Skrevet av Emne: NKF og endring i Athletic Fitness  (Lest 21341 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #15 : 29. juni 2009, 14:32 »
note to myself- sende pm til P-off om å kalle inn Jan til repetisjonsøvelse

Hehe har aldri vært på rep og skal det ikke heller. Er ikke mob-disponert eller hva det heter.  Er vel snart for gammel også. Vi måkte stort sett snø på Birkebeinerstadion hver dag hele dagen på rekruttskolen i forb med Lillehammer-OL, så det eneste vi duger til er eventuelt rep med snømåking under fremtidige vinter-OL. Beklager off topic igjen...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #16 : 30. juni 2009, 09:18 »
Da jeg var i militæret het det hang ups eller kråppsheving i bom.  Huh
Og det best trente utøverene i verden er en AF utøver.  Shocked eller  what ?

Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #17 : 30. juni 2009, 09:32 »
Synes den nye måten å gjennomføre på er ett godt alternativ til å ikke ha AF i det hele tatt, eneste jeg vil legge frem som en problemstilling i forhold til rettferdighet ved sammenslåing av klassene er at det ofte er forskjell i fysikken på en på 175 og en på 190, de i den lavere klassen har som regel en tilsynelatende  bedre sammensatt fysikk på senen. Når da disse to klassene konkurere mot hverandre tor jeg nok at de under 180 vil bli dømt høyrere i forhold til de over 180 på bakrunn av dette.
Noen meninger om det?
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #18 : 30. juni 2009, 09:38 »
Synes den nye måten å gjennomføre på er ett godt alternativ til å ikke ha AF i det hele tatt, eneste jeg vil legge frem som en problemstilling i forhold til rettferdighet ved sammenslåing av klassene er at det ofte er forskjell i fysikken på en på 175 og en på 190, de i den lavere klassen har som regel en tilsynelatende  bedre sammensatt fysikk på senen. Når da disse to klassene konkurere mot hverandre tor jeg nok at de under 180 vil bli dømt høyrere i forhold til de over 180 på bakrunn av dette.
Noen meninger om det?

Jo det er sant - men vil ikke de høyere ha en tilsvarende fordel på roingen igjen?
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #19 : 30. juni 2009, 10:10 »
Synes den nye måten å gjennomføre på er ett godt alternativ til å ikke ha AF i det hele tatt, eneste jeg vil legge frem som en problemstilling i forhold til rettferdighet ved sammenslåing av klassene er at det ofte er forskjell i fysikken på en på 175 og en på 190, de i den lavere klassen har som regel en tilsynelatende  bedre sammensatt fysikk på senen. Når da disse to klassene konkurere mot hverandre tor jeg nok at de under 180 vil bli dømt høyrere i forhold til de over 180 på bakrunn av dette.
Noen meninger om det?

Det er kun ved veldig få deltagere at det blir slått sammen.
Det om en utøver har en dårligere fysikk enn en annen vil aldri være basert på hvor lange de er.
De som er lange vil kunne se tynnere ut enn en som er liten og mere kompakt. Dette vil aldri avgøre hvem som har mest komplett fysikk. Hvordan det dømmes vil hele tide avhenge av hele inntrykket av line-uppen. En som er lang vi ha fordel på roingen og en som er kort vil ha fordel på dipsa, så det skal bli rettferdig uansett.

Jørn




1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #20 : 01. juli 2009, 04:54 »
Om du tar deg en titt på de ti siste lineups på -180 og +180 så ser du stor forskjell på hvordan disse utøverne ser ut på senen. Og når det da skal dømmes etter det synes jeg man stiller med ett dårligere utgangspungt når man er over 180 i forhold til de under. 

Det med at de over er bedre på roing går som du sier Jørn litt opp i opp med dips.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Atletix Aslaug

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Atletix
Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #21 : 01. juli 2009, 08:30 »
Om du tar deg en titt på de ti siste lineups på -180 og +180 så ser du stor forskjell på hvordan disse utøverne ser ut på senen. Og når det da skal dømmes etter det synes jeg man stiller med ett dårligere utgangspungt når man er over 180 i forhold til de under. 

Det med at de over er bedre på roing går som du sier Jørn litt opp i opp med dips.

Jeg er 176, har vel vært ca ett hode lengre enn mine konkurrenter siden jeg startet. Skillet for damer går ved 163cm. Jeg er ei lang dame i denne sporten. So what? bodybuilder Å stille alene eller bortimot alene er mindre gøy enn å konkurrere mot flere selv om de er lavere. Syns nå jeg Grin Man kan uansett sammenligne sin egen fremgang fra sist og det er det som er viktig, at man selv har fremgang og liker det man driver med Cool
Det er også gildere for publikum å se en klasse med flere deltakere enn under fks. 3-4 stk. Selv om de er aldri så forskjellige. Jeg tror ikke man nødvendigvis stiller med et dårligere utgangspunkt på symmetrirunden om man er over 180,- Det er mange faktorer som spiller inn.


176cm, 32 år
Gift med Jørn, mamma til Isabell (4) ig Isac (4mnd)

Sponsor: EJ-shop.no

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #22 : 01. juli 2009, 09:59 »
Om du tar deg en titt på de ti siste lineups på -180 og +180 så ser du stor forskjell på hvordan disse utøverne ser ut på senen. Og når det da skal dømmes etter det synes jeg man stiller med ett dårligere utgangspungt når man er over 180 i forhold til de under. 

Det med at de over er bedre på roing går som du sier Jørn litt opp i opp med dips.

Hvordan en ser ut på scenen har virkelig ingenting med høyden å gjøre.
Det som avgjør er faktisk dine gener, hvordan du trener og har bygget kroppen din, hvor god form du er i og hvordan du poserer. Skal en som er lang da dømmes snilt fordi han er lang  what
For eksempel så vil blåe biler være bedre enn røde biler på generell basis og de røde ville jo da ha dårligere utgangspungt, vil jo da må selges billigere. Det betyr liksom ikke så mye vilket merke det er hvor godt bilen er vedlikeholdt, osv.... Ohmy
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #23 : 01. juli 2009, 12:18 »
Syns dere skal ha ros for å ha gjort dette for sporten jeg!! 2thumbsup

Når tiltak for å redde sporten pga tid, så syns jeg dette er gjort på en bra måte. Og skal bli veldig intressant med videre trening mot AF.

I bunn og grunn så er jo det artige med sporten at en får utfordre seg selv i forhold til styrke, utholdenhet, fysikk, sceneopptreden og til slutt få en bedømmelse på grunnlag av alt du har gjort. Det er det jeg mener er intressant, ikke nødvendigvis hvilke øvelser som gjelder Smiley
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #24 : 01. juli 2009, 23:17 »
Forstå meg rett! jeg synes det er kjempe fint at man gjør det som skal til for å beholde idretten, all honør for det. Men jeg mener det er ett poeng med disse høyde klassene. Å si noe annet blir jo litt rart siden man altid har hatt høyde klasser. Mener selv det må være en grunn til at man startet med det.
Men om det virker som kritikk mot arbeide dere har gjort så legger vi dette dødt. Ville bare høre synspungter rundt dette.

Er vel bare sånn at mann må sørge for å være bedre forberett en alle andre uansett!

Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Atletix Aslaug

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Atletix
Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #25 : 02. juli 2009, 10:36 »
Forstå meg rett! jeg synes det er kjempe fint at man gjør det som skal til for å beholde idretten, all honør for det. Men jeg mener det er ett poeng med disse høyde klassene. Å si noe annet blir jo litt rart siden man altid har hatt høyde klasser. Mener selv det må være en grunn til at man startet med det.
Men om det virker som kritikk mot arbeide dere har gjort så legger vi dette dødt. Ville bare høre synspungter rundt dette.

Er vel bare sånn at mann må sørge for å være bedre forberett en alle andre uansett!



Jeg sier tusen takk til deg for tilbakemeldingene dine. Vi ønsker selvfølgelig at man skal komme med det man syns.  Hva gjelder høydeklassene og en eventuell sammenslåing ved få deltakere i en av klassene,  Så har vi ikke gjordt noen endringer der. Er det flere som har meninger om høydeklassene? Fint med en diskusjon med flere synspunkter Smiley

176cm, 32 år
Gift med Jørn, mamma til Isabell (4) ig Isac (4mnd)

Sponsor: EJ-shop.no

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #26 : 02. juli 2009, 11:23 »
Jeg sier tusen takk til deg for tilbakemeldingene dine. Vi ønsker selvfølgelig at man skal komme med det man syns.  Hva gjelder høydeklassene og en eventuell sammenslåing ved få deltakere i en av klassene,  Så har vi ikke gjordt noen endringer der. Er det flere som har meninger om høydeklassene? Fint med en diskusjon med flere synspunkter Smiley

Høydeklasser er vel bare en pro forma løsning for å dele opp større klasser med utøvere.. Klarer man ikke å skille gode fra dårlige utøvere pga. høyden så bør man ikke prøve å skille utøvere (ergo ikke prøve seg som dommer). Flinke dommere (som vi tidvis har her i landet) klarer dette utmerket.

Det å være lang eller det å være kort har ulike fordeler, og dette er selvsagt gjenstand for filosofering og kritikk når vi som utøvere vurderer hvor/hvem og i hva noen skal eller har stilt i. Er du kortere så ser du mer kompakt ut (mer muskler, lettere x-form muligens) mens lengre utøvere kan ha fordel av å være mer elegant og få finere linjer dersom de fyller ut rammen tilstrekkelig.

Et godt eksempel på hvor lite høyden spiller (eller hvor vanskelig det er å vurdere den som generell faktor for å ha god fysikk) er hvordan fitness-jenter velger klasse. Vet ikke helt hva de gjør nå på alle stevnene, men utøvere som var på grensen i hver klasse (163cm eller hva det var den gang) kunne velge hvilken klasse de ville i. Kanskje ikke velge rett ut, men tilpasse høyden sin ved å synke sammen eller strekke seg ved innveiien for eksempel. Resultatet var at ei middels jente kunne stille i enten den høye klassen - og se kortere ut, eller den lave klassen - og se høyere ut. Da ble valget: hadde man fordel av å virke mer elegant, eller å virke mer kompakt?

Resultatet fra dette valget varierte fra jente til jente fra konkurranse til konkurranse. Noen ganger stilte man i den lave og noen ganger i den høye alt etter som. Det viktigste ble ikke høyden i seg selv i forhold til hvor høy de andre jentene var - men hvem man måtte stille mot i de andre klassene, altså hvor gode konkurrentene var. Det merkelige var at den beste vant - hver gang (som regel). Wink Og relativ høyde har ingenting å si Wink

Snipp snapp snute...

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #27 : 04. juli 2009, 23:42 »
Bare for å bekrefte dette en gang for alle biggrin

I AF er det er det og blir 2 klasser akkurat som Classic.

-180cm og +180cm
Er det mindre en 4 stykker i klassen blir de slått sammen. akkurat som i Classic.

Som vanlig på dette forumet, blir det alltid kritisert og vist misnøye når noen prøver å få til noe, og det ofte før ting er prøvet ut.  Undecided Vi setter selvfølgelig pris på konstrativ kritikk, men det er ikke alt tid det kommer frem her :Smiley

Det er veldig få som prøver å gjør noe nytt og bra for idretten vår, men veldig mange som klager. Jeg har sagt det før, hadde folk som klager stilt opp med samme engasjement som her, på de foraene der man kan og har mulighet til å gjøre en forandring, så hadde ting blitt veldig bra. Men jeg går ut at det er veldig lett å sitte på rumpa bak en skjerm å kritisere de som faktisk prøver å gjøre noe.....

Takk Jørn og Aslaug for at dere engasjerer dere.....

Jørn vi må snakke sammen etter ferien, for å gå igjennom det praktiske i forbindelsen med Stavanger og Nordisk Grin

Info ang AF konkurransene høsten 2009 blir lagt ut i begynnelsen av uken på forbunds siden.

PS. etter det jeg har hørt har Sverige planer om å sende den del AF utøvere til Trondheim. Så det er vel grunn nok til at vi må stille med mange, vi må jo slå svenskene. Så det er bare å sette i gang å trene mot AF Open i Trondheim den 17 okt.

Kenneth Foss.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #28 : 04. juli 2009, 23:48 »
Dette er et diskusjonsforum. Hvis dere bare har til hensikt å informere utøvere , så kan der jo bare poste det på siden til NKF og la være å lese det som blir postet her. Synes ikke det har vært noe  særelig usakelig her i denne tråden.

Noen savner chins. Noen synes at det skal være høydeklasser. Er ikke det sakelig? Synes du er litt hårsår nå..

Dere kan jo som jeg har nevnt i mail til flere styremedlemmer prøve å bruke flere kanaler til å informere? finnes flere forumet, facebook og ikke minst deres egen side Smiley




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Atletix Jørn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 204
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 204

Sv: NKF og endring i Athletic Fitness
« #29 : 05. juli 2009, 09:31 »
Nå har jeg sendt info til treningsforum og Iform om å få ut informasjon så tidlig så mulig slik at utøver skal kunne få tid på å forberede seg. Når informasjonen ikke ble formidlet med en gang, så la jeg det ut på diskusjonsforumet. Helt feil av meg skønner jeg jo  what men for meg er det viktigste at infoen kommer ut og at utøvere får tid til å forberede seg.

Jeg synes det er veldig usaklig å mase om høyde klasser i det uendelige når det FAKTISK fortsatt er høyde klasser i AF. Den eneste forandringen er fortsatt de fysiske momentene. Hvis det finnes gode forslag på hvordan du kan ta unna 30 utøvere på 1 time med flest mulig momenter så gi gjerne besked om det. Da går det ann å få gjort noe.

Helt enig at det er flere forumer å få ut informasjon. Nå ligger jo denne informasjonen ute så da er det bare å bidra å få ut informasjonen  Smiley . All hjelp til det settes det stor pris på.

mvh
Jørn
1.pl AF  Nordisk 2008
1.pl AF -180 NM 2008 og Overall Vinner
1.pl AF -180 Nordisk 2007
1.pl AF -180 NM 2007 og Overall Vinner
1.pl AF  Oslo GP 2007
1.pl FF  Sandefjord Open 2007
6.pl AF -180 Nordisk 2006 (Ryggproblemer)
1.pl AF -180 NM 2006 og Overall Vinner
5.pl AF -180 Oslo GP 2006 (Syk og dårlig deffa)
2.pl AF -180 NM 2003 (Debuterte)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!