Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112060 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
2011 Dakota Barbell Power-lifting Championships


Etter igjen og ha totalt forsømt loggen siden Oktober 2010 er det atter på tide og skrive ett innlegg da jeg nettop har vært på plattingen igjen.

Etter stevnepersene jeg satt i Oktober(200 - 150 - 265) har jeg trent ett 7 ukers mengde program, som jeg måtte starte på nytt da jeg ble syk samt at det ble litt fram og tilbake med en del ting, har jeg trent en halv oppkjøring og så deretter en hel oppkjøring.  Det ble slik da jeg måtte tilpasse oppkjøringen til dette stevnet og pga at jeg bestemte meg litt sent for og konkurere denne sommeren. 

Formen kjentes iallefall bra ut, og jeg var full av trykk og motivasjon da jeg satte kursen fra Grand Forks til Fargo hvor stevnet tok plass.  Jeg veide inn på 109.5 kg og var altså perfekt oppspist for 242 lbs klassen(110 kg).  Det var en mann som var godt tatovert og som veide i overkant av 130 kg med lav fett% som veide meg inn, mens jeg sto der i bokseren foran ham var det klart at det var tid for homo vitser.  Han sa:  "I`l be giving you a spot in the squat tomorrow, and I have a special way of spotting", så ga han meg tommelen og og sa "I`l be putting this under your ass and if you dont get it up, I`l shove it up", og deretter illusterte han jokke bevegelser med tommelen, for så og le rått.  Homosexuelt ladede vitser er meget populært i USA og da spesielt i miljøer som kan betegnes som litt maskuline, det er vel en kulturell sak. 

Uansett, har slitt litt med kne under oppkjøringen og fikk tendenser til smerter som tidligere har forekommet før skade, jeg måtte derfor ta 2 hvile uker fra knebøy under oppkjøringen og målet ble så nedjustert fra 210 til 205.

Har nå ett par stevner under Toro beltet og var en del mindre stressa enn vanlig.  Så en elyptical på oppvarmings rommet og tok en 5 minutters oppvarmings økt for og få igang pumpa.  Kom en svær mann med hanekam og dødningehode tatoveringer bort til meg og informerte meg om at dette var powerlifting og ikke aerobic, og at hvis det var aerobic jeg hadde tenkt og drive med så måtte jeg finne meg ett annet lokale og holde på.  Deretter lo han høyt, og så gikk han.   

Etter og ha fått igang pumpa gikk jeg igang med og bøye, tok siste oppvarmings sett med en dobbel på 170 kg og det kjentes ganske tungt, heldigvis hadde jeg nå nok rutine til og være forberedt på at oppvarmingen kom til og bli tung så jeg fikk ikke styrke noia og mistanker om at jeg ikke skulle være i form.

Så var det altså tid for og løfte, jeg hadde satt åpnings vekten til 187.5 og dette løftet gikk meget greit.  Mener jeg traff dybden bra og jeg fikk 3 hvite lys.  Jeg satt løft nummer to til mitt mål på 205 kg.   Da jeg tok avløft kjente jeg at det kjentes ganske tungt ut, jeg gikk ned, traff dybden og var på vei opp igjen.  Dette var vekta jeg bommet på da jeg forsøkte i i Oktober.  Like før jeg var halveis oppe kjente jeg at det ble galltungt, jeg skalv og måtte virkelig presse det jeg var god for.  Fikk noia for at det ikke skulle gå men den gikk opp og løftet var godkjent, herlig!

Så tungt som dette løftet var så besluttet jeg og ikke tar ett tredje bøy forsøk da jeg ikke hadde mye tro på at jeg skulle klare og få opp mere vekt.  Fant til min store skuffelse ut at min kamera mann hadde rota til filmingen på 205 bøyen og jeg fikk ikke dokumentert løftet, hvilket selvsagt er meget synd da det nesten kjennes litt ut som om løftet ikke har tatt plass en gang.  Hadde også være veldig kjekt og sett filmen for og kunne analysere hvor mye krefter jeg hadde til overs, evt hvordan jeg kan bli bedre teknisk.

Uansett, slikt skjer.  Jeg var ferdig med bøy og det var tid for benk.  Jeg varmet opp og var klar for ett åpningsløft på 145, dette gikk særs lett og jeg høynet til 155 kg, hvilket er pers med 5 kg.  Dette ble ett sliterløft som jeg hele tidden viste at kom til og gå mens jeg løftet.  Bomma på denne vekta i Oktober 2010 etter og ha gjennomført 90% av løftet før tricepsene gikk tom før krutt og jeg kollapset.  Det skjedde ikke denne gangen og jeg fikk godkjent løft og ny pers.

Jeg høynet mitt tredje forsøk til 157.5.  Psyka meg opp bra og fra anlegget dundret det "Destroy Everything", samme sang som ble spilt under 265 marken min i Oktober som jeg brukte 6 sekunder på og gjennomføre.  jeg bommer ikke nå tenker jeg, ikke faen.  Jeg senket stanga perfekt og venta på press signalet.  Det kom og jeg begynte og presse, gikk ganske sakte og  jeg følte jeg hadde kontrol på den.  Locka den ut og venta på rack signal, for deretter og racke vekta.  Til min store skuffelse fant jeg ut at løftet ikke ble godkjent pga at jeg hadde løfta rumpa fra benken.  Dette var meget dumt og helt min egen feil, det var så minimalt at man kan knapt se det på filmen men dog var det nok til at løftet ikke ble godkjent.   Hadde jeg bare holdt hodet litl kaldere hadde jeg nok klart og holde rumpa nede samtidig som vekta hadde gått opp.  Veldig kjipt og tape kg slik.

Nå var det tid for mark.  MIN øvelse.  Har lenge hatt ett mål om og dra 600 lbs(272.5 kg) og å klare dette var deffinitivt ett av hovedmålene mine på dette stevnet.  Jeg varmet knapt opp da jeg allerede var varm, par reps på 100, 1 rep på 140, 1 rep på 180, og en rep på 210 og jeg var klar.  Første løft på 245 gikk lett.  Så var det på tide og legge på til 270, dette var vekten dietmar programmet var satt til så jeg føllte meg rimelig sikker på at dette ville gå, og det gikk tungt men greit.  Deretter la jeg på til mitt drømme mål på 272.5.  Psyka meg godt opp og supa inn en god del lukte salt for og bli skikkelig skjerpa.  Kjente det med en gang stanga rørte på seg at dette kom til og bli tungt men at dette var MIN vekt.  Jeg har aldri bomma på mark under ett stevne og hadde ingen planer om og gjøre det denne gangen heller.  Basert på hvordan løftet gikk er jeg sikker på at jeg hadde minst 2.5 om ikke 5 kg til inne, jeg kan dra mark veldig sakte, og det kan se veldig tungt ut, men om jeg ikke skjelver mens jeg drar mark så er det ikke ett maksløft. 

De godkjente løftene ble stående på 205 - 155 - 272.5 og 632.5 totalt.  Bitter på den benken, hadde det ikke vært for det som skjedde der så ville jeg har gjennomført ett stevne hvor jeg for første får 3 hvite lys på alle mine løft, men men, slikt skjer.

Er stort sett fornøyd med persene, og spesielt med marken, den går av seg selv og øker alltid uansett, litt mere frustrert over bøyen og benken da det later til at jeg må trene en EVIGHET for og ha framgang her.  Det tar meg ett halvt år og øke 5 kg i bøy, og jeg klarer knapt og øke 5 kg i benk på ett halvår, selv om persen var 5 kg så vil jeg påstå at den reele styrke økningen var ca 2.5 kg.

Jeg offrer veldig mye for dette, jeg går aldri glipp av treninger og jeg spiser meget bra.  Jeg har en del og gjøre og har av og til lite tid men mener likevel at jeg burde ha raskere framgang enn hva jeg har.  Jeg må nok gå litt inn i meg selv og finne ut hvordan jeg kan trene bedre, smartere og mer effektivt slik at resultatene kommer litt fortere.  Min metode den siste tiden har vært og motta mer eller mindre tilfeldige Dietmar programmer for så og trene dem mens jeg veksler mellom mengde og oppkjørings programmer, og det er mulig jeg må endre litt på dette, muligens skaffe mer personlige programmer hvor mengden og øvelsene er bedre tilpasset meg.

For og komme med en annen ganske interresant historie så vil jeg skrive litt om at jeg hadde en trenings partner under denne oppkjøringen som også skulle være med på dette stevnet.  Han har trent vekter lenge men kun bygging, og han konverterte til og trene styrkeløft ca 2-3 måneder før dette stevnet.  Det interresante er at han dopet seg metodisk med en god del medikamenter som jeg neppe kan nevne navnet på, men la oss si at det dreide seg om steroider som slik jeg har forstått det kan betegnes som "populære" blant folk som doper seg. 

Det var meget interresant og trene med denne mannen pga at jeg kunne oppleve hvilken eventyrlig framngang han hadde, og dette på tross av at han trente som en total idiot, hver eneste dag var maks dag, han peise på med tung dager og bøyde, benka og dro mark til han så mannen med ljåen, blodårene i øynene sprakk nesten etter hver økt.  Hadde jeg selv kjørt på slik hadde jeg havna på sykehus pga over trening. 

Mannen spiste som en hest og kjørte på med medisin.  Han kunne dra 230 i mark en uke, som ett ultra sliter maksløft, for deretter og gjøre det samme med 240 uka etterpå, for så en uke senere og dra 250. Under disse siste 3 månedene gikk han fra og være ganske sterk, til gallsterk og med kroppsvekt på 100 kg klarte han ca 270 i bøy, ca 195 i benk og ca 260 i mark.  Nå hadde mannen trent bygging i mange år og hadde nok greit trenings grunnlag men det er liten tvil om at mye av den enorme framgangen han hadde kunne tilskrives bruk av doping middler.  Noe han selv også gledelig innrømmet.  Jeg pleide og kalle ham en freak mens vi trente pga den enorme framgangen hans kontra min framgang, da pleide han og svare "Freak??  Jeg??  Faen jeg er jo dopa jo!!".  Det faktum at han var så åpen med sin bruk av medisin ga meg litt sinnsro da han ikke på noen som helst måte prøvde og sammenligne sine løft med mine.

Ganske interresant hvordan det fungerer i APF/AAPF hvor APF er ikke tested, og AAPF er tested og dopede og ikke dopede utøvere konkurerer på samme stevne.  På dette stevnet var jeg eneste mann(med unntak av en dame) som konkurerte i AAPF og under medalje utdelingen fikk jeg meg en liten bonus i den form av at jeg tok første plass i 110 kilos klassen i full power i AAPF og mens jeg mottok første premien annonserte speakeren at jeg var en dopingtestet utøver.  Kjentes litt ut som at det fikk publikum til og skjønne nettop hvorfor jeg hadde såpass lite futt i kroppen sammenlignet med mange av de andre utøverne på stevnet, som var fulle av tatoveringer, hanekammer og medisin.

Alt i alt er jeg meget fornøys med stevnet, hadde jeg bare kunnet finne en måte og trene litt bedre og smartere på slik at jeg kan få litt mere framgang enn jeg har hatt den siste tiden hadde jeg blitt glad.

Mål for neste stevne er nå 210 - 160 - 282.5 som blir 650.  En gullerot med dette er at den nasjonale AAPF rekorden for mark i 110 kilos klassen er 280 og dette burde være noe jeg har sjans til og slå slik at mitt navn kan ende i en rekord bok.  Nå sier denne rekorden ikke så veldig mye annet enn at det rett og slett er ytterst få amerikanere som gidder og konkurere i aapf da apf blir litt heftigere med tanke på at man ikke blir tested men dog så er det jo alltids artig og slå rekorder.

Film(mangler bøy pers):

http://www.youtube.com/watch?v=z0SckVaJP_E#noexternalembed&feature=channel_page


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Gratulerer Erlend! Fantastisk morsomt referat! Jeg lo flere ganger der Smiley Synd at 205 ikke ble filmet og dumt med benken. Ellers var jo dette knall. Jeg forstår imidlertid ikke høyningene i mark. 245 kg er jo oppvarming som førsteløft. Greit nok, men her kunne du har startet med 255-260. Og så andreløftet da... et mysterium... 270? Hvis målet ditt er 272,5, hvorfor gjør du en høyning som er 2,5 kg fra målet? Så øker du altså 2,5 kg på tredjeløftet Smiley Du trenger en coach Smiley Gleder meg til du kommer hjem!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Bosse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Imponerende Erlend!!

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Bra stevne men du trenger en coach som Einar sier Cheesy 250 - 272.5-280 hadde vært veien å gå for deg i mark:D Lykke til mot videre perser
Non Plus Ultra

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Kjempegøy lesning dette her!! Gratulerer med vel gjennomført konkuranse!! Smiley 
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Gratulerer med perser og stevne Smiley

Hvor mange økter i uken har du hatt opp mot dette stevnet?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Erlend er i dette øyeblikk på vei til Trondheim. Han er i byen i morgen og vil sikkert ikke svare før da Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Erlend er i dette øyeblikk på vei til Trondheim. Han er i byen i morgen og vil sikkert ikke svare før da Smiley

Okei.. Kult! Du får gi han litt coaching da Wink
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Gratulerer Erlend! Fantastisk morsomt referat! Jeg lo flere ganger der Smiley Synd at 205 ikke ble filmet og dumt med benken. Ellers var jo dette knall. Jeg forstår imidlertid ikke høyningene i mark. 245 kg er jo oppvarming som førsteløft. Greit nok, men her kunne du har startet med 255-260. Og så andreløftet da... et mysterium... 270? Hvis målet ditt er 272,5, hvorfor gjør du en høyning som er 2,5 kg fra målet? Så øker du altså 2,5 kg på tredjeløftet Smiley Du trenger en coach Smiley Gleder meg til du kommer hjem!

Takk Einar!

Vel, hva de høyningene angår, så var det egentlige målet 270, det var det programmet var satt til, 272.5 var mer ideal målet mitt.  Jeg var ikke sikker på hvor sterk jeg var, og jeg var ikke sikker på om jeg kom til og klare 270 en gang.  Etter jeg hadde klart 270 tenkte jeg at jeg kunne ha 275 eller 277.5 inne, men jeg var veldig lysten på og sikre 600 lbs løftet da jeg har hatt lyst til og klare dette lenge.

Dog kan man si jeg bommet litt da jeg var en del sterkere i mark enn hva jeg hadde trodd jeg skulle være, og jeg kunne ha henta flere kg der om jeg hadde spilt kortene mine litt bedre.

Hva coach angår, er ikke du min coach?  Deltids coach iallefall

Imponerende Erlend!!

Takk Bjørn, artig at du titter innom!

Bra stevne men du trenger en coach som Einar sier Cheesy 250 - 272.5-280 hadde vært veien å gå for deg i mark:D Lykke til mot videre perser

Takk!

Og ja, jeg er enig i alt du sier.  Du får kjøre på mot nye perser selv!

Kjempegøy lesning dette her!! Gratulerer med vel gjennomført konkuranse!! Smiley 

Takk skal du ha!

Trener ikke du på Nidarø/Selsbakk?  Isåfall blir vi nok og treffes i sommer.

Gratulerer med perser og stevne Smiley

Hvor mange økter i uken har du hatt opp mot dette stevnet?

Jeg har under mengde perioden hatt 3 økter i uken.  Jeg kjørte ett 7 ukers mengde program 2 ganger da jeg måtte restarte pga at jeg ble syk og alt gikk rett vest.  Deretter startet jeg ett oppkjørings program som jeg trente i ca 8 uker, dette programmet hadde 3 økter i uka.  Deretter besluttet jeg og trene mot stevne så jeg skrinla oppkjøringen jeg holdt på med og startet en ny 12 ukers, denne hadde 5 økter i uken. 

Ikke sikkert programmet var optimalt da jeg brukte dette programmet før da jeg trente mot mitt første stevne i 2009.

Snakket litt med Einar om framgangen min.  Jeg er litt frustrert da det går forover, men det tar jo faen en evighet.  Mener vi kom fram til at jeg må bli bedre til og velge programmene mine slik at de passer mitt nivå, og slik at jeg kan få uttelling for innsatsen min.  Skal se litt rundt på forum om jeg kan komme i kontakt med noen trenere som kan gi meg ett mengde program og deretter ett oppkjørings program. 

Apropos det, sitter du på noen mengde programmer du tror kan passe mitt nivå?  Jeg må bygge en skikkelig base før neste oppkjøring her nå.  Hadde vært fett om jeg hadde kunnet komme over i det neste sjiktet etter en mengde/oppkjørings runde til.


Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Joda... Trener på Selsbakk/nidarø når jeg er i Trondheim.. kommer ikke opp dit før på sensommeren...  Flytter oppover fra sørlandet da Smiley  Alltid hyggelig å treffe nye mennesker Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Artig å hilse på dæ igjen og jævlig bra stevne Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Joda... Trener på Selsbakk/nidarø når jeg er i Trondheim.. kommer ikke opp dit før på sensommeren...  Flytter oppover fra sørlandet da Smiley  Alltid hyggelig å treffe nye mennesker Smiley

Det stemmer!

Ja vi treffes nok utover sommeren da.

Artig å hilse på dæ igjen og jævlig bra stevne Smiley

Alltid artig!

Håper vi får flere økter sammen.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Logger som kjent ikke fast lengre, men syns det er viktig og skrive ned noen tall og legge litt film i loggen etter oppkjøring og før stevne slik at infoen som ligger der kanskje kan komme til nytte under senere oppkjøringer/stevner;

Da var nok en oppkjøringsrunde over og hviling står på programmet fram til jeg skal delta på Minnesota Fall Classic for andre gang, Lørdag 31 Oktober. 

De tyngste løftene jeg gjennomførte på oppkjøringen lyder som følger:

Bøy:  190x2, 200x1, 202x2

Benk:  145x2, 147.5x1, 150x1, 152x1

Mark:  245x2, 252.5x1, 256x1
(Gjort med reimer, pga glatt stang og null magnesium)

Film av løftene:

http://www.youtube.com/watch?v=qYa58mwZ8nk#noexternalembed&feature=channel_page

Mange av de nevnte løftene er gymperser, jeg er utvilsomt i mitt livs form.  Spørsmålet er hvor mye jeg er i mitt livs form.  Jeg vet ærlig talt helt ikke. I bøy kjørte jeg 202 kg(3 kg under stevnepers).  Løftet var tungt, men det skal sies at det var etter en meget lang bøy økt med mange tunge sett, samt at jeg har trent bøy 6 dager i uken i mange uker så var ikke akkurat restiturert heller da løftene ble gjort.  Spotteren slo meg litt i brystkassa, men jeg håper det ikke gjorde så alt for mye utslag.

Singel på 152 kg med stopp er gympers i benk, og kun 3 kg fra stevnepers, hvilket lover bra.  I mark var jeg også ganske fornøyd med dobbelen på 245 med full stopp, samt de to single på 256.  Nå har jeg virkelig lyst på 280 i mark så skulle ønske at programmet hadde gått litt høyere.  Forrige mark pers var 272.5, løftet var tungt men med 2.5-5 kg mer inne vil jeg anta, så tror derfor at 280 skal være innen rekkevidde nå.

Saken som gjør det vanskelig og anslå reel styrke er at jeg har brukt frekvensprogrammet som oppkjøring, jeg har med andre ord trent 6 dager i uken, bøy, benk, mark i tillegg til støtteøvelser hver gang.  Det har vært tungt men jeg har vært overtrent før så jeg vet hvordan det kjennes og jeg mener jeg ikke er det nå da lysten på mer og tyngre vekter er helt utrolig.  Likevel har jeg også blitt ganske sliten, og nekter og tro at løftene på filmen viser reel styrke, det må være mer og gå på her.

Det som kommer til og bli spennende er og se hvordan overskuddet skal utvikle seg da jeg de to siste ukene før stevnet har kjørt vanlig stevne opplegg med færre og lettere økter slik at overskuddet og styrken kommer, den siste uken blir det selvsagt kun 3 økter, hvor vektene ikke blir mer enn oppvarming og gjennomkjøring av de tre store.

En annen faktor som også er litt ny og spennende, er at jeg konkurerte i Juni, og begynte umiddelbart ett mengde program, etterfulgt av oppkjøring med frekvens programmet, uvant da jeg somregel i snitt konkurerer en gang pr år.  Jeg tror jeg vil være godt tjent med dette da 1 konk pr år ikke akkurat bygger opp mye rutine.

Har fått mye knebøy coaching av Einar, hvilket er bra, og få hjelp av en mann som bøyer 310+ er ikke og forakte.  Teknikken er blitt mye bedre men ikke helt der jeg vil være, har hatt som mål og stå like bredt som Einar, samt være like flink til og få knærne til og peke utover.  Jeg har blitt flinkere på dette, men er ikke helt der jeg vil være teknikkmessig.

Vektmessig ligger jeg i rute mot 110 kilos klassen, startet oppkjøringen på 105 kg, og har stabilt spist meg opp, veier 108 nå og klinker inn 110 på innveiningsdagen.  Er også mulig at jeg snart må bite i det sure eplet og stabilisere meg på 110, samt spise meg opp til 115 når det er konk.  110 har vært min matchvekt siden mitt første privat stevne som styrkeløfter i 2008 hvor jeg løftet 525.  Det var tider, hadde den gangen null hemninger og klarte og legge på meg 10 kg med fett på under 8 uker ved hjelp av Mutant Mass.  Einar tok meg i hånda den gangen og sa han var stolt av meg.  Og så, ett år senere da jeg veide 118 kg hvor mesteparten lå rundt magen, gliste han og sa jeg så mektig ut.  Han var ikke like fornøyd en måned etterpå da jeg hadde fått mage noia og trente bygging og ekstrem cardio for og gå ned i vekt.

Det er jo selvsagt ikke noe tvil om at og holde igjen kroppsvekta gjør at jeg løfter mindre, spørsmålet er jo HVOR mye mindre, kanskje får jeg enorm framgang ved og legge snittvekta en 5 kg tyngre.

Om noen har noe somhelst og si på teknikk i noen av øvelsene så vil jeg gjerne høre det.






Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Dette blir veldig bra.

205 - 215 - 220
157,5 - 162,5 - 165
sammenlagtpers - 277,5 (pers i mark) - rekordmark
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Dette lover bra ja! Synes løftingen totalt sett så rimelig fin ut.

Gleder meg til å se hvordan du gjør det på stevnet, tror på perser over hele linjen Smiley

Det er klart at kroppsvekten spiller mye inn. Spesielt i benkpress og knebøy. Det blir en personlig vurdering fra din side hvor tung du er villig til å bli i grunn, men om ikke beltet blir noe trangere så er det vel ikke så farlig med ekstra kilo på kroppen?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!