Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 84457 ganger)

Utlogget David Haraldsen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • hobbyatlet
jeg ignorerte deg kaldt selvfølgelig, du er er trøndr, og driver ikke mee styrkeløft lenger haha_)
kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder.
da blir livet ei så svært, døden ikke heller.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Bryr jeg meg fint lite om, jeg har faatt nye fitness/bygge venner paa Lasses, trenger derfor ikke deg lengre Grin

Utlogget David Haraldsen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • hobbyatlet
det er godt å høre, har du blitt fortalt at du kan bli en stor kroppsbygger der oppe enda da?Smiley
kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder.
da blir livet ei så svært, døden ikke heller.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #258 : 09. august 2009, 00:38 »
Ukens oppdatering, litt sen, mye og gjoere.

Kroppsvekt ned 1.4 kg siden sist uke, veier naa 108.6

Mage ned 1.5 cm siden sist uke, magen er naa 104 cm

Biceps minimalt mindre enn tidligere uker, dette kan vaere pga nedgang i fett %


Fett prosent maalte jeg forrige uke til 21, jeg foeler at denne maalingen er saapass variable at jeg maaler bare annenhver uke.

Gaar enda lett dette, maalet om og faa magen under 100 er naa definitivt innen rekkevidde, par uker til naa, saa er vi der vi vil vaere, saa ser vi hvordan vi foeler oss paa ca 105 kg kroppsvekt, og mage som er mindre enn 100 cm(Hvor mye mindre enn 100 finner jeg ut naar jeg naar 100, vet ikke hva jeg maa ha for og vaere fornoyd, tar det som det kommer).

God natt.

Utlogget David Haraldsen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • hobbyatlet
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #259 : 09. august 2009, 03:05 »
høres fornuftig ut Erlend. lykke til med den nye figuren og hele konseptet. magemålet mitt er på vei opp om dagen hehe
men nå begynner nok brytinga denne mnd, da svinner midjen hen som dugg for solen. ferdig på jobb nå eller? jeg fikk ikke sove etter en times tlfsamtale meden kamerat om fremtiden osv
meget alvorlig og heftig samtale med strke meninger haha
kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder.
da blir livet ei så svært, døden ikke heller.

Utlogget Le shrimp

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #260 : 12. august 2009, 01:20 »
Hvor gammel er du egentlig? Og hvor lenge har du trent styrkeprog som dietmar og lignende? Vurdere å starte med det selv nå, virker som det er ganske allright framgang?Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #261 : 12. august 2009, 13:04 »
høres fornuftig ut Erlend. lykke til med den nye figuren og hele konseptet. magemålet mitt er på vei opp om dagen hehe
men nå begynner nok brytinga denne mnd, da svinner midjen hen som dugg for solen. ferdig på jobb nå eller? jeg fikk ikke sove etter en times tlfsamtale meden kamerat om fremtiden osv
meget alvorlig og heftig samtale med strke meninger haha

Jeg er ferdig med og jobbe i Moss naa, hjemme i Trondheim igjen, faar meg ei lita uke fri foer jeg drar tilbake til USA.  Hoerte du proevde paa 300 kg i mark igaar, men at det ikke gikk, tar den paa Sydnorsk istedet da!


Hvor gammel er du egentlig? Og hvor lenge har du trent styrkeprog som dietmar og lignende? Vurdere å starte med det selv nå, virker som det er ganske allright framgang?Smiley

Jeg er 28 aar, men alderen er litt misvisende saann reint styrkemessig, jeg dreiv egentlig kun og bygga kropp de foerste aarene jeg trente, kloedde meg i hodet og lurte paa hvorfor jeg aldri ble sterkere.  Ble "serioes" med styrkeloeft forrige sommer da jeg kjoerte mitt foerste 12 ukers Dietmar program(kjoerte ett dietmar sommeren foer og men skada da kneet og programmet ble litt amputert).

Er nesten paa dagen ett aar siden mitt foerste "privat stevne" hvor jeg perset i de tre store paa gymmen, tok da 160 - 140 - 225.  Ett aar senere staar jeg naa med beste loeft paa 182.5 - 150 - 250, og denne styrken kommer fra dietmar og masse mat.

Naa vet ikke jeg hvor mye du har trent, men jeg ville ha soerget for og ha ett vist grunnlag foer du starter paa dietmar, programmene er ganske krevende og oektene kan bli lange, du maa iallefall mestre teknikken paa de 3 store foer du starter, har du aldri proevd dietmar foer kan du ta en titt paa nybegynner programene som ligger paa styrkeloft.no

Naa vil jeg ikke framstaa som en gal Dietmar Disipel, men jeg maa innroemme, at de gangene jeg har kjoert programmene, saa har det kjentes helt magisk, styrken bare kommer som lyn fra klar himmel i uke 12(forutsatt at man har gjort jobben, spist, sovet og ikke gaatt glipp av oekter).


Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #262 : 12. august 2009, 23:18 »
Hvis ikke du har prøvd dietmar før så melder du deg inn i nærmeste styrkeløft klubb og startet på Mengdetrenings programmet. Koster som regel ikke mer enn 1200 å trene på en styrkeløft klubb i året.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #263 : 13. august 2009, 22:13 »
Tynn nok snart?

Klar for dietmar kjøret? Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #264 : 13. august 2009, 23:40 »
Jo det begynner faktisk saa smaatt og naerme seg, foelelsen av og vaere feit er nesten borte.  Blir spennende med innveining og fettmaaling imorgen.

Skal ogsaa sies at jeg har jobbet hardt for og gaa opp i vekt foer jeg fikk fettmage noia, og jeg vil ikke bli en pingle igjen, maa finne den gyldne middelvei, tror 105 kg er en meget god arbeidsvekt for meg akkurat naa.  Naar Dietmar starter igjen er jeg usikker paa, foer eller siden saa vil det skje da!

For moro skyld legger jeg ved ett bilde fra dagene da jeg akkurat hadde staartet og trene.  Maalte her 183 cm paa sokkelesten, og kunne banke i bordet med en kroppsvekt litt under 70 kg.  God for ca 40 i benk, jeg liker hvordan genseren henger paa meg som om den skulle henge paa en kleshenger, HAHA!! Grin


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #265 : 14. august 2009, 13:35 »
Dagens maalinger

Etter en ny uke med kroppsbygger oevelser, cardio, og konstante formaninger fra Gilberg, saa kan jeg presentere disse resultatene:

Kroppsvekt:  106.5 kg, 2.1 kg ned siden sist uke(dette hoeres mye ut men er litt slingringsmonn her da jeg naa er hjemme paa ferie og bruker en annen vekt enn jeg har gjort paa tidligere maalinger)

Midje 103 cm, ned 1 cm siden forrige uke.

Fettprosent 19.6%, 1.4% ned siden siste maaling for 2 uker siden.



Biceps:  44.5 og 43 cm


Hoyre biceps er ikke lengre 45 cm, men har gaatt ned 0.5 cm, venstre er stabilt 43 cm, jeg kan vel forklare at den hoyre har blitt litt mindre pga at det mangler litt fett?  forskjellen mellom dem er mindre naa da, muligens fordi jeg har kjoert mindre stang curl og mere isolasjon av hver enkelt biceps.

En uke til med dette programmet naa, har faktisk ikke kjoert boy, benk eller mark paa 8 uker.  Men har naa faatt tak i ett nytt bygge program, og paa dette programmet er alle de tre store med, hvilket boer glede mange.  Jeg tror snart jeg maa kutte ut denne ekstrem cardioen, fortsetter dette saa kommer jeg til og forsvinne, vil fortsatt miste fett, men foeler jeg naa har saapass god kontrol over vekt nedgang at jeg ikke lengre har panikk, er nok bedre for styrken om jeg tar det litt mere gradvis enn hva jeg har gjort de siste ukene.

Kanskje maa jeg kjoepe inn litt mere mutant mass?  Trenger jo ikke ta 3-4 shaker om dagen slik jeg gjorde under phillippi, men kanskje en halv shake til frokost for og spe paa litt kalorier.  Det var nok det store forbruket mitt av mutant mass som fikk meg til og gaa over feit grensa, man maa vaere litt forsiktig med slike produkter, 1000 cals pr shake er ikke til og kimse av.  Litt av grunnen til at jeg gjorde dette var jo noia for ikke og klare styrkemaalene mine, denne noiaen ble konvertert til magenoia, er krevende og ville bli sterk samtidig som man vil se bra ut, da faar man litt noia i en eller annen form uansett hvordan man vrir og vender paa det.

Foeler meg forresten meget lett og spretten om dagen.

Vi faar se hva som skjer etter jeg har fullfoert neste program.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #266 : 14. august 2009, 14:15 »
er det mulig å se hvoforslags treningsprogram du har fått snusen i nå?
er jo absolutt mulig å prioritere bøy/benk/mark og samtidig miste vekt?


tror forøvrig vi har en felles bekjent som trener på sis sportsenter..
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #267 : 14. august 2009, 14:27 »
Gleder meg til å følge deg når du begynner med de 3 store igjen. Tror 600 må komme snart
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #268 : 14. august 2009, 14:28 »
btw! du va tyyyyyyyyyyyn på det bilde  Grin , skal bruke det som eksempel til kompiser som sier dem ikke kan bli svær fordi dem er så tynn Wink
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 884
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 884

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Weise-Guy bygger kropp - The Weise Guys Treningslogg
« #269 : 14. august 2009, 15:25 »
er det mulig å se hvoforslags treningsprogram du har fått snusen i nå?
er jo absolutt mulig å prioritere bøy/benk/mark og samtidig miste vekt?


tror forøvrig vi har en felles bekjent som trener på sis sportsenter..

Programene jeg kjoerer er ikke noe hokus pokus, standard 4-5 spliter, har paa foelelsen av at det er viktigere og finne gode programmer i styrkeloeft enn i bygging(har paa FOELELSEN, kan egentlig lite om bygging)

her er programmet jeg nettop kjoerte:

Man

Flat flyes 4x5
pullover 3x6
skraa hantel press 3x6
Bryst press, smal

Crunch siden 4x15
sit ups benk 3x10

tir
ned trekk cable, smalt grep, tri stang 4x6
Enhaands roing, hantel, foroverboyd 3x6
Roing, tau 4x6
Lat Pushdown tau 3x10

Ons
Hack lift, smal 4x8
Mastu gluteus 3x10
Laarcurl 3x8
Laarstrekk 3x15
sittende taahev 4x12

Tors
Pushdown/stang 3x8
Bakoverpress, enhaands, hantel, over hodet 3x8
Triceps press/maskin 3x8

Biceps curl maskin en og en arm3x8
Hantel curl 3x8
Biceps curl, EZ stang, smalt grep 3x10
Crunch, tau, knestaaende 4x15

Fre
Skulderpress, maskin 3x8
Uthev forover stang 3x8
Militaer press, stang, bak hodet 3x10
Nakkehev, smith, bak 3x10


Og her er programmet jeg skal kjoere etterpaa:

Man

Benk 3x8
Skraabenk manualer 3x8
Dips m/vekt 2x10
smal benk 3x10
Fransk press 2x10

Tir

Mark 3x8
Pull ups, skulderbredde 2x8
Enhaands roing, manual 3x8
stangcurl 3x8
Hammercurl 2x8

Tor

Kneboy 3x8
Utfall 3x10
Hacksquat 2x10
Strakmark 2x10
Calf raise 3x10

Fre
Frontpress 3x10
Sidehev
Foroverboyd sidehev 2x8
Shrugs 3x10

Som sagt, ikke noe hokus pokus, slike program kan jo hvem som helst smekke sammen.

Hva den felles bekjente angaar saa er jeg rimelig sikker paa at du sikter til mitt alter ego Erlend Nilsen, han studerer jo ett semester i Thailand naa, men studerer jo primaert i Stavanger.  Han snakka om en veldig entusiastisk styrkeloefter der som baade leste fasiten og som trente Dietmar, saa jeg gaar ut ifra at det var deg, artig, liten verden, verden paa treningsforum er iallefall liten.  Min historikk med denne mannen gaar mange aar tilbake, og vi starta og trene omtrent samtidig, i de gode gamle dagene da jeg saa ut som ett kreft offer, og Nilsen saa ut som ett kreft offer som ogsaa var rammet av anorexia. Men vi fikk ordnet opp i det da, begge fikk litt kjoett paa beina etter noen aar.


Gleder meg til å følge deg når du begynner med de 3 store igjen. Tror 600 må komme snart


Takk, godt og hoere, det er faktisk 600 som blir maalet for neste rundt, da tenker jeg 192.5 - 152.5 - 255 = 600 RAW(selvsagt).  Finner jeg ett stevne og gjoere det paa saa oeker jeg kun 2.5 i benken, maa jo ha stopp paa stevne og taper noen kilo paa det, skal jeg privat perse paa gym, saa satser jeg kanskje paa 155 i benk.

btw! du va tyyyyyyyyyyyn på det bilde  Grin , skal bruke det som eksempel til kompiser som sier dem ikke kan bli svær fordi dem er så tynn Wink

Hehe, ja, ikke alle kan benke som grizzly, boye som Randen eller dra mark som Dahl, men jeg vil paastaa at alle kan bli litt stoerre og sterkere enn gjennomsnittsmannen, uavhengig av hvor tynn og stusselig man er i utgangspunktet.  Det krever bare tid, taalmodighet, kontuinitet, dietmar og mat.

Gå til:  

Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!

5 proteinrike smoothies

Kosthold27.06.2021431

La deg friste av proteinrik dessert-smoothie og sjokolademilkshake.

5 mettende mellommåltider

Kosthold28.04.2021192

Sunn og kjapp mat på farten.

Kardio eller styrketrening først?

Trening27.04.2021353

Hva bør du trene først for optimal effekt?