Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112049 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Spennede dette her... Perset selv med en trippel på 190 i bøy... kjempemorro det!  Planen er å tangere dine dobble i bøy om ca 2 uker.... Smiley   Førstemann til 700!!!!! Smiley  Føler jeg har tatt et lite jafs innpå deg og Terje nå... Så blir spennede å se fremover hva som skjer...  Wink


Lykke til!!!  Smiley

Saa loggen min poppa opp i siste besvarte, kjekt da jeg har lett etter den en stund. 

190x3 i boy er bra ja, gaar fort framover med deg, en dobbel paa 200 burde vel gaa fint om 2 uker.

Kommer snart (Om en ukes tid) med en liten oppdatering+film fra de siste tunge loeftene mine foer stevne som gaar 24 Mars.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Spennede dette her... Perset selv med en trippel på 190 i bøy... kjempemorro det!  Planen er å tangere dine dobble i bøy om ca 2 uker.... Smiley   Førstemann til 700!!!!! Smiley  Føler jeg har tatt et lite jafs innpå deg og Terje nå... Så blir spennede å se fremover hva som skjer...  Wink


Lykke til!!!  Smiley

Må huske på at Erlend ikke akkurat står og venter han heller Wink

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Må huske på at Erlend ikke akkurat står og venter han heller Wink

Det vet jeg!! MEn jeg håper og tror at jeg muligens har tatt litt innpå.... Men det vil tiden vise! Smiley  Vi må jo ha litt konkurranse innad i klubben og Smiley  Det er bra for begge to Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Da var det altså på tide å logge igjen.

Konkurerte sist gang 31 oktober 2012, løftene som ble gjort da var 215 - 162.5 - 277.5 - 655.

Har siden den gang trent 12 uker mengde med 3 økter i uken, etter fulgt av 9 uker oppkjøring med 6 økter i uken.  Perioden har vært meget god, og da spesielt i bøy og mark.  I benk har jeg slitt litt under oppkjøringen og har desverre gått glipp av nesten samtlige tungdager pga en strekk i venstre pectoralis som det tok en evighet å bli kvitt.  Jeg fikk med meg en god del av mengden men gikk glipp av de tunge tripple/dobble på programmet.  Dette var meget synd da jeg har levd bra med tanke på styrke i det siste.  Fikk healet meg opp rett før siste tungdag og fikk pressa ut ett par tunge løft uten at jeg kjente mye til smertene, hvilket er meget bra.  Jeg kan ikke garantere pers i benk(Slik jeg kan garantere i bøy og mark), men jeg kan garantere at benk tallet jeg ender opp med ikke kommer til å ødelegge totalen min helt.

De tyngste løftene fra oppkjøringen er:

Bøy:  197.5 x 2, 204 x 1, 206 x 1

Benk:  145 x 2, 150 x 1, 152.5 x 1(Litt korte stopper, samt at jeg må følge med slik at ikke rumpa går av benken)

Mark:  247.5 x 2, 258.5 x 1, 258.5 x 1

Samtlige løft dokumentert på film:

http://www.youtube.com/watch?v=Pu-bkXmAH3A#noexternalembed&feature=channel_page

Kan si så mye som at jeg fulgte det samme formatet som jeg gjorde før forrige stevne, eneste forskjell er at toppvektene er 2 - 2.5 kg tyngre her enn de var før stevnet i Oktober.  Utenom i benk da, her ble vektene mer eller mindre identiske med hva jeg kjørte som siste tunge før Oktober stevnet.  Kjipt men er dog fornøyd med det da jeg en stund var bekymret for at jeg kom til å stå med 140 kg som maks på dette stevnet.

Seriene jeg har planalgt er:

Bøy:  200 - 220 - 225

Benk:  147.5 - 160 - 165

Mark:  260 - 282.5 - 287.5

Jeg tror at 165 i benk er litt urealistisk siden det er pers med 2.5 kg uten at jeg har hatt den beste oppkjøringen, vi får se det litt ann.  I bøy så håper jeg at jeg skal klare å få opp 225.  I mark er jeg litt usikker på 287.5 men regner med at 282.5 skal gå.

Alt i alt så vil jeg være fornøyd om jeg kommer ut av dette med en total på 675 kg.

Og da er det atter en gang hvile uke hvor jeg må spise og sove som faen før jeg setter kursen mot Minneapolis for å iløpet av 60 sekunders intervaler får utelling på 4-5 måneder med dedikert trening.

Nervøs? 

Ja, det er uungåelig.  Men moro skal det også bli.  Mest moro er selvsagt biten hvor jeg har kommet hjem og kan se egne perser på video uten at jeg trenger å stresse mer med selve konkuransen, og da helst om videoen faktisk viser at jeg perser, og ikke at begge hamstrings ryker under bøy pers forsøket slik at jeg må bæres av plattingen på båre mens ansiktet er sprutrødt og forvrengt av smerte.

Edit:  Ser at jeg på videoen skrev feil KG antall på de to siste løftene da jeg skrev 558.5 kg, skulle selvsagt være 258.5 kg(570 LBS)

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Flott Smiley Lykke til!

558,5 kg i marken er ikke verst...
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Flott Smiley Lykke til!

558,5 kg i marken er ikke verst...

Tnx,

Ja 558.5 i mark er ikke smaatterier.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Rapport fra styrkeløfter stevne:

Fuelpumpen på bilen gikk istykker på vei til stevne.

Rakk ikke få tak i leiebil eller tauebil i tide.

Ponnien svikta når jeg trengte den som mest men den er vel tilgitt:

http://www.youtube.com/watch?v=6vO-S7cOWa0#noexternalembed&feature=channel_page

Ble stående fast i Fargo til den ble fikset, tok meg en persdag på den nærmeste gymmen jeg fant da jeg ikke hadde noe bedre å gjøre.  Løfta 217.5 i bøy, forholdene var dårlige og jeg hadde vært god for mer under bra forhold vil jeg tro, benk gadd jeg ikke prøve på da jeg ikke hadde pers styrke inne.  Mark ga jeg faen i pga at stanga var så glatt at jeg tror ikke jeg hadde klart å holde den selv med reimer.  I tillegg var motivasjonen dårlig til å prøve å dra 282.5 med 20 kilos skiver som kunne vært alt for lette eller tunge.

Stusselige saker, skal isteden bli med på ett annet stevne som går om 11.5 uker.

Blir tungt å motivere seg nå men går vel greit når jeg kommer igang med oppkjøringen.


Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Synd med stevnet! Ka med å kjøre "stevnet" på gymmet der du trena en av dei kommande dagane?

Og, i helvette mann! E det din mustang? Ka du jobber med?

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Synd med stevnet! Ka med å kjøre "stevnet" på gymmet der du trena en av dei kommande dagane?

Og, i helvette mann! E det din mustang? Ka du jobber med?

Vel, jeg kjørte allerede litt av stevnet på gymmet da jeg tok 217.5 i bøy.  I benk så har jeg ikke formen for pers nå pga at jeg ikke fikk trent så mye tungt under oppkjøringen.  I mark kunne jeg kanskje ha makset men jeg har ikke helt det mentale trykket til det akkurat nå.

Jeg har trent mye og tungt i det siste og føler heller for å starte med en oppkjøring hvor jeg løfter litt lett i starten for å komme igang igjen.  Følger her hodet mitt og gud vet om det er fornuftig eller ikke.

Mustangen er min ja.  Er en av frynsegodene ved å bo i USA.  Det startet med at jeg kjøpte en ikke modifisert GT som hadde 300 hester for en tid tilbake.  Det var moro men jeg begynte å oppgradere den for mer power, mer er bedre, alltid, om det så dreier seg om de tre store eller hestekrefter. 

I Norge syns jeg ikke det er ett alternativ å holde på med dette da man må betale så satans mye avgifter for hestekrefter og motorvolum, men i USA kan man bare kjøre på.  Videoen i loggen er fra Oktober men jeg har siden det gjort en del med eksos systemet for å få friere flyt, etter siste operasjon, som ble gjort for ett par dager siden klarte jeg endelig å få den der nasty muskelbil lyden jeg alltid har jaktet på:

http://www.youtube.com/watch?v=aa6WI_bNpuM#noexternalembed&feature=channel_page

I teorien har den nå 475 Hestekrefter med konservative innstilninger på kjørecomputeren, jeg skal legge den på dyno tuner ganske snart for å programere om chipen slik at jeg kan få ut 25 ekstra hk slik at jeg når målet mitt før drar hjem til Norge, nemmelig å ha bil med 500 hk.  Må desverre selge den når jeg drar hjem da importavgiften til kongeriket er så bissar at man skulle tro det var en spøk.

Da vil jeg forhåpenligvis ha fått dette bil opplegget ut av systemet slik at jeg kan "Legge opp" og kjøpe meg en 4 sylindret Toyota Corolla som jeg bruker til å transportere meg fra A til B, ett verktøy og ikke ett leketøy.

Skal sies at poweren er litt overflødig på lavere hastigheter, selv stock versjonen med 300 hester klarte 0-100 på ca 5 sekunder og jeg sliter med å slå den tiden med så alt for mye nå da det er vanskelig å få kreftene ned i bakken pga at dekkene lett begynner å spinne.  Lyden blir dog fetere og fetere jo per power en har, og det er alltids bra.


Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Utrolig kjipt at bilen skulle bryte sammen på vei til stavne! Sad  Sterk bøy! Og rå bil!!!!  Jeg har stevne 2 juni... Det blir vel ca samtidig som deg.. Blir spennede å følge utviklingen din! Går veldig bra med deg!! Hva ligger vekta på nå? 

Har foresten gitt deg en honnør bare for bilen! Sikle sikle!
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Utrolig kjipt at bilen skulle bryte sammen på vei til stavne! Sad  Sterk bøy! Og rå bil!!!!  Jeg har stevne 2 juni... Det blir vel ca samtidig som deg.. Blir spennede å følge utviklingen din! Går veldig bra med deg!! Hva ligger vekta på nå? 

Har foresten gitt deg en honnør bare for bilen! Sikle sikle!

Bilen funker den, bare tydeligvis ikke når det gjelder som mest.

Jeg mener jeg spiste meg opp til nøyaktig 110 på stevnedagen. Skuffelsen var ganske enorm men jeg kommer nok over det.  Må se positivt på det, det som skjedde var jo mye bedre enn å havne i frontkollisjon med en trailer Wink 

Det paradoksale er at jeg hadde bilen på service dagen før stevnet for å forsikre meg om at det der ikke skulle skje, det skjedde likevel.

Uansett, treningen har jeg jo fortsatt i kroppen, så om jeg bare fortsetter der jeg slapp burde ikke dette ha så mye og si.

Du får ha lykke til mot stevne i Juni, jeg er sikker på at drøye vekter kommer til å gå opp da.

Best of luck, en dag får vi kanskje en økt på Nidarø sammen!

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Bilen funker den, bare tydeligvis ikke når det gjelder som mest.

Jeg mener jeg spiste meg opp til nøyaktig 110 på stevnedagen. Skuffelsen var ganske enorm men jeg kommer nok over det.  Det paradoksale er at jeg hadde bilen på service dagen før stevnet for å forsikre meg om at det der ikke skulle skje, det skjedde likevel.

Uansett, treningen har jeg jo fortsatt i kroppen, så om jeg bare fortsetter der jeg slapp burde ikke dette ha så mye og si.

Du får ha lykke til mot stevne i Juni, jeg er sikker på at drøye vekter kommer til å gå opp da.

Best of luck, en dag får vi kanskje en økt på Nidarø sammen!

Tror jeg hadde hatt et evig hat til de som hadde bilen min på service om jeg var deg!! Tongue  Du får bare bygge videre på formen du er i nå å griseperse på alle 3 øvelsene!!  Ja blir morro å treffe deg! Vi er en veldig bra gjeng på Nidarø nå... Du hadde stortives der!
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Tror jeg hadde hatt et evig hat til de som hadde bilen min på service om jeg var deg!! Tongue  Du får bare bygge videre på formen du er i nå å griseperse på alle 3 øvelsene!!  Ja blir morro å treffe deg! Vi er en veldig bra gjeng på Nidarø nå... Du hadde stortives der!

Hehe, har alltid stortrivdes på Nidarø, første økt der var tross alt August 1999.  Nå skal det sies at jeg har bare vært en som har dumpa innom til sommer/jul siden omlag 2005 så ikke akkurat vært fast inventar i det siste.

Liten tvil om hvor jeg skal trene om jeg blir og bosette meg i Trondheim da.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Hehe, har alltid stortrivdes på Nidarø, første økt der var tross alt August 1999.  Nå skal det sies at jeg har bare vært en som har dumpa innom til sommer/jul siden omlag 2005 så ikke akkurat vært fast inventar i det siste.

Liten tvil om hvor jeg skal trene om jeg blir og bosette meg i Trondheim da.

Jada... Ryktene går der om han sprekkingen som trener i unaiten! Wink  Einar har prata om deg et par ganger....  Nidarø er plassen! Smiley
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Jada... Ryktene går der om han sprekkingen som trener i unaiten! Wink  Einar har prata om deg et par ganger....  Nidarø er plassen! Smiley

Hehe, det er bra.

Om du vil ha littegran Nidarø historikk, eller skal vi si Wing som det het før, så får du sjekke ut introen til denne loggen, skrev en liten historie om blant annet min første runde på Wing/Nidarø der.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!