Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112463 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Veldig bra dette, mann!

Gratulerer med tittelen Nidarø SKs sterkeste markløfter Grin

Takk ja, er ganske fornøyd med resultatet.

JEG ER STOLT AV DEG, ERLEND!!! Får nesten tårer i øynene når jeg ser deg løfte! GRATULERER!

Tusen takk ja!

Hyggelig å høre.

Nydelig løfta og grattis med perser! Kampen mot 700kg er i full gang Cheesy

Kampen mot 700 er igang ja.  

Jeg slo din total med 10 kg denne gangen, du får slå min med 10 neste gang du konkurerer, og slik fortsetter vi, førstemann til 900.

Jævlig bra løfting, Erlend! Har du noken plan for ka tid neste stevne er og korleis du skal trene?

Ei teskje bløtt i markløft tyder forresten muligens på for lite spenn i rumpeballene??

Takk ja, jo jeg skal spenne glutes mer neste gang slik at vi slipper slike hendelser.

Planen er nå å ta en hvileuke, og deretter skal jeg trene mengde og oppkjøring mot ett stevne som går 21 Mars.  Jeg tror det burde være nok tid til å ta noen nye perser.  

Blir fortsatt å holde meg til Dietmar programmer, if it ain`t broke, don`t fix;)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Hvordan går det Erlend? Får du trent bra?
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Hvordan går det Erlend? Får du trent bra?

Dagen Carl,

Det trenes greit om dagen.  Ikke helt sikker på stevner, når det skal perses osv, men kommer vel før eller siden Wink

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Så over noen av filmene dine på Youtube.

Det er vel ikke tilfeldigvis ditt leketøy (Mustang GT) som vises i noen av filmene? Voldsomt til driv i kjerra. En av fordelene med å bo i USA - bil er ikke en like dyr hobby som her i Norge. Finnes ikke misunnelig, skulle det vise seg at det er din bil.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Det er hans bil og det er én av grunnene til at han kvier seg fra å flytte hjem. Jeg vil han skal flytte hjem så vi får trent sammen regelmessig og mener at han heller kan unngå å selge bilen og  ta seg 2-3 mnd ferie til USA i året istedet for motsatt ; 2-3 mnd i Norge og resten i USA.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Så over noen av filmene dine på Youtube.

Det er vel ikke tilfeldigvis ditt leketøy (Mustang GT) som vises i noen av filmene? Voldsomt til driv i kjerra. En av fordelene med å bo i USA - bil er ikke en like dyr hobby som her i Norge. Finnes ikke misunnelig, skulle det vise seg at det er din bil.

Joda, som Einar sier, det er min bil.  Ikke til å legge skjul på at å ha muskelbiler/sportsbiler som hobby i USA er veldig gunstig, dette da det ikke innvolverer at man blir voldtatt rektalt av staten slik man blir i Norge.  Skal jeg ta den med til Norge når jeg reiser hjem må jeg betale ca 700.000 i avgifter, det sier seg selv at dette ikke blir aktuelt.

Det er hans bil og det er én av grunnene til at han kvier seg fra å flytte hjem. Jeg vil han skal flytte hjem så vi får trent sammen regelmessig og mener at han heller kan unngå å selge bilen og  ta seg 2-3 mnd ferie til USA i året istedet for motsatt ; 2-3 mnd i Norge og resten i USA.

Vi får se da Einar, kommer da vel hjem før eller siden:)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Da var altså oppkjøringen over og det er atter en gang tid for å trene meget lett/hvile spise i 9 dager før jeg skal prøve meg på å sette nye perser i styrkeløft.

Blir persing på gym denne gangen med alt dette innebærer.  Har ikke hatt en gympersedag siden Februar 2010 da jeg i den siste tiden har passa på å kjøre opp mot stevner.  Nå passet det seg ikke slik og jeg skal makse på gymmet.  Persene som forhåpentligvis settes må derfor taes med en liten klype salt da vektene ikke er kalibrert og utstyret generelt ikke er konkuranse godkjent.  Dog vil persene selv om de ikke er 100% nøyaktige gi en god pekepin på om jeg er på riktig kurs eller ikke.

Alt har gått ganske bra, spesielt i bøy og mark hvor jeg har fulgt planen.  I benk har ting ikke vært helt på stell av en eller annen grunn, har vært svak her gjennom hele oppkjøringen og fikk med nød og neppe pressa inn en siste tungdag i dag hvor jeg løftet mer eller mindre vektene som var på programmet.  Kutta ett sett pga skuldersmerter.  Har slitt med en dårlig skulder de siste 2 ukene og dette har preget benk treningen, man kan se at jeg er litt mer skjelven på benk settene enn jeg var forrige gang jeg utførte en siste tungdag i benk.  Løftene ble ikke teknisk bra og det hadde nok mye å gjøre med frykt for å forverre skulderplagen.

Hadde kjøpt en ny flaske med luktesalt som jeg brukte på siste tunge benk sett, var såpass med trøkk i den at jeg holdt på å dette av benken, trengte såpass pga dårlig oppkjøring kombinert med frykt for å bomme.  Så ikke pent ut med gikk da opp.

Beste løft på oppkjøringen er følgende:

Knebøy:

2 x 207 x 2, 213 x 1

Benk

152.5 x 2, 159 x 1

Mark

255 x 2, 270 x 1

Alle tyngste løft er forbedring med ca 2.5 kg fra forrige oppkjøring så persing er fullt mulig, selv i benk. Blir hvile fram mot 27 Mars hvor jeg skal perse.  Deretter tur til Vegas 28 Mars hvor jeg bytter ut stanga med dress drinker og gambling i noen dager før jeg starter forberedelser mot stevne i Juni.  Da med en mengde periode etterfulgt av en ny oppkjøring.

Film:

http://youtu.be/y32GxADZuEQ

Skal bli sterk.

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Kjempemessig Erlend Smiley Du ser sterk ut for tida! BTW, kor kan æ kjøpe sånn singlet som han benkspottern din hadde?
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Kjempemessig Erlend Smiley Du ser sterk ut for tida! BTW, kor kan æ kjøpe sånn singlet som han benkspottern din hadde?

Takk.

Hva singleten angår så syns jeg selv at den dekker alt for mye av musklene om man skulle være i den typen humør at man vil vise litt kropp.

Jeg anbefaler heller at du tar en vanlig skjorte og klipper av kragen.  Deretter tar du hyssing som du surrer rundt livet, denne hyssing biten fester du med 2 hyssing tråder, en foran og en bak.  Utfører du dette har du nå lagd en perfekt bygge singlet som nesten ikke skjuler noesomhelst, og atpåtil til en veldig billig penge.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Maksdag Dietmar - The Weise Guys Treningslogg
« #579 : 28. mars 2013, 03:42 »
En noe middelmådig dag som endte i bøy pers og lite annet.

Følte meg i ræva form med en lett forkjølelse som førte til litt ubehag.  Var noe nervøs når jeg gikk på 225 kg i bøy som er pers med 5 kg. 

Løftet gikk dog veldig bra og jeg hadde en del mer KG inne. 

Så var det benk, her hadde jeg null forhåpninger, slitt mye med skuldersmerter og gikk for marginal pers med 1 lb.  Forrige pers var 374 lbs(170 kg) satt på stevne, gikk nå for ett gymløft på 375 lbs.  Dette gikk rett på ræva, jeg hadde ikke nok power rett og slett, thats life.

I mark skulle jeg gå for 288 kg.  Hadde her gode forhåpninger pga en solid oppkjøring.

Løftet gikk derimot rett i dass, fikk den opp fra bakken og var på vei mot knærne da det sa stopp. 

Grunnene kan være så mange, gidder ikke spekulere så alt for mye.  Hadde ikke lutke salt og sleit med oppsykingen da jeg var på gym og ikke på stevne. 

Å bomme er aldri morsomt men det skjer.

Skal konkurere i Juli og satser da på en kjapp mengde runde etterfulgt av en ny oppkjøring og forhåpentligvis vil ting sitte litt bedre da.

Bøyen:

http://www.youtube.com/watch?v=MNB-eRShefQ

Uredigert, løftet er på 2:10

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Maksdag Dietmar - The Weise Guys Treningslogg
« #580 : 28. mars 2013, 23:38 »
Meget bra bøy!!! Smiley 
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: Maksdag Dietmar - The Weise Guys Treningslogg
« #581 : 30. mars 2013, 00:18 »
Bra bøy ja! Smiley

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Nytt benkpress talent - Motivasjonsfilm
« #582 : 06. april 2013, 23:13 »
For ett par måneder siden kom det en ny løfter på gymmet.  Han må være en av de beste benkpresserne jeg noensinne har sett, og jeg tror virkelig at han har det som trengs for å bli en av de helt store.

Helt utrolig teknikk og styrke.

Filmet noen av løftene hans og satt de sammen i en ganske så motiverende benkpress video.

Forhåpentligvis vil videoen hjelpe noen av dere der ute med å bli sterkere og bedre benkpressere:

http://www.youtube.com/watch?v=PYI23L4H7Rk&feature=youtu.be

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Sv: Nytt benkpress talent - Motivasjonsfilm
« #583 : 07. april 2013, 07:16 »
hahahaha Cheesy
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget lokey

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 635
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 635

  • Hey Crabman!
Sv: Nytt benkpress talent - Motivasjonsfilm
« #584 : 07. april 2013, 12:47 »
For ett par måneder siden kom det en ny løfter på gymmet.  Han må være en av de beste benkpresserne jeg noensinne har sett, og jeg tror virkelig at han har det som trengs for å bli en av de helt store.

Helt utrolig teknikk og styrke.

Filmet noen av løftene hans og satt de sammen i en ganske så motiverende benkpress video.

Forhåpentligvis vil videoen hjelpe noen av dere der ute med å bli sterkere og bedre benkpressere:

http://www.youtube.com/watch?v=PYI23L4H7Rk&feature=youtu.be
Sånt som gir en god start på dagen! Takk skarru ha Wink
Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99719.new

Status:
2x160 - 150 - 200
Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123729.msg1831570;topicseen#new

Mål:
Holde meg fri for skader, vokse godt, kose meg på trening!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!