Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112014 ganger)

Utlogget Bosse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hehe var meningen at du skulle få lure litt, men ja Bjørn her!
Bra det ikke er UND på meg nå for da hadde jeg blitt liten biggrin
utrolig bra stevne!! noen flere stevner på planen eller? eventuelt når?

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Hehe, og jeg fikk da lurt en del, men jeg skjønte jo såpass at det måtte være en tidligere UND elev da Eric ble nevnt.  Og jeg kom plutselig på at MSN nicket ditt var Bosse for en del år tilbake.

Som jeg tror jeg nevnte tidligere; Ja, er det noe Amerikanerne kan så er det og lage bra stevner, stemningen var utrolig.  Neste stevne blir i slutten av Mars så jeg rekker en rolig periode nå for og komme meg litt, og deretter en ny oppkjøring før jeg forhåpentligvis kan ta noen perser igjen, må henge i mens jeg fortsatt har litt testo igjen i kroppen Smiley

Men såvidt jeg husker så var du da alltid mye sterkere enn meg, du benka jo 150 kg på Ditt Trenings senter i Moss helt greit for mange herrans år siden uten at du hadde kjørt noen spesiell oppkjøring såvidt jeg husker, løftet var riktignok uten stopp men likevel helt ok gymløft. 

Spiller du fortsatt Amerikansk fotball?  Snakket med noen av dine tidligere lagkammerater for noen år siden og de sa at du kunne virkelig takle hardt om det skulle trengs.

Utlogget Bosse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Haha, de sa det ja? da er det vel noen som glemte å ha med seg hodet og DA smeller det selvsagt!
Jeg spiller ikke lengre, er en stund siden faktisk. tror 06 var siste. Det gir jo selvsagt utslag i styrketreningen også, er litt mer vedlikholdstrening nå. har gått ned 15 kg siden de aktive dager så er jo ikke mye igjen av massen.
jeg får trene på videre så får vi se om jeg klarer å nå styrkenivået jeg hadde som aktiv med vekten jeg er på nå!
Tar gjerne i mot gode råd på veien!



Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Haha, de sa det ja? da er det vel noen som glemte å ha med seg hodet og DA smeller det selvsagt!
Jeg spiller ikke lengre, er en stund siden faktisk. tror 06 var siste. Det gir jo selvsagt utslag i styrketreningen også, er litt mer vedlikholdstrening nå. har gått ned 15 kg siden de aktive dager så er jo ikke mye igjen av massen.
jeg får trene på videre så får vi se om jeg klarer å nå styrkenivået jeg hadde som aktiv med vekten jeg er på nå!
Tar gjerne i mot gode råd på veien!


Det beste rådet jeg kan gi for styrke er vel og starte med Dietmar programmene du finner på styrkeloft.no

De tar litt tid og trene da, kommer vel ann på hvor mye tid du har tenkt og legge i det.

Ellers finnes det jo også alt mellom himmel og jord av informasjon på dette forumet, samt at det er skrevet mange gode artikkler her om teamet, er bare og prøve litt og feile litt for så og finne ut hva du responderer best på.

Utlogget anpaulsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Ja, erlend hvordan går det ? Vært stille en stund nå  Sad

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Ja, erlend hvordan går det ? Vært stille en stund nå  Sad

Går bra det, kjører på jeg, men trener mengde og gidder ikke logge da det ikke er noen tunge vekter og skrive om.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
12 år med trening - min historie
« #486 : 19. februar 2011, 01:50 »
September 1998, Indiana USA: Benkpress: Bom paa 40-50 kg - 183 høy, veide oppimot 70 kg.

Oktober 1998, Indiana USA:  Benkpress:  135 lbs(ca 62.5 kg) - klarte det med ett noeds skrik og var i himmelen fordi jeg hadde klart en rep med en "stor skive" paa hver side av stanga.

(Saa kom noen moerke aar uten noe saerlig sukksess, framgangen var saa gradvis at jeg husker ikke hva som skjedde en gang, ville bare bli stor, dreit i hva jeg loefta)

Mai 2003, Rena, Norge: Benkpress: 3x8 med 90 kilo(i himmelen igjen da jeg syns 90 var mye vekt, tanken paa at jeg naa var god for 100 streifet meg ikke en gang da 100 kg var "umulig".

November 2003: Kabul, Afghanistan: Benkpress: 100x4 - Skulle proeve paa det "umulige" maalet bare for og kjenne paa det, viste at jeg ikke ville klare det, fant ut at 100 ikke var saa ille som jeg foerst hadde antatt.

Juli 2005: Moss, Norge:  Markloeft: 3x8 med 130 kg - var her imponert over meg selv da jeg klarte det, hadde jobba meg gradvis opp fra 8ere paa 100 rett etter at min kammerat Erlend Nilsen hadde laert meg hvordan jeg skulle utfoere markloeft. Foelte meg sterk da det sto en jente bak meg som i vantro sa: Loefta du nettop det der!??!!"(130 kg kan se mye ut for folk som ikke har peil)

Juli 2005: Moss Norge:  Benkpress: 120 kg - kunne ikke fatte hva jeg nettop hadde prestert, klarte dette ved og kjoere 3 x 3 med 2.5 kg oekning i uka helt til jeg kom til 110, foelte meg da sterk nok til ett maks forsoek.

Juli 2006: Moss Norge: Markloeft:  kjoerte en 8er paa 140 kg, gikkk aldri under 8 reps i mark da jeg trodde det betydde umiddelbar skade av kors rygg, eller iallefall stor sjangs for det.  Denne 8ern var saa tung at jeg trodde jeg skulle besvime

Juli 2006: Moss Norge: Benkpress:  122.5 kg( med ett noedskrik)  Ett aar senere hadde jeg besluttet og gjenta sukksessen fra fjoraarets kassa sukksess som gjorde at jeg klarte 120.  Jeg gjorde noen feil da jeg starta nytt 3x3 program, starta alt for lavt og det tok MAANEDER foer jeg kom meg opp paa 3x3 med 110, rakk og ta 3x3 paa 112.5, saa hadde jeg vel en to dager eller noe foer jeg kunne makse, skulle studere i Hellas ett halv aar denne hoesten og pga tids press maatte jeg makse noe utslitt da mine opplegg ikke var saa veldig gjennomtenkte.

-Etter en 6 maaneders alkohol kavalkade i Hellas hvor jeg av og til tok i noen vekter besluttet jeg igjen og bli serioes naar jeg kom tilbake til USA i Jan 2007, etter og ha straffet meg selv med ett 8 ukers fitness prorgam som besto av hoye reps, og masse loeping, starta jeg i Mars 2007 kallibers 5 x 5 program, dette hadde jeg stor sukksess med da jeg ble bedre paa base oevelser samt at jeg naa trente med uvanlig mye struktur sammenlignet med det som hadde vaert normen de sista aara med programmet satt jeg grunnlaget for disse utrolige prestasjonene:

Mai 2007:  North Dakota USA:  Markloeft: 5 x 5 med 165 kg, benkpress 5 x 5 med 110 kg, makset 130 kg i benk, Kneboy: 5 x 5 med 97.5 kg(piss tungt), militaer press: 5 x 5 med 62.5 kg.

Naa ble det dietmar denne sommeren.

August 2007:  Moss Norge: Markloeft: 215(kunne ikke fatte hva jeg nettop hadde loeftet), benkpress: 135, sliter loeft. Kneboy: avlyst pga kne skade

Desember 2007: Nidaroe trenings senter i Trondheim:  benkpress: 120 kg - BOM(bronkitt og en fot i grava, burde ikke ha trent denne dagen)

Vaaren 08: North Dakota, USA:  Besluttet og kopiere sukksessen fra vaaren 07 ved og trene kallibers 5x5 program, ferdig rett foer jeg skulle hjem til Norge.  Benkpress: forsoek paa 137.5 - BOM, Markloeft: Forsoek paa 217.5 - BOM, kneboy: kne fortsatt litt skadet, ingen maks. 

Byttet til og kun trene etter styrkeløfter prinsipper, samt ble mer fokusert på kosten:

15 august 2008: Nidaroe trenings senter Trondheim:  Kneboy: 160 kg, Benkpress: 140 kg, markloeft: 225 kg.  Alle loeft ganske lette, spesielt benk, i ekstase.

November 2008:  North Dakota, USA:  Kneboy 170 kg, benk press 142.5 kg, markloeft 227.5 kg(persa i alle 3 etter 12 uker mengde)

Februar 2009, RM Askim Norge:  Kneboy: 182.5, benkpress 140, markloeft 245(alle godkjent paa stevne)

Juli 2009  Benk: 150(uten stopp) - Mark: 250 - På nidarø trenings senter etter Mark Phillippi - Kroppsvekt på durable 118 KG, FEIT Grin

Feb 2010  Bøy 192.5, Benk 152.5(uten stopp) - Mark: 260 - Total 605 kg -  Etter Dietmar oppkjøring, utført i Nord Dakota USA, gympersing.

Oktober 2010 Bøy 200 - Benk:  150(Med stopp, hårfin bom på 155) - Mark:  265 - 615 totalt, Samtlige løft godkjent på stevne, Utført på Minnesota Fall classic med belte, knebøy sko, wrist wraps og uten kne varmere - 615 total, kroppsvekt ca 105.

Har nå nettop startet ny 12 ukers Dietmar oppkjøring, går for 210 - 157.5 - 275 - 642.5 RAW, en gang i Mai.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
lenge siden det har vært aktivitet i den loggen her ja, gøy å lese om framgangen din. Lykke til med gode mål Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Artig lesestoff! Smiley

Høres bra ut med ny dietmar. Er du helt fin i kneet nå? I så fall tipper jeg du ender på mer enn 210 i bøy Wink

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
lenge siden det har vært aktivitet i den loggen her ja, gøy å lese om framgangen din. Lykke til med gode mål Smiley

Takk for det!

Artig lesestoff! Smiley

Høres bra ut med ny dietmar. Er du helt fin i kneet nå? I så fall tipper jeg du ender på mer enn 210 i bøy Wink

Takk!

Kneet kjennes veldig bra, kjenner ingen smerter lengre, kjenner bare at noe er litt "annerledes" i området der skaden var.  Jeg kan kjøre på nå, men kommer til og følge med ganske nøye da det alltid er mulighet for og skade det igjen.

Mer enn 210 hadde vært moro!

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Lenge siden siste oppdatering her gitt.

Skal på stevne på Lørdag og har trent mot dette i den siste tiden.  Har hatt verken tid eller motivasjon for og logge men kan rapportere følgende løft under oppkjøringen:

Bøy:  Dobbel på 185, singel på 195

Benk:  Dobbel på 142.5, singel på 147.5

Mark:  Dobbel på 245, singel på 255


Målene er satt til 205 - 155 - 270 men det er muligeter for litt varians her så vi får se på hvordan formen er på stevne dagen, håper selvsagt på mer.   

Hadde orginalt ett mål om 210 i bøy, men fikk kne smerter som gjorde at jeg tok 2 uker fri fra bøy midt i oppkjøringen, satt så målet ned til 205 når jeg startet bøy igjen.  Var redd for og bli skadet så og ta det rolig der er ikke noe jeg angrer på da det ikke hadde blitt noe stevne i det hele tatt om kneet hadde ryke, hvilket har skjedd før.

Når jeg ser på løftene jeg har gjort under oppkjøringen så ser det ikke spesielt imponerende ut sammenlignet med forrige oppkjøring, men løftene gikk lettere nå enn forrige gang og jeg føler jeg har gått trykk og motivasjon til og virkelig ta i her.

Alle tung løft ferdig, kun hvile og meget lette vekter mot lørdag her nå, så får vi se hva det blir til.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Lykke til! Dette blir nok bra! Smiley

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Bra logg!! Nidarø er en fin plass å løfte... Har løfta der en del når jeg er i Trondheim Smiley 

Kult at du kjører på med styrkeløft i statene...  Smiley 

Hvordan er det med roids der nede? Får jo inntrykk av at alle bruker det! Men det er sikkert ikke sannheten?
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget andersio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Ser du bor/har bodd i Moss og vært i Kabul. Da kjenner du muligens broren min.
Konge løft.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Lykke til! Dette blir nok bra! Smiley

Takk ja, håper det, lenge siden jeg har makset nå så blir spennende og se.

Ser du holder koken bra iallefall, den 6eren på 230 var jo meget bra, du opprettholder teknikken selv om det blir skam tungt.

Hva er planen nå?  På med utstyret på neste stevne eller?

Bra logg!! Nidarø er en fin plass å løfte... Har løfta der en del når jeg er i Trondheim Smiley 

Kult at du kjører på med styrkeløft i statene...  Smiley 

Hvordan er det med roids der nede? Får jo inntrykk av at alle bruker det! Men det er sikkert ikke sannheten?

Nidarø er meget bra ja, bra forhold for det meste av trening der får en si.

Roids er vel litt hipp som happ, at alle bruker blir vel og ta i litt, men at det nok er en god del bruk både på gym og i organisert idrett er vel ikke og komme bort ifra.

Ser du bor/har bodd i Moss og vært i Kabul. Da kjenner du muligens broren min.
Konge løft.

Mulig jeg kjenner broren din ja, ikke vet jeg, ganske vanskelig og fastslå basert på informasjonen du kom med. 

Men takk for kommentaren om løftene!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!