Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112473 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 250 i mark - film - The Weise-guys treningslogg
« #435 : 27. juli 2010, 23:58 »
Dietmar Oppkjøring, Uke 8, dag 2

Mark
150x5 - 175x4 - 195x3 - 207.5x3 - 220x3 - 232.5x2 - 237.5x2 - 245x1 - 250x1

Cable roing  3x8


langt ifra toppform i dag, dårlig søvn men dog OK spising.  Skulle egentlig ha en dobbel på 245, og en dobbel på 250.  Det første settet på 45 var horibelt og der og da kjentes en dobbel for tung til og prøve og det ble en singel.  På 250 gikk det bedre, jeg tror dette var det beste 250 løftet jeg noengang har hatt, og jeg trodde jeg ikke lagde en lyd men på videoen hører man likevel ett lite grynt, var nok minimalt med luft som slapp ut og lydmessig var dette ganske bra til og være meg.

Jeg tror jeg hadde vært god for en dobbel på 250 settet men jeg var så innstilt på en ener pga det dårlige 45 settet at jeg ga meg før jeg i det heletatt rakk og tenke.

Jeg ser ikke på dette som en alt for stor krise da jeg faktisk har ny tungdag i mark neste uke, og da skal jeg opp på 257.5 av alle ting, mengden og antallet tunge dager er helt ekstremt på dette programmet spør du meg, håper jeg er klar for 57.5 neste uke iallefall, tror det skal gå bra om jeg klarer og løfte like bra som jeg gjorde på 250 i dag.

Windows moviemaker lot meg ikke redigere klippene av en eller annen grunn så jeg måtte legge dem rett ut på youtube:

245:(Løft ca etter 45 sek)

http://www.youtube.com/watch?v=OFll711TVmk#noexternalembed&feature=channel_page

250:(litt lang film, løftet starter på 1:36 såvidt jeg husker)

http://www.youtube.com/watch?v=a8iNAJY6b7o#noexternalembed&feature=channel_page

Litt sånn midt på treet fornøyd med dagen, glad for og ha gjort i ett ok 250 løft, men skuffet over og ha tatt enere når det sto toere på programmet.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: 250 i mark - film - The Weise-guys treningslogg
« #436 : 28. juli 2010, 01:07 »
Du ha klart 260 idag!
Utrolig bra teknikk, Artig å se filmer for løftene virker alltid så lette å kontrolerte Smiley

Artig småprat om 70kg i benken godkjent og mat tips i bakgrunnen Grin

Ang redigering av filmen, har du klart det før?
Bruker du mobil idag å digitalkamera tidligere? må konvertere de til annen filtype når de skal på movie maker hvis man bruker mobilen, husker ikke hvilken filtype for øyeblikket, men kan sjekke det ut hvis du vil Wink


Var selv på 170kg idag å det var svintungt, nesten så jeg sjemtes når jeg følte at jeg ikke klarte mere, men dagsformen var crap.
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 250 i mark - film - The Weise-guys treningslogg
« #437 : 29. juli 2010, 00:21 »
Du ha klart 260 idag!
Utrolig bra teknikk, Artig å se filmer for løftene virker alltid så lette å kontrolerte Smiley

Artig småprat om 70kg i benken godkjent og mat tips i bakgrunnen Grin

Ang redigering av filmen, har du klart det før?
Bruker du mobil idag å digitalkamera tidligere? må konvertere de til annen filtype når de skal på movie maker hvis man bruker mobilen, husker ikke hvilken filtype for øyeblikket, men kan sjekke det ut hvis du vil Wink


Var selv på 170kg idag å det var svintungt, nesten så jeg sjemtes når jeg følte at jeg ikke klarte mere, men dagsformen var crap.


Takk ja!

Jeg brukte mobiltelefon til og filme fram til Januar og siden det har jeg brukt HD kamera.  Redigeringen har gått smertefritt helt til igår da moviemaker plutselig ikke ville importere filene.  Det ordner seg nok hvis jeg prøver igjen, hadde det litt travelt da jeg bare ville poste og komme meg i seng.

170 var altså tungt, vel du får nok dager med bedre form senere, du kan motivere deg med at med din fysikk så er det bare ett spørsmål om tid før du er sterkere enn slitere som meg Wink

Over til loggen:

Dietmar Oppkjøring, uke 8, dag 3.

Benkpress på flaske
140x2 - 140x2 - 152.5x2 - 152.5x2 - 162.5x2 - 162.5x2

Triceps 5x10



For en knall benk dag.  Jeg var litt bekymret da jeg trente på ditt treningsenter i Moss og ikke styrkeløfter klubben.  Ditt er bra, men det er mere som 3t og sats, altså ikke ett sted of løfte tungt på.  Glatt benk, glatt stang, 1.5 liters flaske til kloss istedet for treklosser, spotter som aldri har tatt avløft eller stått bak i benk før, osv.

Jeg bomma på 152.5 i klossbenk under forrige oppkjøring så jeg var litt nervøs.  152.5 gikk nå veldig lett, når jeg skulle ta avløft på 162.5 syns jeg det kjentes tungt ut, men jeg pressa de to reppene opp helt greit på begge sett. 

Full klaff.

God natt.


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 250 i mark - film - The Weise-guys treningslogg
« #438 : 03. august 2010, 00:04 »
Dietmar Oppkjøring, uke 9, dag 1

Knebøy
95x8 - 115x6 - 122.5x4 - 132.5x6 - 127.5x6 - 132.5x6 - 127.5x6(uke 1 dag 1 av oppkjøring mot stevne 23 Oktober)

Stifflegmark
105x5 - 127.5x4 - 145x3 - 150x2 - 152.5x2

Benk med stopp
87.5x6 - 105x5 - 112.5x3 - 115x3 - 120x3

Skråbenk med stopp
67.5x6 - 82.5x5 - 87.5x3 - 90x3 - 92.5x3

Bicepscurl 3x8


Trente endelig som en styrkeløfter igjen, dvs, bøy - benk - mark.  Det gikk ganske bra, har latt kneet hvile lenge nå og mener jeg greit fant dybden.  Kjenner fortsatt litt ubehag både under og etter økta men det er uendelig mye bedre enn det var tidligere.  Da jeg ikke har trent så mye annet enn rehab bøy i det siste merket jeg at settene jeg kjørte idag var tyngre enn de skulle vært, krampene kom ganske fort også men det ordnet seg med litt tøying og det vil nok gå bedre neste gang.

Treern på 120 i benk var den letteste serien på 120 jeg noensinne har gjort.  Og bra er det, for på Torsdag er det duket for episk styrke kamp da jeg skal på programmets tyngste benkdag.  Skal ifølge programmet opp på en dobbel på 152.5 men jeg syns nesten dette hørtes mye ut med tanke på at målet er 160.   Får se an dagsformen litt, kanskje blir det en dobbel på 150 istedet.

Legger ved en liten filmsnutt av noen av arbeids settene i bøy. Hvis noen har meninger om hvordan jeg kan trene bøy på en mere knevennlig måte så si gjerne ifra.  Ser jeg krummer ryggen litt på det siste 132.5 settet, men det var rett og slett fordi jeg er ute av trening i bøy og jeg ble sliten.

http://www.youtube.com/watch?v=jUunJJ4QHvs#noexternalembed&feature=channel_page

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: 250 i mark - film - The Weise-guys treningslogg
« #439 : 03. august 2010, 02:20 »
Mere knevennlig måte?

Her er noen tips:
1. Du kan stå slik som nå og presse knærne utover. Nå går knærne rett fram og så lenge føttene ikke står helt paralellt med hverandre så vil knærne komme på innsiden av foten sett ovenfra. Se for deg en V - litt overdrevet lager dine ben en motsatt V slik du står. Du vil at beina skal lage en motsatt U istedetfor slik at knær kommer rett over tær. Da blir belastningen bedre på dine knær. Du vil også kunne løfte tyngre fordi alle krefter går opp og ikke litt til siden slik det gjør med din teknikk nå (og sidekreftene ødelegger kneet).

2. Du kan stå bredere. Hvis du står bredere kan du ikke bare bedre unngå at du kommer langt frampå eller får rumpa langt tilbake ; du vil også forhindre at knærne går så mye forover. Dette skaper mindre vinkel i kneleddet og vil være bedre for dine knær. Husk også her å før knærne litt til siden ; ikke mye - er snakk om bare noen få centimeter.

3. Du kan trene med lav stangplassering. På denne måten kan du legge trykket slik at knærne ikke går fram i det hele tatt. Genialt for knærne.

Velg selv.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: 250 i mark - film - The Weise-guys treningslogg
« #440 : 05. august 2010, 22:38 »
Mere knevennlig måte?

Her er noen tips:
1. Du kan stå slik som nå og presse knærne utover. Nå går knærne rett fram og så lenge føttene ikke står helt paralellt med hverandre så vil knærne komme på innsiden av foten sett ovenfra. Se for deg en V - litt overdrevet lager dine ben en motsatt V slik du står. Du vil at beina skal lage en motsatt U istedetfor slik at knær kommer rett over tær. Da blir belastningen bedre på dine knær. Du vil også kunne løfte tyngre fordi alle krefter går opp og ikke litt til siden slik det gjør med din teknikk nå (og sidekreftene ødelegger kneet).

2. Du kan stå bredere. Hvis du står bredere kan du ikke bare bedre unngå at du kommer langt frampå eller får rumpa langt tilbake ; du vil også forhindre at knærne går så mye forover. Dette skaper mindre vinkel i kneleddet og vil være bedre for dine knær. Husk også her å før knærne litt til siden ; ikke mye - er snakk om bare noen få centimeter.

3. Du kan trene med lav stangplassering. På denne måten kan du legge trykket slik at knærne ikke går fram i det hele tatt. Genialt for knærne.

Velg selv.

Veldig gode tips Einar, liker spesielt ideen med og la knærne peke mere utover, har lettbøy på programmet imorgen og skal eksperimentere litt da.

Som takk for tips, dedikerer jeg min beste benkdag noensinne til deg Wink:

Dietmar Oppkjøring, uke 9, dag 4

Benkpress med stopp
92.5x5 - 107.5x4 - 122.5x3 - 132.5x3 - 140x2 - 145x1 - 145x2(kloss) - 147.5x2(kloss) - 152.5x2(Touch and go og pers på 2reps) - 147.5x2 - 147.5x1 - 147.5x1

Smalbenk på kloss
95x6 - 115x5 - 125x4 - 125x4 - 125x4 - 125x4


Og da var altså den store dagen her, programmets tyngste benkdag med unntak av maksdagen da selvsagt.  Var veldig usikker på om det kom til og gå, min tidligere pers i benk er 152.5 og dette var ett touch and go løft jeg gjorde etter og ha toppet formen i Februar, nå sto jeg her i uke 9 av ett dietmar program med skuldre som er litt slitne og vonde pga mye benking, samt at dette er den tredje benkdagen denne uka.  Heldigvis hadde jeg en faktor som tellte til min fordel:  Jeg følte rett og slett at jeg var i god form for pressing.  Disse to faktorene kombinert gjorde at jeg var selvsikker samtidig som jeg var usikker, merkelig følelse men slik var det.

Alt gikk greit og lett før jeg la på til 152.5 som jeg skulle ta en dobbel på, planen var og kjøre med stopp på alle sett utenom kloss settene(kjører somregel med stopp her men denne gangen ville jeg spare press styrke med tanke på at jeg skulle perse like etterpå).

Hadde en ide i bakhodet om at jeg skulle gå på en dobbel på 150 istedet slik at jeg skulle være mere sikker på at det gikk, hadde lite lyst og bomme på ett løft og brenne av haugevis med energi når maksdagen er så nær.  Ble til at jeg lasta opp med 152.5, psyka meg opp og løfta, løftinga var litt panisk, jeg planla touch and go og la meg ned mens jeg tenkte OPP OPP OPP og ikke noe annet.

Og opp gikk det, kan nesten påstå det var lett, jeg tror jeg kunne ha pressa ut 1-2 reps til, evt kjørt noen OK stopper og likevel klart løftet, istedet ble det touch and go og det er greit det og.

Settet etterpå var en dobbel på 147.5, her kjørte jeg med stopp på begge sett og det kjentes OK, litt seigt på siste rep kanskje.

De to siste enerne på 147.5 var særs dårlige, tok en lang stopp på det første settet, merket så at jeg kom ut av løftebanen og vinglet skikkelig med håndleddene på veien opp, spoteren holdt på og ta den men det gikk greit.

På det aller siste settet var jeg lei og sliten så jeg kjørte kun ett touch and go løft.

Jeg skal opp på 152.5 kg en gang til før jeg skal makse, da kun en ener, dette blir om 2 uker og jeg satser da på og ta ett løft som ville vært godkjent i konkuranse.

Legger ved film fra dagens eskapader, den ble ganske lang da jeg filmet mye, er man kun interresert i dobbelpersen kan man se fra 3:43, men jeg vil oppfordre til ikke og gjøre dette da musikken som ble spilt på gymmet i dag mens jeg trente benk var av meget høy kvalitet og ga meg nesten følelsen av at jeg var tilbake i 1992, kan være verdt og få med seg med andre ord:

http://www.youtube.com/watch?v=j5dtyX99xy4#noexternalembed&feature=channel_page

Nå må jeg hvile som faen, imorgen er det TUNGMARK på programmet, gjett om jeg gleder meg!

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Bra benk!
Ikke noe å si på her Smiley

Hvilke vekter skal du på i marken i morgen da:) ?
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Her hadde du flere repper inne!
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Bra benking!!

Ka vekt går du for på maks dagen? 160 kunne du lett pressa opp idag, så du må nok høgare det Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #444 : 06. august 2010, 23:07 »
Bra benk!
Ikke noe å si på her Smiley

Hvilke vekter skal du på i marken i morgen da:) ?

Takk!

Hva jeg skulle opp på i dag ser du i loggen. Wink

Her hadde du flere repper inne!

Hehe, mulig det, men Dietmar lot meg bare ta 2 reps denne gangen. Angry

Bra benking!!

Ka vekt går du for på maks dagen? 160 kunne du lett pressa opp idag, så du må nok høgare det Smiley

Går for 160 kg i benk.  Mulig jeg har det greit inne, men tenker og spare meg litt, planlegger og være med på ett stevne 9 uker etter maksdagen, så starter ny oppkjøring nesten med en gang etter jeg har makset i August, tenker at jeg kan trenge litt overskudd slik at jeg tåler og gå på ny oppkjøring uten noe særlig pause imellom, så tar jeg heller ut alt jeg har på stevnet.

Desuten var reppene på 152.5 litt paniske, jeg tror at rumpa var nedi hele tiden, men husker ikke helt, ikke greier jeg og se det på filmen heller pga at shortsen er ganske baggy, vil prøve og løfte med teknikk hvor det ikke finnes tvil om at rumpa ikke løftes, samtidig syns jeg touch and goen hadde littegran preg av sprett, dette liker jeg heller ikke,  da kan det være greit og løfte litt mindre slik at teknikken blir penere, mulig noen er uening med dette.

Dagens trening:

Dietmar Oppkjøring, uke 9, dag 5

Knebøy 90x5 - 105x4 - 120x3 - 125x3

Mark
150x5 - 175x4 - 200x3 - 212.5x2 - 225x2 - 237.5x1 - 250x1 - 250x1 - 257.5x1

Benk med strikk, frontpress, og støtte øvelser
Tar - det - imorra


Ting gikk langt ifra som ønsket, skulle på jobb 7 i dag, sto opp 6:15, vrei meg i senga og siste klokke sjekk pga manglende evne til og sovne ble gjort 5:32, ble altså under 45 min søvn.  Kom fra jobb 15:00 og sov fra 15 til 18:18, våknet og følte meg OK, men hadde jo fortsatt ca 4 timer søvn dette døgnet og det er jo ikke optimalt.

Kjente på 237.5 at i dag ville jeg slite godt med de tyngre løftene.  Og jeg hadde rett, 250 var i dag mye tyngre enn det meget pene løftet jeg gjorde forrige uke.  Litt rart egentlig, somregel er det lang tid mellom dietmar sine tung økter i mark, men denne gangen var jeg oppe på 250 i uke 8, og 257.5 i uke 9, det sa seg vel selv at jeg ikke var fullt restituert og det kan være en av grunnene til at det var så pokkers tungt i dag, skalv som ett aspeløv under det tyngste løftet, men det gikk da opp.

Dette var uansett siste tungdag imark, og når får mark musklene hvilt seg, det skal nok gjøre underverker.  Blir ikke værre av at min siste dag på jobb sommeren 2010 er Søndag, etter det blir det ferie og trening hvilket burde bli bra for restitusjonen.

Film av 257.5 løftet(starter på 1:46):

http://www.youtube.com/watch?v=SdhJ3OLLzsc#noexternalembed&feature=channel_page


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #445 : 07. august 2010, 01:23 »
Konge! Gratulerer... men den som tar kaka her er Tormod! Genialt! Tormod er kongen! PRØVA MER!!! :-D :-D :-D
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #446 : 07. august 2010, 01:30 »
Sinnsykt bra mark!
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #447 : 07. august 2010, 01:41 »
Veldig bra markløft! Blir fine vekter på deg etter dette programmet.

Går for 160 kg i benk.  Mulig jeg har det greit inne, men tenker og spare meg litt, planlegger og være med på ett stevne 9 uker etter maksdagen, så starter ny oppkjøring nesten med en gang etter jeg har makset i August, tenker at jeg kan trenge litt overskudd slik at jeg tåler og gå på ny oppkjøring uten noe særlig pause imellom, så tar jeg heller ut alt jeg har på stevnet.

Ok! Høyres ut som en bra plan. Har du tenkt å makse i knebøy og markløft på maksdagen før stevnet også?

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #448 : 08. august 2010, 00:56 »
Konge! Gratulerer... men den som tar kaka her er Tormod! Genialt! Tormod er kongen! PRØVA MER!!! :-D :-D :-D

At Tormod tar kaka er det ingen tvil om.  Skjønte første trening jeg hadde med ham at han var ganske unik.  Snakker som en foss, og med høyt volum om alt mellom himmel og jord. 

Han kan komme bort til deg, uten og kjenne deg i det hele tatt, begynne og ta på bicepsen din mens han ser forundret ut, og plutselig sier han "Jeg lurer på....hm....Jeg lurer på åssen du hadde sett ut om du ikke hadde brukt doping". Simpel humor, men fører til meget morsomme episoder.

En interresant ting med han er at han virkelig tilhører den gamle skolen av løftere og han kritiserer meg åpenlyst for min bruk av dietmar programmer, han sier det er bare tull at jeg driver og tar så innmari mange sett før jeg kommer meg til toppsettet, at jeg heller skal peise på og droppe all oppvarmingen slik at jeg kan løfte tungt istedet, selv går han, og hele Moss styrkeløfterklubb nesten alltid på maksløft, hver økt, på godt eller ondt, det får briste eller bære, enten blir det pærs eller så blir det skade.

Om dette er bra eller ikke kan jo forsovidt diskuteres, men en ting er sikkert, og det er at det blir jammen liv når han er med og trener, skal sies at han er ikke store karen, men likevel sterk som en bjørn.

Sinnsykt bra mark!

Takk!  Ser i loggen din at du holder på med Phillippi, moro eller?  Prøvde det selv for ett år siden og ble kraftig overtrent, tung mark en gang hver uke i 16 uker er rett og slett for heavy for meg.

Veldig bra markløft! Blir fine vekter på deg etter dette programmet.

Ok! Høyres ut som en bra plan. Har du tenkt å makse i knebøy og markløft på maksdagen før stevnet også?

Joda, på vei mot fine vekter nå tror jeg.

Planen var opprinnelig og makse i bøy, benk og mark etter dette programmet.  Desverre falt bøyen av da jeg måtte trene rehab bøy i noen uker pga kneet, først nå begynner det omsider og kjennes OK igjen.  Har startet oppkjøring i bøy, men denne er rettet mot stevnet i Oktober og jeg blir ikke og makse i bøy før det pga at jeg er oversvak der nå.

Blir og starte en ny oppkjøring i mark og benk etter jeg makser nå, da også rettet mot stevnet.  Liker ikke og makse i kun mark og benk i det heletatt, samt at det blir litt kålete og starte ny oppkjøring etter maksing nå, men slik er det vel når man blir litt skadet samtidig som ett stevne popper opp etter at jeg allerede har startet en oppkjøring.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Mark 257.5 - film - The Weise-guys treningslogg
« #449 : 08. august 2010, 11:06 »
Blir og starte en ny oppkjøring i mark og benk etter jeg makser nå, da også rettet mot stevnet.  Liker ikke og makse i kun mark og benk i det heletatt, samt at det blir litt kålete og starte ny oppkjøring etter maksing nå, men slik er det vel når man blir litt skadet samtidig som ett stevne popper opp etter at jeg allerede har startet en oppkjøring.
Du kunne jo lagt på 0-10kg på den nye oppkjøringen etter slik du føler du har økt, og ikke makse, men igjen, så kan noe bli lett, å noe bli tungt, så beste er nok å makse ja Wink
Hvordan stevne du tenker deg på da Smiley ?
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!