Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112064 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #225 : 19. juni 2009, 01:17 »
Mark Phillippi uke 16

Mark
140x3 - 180x1 - 215x1 - 250x1


Og med det var det gjort.  De av dere som har fulgt med i loggen vil sikkert spoerre dere selv, hvorfor staar det 250 og ikke 270?  Det finnes mange grunner til dette.  For det foerste saa krever programmet at man lever for markloeft i 16 uker, dvs, sover hver natt, spiser mere/bedre enn jeg har gjort, ikke jobber saa forbannet mye og ikke samtidig stresser med skole.  Iloepet av disse 16 ukene, saa har jeg vaert serioes med treninga, men kun i den forstand at jeg har vaert saa serioes som mulig gitt de rammene jeg har og gaa etter, visse uker har jeg jobbet 160-170% stilling paa jobben, da dag skift, kvelds skift og natt skift om hverandre og tidvis dobbelt.  Jeg har ogsaa ett skole priosjekt gaaende som har foert til en del stress og det har ikke hjulpet heller, man kan kanskje til og med hevde at jeg ikke burde ha kjoert programmet da jeg egentlig ikke hadde tid eller overskudd.

Den siste uken har jeg ogsaa slitt med magen og apetitten har vaert daarlig.  Har ogsaa foelt meg noe overtrent og litt sliten, og da jeg vaaknet i dag saa hadde jeg rett og slett ikke lyst til og makse, dette blir helt feil.  Foeles ut som om trykket og formen var paa topp i uke 14, tror ialefall ikke at jeg er sterkere i dag enn jeg var i uke 14.

Har ogsaa faatt en del konstruktiv kritikk fra Gilberg om maaten jeg loeftet paa, at loeftet ble tyngre pga at jeg naermest hyperventilerte under oppsykings prosessen, i tillegg til at jeg brukte ei GASP bukse og en Leoko stang som ga en del friksjon naar den ble dratt opp.  Som vanlig skreik jeg som en gris under loeftet ogsaa, hjelper ikke og slippe ut trykket slik.

Noe jeg ogsaa tror er en faktor til at jeg ikke klarte mitt maal, og var ganske langt unna ogsaa, er at framgangen min i mark har vaert ganske stor dette aaret, foer 15 August 2008, saa hadde jeg aldri vaert over 215 kg i mark, 15 aug 2008 tok jeg 225, en gang i november 08 tok jeg 227 etter mengde trening, saa tok jeg 245 etter oppkjoering i Februar 2009, min kompetanse om temaet er ikke enorm, men jeg foeler litt at min kropp har blitt litt mettet av styrkeoekning dette aaret, og at jeg maa samle meg og ta det litt rolig(baade fysisk og psykisk) foer jeg kan oeke skikkelig igjen.

Men naa fikk hele innlegget en negativ tone, full av unnskyldninger, akkurat som om jeg ikke er fornoyd med hva jeg har prestert, alle unnskyldninger lagt til side, og med faktaene paa bordet, saa har jeg nettop perset i mark, og jeg har dratt ett kvart tonn paa tross av at jeg egentlig verken foelte meg i form eller hadde lyst og makse, saa dette er en fin milepael for meg og langt ifra ett nederlag.

Tok meg selvsagt den frihet og filme der jeg sto, alene i power rommet paa Nidaroe trenings senter i Trondheim.

http://www.youtube.com/watch?v=tIVB3TeaXmU#noexternalembed&feature=channel_page

Planen framover er naa som foelger.  Jeg skal proeve og perse i benk neste uke, da skal 150 kg opp i ett touch and go gymloeft.  Saa har jeg tenkt og bygge litt kropp, blir da og hvile litt foer jeg kjoerer en 5 split som gaar ut paa hoy reps og bygge oevelser, slik jeg pleide og trene foer jeg startet med styrkeloeft.  Blir ogsaa og kjoere en del cardio for og faa ned mage volumet litt, jeg er powerbuilder, oensker og vaere sterk, men vil ogsaa ha litt slank midje og fett prosent som ikke er giga hoy skader heller ikke. 

Og saa, naar motivasjonen og overskuddet er der igjen, samtidig som jeg vet at jeg er i en livs situasjon hvor jeg har nok tid til og satse, saa kommer jeg til og starte en ny runde med dietmar, full pakke med mengde og oppkjoering og deretter perser i de 3 store, passer pers dagen saann nogenlunde med ett stevne, saa blir jeg med paa det, passer det ikke saa tar jeg bare en personlig perse dag paa gymmen.  Maalene blir da og krype opp mot en total paa 600 kg raw, krype opp mot 200 i raw boy, samt krype opp mot 12 tyve kilos vekt skiver paa stanga i mark, dvs, ta oppimot 260, evt 260 hvis dette gaar.

Jeg tar det som det kommer, og bli sterk skjer ikke over natten men er noe som krever tid, taalmodighet og kontinuitet over mange aar.

Slik vi sier i power rommet paa Nidaroe trenings senter:

 "Resultater kommer som en indirekte konsekvens av positiv utvikling over tid"

 Derav følger:

"Resultater er uviktige. Ha fokus på å bli litt bedre for hver gang. Gjør du dette over tid, så kommer resultatene av seg selv"

ESSZ!!!




Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #226 : 21. juni 2009, 19:03 »
Grattis med ny pers i det minste. Tør jeg foreslå at du prøver igjen om en ukes tid, men da holder pusten inne fra du begynner å løfte til du er på topp? Du miste garantert mange kg på å skrike i stedet for å holde pusten! Jeg merker iallefall enorm forskjell.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #227 : 21. juni 2009, 19:52 »
Gratulerer med pers!

Saa har jeg tenkt og bygge litt kropp, blir da og hvile litt foer jeg kjoerer en 5 split som gaar ut paa hoy reps og bygge oevelser, slik jeg pleide og trene foer jeg startet med styrkeloeft.  Blir ogsaa og kjoere en del cardio for og faa ned mage volumet litt, jeg er powerbuilder, oensker og vaere sterk, men vil ogsaa ha litt slank midje og fett prosent som ikke er giga hoy skader heller ikke. 

Nå skjønner jeg hvorfor du løftet RAW. Du er jo skvatt hakke gal!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #228 : 22. juni 2009, 00:08 »
Grattis med ny pers i det minste. Tør jeg foreslå at du prøver igjen om en ukes tid, men da holder pusten inne fra du begynner å løfte til du er på topp? Du miste garantert mange kg på å skrike i stedet for å holde pusten! Jeg merker iallefall enorm forskjell.

Takker!

Angaaende skrikinga, jeg vet jeg taper mye paa og holde paa slik, er ikke saa djevelsk god til og makse, blir overgira og gjoer dumme ting.  Etter og ha sett styrkeloefter NM, saa fikk jeg jo studert hvordan man skal psyke seg opp, var ingen der som sto og smaa hoppet og hyperventilerte 30 sek foer de skulle loefte.  Ingen rutinerte loeftere som skriker mye heller, kanskje jeg kan faa noen til og teipe igjen munnen min med gaffa teip foer jeg skal loefte.

Uansett, har gjort denne tabben med og slippe ut trykket nok naa, tror og haaper at jeg kan holde kjeft neste gang jeg skal loefte tungt.  Skal paa ferie Torsdag, saa ett eventuelt omforsoek maa skje paa Onsdag, skal makse i benk ogsaa da.  Faar ta ett par oppvarmings sett i mark etter benken, og hvis jeg tror jeg er i form kan det jo bli ett nytt forsoek.  Men jeg tviler litt paa at jeg kan oppnaa mer enn hva jeg loefta sist, jeg trenger ganske lang tid for og restituere etter og ha loeftet tungt i mark og 6 dager er neppe nok for meg.

Gratulerer med pers!

Nå skjønner jeg hvorfor du løftet RAW. Du er jo skvatt hakke gal!

Takk ja!

Angaaende denne cardioen og hoy reps treninga, man vet det er noe galt med ett menneske som snakker om slike tema, kanskje dumt av meg og poste slikt snakk paa offentlig forum, jeg risikerer jo at myndighetene setter meg i tvangstroye og laaser meg inn paa lukket avdeling naar jeg kommer med slikt tull-prat.

lykke til med 300 i benk, gaar vel snart opp det, grovt!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #229 : 24. juni 2009, 21:55 »
Benk maks dag.

I dag var det altsaa paa tide og slutte og tulle, har i mitt liv fra foer bommet 3 ganger paa 150 kg i benkpress, saa naa var det alvor, hadde sverget at jeg skulle drepe meg selv i henhold til japansk tradisjon ved og begaa harakiri hvis jeg bommet. 

Benkpress
100x3 - 120x1 - 137.5x1 - 150x1


Saa gikk det altsaa opp og jeg ble glad.  Gikk rolig ned, touchet kassa(hadde muligens til og med en bitteliten stopp), sprett benk eller rumpeloeft var det iallefall ikke. 

Etter benk maksinga saa tenkte jeg og ta Thunder sin utfordring med og makse i mark med bedre forberedelser og mindre skriking enn sist, tenkte jeg skulle varme opp i mark for og se ann formen, jeg kom til 220, og jeg maa si det var ett lett 220 loeft, jeg la paa til 255 for og proeve og perse.

Naa sto jeg rolig som faen og gikk kontrolert ned, reiv den opp og kom til knaerne uten og hyle, men her stoppet det, og den gikk i bakken.  Hadde jeg bare faatt den over knaerne kunne jeg ha klart det, er sterkere i den oevre delen av loeftet.  Men det gikk altsaa ikke, jeg kjenner fortsatt 250 loeftet fra forrige uke og jeg er ikke restituert, jeg trenger mere tid, noe jeg ikke har da jeg skal paa ferie imorgen.  Hadde med andre ord ikke noe valg og forsoeket maatte komme naa, men men, jeg tapte ingenting paa og proeve.

Staar naa med beste loeft paa 182.5 - 150 - 250, som tilsier en gymloefter total paa 582.5, hadde jeg bare hatt 200 i boy ville jeg staatt med en total paa 600, nytter lite og si det da, er boyen som irriterer meg mest.  Den skulle vaert sterkere, men det faar komme senere.

Filmet ogsaa denne gangen, redigerte benk persen sammen med mark persen slik at persene fra denne perioden er samlet, synd det ikke er komplementerende boy pers da.....

http://www.youtube.com/watch?v=VroGk6mg0e0#noexternalembed&feature=channel_page

That's it.....Naa skal jeg bygge litt kropp her mens jeg samler motivasjon og overskudd til mengde trening.  Har for andledningen kjoept inn GASP sokker, bukse, truse, skjorte, hettegenser, lue og caps, alternerer mellom GASP lua og capsen annenhver dag.  Solariums medlemskapet er betalt, kamphunden er bestilt fra Latvia og gull kjedet paa vei i posten fra Tyrkia, har sett paa en god del tatoveringer med flammer og doedninge hoder paa, slik at jeg blir skikkelig toeff.  Haaret klippes i jay Cutler stil og bleikes ikveld, skal man bygge kropp saa leker man ikke butikk, man lever bygge livet helt ut 100%, det er en LIVSTIL og ikke en hobby, jeg blir PROVOSERT av hobbybyggere da de er userioese og kun leker butikk.

Evt, kanskje jeg bare kjoerer noen hoy reps oevelser og litt cardio og litt curls....vi faar se hva som passer meg best av disse to alternativene.......

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #230 : 24. juni 2009, 23:59 »
Den såg nesten litt lett ut! Cheesy Gratulerer med samtlige persar Wink

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #231 : 25. juni 2009, 00:11 »
HERLIG WEISE! HERLIG!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #232 : 25. juni 2009, 23:14 »
Congratz med ny pers!
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #233 : 28. juni 2009, 22:47 »
Grattis Erlend Cheesy
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #234 : 30. juni 2009, 19:37 »
Den såg nesten litt lett ut! Cheesy Gratulerer med samtlige persar Wink

Pers som er lett er jo ENDA bedre da!
HERLIG WEISE! HERLIG!

Der sa du det, HERLIG!
Congratz med ny pers!

Thanks!
Grattis Erlend Cheesy

Jassaa Terje, saa du vanker paa dette forumet du ogsaa ja, artig det.  Skal foelge med loggen din!

Dagens kroppsbygging:

Rygg-dag

5 min paa concept 2 romaskin, oppvarming.

Nedtrekk smal cable tri stang 4x6(85, 90, 100, 105)

Foroverboyd enhaands hantel roing 3x6(41 kg)

Cable Roing 4x6(85)

Lat Pushdown, tau 3x10(35, 40, 45)

25 min paa ellyptical(cardio)

1 x kjeft fra Gilberg for og kjoere saa mye cardio(kjoerte her kun ett sett kjeft da jeg ikke var i humoer til mere enn det)


Maa si dette var nesten litt artig, programmet som er som tatt ut av treningsdagboka mi fra 2002, var godt og kjenne pumpen litt igjen, kjoerte korte pauser mellom settene og ble ganske andpusten samt at jeg svetta som en gris.  Blir spennende og se hva slags effekt slik trening har om en 7-8 ukers tid. 


Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #235 : 01. juli 2009, 11:41 »
http://www.youtube.com/watch?v=4g2bKwHxgwk#noexternalembed

Du er ikke alene om å kauke mens du drar mark, men han her slår deg ned i støvlene.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Benk Maks + film - The Weise Guys Treningslogg
« #236 : 02. juli 2009, 02:15 »
http://www.youtube.com/watch?v=4g2bKwHxgwk#noexternalembed

Du er ikke alene om å kauke mens du drar mark, men han her slår deg ned i støvlene.

Satan til hyling da, men han fikk da vekta opp:)

Dagens kroppsbygging:

Bein dag

Naa har det seg slik, at det staar haugevis med merkelige oevelser paa programmet, og aa skrive ned alt virker litt poengloest.  Kjoerer derfor en mere laidback logge stil naa enn da jeg kjoerte Dietmar/phillippi.  Hadde da autistisk tvang paa og logge hver eneste loeftede vekt for jeg tenkte det kunne bli interresant og se paa i ettertid, men at jeg skriver ned at jeg ligger og repper i laarcurl syns jeg er bortkastet og uinterresant.

Fikk god pump i beina da, og er sliten paa en annen maate enn hva jeg er vant til,  paa programmet imorgen, saa er hele dagen kun dedikert til biceps/triceps/mage, dette blir goy, akkurat som i de gode gamle pumpe dagene dette her!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Blitt lite logging her om dagen.

Da har jeg altsaa trent bygge program i 3 uker.  Faatt en 5 split fra eieren av Lasses gym i Moss, ikke noe hokus pokus egentlig, bare en standard oppdeling: 1:Bryst - 2:rygg - 3:bein - 4:triceps/biceps - 5:skuldre., og hver dag bestaar av en del detalj oevelser som jeg ikke har kjoert paa ett par aar. 

Varmer opp med 10 min moderat cardio for og faa opp pulsen foer jeg starter treninga.  Det dreier seg naa om korte pauser og 6-10 reps.  Utrolig hvor artig det var og kjenne pumpen igjen, har trent lignende opplegg foer og maa si det er ganske deilig.  Etter jeg har loeftet blir det 30 min cardio, da av varierende intensitet.  Spiser naa utrolig sunt sammenlignet med foer, gaar ikke paa diet, men har kutta mye av karbohydratene og fettet, har ogsaa pause fra mutant mass gaineren.  Da jeg fikk noia under de siste ukene av Mark Phillippi programmet peisa jeg paa med sinnsykt mange kalorier pr dag med mutant mass, 3-4 shaker daglig, det blir 3-4 tusen kalorier, og i tillegg saa spiste jeg masse, samt ingen kardio.  Hadde ett helt enormt kalori overskudd og det merket jeg naar jeg gikk paa vekta, klokka inn paa 118 kg paa det meste, pga den veldig kjappe vektoekninga saa var jo mye av denne massen fett.

Dette var jo vel og bra med tanke paa situasjonen og jeg var forberedt paa at jeg kom til og faa litt og rydde opp i etterpaa, ja, jeg vil bli sterk, men vil ogsaa ha lav fettprosent samt at jeg faar litt psykiske problemer naar magen blir veldig stor.  Blir derfor og ta ett tak med denne saken foer jeg proever mere styrke stunts.

Har maalt omkretsen paa magen ved starten av programmet, og fant til mitt store sjokk ut at jeg ble ikke slankere etter den foerste uka med rein spising og masse cardio, kroppsvekta gikk ogsaa kun ned med 0.5 kg, syns dette var rart, trodde kiloene skulle rase av ettersom jeg spiste sunt og brant av masse kalorier paa elyptical, tredemoelle og ro maskin.  Mulig det tar litt tid og faa forbenningen igang eller noe slikt.

Men jeg ser ikke moerkt paa det, planlegger jo faktisk ikke og rase ned i vekt, skal jo proeve og spise optimalt og ikke tape muskel men kun fett, og da er det nok ganske naturlig at jeg ikke gaar saa veldig fort ned.  1 kg fett inneholder 7200 kalorier, saa hvis de 0.5 kg jeg gikk ned var rent fett, saa har jeg jo hatt ett kaloriunderskudd paa ca 3600 kalorier denne uka, og det boer vel kanskje ikke vaere saa mye mere enn det.

Skal heller ikke overdrive dette, jeg snakker ikke om en full deff hvor 6 packen skal fram her, snakker kun om og faa magen til og se normal ut.  Alle mine T-skjorter er stoerrelse Large, de passer perfekt til vanlig, men naa ser de merkelige ut pga at magen har faatt en bilring.  jeg nekter og kjoepe meg nye T-skjorter fordi at magen har vokst, skal jeg kjoepe nye T-skjorter saa blir det fordi musklene har vokst, da er det helt greit.

Uansett, artig og proeve dette for og se hva som skjer, og tro ikke at dette er mitt farvel til styrkeloeft, jeg kommer tilbake en dag, og da blir det nye perser i de tre store, spoersmaalet om naar er dog litt difust, kommer ann paa hvor mye ekstra tid jeg faar utover hoesten og hvordan motivasjonen er.

Motivasjonen for dette opplegget gikk iallefall i taket, jeg liker og variere litt!

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Synes dette er et fornuftig valg av deg Smiley Kosthold er alt. Kjenner meg igjen i det du skriver. Men husk, du kan fortsatt bli sterkere selv om du vil ned i fettprosent Wink

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Virker som om vi må lage en ny klubb ; Nidarø Fitnessklubb.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!