Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112004 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Gratulerer med vel overstått stevne Smiley Når kommer du til Norge igjen ?

Takk for det.

Litt usikkert med akkurat det der, skulle egentlig hjem til jul men fikk en jobb som går fram til Mai så mulig jeg blir og komme hjem etter det.

Er du tilbake i Trondheim nå?  Husker ikke hva det var du skulle igjen jeg.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Kanon løfting! Ser ut som du har funne ein knebøy stil som passa! Trur 282,5 kunne gått i mark om du hadde brukt større hopp mellom løfta. 255 - 270 - 282,5 f.eks

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Kanon løfting! Ser ut som du har funne ein knebøy stil som passa! Trur 282,5 kunne gått i mark om du hadde brukt større hopp mellom løfta. 255 - 270 - 282,5 f.eks

Takk skal du ha!

Helt korrekt.  Jeg tenkte tanken.  Det hele kom litt ann på hva jeg helst ville av og sikre totalpersen, eller øke sjansen på en bedre mark pers.  Med ett andreløft i mark på 270 ville jeg hatt mer overskudd til 282.5, samtidig så kunne jeg fortsatt ha bommet på 282.5 og stått igjen med en langt dårligere totalpers.

Jeg følte rett og slett at jeg måtte sikre totalpersen i andreløftet pga at det hadde gått så bra i bøy og benk.  Om dette lønte seg eller ikke får vi nok aldri vite.

Men men, jeg vurderer ett stevne igjen om 20 uker, rekker da en 8 uker mengde samt en oppkjøring på 12 uker, så gode muligheter for nye perser da.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Får vel oppdatere loggen litt da, hadde en dobbel på 200 kg(440 lbs) på Lørdag, som del av uke 6 av mengdeprogrammet jeg kjører nå.

http://www.youtube.com/watch?v=4l0E0LXNapU#noexternalembed&feature=channel_page

Overasket meg selv litt, da 200x2 er dobbelpers.  Nå var vel stanga myk og skivene tykkere en jern, men syns det gikk såpass greit at jeg vil tro det hadde gått selv med IPF utstyr.  Må også tenke på at jeg kjørte supersett på Tirsdag og Torsdag hvor det første var en tung dobbel/trippel, etterfulgt av frontbøy den ene dagen, og bøy med stopp 3/4 opp den andre dagen, noe som tømte meg bra. 

Har ikke helt levd oppkjøringslivet heller, blitt en del pils, men det liker jeg jo, så det er jo bra.  Morravekta lå på 106 dagen løftet ble gjort.  Lover bra styrkemessig, men har nok også en sammenheng med at jeg er blitt bedre teknisk i bøy den siste tiden. 

Hadde også en dobbel på 142.5 i benk, og en dobbel på 231 i mark.  Dette kjentes helt ok ut, marken var iallefall forbausende lett.

Neste oppkjøring kan bli morsom da jeg tror gode ting er på gang.  Får se om ikke 675 kan gå opp da, gjelder og spise seg inn mot 700.

Fin og frisk i kroppen, ikke en eneste småvondt en gang, relativt god form reint kondisjonsmessig og da jeg kjører 3 x 45 min med cardio i uka, enten svømming eller ellyptical.  106 kg er ikke en stor kropp, men likevel for stor til og drive med 45 min løping syns jeg, skal jo ha knær når jeg er både 40, 50 og 60 også.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Dette kommer til å gå kjempebra!! Gleder meg til å følge resultatene dine! Frekvensprogrammet skulle jeg ønske jeg hadde baller og tid til å gjennomføre... Har troen på at det er skikkelig bra! 

Kjør hardt kjør stil!!! Wink  førstemann til over 700 Wink
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dette kommer til å gå kjempebra!! Gleder meg til å følge resultatene dine! Frekvensprogrammet skulle jeg ønske jeg hadde baller og tid til å gjennomføre... Har troen på at det er skikkelig bra! 

Kjør hardt kjør stil!!! Wink  førstemann til over 700 Wink

Hehe, jeg tror du har baller til og gjennomføre det meste av det du skulle ha lyst til og prøve.

700 eller døden (Og det er sagt mer seriøst enn Arild Haugen sin "Sterkest eller døden", da med tanke på at denne gangen så er det alvor;)

Og for og svare på svaret du ga mitt innlegg i din logg;  Ja, nå tror jeg virkelig du trenger en lang god mengdeperiode for og sette grunnlaget for solide perser ved neste stevne.  Du hadde nok kunnet persa igjen om du konkurerte enda en gang i Februar, men bare litt, nå øker du hele arbeidskapasiteten din, restrukturerer alt, og kommer som en helt ny mann på plattingen etter mengde/oppkjøringsperiode.  Og da skal vi VIRKELIG få se persing vil jeg tro.

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Dritbra bøy! Smiley

- Hva har det å si at stanga bøyer seg?
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Dritbra bøy! Smiley

- Hva har det å si at stanga bøyer seg?

Takk!

Jo mykere stanga er jo mer vekt kan man løfte i alle tre øvelsene.  Folk som bøyer med vektløfter stang, evt stenger som finnes på elexia, 3t, stats osv vil løfte mer da stanga i seg selv gir en fordel.  Se for deg at du går ned i bøy, treffer nederst, vektene fortsetter nedover, for så og treffe ett bunnpunkt, og deretter gå oppover igjen slik at de har momentum oppover når du selv går oppover. 

De tykke skivene gjør at den bøyer seg enda mer kontra jernskivene som er brukt i konkuranse.

Jeg tror det gir aller mest utslag i mark, da man faktisk fysisk blir og flytte vekten kortere pga at vektene vil ikke løfte seg fra bakken før stanga er ferdig med og bøye seg, man får da mye gratis.  Skal man løfte med en veldig stiv stang vil man miste denne fordelen.

Jeg vet ikke nøyaktiv hvor mye dette utgjør, men det er nok for all del relevant, og det blir vel også mer relevant jo tyngre vekter man løfter.  Se f.eks på youtube klippene hvor sterke personer kjører knebøy med vektløfterstang, tung vekt og brede skiver, man ser en ganske annen bøy i stanga da enn når folk kjører med IPF utstyr.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Skal sjøl hoppe på 9 uker mengde fra 2. jan. Videre blir det vel ei oppkjøring også. Blir første gang æ kjøre løpe fullt ut med mengde+oppkjøring Cheesy

Bra bøy Cheesy

btw: e så takknemmelig for utstyret nede på Nidarø, da slipp man ubehagelige overaskelser på stevner Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Skal sjøl hoppe på 9 uker mengde fra 2. jan. Videre blir det vel ei oppkjøring også. Blir første gang æ kjøre løpe fullt ut med mengde+oppkjøring Cheesy

Bra bøy Cheesy

btw: e så takknemmelig for utstyret nede på Nidarø, da slipp man ubehagelige overaskelser på stevner Smiley

Kult Terje!! Utstyret på Nidarø er topp!!  Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget sstian

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 189
  • Honnør: 130
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 189

Kult Terje!! Utstyret på Nidarø er topp!!  Smiley

Jeg vil å trene på Nidarø Sad
“Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.”

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Skal sjøl hoppe på 9 uker mengde fra 2. jan. Videre blir det vel ei oppkjøring også. Blir første gang æ kjøre løpe fullt ut med mengde+oppkjøring Cheesy

Bra bøy Cheesy

btw: e så takknemmelig for utstyret nede på Nidarø, da slipp man ubehagelige overaskelser på stevner Smiley

Takk.

Ja en mengde/oppkjøringsperiode gjør seg.  Og ha tilgang på IPF utstyr mens man trener er selvsagt også en fordel.

Jeg vil å trene på Nidarø Sad

Da må du melde deg inn Wink

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Liten oppdatering:

Befinner meg nå i sluttfasen av en lang mengde periode.  Hadde en tung bøy dag i dag hvor det ble en helt OK trippel pers.

Film lagt ved, først 2 tripple på 184 kg, som er tangering av trippel pers, så en trippel på 190 kg, som er trippel pers med 6 kg, tungt var det, og det verken så eller hørtes pent ut, men det gikk opp:

http://www.youtube.com/watch?v=9DlhhGjzpNY#noexternalembed&feature=channel_page

Orginal planen var egentlig og ta en trippel på 192.5 kg som toppsett, da jeg ville krype så nært som mulig 200 KG, men syns tripplene på 184 kg var tidvis litt tunge, så jeg valgte og feige litt ut og gå for trippel på 190 i stedet.  Trippel pers med 6 kg får være bra nok, har tross alt trent både mye og tungt i det siste, og er derfor sliten, så er fornøyd.  Kan vel også legge til at programmet lot meg ikke akkurat varme opp lett for så og gå på tripplene, var både mange og tunge sett før disse topp settene, kjenner det greit i kroppen nå.  Økta tok totalt 2.5 timer når jeg inkluderer benk, mark og støtteøvelser, dette på tross av at jeg kjørte ganske så effektivt.

Om ett par uker starter oppkjøringen mot stevne den 24 mars, og da skal 675 kg opp, med full klaff vil dette gå tror jeg.


Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Liten oppdatering:

Befinner meg nå i sluttfasen av en lang mengde periode.  Hadde en tung bøy dag i dag hvor det ble en helt OK trippel pers.

Film lagt ved, først 2 tripple på 184 kg, som er tangering av trippel pers, så en trippel på 190 kg, som er trippel pers med 6 kg, tungt var det, og det verken så eller hørtes pent ut, men det gikk opp:

http://www.youtube.com/watch?v=9DlhhGjzpNY#noexternalembed&feature=channel_page

Orginal planen var egentlig og ta en trippel på 192.5 kg som toppsett, da jeg ville krype så nært som mulig 200 KG, men syns tripplene på 184 kg var tidvis litt tunge, så jeg valgte og feige litt ut og gå for trippel på 190 i stedet.  Trippel pers med 6 kg får være bra nok, har tross alt trent både mye og tungt i det siste, og er derfor sliten, så er fornøyd.  Kan vel også legge til at programmet lot meg ikke akkurat varme opp lett for så og gå på tripplene, var både mange og tunge sett før disse topp settene, kjenner det greit i kroppen nå.  Økta tok totalt 2.5 timer når jeg inkluderer benk, mark og støtteøvelser, dette på tross av at jeg kjørte ganske så effektivt.

Om ett par uker starter oppkjøringen mot stevne den 24 mars, og da skal 675 kg opp, med full klaff vil dette gå tror jeg.


Honnør!
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Spennede dette her... Perset selv med en trippel på 190 i bøy... kjempemorro det!  Planen er å tangere dine dobble i bøy om ca 2 uker.... Smiley   Førstemann til 700!!!!! Smiley  Føler jeg har tatt et lite jafs innpå deg og Terje nå... Så blir spennede å se fremover hva som skjer...  Wink


Lykke til!!!  Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!