Skrevet av Emne: Oppkjøring mot NM - The Weise-Guys treningslogg  (Lest 112070 ganger)

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Nytt benkpress talent - Motivasjonsfilm
« #585 : 07. april 2013, 22:47 »
Meget bra bøy!!! Smiley 

Bra bøy ja! Smiley

Takk ja, kommer seg.

hahahaha Cheesy

Sånt som gir en god start på dagen! Takk skarru ha Wink

Noen er bedre benkere enn andre, slik er det bare.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Da var treningsbiten av oppkjøringen over og kun lette vekter og hviling gjenstår før jeg skal på plattingen den 27 Juli.

Endte med disse løftene:

Knebøy:  207 x 2, 209 x 2, 216 x 1

Benk:  155 x 1, 157 x 1, 161 x 1

Markløft:  252.5 x 2, 255 x 2, 266 x 1


Sammenlignet med forrige oppkjøring som ble gjort i vår så er jeg sterkere nå enn jeg har vært før på oppkjøring, så det burde være gode muligheter for pers i alle 3 samt totalpers.  Skulle egentlig avslutte siste tungdag i mark med en ener på 270.  Var nok sterk nok til å klare dette men måtte gi meg på 266 x 1 pga at jeg begynte å få en enorm strekk i mage regionen.  Tok ikke sjansen på skade og avsluttet derfor økta, synd men slik er det.

Nåværende stevnepers fra November er 220 - 170 - 285 - 675

Målet for dette stevnet er å gjøre 230 - 172.5 - 290 - 692.5 i andre løft.

Jeg dytter grensa litt for bøy målet tror jeg, jeg VET at jeg kommer til å klare 227.5 og jeg gir meg selv en OK sjanse for å greie 230 så lurer på om jeg bare skal gå rett på 230 i andre løft for å få det overstått.  Hva benk angår så MÅ jeg være minst 2.5 kg sterkere enn jeg var i November, dog går benk sakte og 5 kg økning er ganske mye, så tør ikke gå på 175 i andre, det får bli i tredje om det er mer igjen.

Målene er vekter tror jeg skal klare, så mulig det er litt igjen i tredje forsøket.  Med optimal klaff/flaks/styrke så burde 700 være teoretisk mulig så vi får se hva som skjer.

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=cyZnuk9Hyk8&feature=youtu.be

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Da var det altså på tide å gjøre comeback på plattingen.

Oppkjøringen gikk stort sett bra med kun ett par setbacks i form av litt knesmerter samt potensiell strekk i magen som begrenset siste tung mark økt litt, disse problemene forsvant under hvileuka så jeg følte jeg stilte bra lada og klar for perser.

Natta før stevne gikk dårlig, lånte huset til en kammerat som var på nattevakt.  Han hadde en hund og denne var ikke helt stabil mtp at den holdt meg våken hele natta med bjeffing og løping, hadde ikke ørepropper og den lagde ett utrolig spetakkel.  Sovna ikke før utrolige 5:30, alarmen gikk av 6:45 og jeg følte meg som søppel når jeg sto opp. 

Tenkte at så lite søvn må da ha negativ effekt på styrken når det skal makses og sleit godt psykisk i det jeg møtte opp.  Hadde jo tross alt trent 6 dager i uka under oppkjøringen og var rimelig sulten på å få persa i alle 3.

Starta oppvarmingen i bøy og det gikk dårlig, følte meg svak men det gjør jeg alltid når jeg varmer opp på stevne. 

Skulle ha 210 kg som åpningsløft og nå gikk virkelig alt galt, kom litt sent og fant ut at jeg måtte knyte skoene bedre samt stramme beltet mer, ble tidspress.  Når jeg kom på plattingen merket jeg at stanga var for høyt oppe.  Istedet for å be om å få den senket løfta jeg den av, dette førte til at walkouten ble noe ustabil.  Løftet gikk ok og jeg hadde i det minste entra stevnet.  Opprinnelig skulle jeg gå på 230 i andre men pga alle omstendighetene ble det til at jeg senka til 227.5.  Dette løftet ble ganske tungt og jeg ble regelrett redd for å bomme på veien opp da det kjentes tyngre enn jeg hadde antatt det ville.  Fikk iallefall spikra dybden rimelig overbevisende og kom meg opp igjen til ett godkjent løft. 

Løftet kjentes såpass tungt at jeg besluttet å ikke gå på ett tredjeløft.

I benk åpna jeg på 160, noe som gikk greit.  Gikk for pers i andre med 172.5, det gikk opp men var tungt, faktisk så tungt at jeg var overbevist om at det ikke var mer igjen.  Når jeg nå ser filmen igjen så mistenker jeg at det muligens kunne vært 2.5 kg mer å hente her, men det får så være.

Nå var det duket for mark.  Var mark som var hovedmotivasjonen min i dette stevnet, har nemmelig siden 2010 prøvd å slå den dopingtestede nasjonale mark rekorden i APF for 110 kilos klassen.  Denne rekorden har heletiden vært 5-10 kg over hva jeg har klart på stevne, men nå var den altså innenfor rekkevidde da den sto på 287.5, som betydde at jeg måtte løfte 290 for å slå den. 

Har man litt innsikt i Amerikansk styrkeløft så skjønner jo man at "Nasjonal Rekord" høres bedre ut enn det egentlig er pga at det er mange føderasjoner, klasser osv, som innebærer at det blir mange rekorder som igjen gir ordet "rekord" grei inflasjon.  Dog var denne rekorden en jeg virkelig var sugen på å ta.  Avslutta oppvarmingen med 225 kg før jeg gikk for en opener på 265 kg, denne gikk greit opp.  Jeg fikk dog en advarsel fordi jeg slapp stanga litt vel hardt i bakken. 

Kunne ha gått for 287.5 i andre for så å gå på rekorden i tredje men bestemte jeg for å gå all in og medlte 290 i andre. 

Var helt utrolig gira på å ta denne, rekorden har den siste tiden(på tross av rekordinflasjonen) vært en meget stor motivator for meg, og 290 i mark har vært en vekt jeg har tenkt på lenge, derfor virker det plutselig litt uvirkelig når tiden for å løfte faktisk har kommet, og man står på plattingen med 290 foran seg.  Sniffa inn godt med luktesalt for å få opp peppen og gikk rett på sak.  Tok tak og dro, stanga bevegde seg og jeg kjente veldig bra motstand, viste at jeg måtte få den over knærne for å være sikker. 

Løftet kjentes tungt, veldig tungt, følte jeg hadde kontroll på veien opp men viste også at ett lite millisekund med tap av konsentrasjon ville føre til at jeg mista det nødvendige momentumet jeg trengte for å få lockout.

Nådde lockout of fikk nedsignal, slapp den ned så forsiktig som mulig da jeg var rimelig lite lysten på å miste løftet om jeg slapp den for hardt i bakken igjen. 

Følelsen var helt ubeskrivelig, hadde tenkt så lenge på dette løftet, samt brukt så mye tid på gymmet kun for å oppnå en 290 mark at jeg ikke en gang vurderte ett tredje løft, tvilte på at kroppen hadde mer igjen, og om den så hadde hatt mer igjen så hadde jeg brukt opp all viljestyrke og hadde rett og slett ikke lyst til å gå for ett tredje forsøk, så det ble med det løftet.

Ett noe merkelig stevne på mange måter, har aldri vært så demotivert og redd for å mislykkes som på dette stevnet, har heller aldri sovet så lite som jeg gjorde før dette stevnet.  I tillegg har jeg aldri droppa tredjeforsøket i alle 3 løft før.

På tross av dette ble det det beste stevnet jeg noensinne har gjort, pers i alle 3 og totalt da jeg bel stående med:

Knebøy

210 - 227.5

Benk

160 - 172.5

Mark

265 - 290

6 løft, og 18 hvite lys. 

Hva søvnen angår så fikk jeg ikke inntrykket av at det hadde så mye å si, er vel viktigere at man har fått god og nok søvn i ukene før stevnet enn hva som skjer den ene natta før stevnet.  Samtidig så kan jeg jo ikke si at jeg vet jeg ikke ville vært sterkere om jeg hadde vært heldig nok til å få lagt inn en solid 9 timer med søvn natta før.

Mark rekorden jeg slo har ikke økt siden for omlag ett år siden, og det var som sagt den som var hovedmålet mitt med dette stevnet.  Var derfor noe ironisk at løfteren etter meg, som gikk i samme vektklasse også skulle opp på 290.  Mens jeg gikk rundt i salen og tok imot gratulasjoner og var helt i hundre så dro han opp 290, og det gjorde han med kroppsvekt som var 1 kg lettere enn min.  Hoved dommeren kom så gående bort til meg og jeg trodde han skulle be meg fylle ut skjema slik at rekorden kunne bli offisiell, istedet fortalte han meg at jeg nettop hadde mistet rekorden pga kroppsvekt forskjellen. 

Tok dette selvsagt med ett smil, noe komisk å jakte på en rekord i flere år, slå den, for så å finne ut at man har mista den etter ca 90 sekunder. 

Løfteren som slo meg hadde forøvrig en meget merkelig fysikk, han tok 241 kg i bøy, og 290 i ett markløft som var langt lettere enn min 290, faktisk så lett at han gikk på 310 i sitt tredje forsøk, ble bom her men den gikk nesten opp, hvilket betyr god mark styrke.  Denne styrken tatt i betraktning så klarte jeg ikke helt å fatte at i benk, så var det såvidt han klarte 136 kg.  Den relativt svake benken hans førte om ikke annet til at jeg slo ham totalt på tross av at han var sterkere i både bøy og mark.

Endte altså til slutt opp med 690 totalt.  Omlag hva jeg hadde som mål, dog er jeg meget fornøyd med hvor bra stevnet gikk, spesielt tatt i betraktning hvor stressa og demotivert jeg var både før og under stevnet.

700 grensa har jeg fortsatt ikke klart, men det kommer nok snart.

Film:

http://www.youtube.com/watch?v=T1AFBKsWsXg&feature=youtu.be

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
Nydelig løfta Erlend og et bra, men snedig gjennomført stevne Cheesy
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Nydelig løfta Erlend

Takk for det!

men snedig gjennomført stevne Cheesy

Hvordan mener du jeg burde ha gjennomført stevnet?

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
ingen anelse, var bare mtp. 6 a v 9 løft. Ikke noe vondt ment, men du skrev selv at det var et merkelig stevne. 18 av 18 hvite er perfekt!
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget Terje Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 061
  • Honnør: 235
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 061

  • Førr en kjekkas!
å btw. den bøyen din så mye bedre ut teknisk en tidligere Smiley
Mål: 250-200-300

Min logg

Resultatservice

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
ingen anelse, var bare mtp. 6 a v 9 løft. Ikke noe vondt ment, men du skrev selv at det var et merkelig stevne. 18 av 18 hvite er perfekt!

Akkurat ja, sånn sett, trodde du hadde meninger om hvordan jeg kunne lagt det opp bedre.

Ble bare slik at jeg følte jeg fikk ut mer eller mindre hva jeg hadde i andreløft, så det ble bare som det ble.

å btw. den bøyen din så mye bedre ut teknisk en tidligere Smiley

Joda, bøyen ble faktisk bedre på stevnet enn den hadde vært på oppkjøringen, så det er bra.

Utlogget Optimus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Gratulerer! Herlig at det gikk med 290!
Kniven i hjertet og du har skylda for du slo opp i fylla.

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Gratulerer! Herlig at det gikk med 290!


Takk for det Håvard, ja enda bra 290 gikk!

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Gratulerer med perser!

Veldig artig å se forummedlemmer som løfter på stevne i andre land enn hjemlandet sitt.
APF, er det bare ett amerikansk forbund som bare er "medlem av seg selv" å ikke underlagt IPF/USAPL eller noe tilsvarende?

Er nysgjerrig, hadde vært artig en gang i fremtiden selv å løftet på ett USAPL stevne i USA.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Gratulerer med perser!


Takk!


Veldig artig å se forummedlemmer som løfter på stevne i andre land enn hjemlandet sitt.
APF, er det bare ett amerikansk forbund som bare er "medlem av seg selv" å ikke underlagt IPF/USAPL eller noe tilsvarende?

Er nysgjerrig, hadde vært artig en gang i fremtiden selv å løftet på ett USAPL stevne i USA.

APF er ikke underlagt IPF/USAPL, jeg lurer på om de er underlagt WPC, dog er jeg ikke helt sikker på dette. 

Skulle helst ha konkurert i USAPL men er kun APF som har stevner her i området.  Jeg gjør det jeg kan for å utføre løft som ville vært godkjent i IPF da(walk out på tross av monolift, gå ned til godkjent dybde i bøy osv.

APF er litt sirkus og litt seriøst, tar det med en klype salt.  Skal dog sies at dømmingen har blitt en del bedre iløpet av de siste årene, da spesielt mtp dybde i bøy, husker veldig grunne bøy ble godkjent på ett stevne jeg deltok på i 2010, men nå blir ikke løftet godkjent med mindre man går ganske så dypt.  Skal dog sies at de dømmer raw løfterne strengere enn utstyrsløfterne, utstyrs konkureringen blir derfor litt mer jalla enn raw konkureringen.  Har sett noen ganske tvilsomme løft bli godkjent når løftere kommer med double ply draktene sine for å flytte 1000+ lbs, og er slikt som får meg til å se på forbundet som litt jalla.

Men i det store og det hele så liker jeg det, meget god stemning på stevnene er det også.

Husker forresten deg fra mine tidlige forumsdager i 2008, la merke til at du forsvant, artig at du nå er tilbake igjen både på forumet og på gymmet!

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Takk!

APF er ikke underlagt IPF/USAPL, jeg lurer på om de er underlagt WPC, dog er jeg ikke helt sikker på dette. 

Skulle helst ha konkurert i USAPL men er kun APF som har stevner her i området.  Jeg gjør det jeg kan for å utføre løft som ville vært godkjent i IPF da(walk out på tross av monolift, gå ned til godkjent dybde i bøy osv.

APF er litt sirkus og litt seriøst, tar det med en klype salt.  Skal dog sies at dømmingen har blitt en del bedre iløpet av de siste årene, da spesielt mtp dybde i bøy, husker veldig grunne bøy ble godkjent på ett stevne jeg deltok på i 2010, men nå blir ikke løftet godkjent med mindre man går ganske så dypt.  Skal dog sies at de dømmer raw løfterne strengere enn utstyrsløfterne, utstyrs konkureringen blir derfor litt mer jalla enn raw konkureringen.  Har sett noen ganske tvilsomme løft bli godkjent når løftere kommer med double ply draktene sine for å flytte 1000+ lbs, og er slikt som får meg til å se på forbundet som litt jalla.

Men i det store og det hele så liker jeg det, meget god stemning på stevnene er det også.

Husker forresten deg fra mine tidlige forumsdager i 2008, la merke til at du forsvant, artig at du nå er tilbake igjen både på forumet og på gymmet!

Takk for en fin skildring og ett syn inn i noe som ikke er så lett å få tak på her i Norge, altså løfting i andre land Smiley

Og også tusen takk for det! Det startet med at mine treningskamerater sluttet og da endte det også opp med jeg etterhvert sluttet, og gikk ca 3,5 år å hadde kanskje en 10-12 økter på den tiden, før frem til desember i fjor jeg startet på nytt igjen og har kommet så og si tilbake der jeg slapp i 2009. Det var veldig motiverende å høre! Smiley Stå på!
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb

Og også tusen takk for det! Det startet med at mine treningskamerater sluttet og da endte det også opp med jeg etterhvert sluttet, og gikk ca 3,5 år å hadde kanskje en 10-12 økter på den tiden, før frem til desember i fjor jeg startet på nytt igjen og har kommet så og si tilbake der jeg slapp i 2009. Det var veldig motiverende å høre! Smiley Stå på!

Ja jeg husker jeg syns det var rart at du plutselig forsvant da du virka så gira i de dagene.  Men ting skjer og er ikke motivasjonen der til å løfte så blir det vel ikke noe løfting. 

Du er vel fortsatt relativt ung og med godt grunnlag så med solid trening i noen år nå så vil nok gode resultater komme.

Kjører du mot raw eller utstyrskonkurering?  Evt begge? 

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Ja jeg husker jeg syns det var rart at du plutselig forsvant da du virka så gira i de dagene.  Men ting skjer og er ikke motivasjonen der til å løfte så blir det vel ikke noe løfting. 

Du er vel fortsatt relativt ung og med godt grunnlag så med solid trening i noen år nå så vil nok gode resultater komme.

Kjører du mot raw eller utstyrskonkurering?  Evt begge? 

Var ganske ivrig da, men jeg er enda mer motivert nå vil jeg påstå! Smiley
Relativt ung er ett korrekt begrep, har fortsatt en 15 gode år om jeg holder meg skadefri der jeg kan forvente gode økninger. Smiley

Vel, jeg får se når mitt neste stevne blir. Det blir antagligvis raw om det blir på denne siden av året da jeg ikke har noen kompetente til å hjelpe meg der jeg trener så håper jeg at det blir utstyr mot NM 2014. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!