Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 84044 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Synes dette er et fornuftig valg av deg Smiley Kosthold er alt. Kjenner meg igjen i det du skriver. Men husk, du kan fortsatt bli sterkere selv om du vil ned i fettprosent Wink

Takk for oppmundtrende kommentar, ned i fett og opp i styrke later til og vaere den nye trenden ja, bare og henge seg paa:)

Virker som om vi må lage en ny klubb ; Nidarø Fitnessklubb.

Det stemmer, ser meg naa for god til og gaa inn i det der skitne stinkende powerommet, der lukter det bare svette og magnesium, i tillegg er det ofte spilt hoy musikk av typen ACDC og Metallica, FYSJ!  Nei gi meg heller pop/techno musikk, slik oss kroppsbyggere/fitness folk liker det.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Og galskapen fortsetter....

Har valgt Torsdager for innveining og maaling av midje.  Maaler selvsagt morra vekt med tom rygg og toemt blaere mens jeg staar i bokseren, slik at forholdene blir saa like som mulig fra uke til uke.  Helt like vil jo forholdene aldri bli, vil jo alltid variere litt hvor mye dritt som ligger igjen i tarmene, samt hvor mye veske som ligger rundt omkring i kroppen, men en ukentlig maaling vil jo likevel paa sikt gi en paalitelig indikator over hva som er paa gang.  Tapte kun 400 gram foerste uke og ble littegran skuffet, spenningen var derfor stor da jeg skulle paa vekta i dag.

Til min overaskelse, saa hadde jeg naa gaatt ned 1.4 kg fra forrige maaling, samt at jeg har tapt enda en cm paa midjen(midjen er en seig faen, jeg vil ha den ned minst 6-10 cm til, faar se hvordan den ser ut etterhvert som centimeterne forsvinner).  Har ogsaa maalt biceps, og de er paa 43 og 45(litt asymetriske), og dette er bortimot alltime high, meget bra.  Desverre er biceps og mage det eneste jeg maaler omkrets paa, gidder ikke staa og maale en evighet heller. 

veldig glad for at ting gaar litt som planlagt, hadde virkelig kloedd meg i hodet om ikke vekta hadde gaatt ned med tanke paa cardioen jeg har kjoert og maten jeg har spist i det siste.  Fortsetter det slik saa blir jo dette en lek.  Og spise "Reint" syns jeg ikke er en utfordring en gang, legger man litt innsats i tilberedningen av kyllingen og tunfisken blir det ganske godt.  har ogsaa oppdaget mager kesam, jeg tror dette produktet kan brukes til saa og si alt, som substitut for roemme i midags laging, samt som substitut for krem i frukt salater, med andre ord alt fra middag til desert.

Bein dag igaar, 8ere i hack lift blant annet, 4 sett, var tungt og kom masse syre, fikk pump for og si det saann.  I dag var det biceps/triceps dag,  utrolig goy, kan gaa rundt som en opp pumpa gorilla etterpaa mens armene svulmer. 

Naa er det legge tid.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Honnør  2thumbsup Men kjøp deg fettklype!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Honnør  2thumbsup Men kjøp deg fettklype!

ja faen, det hadde jeg ikke tenkt paa en gang, maaling av fett prosent er jo enda mere interresant enn maaling av kroppsvekt og midje.

Gaar til anskafning av denne med mindre du har en du mener er bedre.

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=528

 

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

ja faen, det hadde jeg ikke tenkt paa en gang, maaling av fett prosent er jo enda mere interresant enn maaling av kroppsvekt og midje.

Gaar til anskafning av denne med mindre du har en du mener er bedre.

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=528

Nei, den er knall.

Synes denne karen sier det bra her:

http://bedreviteren.blogg.no/1248170544_hiv_baderomsvekten_.html

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Nei, den er knall.

Synes denne karen sier det bra her:

http://bedreviteren.blogg.no/1248170544_hiv_baderomsvekten_.html

Da var klypa lagt i handle kurven, takk for tips, skal nok bli enda artigere og holde paa naa som jeg har bedre mulighet til og kontrolere hvor mye fett jeg egentlig mister. 

Lykke til i ditt korstog mot 200 i kneboy med kroppsvekt rundt 80 kg og fettprosent paa 0!

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Du må kjøpe deg en av disse nye vektene man får kjøpt på bla. XXL. Husker ikke, men tror de heter AnalyzoFasterBlaster5000.  I tillegg til at man kan veie kroppsvekten får man opp fettprosent, muskelprosent, skjelettprosent(?) og mye mer. På toppmodellen må man også holde to ledinger i hendene mens man blir analysert. Den forteller deg da hva slags kebab du spiste til middag dagen før, om den var mild sterk eller medium pluss. Denne nevnte modellen kan se nøyaktig hva du har trent i dag, og hvis man kobler den til internett så kan den logge treningen for deg på treningsforum, du trenger bare å veie deg på den.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Du må kjøpe deg en av disse nye vektene man får kjøpt på bla. XXL. Husker ikke, men tror de heter AnalyzoFasterBlaster5000.  I tillegg til at man kan veie kroppsvekten får man opp fettprosent, muskelprosent, skjelettprosent(?) og mye mer. På toppmodellen må man også holde to ledinger i hendene mens man blir analysert. Den forteller deg da hva slags kebab du spiste til middag dagen før, om den var mild sterk eller medium pluss. Denne nevnte modellen kan se nøyaktig hva du har trent i dag, og hvis man kobler den til internett så kan den logge treningen for deg på treningsforum, du trenger bare å veie deg på den.

Jeg tror ikke jeg trenger ett apparat som forteller meg hva slags babb jeg spiste, tror jeg oeker fettprosenten min med 5% bare ved og tenke paa kebab, har spist ett par foer i livet og har ikke mye sansen for dem, daarlig kjoett som bader i fett saus, og atpaatil 50% sjanse for og faa diare dagen etterpaa, nei FYSJ!! 

Noyer meg med fettklypa mi jeg, den kom i posten, tar foerste maaling paa torsdag naar jeg veier inn, gruer meg til og hogge den i sideflesket for og faa tilbakemelding om at jeg har rundt 20%+++ fett paa kroppen.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dagens fitnes aktiviteter:

Morravekt:  110 kg(2.6 kg ned siden forrige uke)

Omkrets mage:  105.5 cm(0.5 cm ned siden forrige uke)

Fett prosent maalt med fettklype:  21%

Biceps 43 og 45 cm, samme som forrige uke.


Vekten har virkelig rast ned siden forrige uke, liker ikke helt at jeg har gaatt ned 2.6 kg i kroppsvekt, men kun tapt 0.5 cm paa midjen, mulig at jeg har tapt litt muskel her, vi faar se hvordan utviklingen blir naa som jeg ogsaa maaler fettprosenten 1 gang pr uke.

Jeg har trent bra og spist bra, nesten like mye protein som foer, men langt mindre fett og karbo.  Har en mistanke om at jeg kan ha mistet fett mange andre plasser paa kroppen men at fettet rundt magen forsvinner sist, og at dette er grunnen til at den ikke har blitt saa veldig mye mindre, mener og ha hoert ett eller annet sted at for menn saa er fett lagrene rundt magen de som forsvinner sist.

Da jeg startet dette prosjektet saa var kroppsvekten min 118, det skal sies at disse 118 kgene var strongman kilo, dvs, ett par maaltid innabords, en del vann, samt treningstoy og sko, morra vekt ville nok vaert 115, omkrestsen rundt midjen var da 111 cm.  Prosjektet har paagaatt i 5 uker, saa jeg har i snitt tapt 1 kg pr uke, mesteparten av disse kiloene kom i de to siste ukene, og det gir vel litt mening, ser for meg at det tok litt tid foer forbrenningen kom i gir og omstilte seg til de nye forholdene.

En fett prosent paa 21 ser jeg ikke super depresivt paa, fin motivasjon og tenke paa at det ikke er saa veldig mye som skal til foer jeg gaar under 20.  Vet virkelig ikke hva maalet mitt er hva fett prosent angaar, maa bare ta det gradvis og finne en prosent jeg foeler meg komfortabel paa.  Vil ogsaa presisere at jeg har ikke tenkt og ta av ett tonn med vekt, jeg gaar ikke under 105 kg iallefall.  Naar jeg naar en vekt og fett prosent jeg er fornoyd med skal jeg begynne og tenke litt paa styrken igjen, se om jeg kan klare og oeke med rein fornuftig spising samt dietmar programmer. 


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 755
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 755

  • Meine wut will nicht Sterben
Phuhh! Godt å høre at du bare er hobbydeffer og ikke fanatiskdeffer. Jeg begynte å miste håpet for deg nå, men det er ørlite igjen av det. Håper bare å få operert ut hobbydeffegenet ditt neste gang jeg møter deg. Jeg har kniven klar.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget David Haraldsen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • hobbyatlet
tjena erlend! du begynner å ta form skjønner jeg:)
kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder.
da blir livet ei så svært, døden ikke heller.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Phuhh! Godt å høre at du bare er hobbydeffer og ikke fanatiskdeffer. Jeg begynte å miste håpet for deg nå, men det er ørlite igjen av det. Håper bare å få operert ut hobbydeffegenet ditt neste gang jeg møter deg. Jeg har kniven klar.

Hehe, det finnes haap.  Etter Mengde treninga forrige hoest(08) veide jeg noyaktig 105 kg, 5 kg under hva jeg veide etter oppkjoeringa paa sommeren 08, paa tross av vekt tapet klarte jeg og perse i boy benk og mark, midjen min var da 99 cm og fett prosenten var maalt til 17%(maalte i bodpod, skal vist vaere veldig paalitelig).

Da jeg hadde denne formen var jeg knallkomortabel, om jeg kan komme ned paa 105 igjen, med enda lavere fettprosent enn forrige jul, ja da tror jeg vi snakker en weise-guy som kan se seg i speilet og glise.  105 er ogsaa en bra mobiliserings vekt hvis jeg skal konkurere i stevne, da kan jeg kjapt gaa opp paa 110 igjen under en oppkjoering.  110 blir forovrig grensen paa en lang stund, blir saa mye og rydde opp i hvis jeg gaar over.


Men hvorfor i all verden driver jeg og snakker til deg om magemaalet mitt, fettprosenten min og vektnedgangen min til deg?  Dette gir jo du glatt faen i!!

Edit:  Og jeg gaar ikke under 105, det lover jeg, litt stoerre enn mannen i gata maa da jeg og vaere Grin



tjena erlend! du begynner å ta form skjønner jeg:)

hehe, ja jeg proever, du da?  Blitt sterkere?

Utlogget David Haraldsen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • hobbyatlet
neida, gir ikke faen. moro for gutten å se ut som folk en gang iblant og vet du;) snakker av erfaring;) haha trener du mest på lasses om dagen nå da?
kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder.
da blir livet ei så svært, døden ikke heller.

Utlogget David Haraldsen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • hobbyatlet
oj, den vr til meg ja hehe
ja jeg driver og trener noe jeg kaller powerbuilding om dagen. målet er minst 800 på syd-norsk. mulig jeg må ta på meg skjorte i benk men ellers raw. litt vondt i skulder og triveps men ellers frisk og fin. gjør snart 5ere på 170 i rawbenk. alt kommer seg. trener med 200 i front igjen. slankere enn på nsm. hopper endel tau og sånt da vet du. fått meg jobbb her i moss og holder på å få ting litt igang.
kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder.
da blir livet ei så svært, døden ikke heller.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
oj, den vr til meg ja hehe
ja jeg driver og trener noe jeg kaller powerbuilding om dagen. målet er minst 800 på syd-norsk. mulig jeg må ta på meg skjorte i benk men ellers raw. litt vondt i skulder og triveps men ellers frisk og fin. gjør snart 5ere på 170 i rawbenk. alt kommer seg. trener med 200 i front igjen. slankere enn på nsm. hopper endel tau og sånt da vet du. fått meg jobbb her i moss og holder på å få ting litt igang.

Powerbuilding er bra ja, personlig driver jeg bare med building naa.

Jeg har jobba som ei bikkje og hatt 100 baller i luften i det siste, har derfor ikke hatt tid til og stikke innom styrkeloefterklubben, fleksibiliteten Lasses gym har med tanke paa at de er doegnaapne samt at det er 3 min kjoering fra hvor jeg bor gjoer at jeg har endt opp der i det siste.

Kjoerte forresten forbi deg her om dagen mens du kryssa broa over til Jeloy, vinka jeg, men du ignorerte meg kaldt, evt, du saa meg ikke:)

Gå til:  

5 mettende mellommåltider

Kosthold28.04.2021192

Sunn og kjapp mat på farten.

Kardio eller styrketrening først?

Trening27.04.2021353

Hva bør du trene først for optimal effekt?
Se hvilke matvarer som du får bedre resultat av.
Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.

Et varmt bad forbrenner fett

Trening03.03.2021397

Se her hvor mye du kan forbrenne ved å ligge å kose deg i badekaret eller jacuzzien.