Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112693 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #105 : 22. februar 2009, 01:22 »
12 ukers oppkjoerings finale:  RM i Askim

Vet ikke hvor jeg skal begynne, kan starte med og si at styrkeloeft er ikke for pingler, det fikk jeg merke i dag, hele dagen kan egentlig karakteriseres med ett ord: STRESS.  Det starta igaarkveld da jeg omlag klokken 11 paa kvelden skulle paa bensinstasjonen for og kjoepe inn litt forsyninger til stevnet.  Jeg stakk noekkelen i tenningen, men fikk ikke vridd om, gjorde alle triksa i boka, roeska og reiv i rattet mens jeg proevde og starte bilen.  Ingenting virket og jeg ble stressa allerede, skulle jo kjoere til Askim for og konkurere i styrkelofet tidlig loerdag morgen, ikke noe tid til tull.

Hadde naa 2 alternativ, enten ringe noen i klubben for og sitte paa, eller ringe NAF for og faa krise behandlig paa stedet, ble til at jeg helgarderte og gjorde begge, liker ikke og ringe styrkeloeftere paa kvelden foer stevne, gode sjangser for at de sover, men jeg fikk ordnet skyss, samt at NAF kom 45 min senere og begynte og fikle inni tenningen paa bilen helt til den gikk ut av laas.  Naa startet bilen, men tenningen oppfoerte seg fortsatt litt merkelig.  Tenkte iallefall at jeg er helgardert, starter ikke bilen paa morgenen saa har jeg skyss.  Men dette tok tid og jeg kom meg i seng senere enn planlagt.  Sov relativt bra, vaaknet 5 da jeg maatte pisse.  Ikke bra, kom meg i seng igjen, men vissheten om at soevn er kritisk og at alarmen kommer til og ringe om 1 time og 40 min gjorde at jeg stresset med og sovne igjen, stress og soevn er gaar ikke haand i haand som to homoer og jeg brukte en evighet paa og sovne.  Rakk en dupp foer alarmen gikk av og sa meg fornoyd med det.

Havre gryn, banan og protein shake til frokost foer jeg satt meg i bilen, hadde naa avtalt og moete klubb medlemmer ved Mosseporten, noe jeg gjorde.  Ble til at jeg satt paa med en i klubben da jeg ikke saa noe poeng i og kjoere naar det var ledige plasser i andre biler, saa min blaa 1987 Merchedez ble arkivert paa mosseporten kjoepesenter.

Ankom Askim omlag klokken 9 og tok en tur paa vekta, med jogge bukse, t skjorte, bokser, sokker og en blaere full av piss veide jeg 110.8 kg.  Dette var vel en 40 min foer innveining og jeg hadde en ambisjon om og komme meg inn i 110 kilos klassen da jeg syns det ble for dumt og stille i 125 kilos klassen. Verken drakk eller spiste paa 40 min, toemte blaere rett foer innveining og veide inn paa 109.5 kg.  Starta saa inntak av naering og veske og foelte meg i fin form.

Etter at utsyret mitt var sjekket saa traff jeg paa Eirik Thunder, han spurte om jeg var Weise-guy, og han sa han var Thunder.  Ble litt paff, trodde Thunder var en skikkelig tulling av en troender, hadde nesten ventet at han skulle loefte med skinn vest, bart og mokasiner, dette pga hans avatar bilde paa treningsforum, men det viste seg at dette bildet ble tatt i sammenheng med at han skulle paa DDE konsert og hadde kledd seg ut som troender.  Han viste seg istedet og vaere en Loerenskoging uten bart eller skinnvest.  Fant ut at han skulle loefte i samme pulje og vekt klasse som meg, noe som var kjekt da jeg kunne henge meg litt paa ham for og tilpasse tiden med tanke paa oppvarming osv.

Da jeg ankom med klubbmedlemmer som jeg naa mer eller mindre kjenner antok jeg at jeg kunne bruke dem til og hjelpe meg med hele stevne prosessen, dette viste seg kun og vaere delvis sant da de var enda mere stresset enn meg pga at de i tilleg til og varme opp ogsaa skulle ha paa seg utstyr osv, saa det naermeste jeg kom en "hjelper" var vel Thunder i og med at jeg til tider fotfulgte ham pga at han hadde litt mere peiling paa hva som skjedde osv. 

Jeg startet kneboy oppvarmingen og gjorde meg klar til det foerste loeftet, da jeg er den foerste fra Nidaroe styrkeloefter klubb til og loefte var det kritisk at jeg ikke royk ut i boy pga ett eller annet piss som dybde saa jeg safet inn en boy paa 167.5 kilo, det gikk fint og jeg fikk mitt livs foerste 3 hvite lys, herlig, naa var jeg klar.  Tok ikke lang tid foer jeg skulle ta loeft nummer 2, 182.5, ny pers.

Fikk beskjed om at det var min tur, gikk bort til boy racken, psyket meg opp og da jeg skulle loefte skjedde dette:

http://www.youtube.com/watch?v=c_oOOZErjUc#noexternalembed

Jeg skulle loefte av stanga og merket at noe var horibelt feil, jeg trodde feilen var at jeg sto feil i forhold til stanga og at det var grunnen til at jeg var ute av balanse, saa jeg proevde igjen, og merket nok en gang at noe var feil, naa ble jeg kjempe stressa, faen skulle jeg gjoere?  Saa ble jeg heldigvis stoppet, og det viste seg at det var 25 kilo for mye paa den ene sida av stanga, takk gud.  Jeg fikk saa rett vekt og klarte en ganske OK boy som kjentes tung, men som ga meg 3 hvite lys.

Litt feig som vanlig, saa valgte jeg ett tredje loeft paa 185 kilo, vurderte og droppe hele loeftet for og sikre mere energi til mark, men ble overtalt av folk jeg ikke en gang viste hvem var til og ta tredje loeftet.  Selv mente jeg at loeftet gikk bra, men det ble bare ett hvit lys og ikke godkjent.  Naa er jeg ingen dommer, men naar jeg ser videoen saa syns jeg at loeftet var godt nok, iallefall ikke langt unna godkjent.

Kneboy var ferdig og jeg var relativt fornoyd, glad for at jeg ikke royk ut av konkuransen pga ingen godkjente boy, glad for at jeg klarte maalet, men litt skuffet over at jeg ikke klarte tredje loeftet, men men, thats life.

Naa fikk jeg hoere at jeg hadde en kjempe pause.  Gikk ned paa oppvarmings rommet og satt igang med og spise.  proevde og slappe av skikkelig og samle energi.  Angret saart paa at jeg i gaarsdagens hast verk hadde laget stevne mat i form av broed skiver, toerre jaevlige skiver, fikk nesten brekninger, neste gang blir det lasagne, mye letter og faa ned.  Thunder begynte og varme opp, jeg tenkte "han starter tidlig da han skal ha paa skjorte".  Fikk omsider satt igang min egen oppvarmings prosess.  Skulle til og ta mitt siste oppvarmings loeft da en fyr jeg ikke viste hvem var kom springende mot meg og skreig "HVA FAEN ER DET DU HOLDER PAA MED, DU SKAL JO LOEFTE", i panikk spratt jeg opp fra benken, tok med meg det jeg ansaa som kritisk materiell, en boks batteri, rosiner og en vann flaske, saa sprang jeg saa fort jeg kunne mens fyren som hadde sagt at jeg skulle loefte skreik "RO DEG NED, DU REKKER IKKE FOERSTE LOEFTET UANSETT!!!"  Hadde panikk og stoppet ikke, kom opp og saa at mitt foerste loeft var ferdig. 

Roet meg ned og gjorde meg klar til og ta andre loeftet, var litt utpsyket og skuffet over min egen udugelighet naa.  140 ble saa lastet paa stangen og jeg gjorde meg klar.  Repeterte signalene i hodet og satt meg paa benken.  Fikk avloeft, og ordre om og loefte, satt den paa kassa og venta paa nytt signal.  Loefta den opp og det var meget lett, venta saa paa signal om og sette den paa plass, tre hvite lys.  Var naa ganske fornoyd over at ogsaa benk delen av konkuransen var sikret mot at jeg skulle ryke ut.

Saa ble 150 lasta paa stanga og jeg foelte meg sikker i min sak.  Loefta av, og den kjentes til og med lettere enn 140, tok den ned med full kontroll, hadde den paa kassa og venta paa signal.  Halveis opp mista jeg poweren, den sto bom stille, hva FAEN tenkte jeg, dette skulle jeg jo klare.  Loeft 3, 0 hvite lys og yber skuffa ut av ville helvete.

Naa hadde jeg nok en gang en lang pause.  Ble litt motloes, spiste det jeg hadde av rosiner, noetter, havregryn shake og broedskive.  Blodsukkeret var fortsatt lavt og naa ville jeg hjem, hadde egentlig faatt nok av styrkeloeft for denne omgang og hadde lite tro paa sukksess i mark.  Fotfulgte naa thunder mer eller mindre i oppvarminga, var veldig lite interresert i og gaa glipp av det foerste loeftet i mark. 

Mark oppvarminga var tung, og allerede paa 200 fikk jeg motstand, lavt blod sukker og lav motivasjon foerte til dette.  Thunder gikk opp og jeg fulgte etter, i god tid denne gangen.  Stanga ble lastet med 225 som var mitt start loeft og min pers fra privat stevnet mitt i august.  Naa fikk det briste eller baere og jeg var veldig usikker paa hvordan 225 ville kjennes.  Heldigvis gikk den opp som luft og det ga meg nytt haap, fikk adrenalin kick og full tro paa at mitt maal paa 240 kg i markloeft skulle gaa, noe det gjorde, og relativt lett ogsaa, 3 hvite lys.

Saa kom dilemaet, 245, eller 250?  Etter benk fiaskoen saa bestemte jeg meg for og sikre, og det er jeg enda glad for at jeg gjorde, ba om 245 som trejdje loeft og fikk slitt den opp i noe som var ett av mitt livs tyngste loeft, 3 hvite lys og gledes rus.  250 tror jeg jammen ikke hadde gaatt, kunne kanskje til noed ha tatt 247.5 i ett ultra sliter loeft som ikke ville blitt godkjent saa valget med og ta 245 reddet dagen for meg og kompanserte litt for at jeg ikke hadde klart 150 i benk.

Film burde si mere enn de mange tusen ordene jeg nettop skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=bEXh9T2c5Fw#noexternalembed

Overall er jeg ganske fornoyd, har laert utrolig mye og vil stille mye mer forberedt neste gang jeg skal konkurere.  Har virkelig innsett at forskjellen mellom stevne perser og persing paa gymmen i eget tempo er to helt forskjellige ting.  Jeg er vant til og varme opp og loefte som jeg selv vil, det tar meg omlag 2 timer og perse i de tre store, i dag brukte jeg 4-5 timer, noe som virkelig utgjoer stor forskjell, jeg ble sliten, sulten, og til tider lei og demotivert.  Hadde haapet paa en litt hoyere total men mine forhaapninger var litt urealistiske da jeg ikke var klar over hvor stressa of forvirra jeg skulle bli. Under oppvarming foelte jeg meg som en hodeloes kylling som sprang hit og dit og loeftet tilfeldige vekter for og bli varm mens jeg kun hadde ett vagt konsept om hvor lenge det var til jeg skulle loefte

Hoved maalet mitt var og bli den foerste som fikk godkjente stevne vekter for Nidaroe styrke klubb, noe jeg klarte.  Maal nummer 2 var og klare maalene mine, noe jeg klarte i boy og mark, maal nummer 3 var og loefte vekter som var tyngre enn de opprinnelige maalene, noe jeg kun klarte i markloeft.  Fortsatt litt bitter pga det som skjedde i benk, relativt fornoyd med det som skjedde i boy, og MEGET fornoyd med det som skjedde i mark da jeg satt en solid personlig rekord etter og ha stresset og vimset rundt i 4 timer under press. 

Turen hjem fra Askim som egentlig skulle ta 40 min tok 4 timer da vi kjoerte av veien og ble ventende paa hjelp i over 2 timer, og etter vi hadde blitt trukket opp fra groefta broyt bilen sammen, men det er en annen historie.

All in all, jeg er fornoyd og har laert mye, og skal gaa inn i historien som nidaroe styrke loefter klubbs foerste deltager med godkjente stevne loeft:)

Kan ogsaa legge til at jeg fikk en fin soelv medalje i 110 kilos klassen, OG at jeg slo en utstyrs loefter, HOHO!

Naa er jeg FAEN meg troett.

Detaljert nok Gilberg?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #106 : 22. februar 2009, 02:09 »
Jeg er stolt av deg Erlend! ...men jeg lurer litt på om pusteteknikken din i mark var feil? Virket som om du pustet ut da du tok tak i stangen og så pustet inn igjen og slapp pusten ved å brøle for tidlig. Du har mange kilo ekstra her og hente. Og sisteløftet var heller ikke maksløft med den måten du gjorde det på. Likevel er jeg stolt for du gjorde et meget bra stevne! GRATULERER!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Optimus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #107 : 22. februar 2009, 03:26 »
Gratulerer med bra gjennomført stevne. Marken så ikke sååå tung ut.
Kniven i hjertet og du har skylda for du slo opp i fylla.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #108 : 22. februar 2009, 05:49 »
Jeg føler meg litt beæret over at du har nevnt meg 7 ganger i stevneloggen din Cheesy
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #109 : 22. februar 2009, 10:40 »
Jeg føler meg litt beæret over at du har nevnt meg 7 ganger i stevneloggen din Cheesy

Hehe, saapass ja, var vel bare en naturlig konsekvens av at jeg fulgte etter deg hele dagen, enda bra du var der, eller saa hadde vel totalten min endt opp paa 0:)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #110 : 22. februar 2009, 10:56 »
Jeg er stolt av deg Erlend! ...men jeg lurer litt på om pusteteknikken din i mark var feil? Virket som om du pustet ut da du tok tak i stangen og så pustet inn igjen og slapp pusten ved å brøle for tidlig. Du har mange kilo ekstra her og hente. Og sisteløftet var heller ikke maksløft med den måten du gjorde det på. Likevel er jeg stolt for du gjorde et meget bra stevne! GRATULERER!

Joda, har nok mye og hente paa teknikk baade i mark, boy og benk, ser ogsaa det med pustinga naar jeg ser videoen.  Glemmer ofte fundamentale ting hvis jeg blir for gira.  Sliter ogsaa litt med lyd nivaaet, tror jeg mister mye trykk ved og broele slik som jeg gjoer i baade boy og mark og tidvis benk.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #111 : 22. februar 2009, 11:00 »
Gratulerer med bra gjennomført stevne. Marken så ikke sååå tung ut.

Vet ikke jeg, kjentes ut som om loeftet tok en evighet da jeg gjorde det, og jeg soerget iallefall for og lage nok lyd effekter.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #112 : 26. februar 2009, 01:30 »

Lett trening i dag, basis oevelser 3x3 og litt bygging og pumping, komme igang igjen.

Har avtalt med min kammerat Jon Anders fra Moss styrkeloefter klubb og starte 16 ukers mark program neste uke.  Har sett litt paa programmet og funnet ut at hvis jeg skriver inn min mark pers paa 245, saa skal jeg ta 275 paa maks dagen.  Dette virker litt ambisioest da jeg er litt over maal styrken for Phillipi programmet(som jeg har lest at er optimalt for folk som loefter opp til 240 kg).  I tillegg har jeg hatt relativt stor framgang i mark i det siste saa maa kanskje ta det litt med ro, spesielt med tanke paa og unngaa skader.  Skade kommer jo somregel ikke av ett enkeltloeft, men som foelge av for stor mengde over tid, med unntak av en kne skade som gjorde at jeg ikke kunne trene boy paa ett aar har jeg vaert velsignet med tanke paa skader og det har jeg tenkt og fortsette med.

Har 2 alternativ, enten sette inn 5 kg under pers, som vil foere til ett maks loeft paa 270, eller sette inn 10 kg under pers, som igjen gir en maks paa 265.  Maa huske paa at denne persen ble satt med toppet form etter 12 uker mengde og 12 uker oppkjoering og jeg har paa foelelsen av at den formen ikke eksisterer naar jeg starter mark treningen.  Samtidig saa vil jeg heller ha ett pent maksloeft som ville vaert godkjent i konkuranse framfor ett skikkelig sliter loeft med litt tyngre vekt.

Og starte litt mindre grovt med marken vil ogsaa gi meg litt mere overskudd til de andre to oevelsene, og det er jo fornuftig med tanke paa at jeg er relativt sett mye svakere i benk og boy enn i mark, litt barnslig og starte mark programm med tanke paa at jeg burde ha prioritert boy, men har tenkt paa phillipe programmet saa lenge naa at det bare maa proeves.

Ellers har jeg faat mail om at jeg basert paa min soeknad er kvalifisert til master programmet jeg har soekt paa i USA, noe som for meg er gode nyheter, er ikke tildelt plass i programmet, men er godt paa vei saa krysser alle fingre.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #113 : 27. februar 2009, 00:45 »

I dag laa jeg altsaa paa benken i Lasses gym og mikket litt rundt.  Hadde kjoert diverse oevelser og det var tungt og slit.  Har funnet ut at jeg ikke liker og trene naar jeg ikke har ett ark hvor det staar noyaktig hva det er jeg skal gjoere.

Laa i benken med 100 kilo, skulle ta en treer, som ble til en femmer, etter femmeren ville jeg ta noen til.  Paa rep 16fikk jeg litt motstand, ikke at det var veldig tungt men jeg kjente melke syre.  Da jeg ikke var motivert for og faa vondt i dag la jeg den tilbake og reiste meg opp.  Var da tanken slo meg at jeg ville ta 100 x20 i benk.  Ville ikke bli i dag da jeg ikke var gira, men skal nok bli en gang i ganske naer framtid, bare for og ha gjort det, en liten hevn for at jeg brukte saa lang tid paa og ta 100 for foerste gang.  Mener dette burde gaa greit med mindre de siste 4 reppene blir bemerkelses verdig tunge.  20 reps i mark eller kneboy gidder jeg ikke proeve paa med det aller foerste, blir jo skakk i flere dager etterpaa skal jeg begynne med noe slikt, trenger jo overskudd til mark phillipi programmet som jeg skal starte neste Onsdag.

Lite annet og rapportere enn at jeg i dag omsider fikk kommet meg paa kino og sett "The Wrestler", meget bra film hvis man er litt fascinert av Amerikansk fri bryting.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #114 : 28. februar 2009, 03:26 »
I dag laa jeg altsaa paa benken i Lasses gym og mikket litt rundt.  Hadde kjoert diverse oevelser og det var tungt og slit.  Har funnet ut at jeg ikke liker og trene naar jeg ikke har ett ark hvor det staar noyaktig hva det er jeg skal gjoere.

Laa i benken med 100 kilo, skulle ta en treer, som ble til en femmer, etter femmeren ville jeg ta noen til.  Paa rep 16fikk jeg litt motstand, ikke at det var veldig tungt men jeg kjente melke syre.  Da jeg ikke var motivert for og faa vondt i dag la jeg den tilbake og reiste meg opp.  Var da tanken slo meg at jeg ville ta 100 x20 i benk.  Ville ikke bli i dag da jeg ikke var gira, men skal nok bli en gang i ganske naer framtid, bare for og ha gjort det, en liten hevn for at jeg brukte saa lang tid paa og ta 100 for foerste gang.  Mener dette burde gaa greit med mindre de siste 4 reppene blir bemerkelses verdig tunge.  20 reps i mark eller kneboy gidder jeg ikke proeve paa med det aller foerste, blir jo skakk i flere dager etterpaa skal jeg begynne med noe slikt, trenger jo overskudd til mark phillipi programmet som jeg skal starte neste Onsdag.

Lite annet og rapportere enn at jeg i dag omsider fikk kommet meg paa kino og sett "The Wrestler", meget bra film hvis man er litt fascinert av Amerikansk fri bryting.

For noen mnd siden tok jeg stanga (20kg) x 144 reps i benkpress. Jeg gjorde det for å imponere et par 13 år gamle jenter som såvidt klarte 5 reps med bare stanga på benken ved siden av. (not) Hvor mange klarer du?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #115 : 01. mars 2009, 00:11 »
For noen mnd siden tok jeg stanga (20kg) x 144 reps i benkpress. Jeg gjorde det for å imponere et par 13 år gamle jenter som såvidt klarte 5 reps med bare stanga på benken ved siden av. (not) Hvor mange klarer du?

hehe, rolig her naa, 100 i foerste omgang, imens kan du jo proeve  kneboy med 20 kg til failure og se hvor lenge du blir staaende:)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #116 : 02. mars 2009, 21:01 »
Rolig trening:

4x4 med 100 kg i benk

skraabenk manualer

triceps

3x6 med 100 kg i mark

sit ups


Tok det lett i dag, lader opp enerigi til Mark Phillipi programmet som jeg skal starte paa Onsdag.  Skrev inn 240 kg som pers, som vil resultere i ett maks loeft i Juni paa 270 kg, syns dette hoertes ut som utrolig mye vekt, blir spennende og se hvordan dette gaar.  Foerst maa jeg overleve de to foerste ukene hvor jeg skal kjoere 8ere paa 175 og 180 kg i uke 1 og 2.  Etterfulgt av enda tyngre 8ere i mark fra kloss, saa for og toppe det hele, stifflegg mark og foroverboyd roing, blir spennende dette.

Da man foer eller siden glemmer det meste vil jeg naa legge fram mine triumfer og nederlag i styrke gamet helt siden min debut i ett vekt rom i 1998, saa har jeg det svart paa hvit og slipper og gaa rundt og huske paa det:


September 1998, Indiana USA: Benkpress: Bom paa 40-50 kg

Oktober 1998, Indiana USA:  Benkpress:  135 lbs(ca 62.5 kg) - klarte det med ett noeds skrik og var i himmelen fordi jeg hadde klart en rep med en "stor skive" paa hver side av stanga.

(Saa kom noen moerke aar uten noe saerlig sukksess, framgangen var saa gradvis at jeg husker ikke hva som skjedde en gang, ville bare bli stor, dreit i hva jeg loefta)

Mai 2003, Rena, Norge: Benkpress: 3x8 med 90 kilo(i himmelen igjen da jeg syns 90 var mye vekt, tanken paa at jeg naa var god for 100 streifet meg ikke en gang da 100 kg var "umulig".

November 2003: Kabul, Afghanistan: Benkpress: 100x4 - Skulle proeve paa det "umulige" maalet bare for og kjenne paa det, viste at jeg ikke ville klare det, fant ut at 100 ikke var saa ille som jeg foerst hadde antatt.

Juli 2005: Moss, Norge:  Markloeft: 3x8 med 130 kg - var her imponert over meg selv da jeg klarte det, hadde jobba meg gradvis opp fra 8ere paa 100 rett etter at min kammerat Erlend Nilsen hadde laert meg hvordan jeg skulle utfoere markloeft. Foelte meg sterk da det sto en jente bak meg som i vantro sa: Loefta du nettop det der!??!!"(130 kg kan se mye ut for folk som ikke har peil)

Juli 2005: Moss Norge:  Benkpress: 120 kg - kunne ikke fatte hva jeg nettop hadde prestert, klarte dette ved og kjoere 3 x 3 med 2.5 kg oekning i uka helt til jeg kom til 110, foelte meg da sterk nok til ett maks forsoek.

Juli 2006: Moss Norge: Markloeft:  kjoerte en 8er paa 140 kg, gikkk aldri under 8 reps i mark da jeg trodde det betydde umiddelbar skade av kors rygg, eller iallefall stor sjangs for det.  Denne 8ern var saa tung at jeg trodde jeg skulle besvime

Juli 2006: Moss Norge: Benkpress:  122.5 kg( med ett noedskrik)  Ett aar senere hadde jeg besluttet og gjenta sukksessen fra fjoraarets kassa sukksess som gjorde at jeg klarte 120.  Jeg gjorde noen feil da jeg starta nytt 3x3 program, starta alt for lavt og det tok MAANEDER foer jeg kom meg opp paa 3x3 med 110, rakk og ta 3x3 paa 112.5, saa hadde jeg vel en to dager eller noe foer jeg kunne makse, skulle studere i Hellas ett halv aar denne hoesten og pga tids press maatte jeg makse noe utslitt da mine opplegg ikke var saa veldig gjennomtenkte.

-Etter en 6 maaneders alkohol kavalkade i Hellas hvor jeg av og til tok i noen vekter besluttet jeg igjen og bli serioes naar jeg kom tilbake til USA i Jan 2007, etter og ha straffet meg selv med ett 8 ukers fitness prorgam som besto av hoye reps, og masse loeping, starta jeg i Mars 2007 kallibers 5 x 5 program, dette hadde jeg stor sukksess med da jeg ble bedre paa base oevelser samt at jeg naa trente med uvanlig mye struktur sammenlignet med det som hadde vaert normen de sista aara med programmet satt jeg grunnlaget for disse utrolige prestasjonene:

Mai 2007:  North Dakota USA:  Markloeft: 5 x 5 med 165 kg, benkpress 5 x 5 med 110 kg, makset 130 kg i benk, Kneboy: 5 x 5 med 97.5 kg(piss tungt), militaer press: 5 x 5 med 62.5 kg.

Naa ble det dietmar denne sommeren.

August 2007:  Moss Norge: Markloeft: 215(kunne ikke fatte hva jeg nettop hadde loeftet), benkpress: 135, sliter loeft. Kneboy: avlyst pga kne skade

Desember 2007: Nidaroe trenings senter i Trondheim:  benkpress: 120 kg - BOM(bronkitt og en fot i grava, burde ikke ha trent denne dagen)

Vaaren 08: North Dakota, USA:  Besluttet og kopiere kassa sukksessen fra vaaren 07 ved og trene kallibers 5x5 program, ferdig rett foer jeg skulle hjem til Norge.  Benkpress: forsoek paa 137.5 - BOM, Markloeft: Forsoek paa 217.5 - BOM, kneboy: kne fortsatt litt skadet, ingen maks.  Fikk ekstrem troebbel med dama samme dag som jeg bomma i alle loeft jeg proevde paa, tok skyts fra alle hold, var ikke fornoyd med at jeg hadde trent serioest og ikke persa i noe, andre gangen jeg erfarer at og kjoere samme program innen ett aar ikke er bra for meg, programmene er kun knall den foerste gangen.

Hevn:

15 august 2008: Nidaroe trenings senter Trondheim:  Kneboy: 160 kg, Benkpress: 140 kg, markloeft: 225 kg.  Alle loeft ganske lette, spesielt benk, i ekstase.

November 2008:  North Dakota, USA:  Kneboy 170 kg, benk press 142.5 kg, markloeft 227.5 kg(persa i alle 3 etter 12 uker mengde)

Februar 2009, Askim Norge:  Kneboy: 182.5, benkpress 140, markloeft 245(alle godkjent paa stevne)

Der har vi historien fram mot min 567.5 total.  Eneste jeg er bitter for er at jeg enda ikke har tatt 150 i benk, har styrken saa og si inne, 140 med stopp var luft paa stevnet i Askim.  har lyst til og proeve snart vet bare ikke om jeg faar overskudd til det, vi faar se hvor hardt mark Phillipe programmet er.

 - ut -



Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #117 : 03. mars 2009, 07:51 »
Det å gå fra første stevne med godkjent resultat er ikke noe å kimse av! Nå har ikke du utstyr og det er det som er den store manndoms prøven. Det finnes ikke lettjente penger har jeg hørt, i styrkeløft er det nok tilfellet at det ikke finnes noen lettjente KG. Det må oppleves, det er vondt som faen, men som alt annet i livet, gøy når man får det til!

Jeg tror jeg hilste på deg på RM, men ikke skjønte hvem du var. Du får si at du er wise guy neste gang vi møtes Cheesy

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #118 : 03. mars 2009, 12:00 »
Det å gå fra første stevne med godkjent resultat er ikke noe å kimse av! Nå har ikke du utstyr og det er det som er den store manndoms prøven. Det finnes ikke lettjente penger har jeg hørt, i styrkeløft er det nok tilfellet at det ikke finnes noen lettjente KG. Det må oppleves, det er vondt som faen, men som alt annet i livet, gøy når man får det til!

Jeg tror jeg hilste på deg på RM, men ikke skjønte hvem du var. Du får si at du er wise guy neste gang vi møtes Cheesy

Joda det stemmer, jeg hilste paa deg nedi oppvarmings rommet, men timingen min for hilsing var horibel da jeg mener du sto med utstyr paa og skulle varme opp paa nogenlunde tung vekt i boy.  Da du saa litt gal ut trakk jeg meg tilbake foer du besluttet og vri av meg hodet for og varme opp grepet.  Apropos gal, du saa rimelig gaern ut da du skulle ta siste loeftet i benk, traff paa deg da du var paa vei ut paa podiet, tok egen helse i betraktning og lot vaere og hilse denne gangen. Var utrolig toeft og se paa, store krefter i aksjon der ja, somregel er jo benken skade begrensning paa totalen, men du kan jo tjene haugevis med kilo paa og legge deg i en benk og presse, veldig kult!

Ja, var fornoyd med at jeg fikk godkjent resultat, rutine har nok mye og si i slike situasjoner og min rutine var meget daarlig, ble stressa og sulten og hadde problemer med og varme opp skikkelig slik jeg pleier og gjoere foer jeg skal makse.  Skal konkurere igjen en gang, men blir ikke foer jeg er en del sterkere, gidder ikke moete opp for og paa stevne for og legge til 10 kg mer paa totalen liksom.

Utstyr har jeg ikke nei, og det foerer jo til lavere total, samtidig saa foerer det vel til en god del mindre stress ogsaa. Hadde jeg skulle begynt og mikke med utstyr paa dette stevnet hadde nok ting gaatt i vasken da jeg hadde faatt enda mere og tenke paa, fikk mye mere respekt for utstyrs loeftere da jeg fikk fortsaaelse for hvor mye mere planlegging og tilrettelegging av oppvarming som maa til for og vaere klar til og loefte til rett tid, for ikke og snakke om smerten, en klubb kammerat viste meg laarene hans etter at kneboy drakten hadde gravd seg inn i huden, saa godt ut ja >Cheesy

Alt i alt, det var utrolig goy og vaere med og det ga mersmak.  Skal muligens til Molde for NM, da som tilskuer, blir spennende og se hva du klarer med toppet form etter oppkjoering, gi gass!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #119 : 04. mars 2009, 22:16 »
Mark Philippi, uke 1, Onsdag 4 Mars

Markloeft
175x8 - 175x8 - 175x8

Mark fra kloss
182.5x8 - 182.5x8 - 182.5x8

Strak mark
110x8 - 110x8 - 110x8

Foroverboyd roing
87.5x8 - 87.5x8 - 87.5x8



Etter veldig mye om og menn, oppkjoering og mengde, kom jeg meg endelig igang med noe jeg har planlagt lenge, nemmelig og kjoere dette 16 ukers mark programmet som jeg har hoert saa mye snakk om.  Satt inn foelgende perser: Mark - 240, halvmark - 250(klossen vi bruker er litt lavere enn hva jeg liker, derofr 250 som pers), strakmark - 150, Foroverboyd roing - 120.

Dette skal saa kulminere i ett maksloeft paa 270 raw en gang i juni, noe som da vil ha forbedret min naaverende maks med 25 kg.  Dette hoeres fra mitt perspektiv VELDIG ambisioest ut, men naa er vi igang saa da faar det bare briste eller baere.

De foerste 8erne gikk meget lett, jeg ble andpusten men reiv de opp fort med god teknikk.  Etter halvmarken begynte jeg og kjenne det i korsryggen, i tilleg ble jeg meget sliten, 8ere i mark tar virkelig paa gitt.  Strakmark og roing var litt tungt da jeg var sliten fra de foerste 2 oevelsene.

Alt i alt, saa gikk det meget bra, sliten ja, men lagt ifra saa sliten som jeg trodde jeg kom til og bli.  Neste uke skal 8erne i mark oekes til 180 kg, tror nok denne oekningen kommer til og merkes bra, haaper det iallefall, artig og slite litt.

Paralellt med dette programmet tenkte jeg foerst og kjoere 8 ukers mengde programmet fra styrkeloft, jeg kjoerer kun 2 av oektene pr uke, og kun benk og boy(selvsagt), og jeg setter inn persene en god del under mine reele perser, slik skal jeg vedlikeholde styrken i benk og boy, mens alt overskudd gaar til mark, det trenger jeg skal 270 gaa opp i juni.

kun 15 oekter igjen....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!