Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112061 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film
« #345 : 15. februar 2010, 18:08 »
åh bare 1 pound til så hadde du vært leet! Veldig bra løfting Smiley Selv om bøyen er en del under marken din, så var iallefall teknikken veldig fin Smiley

Takk, joda jeg er fornoyd jeg, boyen har alltid vaert min weak spot, det har kommet seg litt naa og det var ikke saa veldig lenge siden jeg sleit med og faa opp 100 kg.  Marken kommer av seg selv virker det som, er mye lettere for meg og oeke der enn det er i boy paa tross av at jeg er mye sterkere i mark, hvilket ikke er logisk, men men.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #346 : 15. februar 2010, 23:44 »
Veldig bra løfting! Kjekt å perse med meir inne, då har ein alltid noke å glede seg til Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #347 : 16. februar 2010, 01:16 »
Veldig bra løfting! Kjekt å perse med meir inne, då har ein alltid noke å glede seg til Smiley

Hehe, det er helt korrekt, denne maksdagen gjoer ogsaa at jeg foeler jeg har noe uopgjort, jeg vil ha 200 i boy, OG jeg vil ha full uttelling i benk, det er bare og pumpe paa med andre ord, og mens jeg jobber med disse tingene, saa har jeg ikke akkurat tenkt og bli svakere i mark heller.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #348 : 16. februar 2010, 02:49 »
Dette var bra Erlend! Endelig er kondistreningen lagt der den hører hjemme ; på hylla. Eller nederst i skuffa på et skrivebord på loftet. Styrken begynner å komme. Jeg tror du var god for 200 - 157,5 - 262,5 denne gangen. Neste gang blir det 210 - 162,5 - 270. Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Feigingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 426

Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #349 : 16. februar 2010, 15:00 »
Ser ut til at du er inne i en morsom periode. Ser frem til å se nye perser fra deg i den kommende tiden. Stå på videre!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #350 : 17. februar 2010, 00:07 »
Einar:  Takk for det, jeg er glad du har faatt tilbake troen paa meg.

Feigingen:  Takk for den ja, joda, spennende periode og meget god motivasjon for videre oekning.


Naa er altsaa ett halvt aar med trening framover planlagt, foerst en solid 12 ukers mengde periode, hvor jeg tar en formsjekk i de 3 store en gang i Mai.  Saa skal sommeren brukes til 12 uker oppkjoering, det som er litt moro med dette, er at jeg planlegger en maksdag i midten av August 2010, noyaktig 2 aar etter at jeg "debuterte" som styrkeloefter med ett privat stevne i midten av August 2008 hvor jeg loeftet en total paa 525, maalet er selvsagt og loefte over 100 kg mere i aug 2010 enn jeg loeftet i aug 2008.  Loeftet i 2008 paa nidaroe treningsenter, og vil selvsagt ta persdagen her ogsaa i 2010.

En annen meget motiverende faktor, er at min kammerat Erlend Nilsen skulle proeve og kaste seg med paa oppkjoering denne sommeren slik at vi kan faa trent og makset sammen, dette burde gjoere treningen mye morsommere da det er greit og ha en treningspartner som kjoerer samme program.

Tar naa en hvile uke foer jeg starter mengde treningen neste uke, etter oppkjoering har jeg alltid litt smaavondter osv, saa jeg liker og slappe av litt slik at kroppen kan komme seg og jeg unngaar og bli skadet.  Er naa en evighet siden jeg har faatt noen alvorlige skader og jeg tror mye av grunnen til dette er at jeg soerger for og faa skikkelig hvile mellom programmer slik at potensielle skader faar sjansen til og komme seg foer tung trening starter igjen.

De nye persene mine smaker fortsatt godt, men jeg sitter igjen med samme foelelse som jeg sitter med etter hver persedag, dvs:  Jeg foeler at jeg har mere inne enn hva jeg fikk vist, innen jeg faar sjansen til og bevise dette, saa vil jeg ogsaa vaere sterkere enn jeg var ved sist persing, slik at jeg faar opp enda mere, satser paa full klaff i August.

Det er en million sets og reps paa mengde programmet jeg skal kjoere naa, og aa logge hvert sett og rep blir uaktuelt da jeg har nok papir arbeid som det er, men de interresante bitene blir selvsagt logget og sannsynligvis ogsaa filmet.

Gleder meg vilt, da jeg iloepet av mengde program kan faa litt utloep for kroppsbygger oenskene mine da det er snakk om masse reps og sett, samtidig som det er lav vekt, og alt dette mens de 3 store trenes fortloepende.

Tar denne mengde perioden meget alvorlig, da det er naa jeg skal tilbake til tegnebrettet for og skape forutsetningene for sommerens oppkjoering.

Essz

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #351 : 07. mars 2010, 22:21 »
Fikk endelig startet ett 12 ukers Dietmar mengde program, kommer kun til og logge interresante loeft, men logger hele oekt 1 siden dette markerer starten paa programmet:

Dietmar Mengde, uke 1, dag 1.

Kneboy
115x8 - 125x8 - 125x8 - 125x8 - 125x8 - 125x8

Smalbenk paa kloss
87.5x6 - 102.5x8 - 102.5x8 - 102.5x8 - 102.5x8 - 102.5x8

Stifflegmark
100x8 - 100x8 - 100x8 - 100x8 - 100x8 - 100x8

Sittende hantelpress
20x8 - 20x8 - 20x8

Triceps 3x8


Tok en hvile uke ettermaksdagen, ble deretter syk, ble deretter stresset med skole og kom ikke igang foer naa, 2 uker etter planen.  Har kun trent 2 lette oekter i mellomtiden.  faktorer jeg var svekket av sykdom og lite trening, samt at jeg har kjoert oppkjoering i 3 maaneder foer dette gjorde at oekta som hadde forholdsvis lette vekter ble tung som faen, ble nesten kvalm av 8erne i kneboy, samt at jeg sleit med syre i triceps i benk, noe som er en skam med tanke paa at vi snakker 100 kg paa kloss.  Men er ikke saa bekymret, er ikke problem med styrken, kun med dagsformen, etter en uke trening og bra leving er jeg tilbake i form.

Men det blir tungt, slik mengde skal vaere.  Gleder bra, trenger denne variasjonen etter oppkjoeringen.  Satser paa marginale perser etter programmet, saa skikkelige perser etter ny oppkjoering i August, 6 maaneder med trening er planlagt og dette blir nok riktig saa bra.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #352 : 11. mars 2010, 07:50 »
Dietmar Mengde, Uke 1, dag 2

Kneboy/stopp/kloss
92.5x6 - 107.5x6 - 107.5x6 - 107.5x6 - 107.5x6

Benkpress med stopp
77.5x5 - 92.5x8 - 102.5x5 - 102.5x5 - 102.5x5 - 102.5x5

Skraabenk med stopp
65x6 - 75x6 - 75x6 - 75x6 - 75x6

Latrowing maskin 4x8

Bicepscurl 4x8

Markloeft
152.5x6 - 177.5x6 - 177.5x6 - 177.5x6 - 177.5x6 - 177.5x6

Frontpress
50x6 - 57.5x6 - 57.5x6 - 62.5x5 - 62.5x5


Ingen tunge vekter, bare en lang, veldig tung oekt, kroppen min er virkelig ikke i modus for dette, gleder meg til jeg kommer i form til og reppe litt.  Eksperimenterte litt i markloeft, proevde og legge merke til hvor stor forskjellen er mellom full stopp hvor musklene slappes helt av, kontra og kjoere uten stopp.  Er jo klar over at man tjener mye paa og sprette vekta i mark, men dette har jeg aldri holdt paa med heller, har derimot kjoert en del reps i min kariere hvor jeg gaar ned uten la spennet gaa ut av muskulaturen foer jeg starter ny rep.  Forskjellen kjentes i dag formidabel, og jeg er sikker paa at man gaar glipp av ett veldig viktig moment i markloeft hvis man ikke gir fra seg spennet i hele kroppen mellom hver rep, er jo slik man loefter naar man skal makse, starter jo aldri med ferdig spent muskulatur.

Dette er jo egentlig ganske opplagt, men har personlig sett paa og unngaa og sprette vekta som det viktige momentet og ikke alltid tenkt fullt saa mye paa og slappe av mellom repper.


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #353 : 13. mars 2010, 19:04 »
Heisann!

Hvordan går det med denne karen da? Noe nytt?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #354 : 14. mars 2010, 02:47 »
Heisann!

Hvordan går det med denne karen da? Noe nytt?

Tja, trener og perser jo litt av og til, logger litt sporadisk hvis lysten skulle vaere der.  Var paa Nach forrige helg og fikk testa sega megadrive pakken til PS3 av alle ting, god knall det.

Ellers sitter jeg og oppdaterer forumet hvert tiende sekund for og se om det har kommet ny utgave av "sensorveiledningen", blir litt kjedelig i lengden naar det tar i snitt 4 maaneder mellom hver utgave men man blir vant til det.


Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #355 : 14. mars 2010, 14:39 »
Tja, trener og perser jo litt av og til, logger litt sporadisk hvis lysten skulle vaere der.  Var paa Nach forrige helg og fikk testa sega megadrive pakken til PS3 av alle ting, god knall det.

Ellers sitter jeg og oppdaterer forumet hvert tiende sekund for og se om det har kommet ny utgave av "sensorveiledningen", blir litt kjedelig i lengden naar det tar i snitt 4 maaneder mellom hver utgave men man blir vant til det.

HAHA.. Ja, men nå er det jo et par stevner fremover. Så da blir det nok litt logging. Ja, segamegapack er knall.

Går bra med studiene da?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #356 : 14. mars 2010, 22:27 »
HAHA.. Ja, men nå er det jo et par stevner fremover. Så da blir det nok litt logging. Ja, segamegapack er knall.

Går bra med studiene da?

Ja bra det snart er stevner, er paa tide med ny forfremmelse, du har vaert saa graadig naer 300 i mark mange ganger naa at snart maa det da gaa opp.

Studiene gaar bra, er ferdig med psykologi master i 2011 hvis alt gaar som planlagt, fikk ogsaa utrolig motivasjon og driver og proever og konvertere den til en doktorgrad, og hvis det gaar saa skal er jeg ferdig i 2014 da dette tar 3 aar ekstra i USA.  Litt skremmende og tenke paa hvor gammel jeg kommer til og vaere innen alt dette er unnagjort, men som en kammerat av meg sier hver gang jeg klager over ny bursdag:  "Det er da bedre enn alternativet", og det er jo forsaavidt sant, jeg liker ikke bursdager lengre, men det er likevel bedre enn og slutte og ha bursdager, da dette innebaerer at man rett og slett har stryke med:)

En annen viktig nyhet, er at paa en snartur innom en sportsbutikk fant jeg ett Stiga Ishockey spill av typen saa og si alle hadde paa 80 - 90 tallet.  Jeg kjoepte av rein nysgjerrighet for og finne ut om dette kunne vaere like artig som jeg husker at det var da jeg selv holdt paa som 10 aaring.  Og mine antagelser stemte, underholdnings verdien er bedre enn PS3, det enkle er ofte det beste.

Du blir jurist naa i Mai da eller?

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #357 : 14. mars 2010, 22:46 »
Ja bra det snart er stevner, er paa tide med ny forfremmelse, du har vaert saa graadig naer 300 i mark mange ganger naa at snart maa det da gaa opp.

Studiene gaar bra, er ferdig med psykologi master i 2011 hvis alt gaar som planlagt, fikk ogsaa utrolig motivasjon og driver og proever og konvertere den til en doktorgrad, og hvis det gaar saa skal er jeg ferdig i 2014 da dette tar 3 aar ekstra i USA.  Litt skremmende og tenke paa hvor gammel jeg kommer til og vaere innen alt dette er unnagjort, men som en kammerat av meg sier hver gang jeg klager over ny bursdag:  "Det er da bedre enn alternativet", og det er jo forsaavidt sant, jeg liker ikke bursdager lengre, men det er likevel bedre enn og slutte og ha bursdager, da dette innebaerer at man rett og slett har stryke med:)

En annen viktig nyhet, er at paa en snartur innom en sportsbutikk fant jeg ett Stiga Ishockey spill av typen saa og si alle hadde paa 80 - 90 tallet.  Jeg kjoepte av rein nysgjerrighet for og finne ut om dette kunne vaere like artig som jeg husker at det var da jeg selv holdt paa som 10 aaring.  Og mine antagelser stemte, underholdnings verdien er bedre enn PS3, det enkle er ofte det beste.

Du blir jurist naa i Mai da eller?

Ja, det er planen iallefall. Kommer an på hvor bra det går på masteroppgaven. Phd ja! Heavy saker.

Jeg skulle gjerne hatt tak i et av de gamle kronespillene som døde ut for 16-17 års tid siden. De med brun/rød bakgrunn der man selv "skøyt" krona inn fra siden på automaten og prøvde å treffe oppi et av hullene som sto på rekke (hvorav det midterste ga størst gevinst). Hvis jeg har en slik hjemme så håper jeg at jeg vil få flere venner og bli mer populær.

Først ut er benk-NM om to uker. Dersom det blir medalje der håper jeg at forfremmelsesutvalget vurderer å sende kanidaten videre opp i det militære byråkratiet ved å gi han en ny grad =) Og hva med å passere 500 pounds i benkpress (227,5 kg), det må vel være relevant.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #358 : 15. mars 2010, 00:06 »
Ja, det er planen iallefall. Kommer an på hvor bra det går på masteroppgaven. Phd ja! Heavy saker.

Jeg skulle gjerne hatt tak i et av de gamle kronespillene som døde ut for 16-17 års tid siden. De med brun/rød bakgrunn der man selv "skøyt" krona inn fra siden på automaten og prøvde å treffe oppi et av hullene som sto på rekke (hvorav det midterste ga størst gevinst). Hvis jeg har en slik hjemme så håper jeg at jeg vil få flere venner og bli mer populær.

Først ut er benk-NM om to uker. Dersom det blir medalje der håper jeg at forfremmelsesutvalget vurderer å sende kanidaten videre opp i det militære byråkratiet ved å gi han en ny grad =) Og hva med å passere 500 pounds i benkpress (227,5 kg), det må vel være relevant.

Hehe, ja de krone automatene var ganske artige, burde vel vaere mulig og lokalisere en slik, maatte jo ha vaert flere tusen rundt omkring i landet for ett par tiaar siden, tviler paa at samtlige har blitt destruert.  Du kan bruke den som en avansert sparegris.

Jeg er definitivt en tilhenger av og tenke i LBS da dette oeker mulighetene for gjeve tall.  I styrkeloeft har man jo, som du muligens er klar over: kneboy, benkpress, markloeft og totalen.  4 muligheter for gjeve tall.  Tenker man ogsaa i lbs har man plutselig 8 muligheter,  og det tilsier at man naar ett gjevt tall nesten uansett hvordan man perser.  Hvis man virkelig vil ha mange gjeve muligheter kan man ogsaa blande in gjeve Wilks poengsummer inn i dette, men da blir det nesten litt mye og holde styr paa.

og ja, 500 LBS i benk = Gjevt, sier seg selv at dette er forfremmelse.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Dietmar Maks dag: 605 KG RAW + Film(s23)
« #359 : 15. mars 2010, 09:30 »
Jævlig bra løfta Erlend Cheesy , Benkpressen så lettest ut, og tror nok du hadde noen kg til der ja! Kommer du til Tr.heim i sommer da?
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!