saa la han paa 140, og det var lett, saa la han paa 165 kg, og det gikk greit det og.  Litt mistenkelig dette her, da jeg sto bak ham i benk for omlag 2 aar siden, og han saavidt fikk pressa opp en toer paa 100 kilo, man kan trygt si at han har hatt fantastisk framgang i loepet av disse 2 aarene.

Han trener paa en annen gym enn meg, saa jeg faar aldri bevitnet disse fantastiske loeftene, men maa si det irriterer meg litt, for og skryte paa seg boy paa 320(ett forovrig HELT vilt og usannsynlig tall), og skraa benk paa 165 er jo og skryte paa seg flere paa med hardt arbeid,  blir litt vel dumt og hoere paa at en voksen mann driver og legger ut feberfantasier om helt banale loeft som kun har tatt plass i fortellerens hode.

At folk jeg ikke kjenner forteller meg hva de makser bryr jeg meg egentlig fint lite om, da det finnes mange tvilsomme teknikker og maater og loefte paa, stoler jo selvsagt paa erfarne folk og folk jeg har trent med, det skal sies, men naar en eller annen klovn kommer og hevder ville vekt mengder som har blitt flyttet, saa maa jeg nesten se det med egne oyne, eller i det minste paa presentert en snutt paa youtube, slik at troverdigheten oeker litt.

Jaja, nok syting om det, ferdig med loefting, naa er det mat!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #8 : 30. oktober 2008, 03:43 »
Glimrende Grin
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #9 : 01. november 2008, 04:30 »

Fredag 31 Oktober

12 ukers mengde, uke 10 , dag 3

kneboy
100x6 - 113x5 - 122x4 - 122x4 - 122x4 - 122x4

Benkpress med strikk
70x6 - 82x5 - 88x4 - 93x3 - 93x3 - 93x3

Mark fra kloss
147x6 - 186x5 - 204x4 - 208x3 - 215x3 - 215x3

stoette oevelser:
good morning 3 x 8
pushups med vekt 3x8
latrowing stang/omvendt grep 3x 8


Boyen gikk fint, benken grei den og, litt artig med strikk benk men blir jo mindre skiver paa stanga.  Hadde gruet med til marken da jeg trodde jeg kom til og slite noe inn i helvete, likevel gikk det kjempe greit.  Jeg vet ikke hva det er, for 2 uker siden skulle jeg kjoere mark fra kloss med lettere vekt enn i dag, og jeg trodde jeg skulle doe, men naa gikk det LETT, det var helt utrolig, fikk nesten lyst til og makse i mark etter programmet er ferdig.  Ikke sikker paa dette da, vil helst bare proeve maks naar jeg VIRKELIG er i mitt ess, altsaa etter 12 uker med oppkjoering.

Er naa ferdig med uke 10 av 12 og maa virkelig si at tiden flyr.  Da jeg har gjennomfoert uke 10 og det meste stort sett gikk greit, saa regner jeg med at ogsaa uke 11 gaar bra da disse ukene er ganske like, uke 11 littegran tyngre men det er minimalt. Uke 12 er meget lette vekter og jeg gaar ut ifra at grunnen er at man skal hoppe rett paa ett oppkjoerings program etter endt trening, og at den siste uka blir en slags hvile uke slik at man er klar for nytt program. 


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #10 : 04. november 2008, 05:45 »

Mandag 3 November, 2008

12 ukers mengde, uke 11 , dag 1

kneboy
111x6 - 127x5 - 136x4 - 145x3 - 147.2x3 - 147.2x3

Benkpress/smalt grep/kloss
88x6 - 102x5 - 113x4 - 120x3 - 120x3 - 120x3

stiffleg mark/paa kloss
102x8 - 118x6 - 125x4 - 125x4 - 125x4
Stoette oevelser:
Sittende hantelpress
Goodmornings
Triceps

Var spent paa boyen, dette mest fordi vekta naa hadde gaatt opp med 2.2 kilo siden forrige mandag, og det skal ogsaa sies at jeg filma boyen forrige mandag og dybden var litt i grense land, har virkelig tenkt mye paa og klare vekta med rett dybde denne gangen.  Filma boyen igjen slik at jeg kunne faa se hvordan teknikken saa ut.

136x4 - fokuserte her 100% paa teknikk og dybde:
http://www.youtube.com/watch?v=agR6jC6LktA

145x3 - var denne vekta jeg ikke klarte bra teknikk paa forrige Mandag, gikk bedre denne gangen.
http://www.youtube.com/watch?v=WinzDhpASLE
(Tynning paa 2 meter som spotter:)

Og her er min treer paa 147.2 kg, forovrig naa min pers paa 3 reps i boy
http://www.youtube.com/watch?v=tXf4kV57J7k

Alt gikk som smurt, det var tungt i boy forrige uke, men naa gikk det lettere, og med bedre teknikk, paa tross av at vektene er tyngre, dette skjer HELE tiden med Dietmar, det er som magi, tydelig at disse programmene ikke er tilfeldig satt sammen. 

Benk og mark forble uendret siden sist uke, det gikk greit forrige uke, og det gikk lett i dag.  Jeg vet jeg klarer marken paa Onsdag, benken kan bli tung da den er tyngre enn forrige uke.

Alt i alt, programmet gaar mot slutten, og saa og si samtlige reps og sett har blitt fullfoert med kun ett par unntak, var en boy oekt jeg maatte kutte ned paa vektene da jeg var forbannet stiv av en eller annen grunn, samt at jeg maatte ha litt hjelp paa siste rep i benk forrige Onsdag.  Er paa tide og begynne og tenke paa hva som skal skje etter programmet er ferdig.  Hadde kunnet tenkt meg og bare peise paa med ett nytt oppkjoerings program, hadde vaert artig, og meget realistisk og perse i alle 3 igjen om 12 uker, spesielt med tanke paa at jeg er vant til og perse 1 gang pr aar.  180 - 150 - 240, eller noe i det omraadet foeles ut som realistiske maal, og vil faktisk soerge for en total paa 570.  Og deretter er det vel egentlig bare og peise paa med 16 ukers mark Phillipe programmet, slik at marken min kan naerme seg 260 kg, 12 plater paa stanga, noe som igjen vil foere til at jeg er meget naer en total paa 600 kg. 

Maa ikke ta av alt for mye her naa da, faar sjekke med min "coach" og se hva han sier:)


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #11 : 06. november 2008, 07:01 »
Onsdag, 5 November 2008

12 ukers mengde, uke 10 , dag 2

Laarpress

Benkpress med stopp
84x6 - 104x5 - 118x3 - 122x3 - 127x3 - 129.3x3

Skraabenk med stopp
57x6 - 70x5 - 79x3 - 79x3 - 84x3 - 84x3

latrowing
4x8

biceps
4x8

Markloeft
140x5 - 168x4 - 183x3 - 190x3 - 195x3 - 195x3(to siste sett med reimer)

Frontpress
50x6 - 57x5 - 66x4 - 68x3 - 68x3


Og med det var dag 2 i siste tunge uke overstaatt.  Benkpressen var litt merkelig, sleit med 127 kilo, maatte ha hjelp paa siste rep, men det var ogsaa minimalt med hjelp.  Var da litt motloes naar det paa siste sett var 129.3 paa stanga, men de to foerste repsene gikk greit, maatte ha hjelp paa siste rep, men det var ifoelge spotter ikke mye.  Benk styrken er ikke paa topp da, det skal sies, disse vektene hadde jeg loeftet bedre i sommer, men det gaar bra da jeg er saapass fornoyd med boy og mark styrken.

Marken gikk kjempe lett, brukte reimer da stanga er litt tykkere enn en vanlig stang, den er ogsaa noe taggette, jeg klarer og holde den paa tunge vekter, men flerrer da opp saa mye hud paa hendene at det er ikke verdt det.

Mark, 195 kgx3:
http://www.youtube.com/watch?v=p0jMUabihA8

Front pressen var en lek, som vanlig.

En dag til av nest siste uke igjen naa!!!


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #12 : 08. november 2008, 22:33 »

Loerdag 8 november

12 ukers mengde. uke 11, dag 3

kneboy
100x6 - 113x5 - 122x4 - 129x4 - 129x4 - 129x4

Benkpress med strikk
70x6 - 82x5 - 88x4 - 93x3 - 93x3 - 93x3

Mark fra kloss
147x6 - 186x5 - 204x4 - 208x3 - 215x3 - 215x3

stoette oevelser:
good morning 3 x 8
pushups med vekt 3x8
latrowing stang/omvendt grep 3x 8


En dag forsinket med dag 3, stort akademisk press for tiden og jeg rakk ikke trene paa fredag.  Foerste gang jeg forskyver en dag iloepet av dette 12 ukers programmet og jeg maa si meg godt fornoyd med det da jeg faktisk har hatt mye og gjoere dette semesteret.

Boy og benk var lett, marken var helt grei, matte selvsagt ta i da vekta er naer maksen min, men slapp og psyke meg opp, og slapp ogsaa og ha lange pauser, mark fra kloss er naa saa uendelig mye lettere en det var i de tidlige fasene av programmet, saa jeg har uten tvil blitt sterkere, ikke sikkert at jeg er sterkere paa 1 rep da, men mengde er jo mengde.

Da tar jeg helg, saa 1 uke igjen med trening!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #13 : 11. november 2008, 04:12 »
Mandag, 10 Nobember 2008

12 ukers mengde, uke 12 , dag 1

kneboy
102x8 - 118x6 - 127x5 - 127x5 - 127x5 - 127x5

Benkpress/smalt grep/kloss
88x6 - 102x6 - 102x6 - 102x6 - 102x6 - 102x6

stiffleg mark/paa kloss
102x8 - 109x6 - 118x45 - 118x5 - 118x5

Stoette oevelser:
Sittende hantelpress
Goodmornings
Triceps


Kjentes ut som den letteste oekta saa langt paa programmet, var som og ha en oppvarmings oekt og ikke en trenings oekt, men det er da greit, de lette oektene teller like mye som de tunge og er ogsaa en utmerket sjanse til og trene teknikk.

Kom en digermann inn paa gymmen i dag(diger etter vanlig standard, ikke den forvrengte standarden som eksisterer i visse miljoer) , han var rundt mellom 190 og 195 hoy, hadde brede skuldte, tatovert flammer nedover for armene samt at han hadde en noksaa stilig Jerre Marunde haarsveis med komplementerende skjegg.  Saa paa ham fra avstand og han saa ganske sterk ut.  Han la seg i benken og pressa 60 kg som om det var luft, deretter hadde han paa 125 kg, og fikk pressa ut 1 og en halv rep foer han skreik etter hjelp.  Var ett merkelig syn.  Ikke noe vondt ment om mannen, han gir sikkert bare faen i styrke og trener kanskje benk en gang i maaneden, men da han saa meget hoy og bred skuldret ut skal jeg vedde paa at han hadde nok kunnet blitt alvorlig sterk hvis han hadde gaatt inn for det. 

Uansett, kun 2 oekter igjen av programmet, gaar paa skinner dette her, gir en god foelelse og fullfoere ett dietmar program, jeg liker hvordan programmet gaar fra og vaere fine hvite ark, til en sliten lerve som jeg har soelt alt fra protein shake til svette paa.  Naa gjelder det bare og ikke bli syk eller skada iloepet av denne uka, ville bli rimelig surt og ikke faa fullfoert dette programmet her naa, men jeg satser paa at dette skal gaa bra.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #14 : 13. november 2008, 03:39 »
Onsdag, 12 November, 2008

12 ukers mengde, uke 12 , dag 2

Laarpress

Benkpress med stopp
84x6 - 102x6 - 111x5 - 111x5 - 111x5 - 111x5

Skraabenk med stopp
57x7 - 68x6 - 75x5 - 75x5 - 75x5 - 75x5

latrowing
4x8

biceps
4x8

Markloeft
134x6 - x4 - 156x5 - 168x5 - 168x5 - 168x5 - 168x5

Frontpress
48x6 - 54x6 - 57x5 - 61x4 - 61x4


Nest siste dag overstaatt, kun lette vekter i dag og, ikke saa mye og kommentere om egentlig.  Har Lagt opp noen tanker om hva som skal skje etterpaa, blir vel og ta ett par lette oekter etter oekta paa fredag, saa faar vi se om jeg ikke kan makse litt i noen av oevelsene.  Saa blir det og kaste seg paa en 12 ukers oppkjoering hvor det blir persing en gang paa nyaaret.

Thats it!

26819

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!