Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112023 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: The Weise-guys treningslogg
« #390 : 03. juni 2010, 19:09 »
Korleis går det med knea? Smiley

Tja, 200 forsøket jeg hadde planlagt ble iallefall kanselert, men tilstanden har blitt mye bedre en den var sist da jeg har latt kroppen hvile.

Jeg var innom fysioterapeut i dag og jeg forklarte saken, han gjorde diverse grep paa beina og knarne mine og han sa at det virket som om det ikke var noe alvorlig galt med muskler eller ligamenter, men han sa at det kunne være irritasjon av en leddkapsel som var problemet, og at dette skulle gå seg til selv hvis jeg tok det rolig en uke eller to.

Denne konklusjonen ville ha vært i tråd med det faktum at da jeg hadde en lignende men værre tilstand i 2007 hvor jeg tok en MRI uten at noe uvanlig ble sett på MRI analysen, mere alvorlige tilstander ville nok gitt utslag på MRIen, så det lover jo bra.  En artig detalj var at denne MRIen ble tatt i USA og kostet meg 14.000 kr(Den norske stat dekket 75% av disse pengene og jeg slapp unna med og betale ett par tusen fra min lomme), mens jeg her i norge kun ville ha måttet betale en liten egen andel på ett par hundre kroner, fysioterapeuten fikk bakoversveis da han hørte hva jeg betalte, av og til er det kjekt og bo i ett land som Norge, som f.eks hvis man trenger en MRI.

Uansett, progresjonen er god, jeg kan trene mark og benk uten problemer da svakheten i kneet kun merkes naar jeg er nederst i bøy possisjon.  Igår kjørte jeg bøy med 40 kg uten og faa smerter, og det er jo lovende.  Jeg printet nettop ut ett Dietmar program med målene satt til 200 - 160 - 270= 630.  Jeg starter benk og mark biten av dette på mandag mens jeg trener mitt eget lille lettvekts bøy opplegg i uke 1, så skal vi gradvis se om jeg kan få integrert meg inn i boy delen av programmet i uke 2 - 3.  Da jeg regner med at jeg var god for omlag 200 kg i bøy sånn reint muskulært sett forrige uke saa burde jeg klare og henge med bøy biten av programmet på tross av at jeg blir og redigere programmet litt. 

Nå vil ikke denne løsningen hjelpe meg med og utligne mark og bøy forholdet men det får så være, Jeg har lange armer og er derfor en naturlig god markløftetr kontra knebøyer.   Klarer jeg de nevnte målene skal jeg være godt fornøyd.  Tenkte også og begynne og logge litt mere seriøst igjen når oppkjøringen starter.

edit:  Forovrig var det interresant og se hvor god innsikt fysioterapeuten hadde kontra almenn legen jeg var hos da det smalt sist gang.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: The Weise-guys treningslogg
« #391 : 04. juni 2010, 13:40 »
Bra det går framover! Sjuk pris på den MRI'en, aldri tenkt over at dei maskinene er såpass dyre i drift. Koster vel ca. 210kr i eigenandel her i Norge Tongue hehe. Fikk du ingen rehab-øvelsar å gjere hos fysioterapauten?

Høyres ut som en god plan og gode mål! Stå på Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: The Weise-guys treningslogg
« #392 : 07. juni 2010, 21:09 »
Skrede:  Er vel en kombinasjon av prisen på innkjøpet av maskinen, samt at den er nok noe dyr i drift og, i tillegg må en lege ta seg tid til og studere bildene som kommer ut, så blir vel og koste litt når mann legger sammen alle faktorer, dog 2000 dollar er drøyt, er vel en del byrokrati inne i bildet og, alle skal ha sitt Grin

Rehab øvelsene jeg fikk består av balansering på ett bein på balanseball med varierende bøy på kne leddet, "skøyte" bevegelser fram og tilbake på glatt underlag med glatte sokker, og til sist, lette knebøy som trener hele knebøy bevegelses banen, men ikke så tung vekt at det blir vondt.  De siste dagene har vært fantastiske med tanke på hvor mye mere stødig kneet har blitt, fortsetter dette er jeg straks tilbake.

Forovrig har jeg gode nyheter, sommeroppkjøringen 2010 er igang!

Dietmar Oppkjøring, uke 1, dag 1

Knebøy
stang x 10 - 40x6 - 60x6 - 80x5 - 80x5 - 80x5 - 80x5(kjente ingen smerter, øker til 100 kg på Torsdag, og fra mandag av dropper jeg mitt eget opplegg og følger Dietmar programmet)

Benk m/stopp
87.5x8 - 102.5x6 - 102.5x6 - 102.5x6

Skråbenk m/stopp
67.5x8 - 72.5x6 - 80x6 - 80x6 - 80x6

Stiffleggmark
105x6 - 115x6 - 122.5x6 - 117.5x6 - 122.5x6

Sittende hantelpress 3x6

Biceps curl 3x8


Økten var meget lett, og jeg var fornøyd med hvordan kneet kjentes, har vært over forsiktig med det i det siste, gjort rehab øvelser samt syklet en del for og få blod gjennomstrømning, har hørt at det værste man gjør med småskader er og sitte helt stille hele dagen lang så passer derfor på og få litt aktivitet inn i bildet slik at jeg får mye blod inn i skadesonen.

Målene på programmet er satt til 200 - 160 - 270.  Det blir hard trening, fornuftig spising, nok søvn og en del jobbing denne sommeren.  Gleder meg til maksdagen, vektene som står i målrubrikken SKAL opp.


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dietmar Oppkjøring, uke 1, dag 2.

Benkpress på dobbelkloss
122.5x2 - 122.5x2 - 130x2 - 130x2 - 137.5x2 - 137.5x2

Triceps 5x15


Dette gikk litt trått, trodde jeg skulle blåse vektene opp, istedet måtte jeg virkelig presse på de to siste settene.  Men men, jeg har kjørt dietmar mengde, samt hvilt 2 uker etter programmet, så at benk styrken er ræva er vel noe jeg må regne med. 

Blir nok sterkere om en uke eller to tenker jeg.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Vil du bli sterkere eller vil du bli sterk? Du blir sterkere om en uke eller to, ja, men skal du bli virkelig sterk så må du trene programmer som gjør deg sterk. Du vet hva jeg mener. Hilsen Magikeren.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Var sikker på at jeg hadde postet i denne tråden slik at jeg kunne følge med, men den dukker ikke opp i "vis svar på dine innlegg" så da poster jeg på nytt.

Lykke til med oppkjøring og rehabilitering av kne forresten. Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Vil du bli sterkere eller vil du bli sterk? Du blir sterkere om en uke eller to, ja, men skal du bli virkelig sterk så må du trene programmer som gjør deg sterk. Du vet hva jeg mener. Hilsen Magikeren.

Hehe, vet hva du sikter til, har hørt på magikeren før jeg, og det har funket, vi får se min venn, vi får se!!!

Var sikker på at jeg hadde postet i denne tråden slik at jeg kunne følge med, men den dukker ikke opp i "vis svar på dine innlegg" så da poster jeg på nytt.

Lykke til med oppkjøring og rehabilitering av kne forresten. Smiley

Takk takk, jeg har logget så sporadisk i det siste at loggen min kunne fort ha falt ut av dine siste innlegg.  Men det vil ikke skje nå, det er 5 økter i uken og samtlige skal logges, i tilleg gblir det vel film hvis jeg har tunge løft på gang. Nå er det alvor, Fredag 20 August blir det maksing og action, følg med!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dietmar oppkjøring, uke 1, dag 3

Mark på kloss
127.5 - 137.5x4 - 150x5 - 142.5x5 - 150x5 - 142.5x5

Latrowing maskin 3x8

Lår curl 3x8


Droppet bøyen i dag, kjører noen femmere på 100 imorgen, samt kanskje en dobbel eller to på 120, går dette greit anser jeg meg selv som rehabilitert, hviler to bøyen tre dager og følger programmet i alle tre store fra Mandag.

Dagens økt var en vits, men det skulle bare mangle med tanke på hvor lite vekt som ble flyttet.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dietmar oppkjøring, uke 1, dag 4

Knebøy
60x6 - 60x6 - 80x5 - 100x5 - 100x5 - 100x5 - 100x5 - 120x3 - 120x3

Strikk Benk
77.5x4 - 82,5x3 - 90x3 - 90x3 - 90x3 - 90x3 - 90x3

Frontpress
47,5x8 - 55x6 - 60x5 - 60x5 - 60x5

Dips 4x6

Rotator øvelser 4x15


Var egentlig ikke knebøy på programmet i dag, men jeg kjørte min siste "rehab" økt, dette er den første gangen siden skaden at jeg har kjørt noe som kan ligne på littegran mengde, og jeg må si det gikk meget bra, ingen smerter og jeg følte meg nesten litt sterk så styrke tapet har ikke vært enormt.  3 dager med bøy hvile nå så må jeg da være 100% klar for mandags bøyen.

Alt annet på programmet var gørrkjedelig, akkurat slik det skal være i de første dietmar ukene.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dietmar Oppkjøring, uke 1, dag 5

Mark, bredt grep
135x6 - 147,5x4 - 167.5x5 - 152.5x5 - 157.5x5 - 152.5x5

Benkpress med stopp
92.5x8 - 100x6 - 107.5x5 - 107.5x5 - 110x5 - 110x5

Smalbenk på dobbekloss
95x8 - 105x6 - 112.5x6 - 112.5x6 - 112.5x7

Foroverbøyd roing, omvendt grep 3x8


Lette vekter, trente tidlig ble derfor litt tungt.  Ble med Einar til Steinkjer for og se ham ta ny pers i benkpress med 240 kg, i tillegg prøvde han på 302.5 kg, hvilket stoppet ved knærne.  Uansett artig og se han ta benkpersen.

 

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dietmar Oppkjøring, uke 2, dag 1

Knebøy
105x8 - 122.5x6 - 132.5x5 - 142.5x5 - 137.5x5 - 132.5x5 - 122.5

Benk med stopp, mellombredt grep
87.5x8 - 110x6 - 110x6 - 110x6 - 110x6

Skråbenk med stopp
67.5x8 - 75x6 - 85x6 - 85x6 - 85x6

Strakmark
105x6 - 117.5x6 - 127.5x6 - 122.5x6 - 122.5x6

Sittende hantelpress
32x6 - 32x6 - 32x6

Biceps curl
42.5x10 - 42.5x10 - 42.5x10


Da jeg modifiserte forrige mandags bøy til lettere vekter enn hva som sto på programmet pga bekymringer angående kne slo jeg i dag sammen forrige mandags bøy med dagens bøy i en lett blanding.  Sleit for første gang på lenge med dybde problemer, dette kun pga frykt for og skade kne igjen.  Tok sjansen og slapp meg litt lengre ned på de senere settene og dette gikk greit.  Minimalt med smerte og ømhet i kneet, så lite at det er mest sannsynligvis kun psykologisk, er rimelig sikker på at dette går bra, men i bakhodet sitter frykten for en reprise av det som skjedde i 2007 da jeg skadet meg og ikke kunne bøye på nesten ett år.  Jeg er rimelig lite lysten på at dette skal skje igjen og jeg kommer til og være meget nøye med oppvarming og rehab øvelser i tiden framover.  Ellers så kommer jeg til og følge programmet og håpe på det beste, det er på høy tid at jeg tar 200 i bøy her nå.

Så på at ett nytt medlem på Nidarø tok imot innstrukser i de tre store av Einar, artig og se, kanskje blir dette nye medlemmet en seriøs styrkeløfter som aldri gir seg før han blir sterk, man vet aldri.

Ellers var økta grei.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dietmar opkjøring, uke 2, dag 2

Benkpress på kloss
132.5x2 - 132.5x2 - 135x2 - 135x2 - 140x2 - 140x2

Triceps 5x15


De siste 2 settene var ganske tunge, jeg har vært mye sterkere ved tidligere anledninger, riktignok trente jeg benk igår og selv om det var ganske lett så er jeg nok ikke helt restituert.

Jeg lasta opp 160 kg på stanga da dette er målet i August, ville se litt på vekta, spør du meg ser det ut som mye vekt på en benk stang, og løfte dette hadde vært moro.  Er litt ambivalent til målet, 157.5 høres mere fornuftig ut og denne vekta kan jeg garantere at jeg hadde klart i uke 12, 160 er jeg litt mere usikker på.  En artig detalj er at Einar har 2 ganger spurt meg om jeg tror jeg klarer 160, Einar vil somregel at jeg skal sette målene høyere en jeg selv vil, denne gangen er han litt mindre sikker på at jeg klarer målet enn hva han valigvis er, likevel sa han jeg skulle peise på og satse på det beste.

Mitt eget resonement for og ha 160 som mål er at mitt forrige maksløft var 152.5, og dette var lett, jeg mener at jeg var god for minst 155, og jeg må da øke med 5 kg for og klare 160, dette burde være mulig.  Baksiden ved dette argumentet er at jeg har faktisk aldri løftet 155, det er kun en antagelse, og det er forskjell på og anta og å vite.

Uansett, så blir dette spennende, jeg tror innerst inne at jeg skal klare dette, så jeg får bare være så seriøs som mulig de neste 11 ukene, slik at jeg kan bli så sterk som mulig, slik at sjansene for sukksess er så gode som mulig, merker jeg at jeg ikke klarer og gjennomføre de planlagte øktene, så vil jeg muligens justere programmet litt, men det tar vi som det kommer.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
bra løfting her! spesielt marken!

hvor mye veier du a, og høyde?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
bra løfting her! spesielt marken!

hvor mye veier du a, og høyde?

Takk, høyden ligger på 183, vekten ligger nå stabilt mellom 105 og 110, var vel 106 ved min forrige persedag, satser på og ligge litt over det når jeg skal perse i August.

Jeg elsker mark, det er min favoritt øvelse, men det gjør meg ingenting om jeg kommer meg litt mere i bøy!

Edit: kan vel legge til at hva skamgrensene angår, så tenker jeg ikke på 300 i bøy eller 200 i benk som vekter jeg noensinne kan komme til og løfte, men 300 i mark, tror jeg på sikt at jeg kan klare, og hvis det noensinne går så blir det mitt livsverk hva styrkeløft angår.  Likevel så prioriterer jeg alle de 3 store likt, det er først og fremst totalen jeg trener for.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Dietmar opkjøring, uke 2, dag 2

Benkpress på kloss
132.5x2 - 132.5x2 - 135x2 - 135x2 - 140x2 - 140x2

Triceps 5x15


De siste 2 settene var ganske tunge, jeg har vært mye sterkere ved tidligere anledninger, riktignok trente jeg benk igår og selv om det var ganske lett så er jeg nok ikke helt restituert.

Jeg lasta opp 160 kg på stanga da dette er målet i August, ville se litt på vekta, spør du meg ser det ut som mye vekt på en benk stang, og løfte dette hadde vært moro.  Er litt ambivalent til målet, 157.5 høres mere fornuftig ut og denne vekta kan jeg garantere at jeg hadde klart i uke 12, 160 er jeg litt mere usikker på.  En artig detalj er at Einar har 2 ganger spurt meg om jeg tror jeg klarer 160, Einar vil somregel at jeg skal sette målene høyere en jeg selv vil, denne gangen er han litt mindre sikker på at jeg klarer målet enn hva han valigvis er, likevel sa han jeg skulle peise på og satse på det beste.

Mitt eget resonement for og ha 160 som mål er at mitt forrige maksløft var 152.5, og dette var lett, jeg mener at jeg var god for minst 155, og jeg må da øke med 5 kg for og klare 160, dette burde være mulig.  Baksiden ved dette argumentet er at jeg har faktisk aldri løftet 155, det er kun en antagelse, og det er forskjell på og anta og å vite.

Uansett, så blir dette spennende, jeg tror innerst inne at jeg skal klare dette, så jeg får bare være så seriøs som mulig de neste 11 ukene, slik at jeg kan bli så sterk som mulig, slik at sjansene for sukksess er så gode som mulig, merker jeg at jeg ikke klarer og gjennomføre de planlagte øktene, så vil jeg muligens justere programmet litt, men det tar vi som det kommer.

160 skal nok gå bra det Wink

Hadde vel 160 som årsmål selv tror jeg, før jeg fant ut av at det er litt trøbbel med skuldrene/teknikken min. Får bruke din vei mot denne vekten som motivasjon for å komme igang med det igjen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!