Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128595 ganger)

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Det ble etterlyst innlegg fra landslagsutøvere her (en gang før urinkoking og barslagsmål og andre usakeligheter tok over tråden), her kommer ett.

Jeg er en av de som mener det er viktig å ha et (livstids) dopingfritt landslag. Konkurranse på like vilkår er etter mitt syn grunnstenen i all idrett, og når noen doper seg blir det ikke like vilkår. Tilgjengelig forskning viser helt klart at en utøver kan ha nytte av dopingbruken sin veldig mange år etter å ha sluttet å bruke, her er det faktisk antall år forskningen har pågått som er begrensningen for at man kan si nøyaktig hvor mange år det kan gi fordeler. Doping i (og utenfor) idretten viser også et verdisyn som etter mitt syn ikke er forenlig med idrettens grunnverdier, og er stikk i strid med de verdiene NSF har arbeidet for i en årrekke.

Å definere dette som en personforfølgelsessak blir helt tullete. Dette handler ikke om person men om prinsipp. En enkeltperson har aktualisert problemstillingen, men det er ikke derfor dette blir tatt inn i uttakskriteriene. Tvert i mot er det det at det berører en konkret enkeltperson som har gjort at det har vært så vanskelig og har tatt så lang tid. Prinsippet har alle vært enige om i mange år.

Og for å svare på et annet spørsmål som er reist her; nei det er ikke kjekt å konkurrere mot dopede utlendinger. Men det er det lite annet vi kan gjøre med enn å fortsette å reise antidopingforslag i IPF, fortsette å stemme for slike forslag som fremmes av andre, og fortsette å fronte antidopingholdninger. Det blir sakte men sikkert bedre også internasjonalt. Norge har frontet antidopingholdningene både sterkt og synlig internasjonalt i mange år, og det kommer vi til å fortsette med. Derfor er det ekstra viktig for oss som landslag å ha et livstids dopingfritt landslag og kunne møte konkurrentene med hevet hode og direkte blikk.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Hvis dette var så JÆVLA Viktige for dere som et PRINSIPP. Hvorfor blir dette først gjort ETTER at Roy har innfridd absolutte ALLE krav dere hadde?  Hvorfor kommer dette  EN UKE før landslagsuttaket sees over en gang til?  Hvorfor ble ikke dette gjort for flere år siden hvis det var viktig?

Er det ikke LITT merkelig at dette kommer nå som dere ikke har noe annet å nekte Roy med? Dette er personforfølgelse til aller høyeste grad. Og det vet dere alle selv som er på landslaget.
Non Plus Ultra

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sitat
Hvis dette var så JÆVLA Viktige for dere som et PRINSIPP. Hvorfor blir dette først gjort ETTER at Roy har innfridd absolutte ALLE krav dere hadde?  Hvorfor kommer dette  EN UKE før landslagsuttaket sees over en gang til?  Hvorfor ble ikke dette gjort for flere år siden hvis det var viktig?
Det skjer nå fordi problemstillingen ikke har vært aktuell tidligere. Det har ikke noe med Roy som person å gjøre. Det er tilfeldig at det er akkurat han som har gjort problemstillingen aktuell.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Det skjer nå fordi problemstillingen ikke har vært aktuell tidligere. Det har ikke noe med Roy som person å gjøre. Det er tilfeldig at det er akkurat han som har gjort problemstillingen aktuell.


Så det har aldri før vært folk som har meldt seg inn og brukt doping før tror du?  Tror du på julenissen og tannfeen også? 

Tror du virkelig på det du skriver eller er du bare tett? 

JEg viser til brev fra landslaget til styret:

"Vi må sørge for at Roy Holte også blir kastet ut av benkpresslandslaget!"


Helt klart IKKE personforfølgelse Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Det skjer nå fordi problemstillingen ikke har vært aktuell tidligere. Det har ikke noe med Roy som person å gjøre. Det er tilfeldig at det er akkurat han som har gjort problemstillingen aktuell.


Hvis man melder seg inn og ut av bok-klubben leseorm , så har man vært narkoman i mellomtiden.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Så det har aldri før vært folk som har meldt seg inn og vært dopet før tror du?  Tror du på julenissen og tannfeen også? 

Tror du virkelig på det du skriver eller er du bare tett?
Men har det noen gang tidligere vært noen som har meldt seg ut frivillig for så å meldt seg inn igjen og attpåtil satset på landslagsplass?

Reglene som nå har kommet er sikkert ikke perfekte de heller. Kriteriene blir kanskje enda strammere senere og det kommer kanskje strengere lover og regler både i NIF og NSF, men et steg om gangen. Det er såpass vanskelig å lage helt vanntette regler mye pga. byråkratiet som finnes. Da må slike omveier gjøres og til slutt når vi kanskje målet.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
JEg viser til brev fra landslaget til styret:
"Vi må sørge for at Roy Holte også blir kastet ut av benkpresslandslaget!"
Helt klart IKKE personforfølgelse Smiley
Jeg er enig. Det er ikke personforfølgelse. De kunne kanskje ha formulert setningen annerledes, men valgte i stedet for å kalle en spade for en spade. De kunne skrevet: "Vi må sørge for at benkpresslandslaget blir tatt ut på samme kriterier som styrkeløftlandslaget!" eller lagt til "slik at vi også her får kun livstids dopingfrie!" på den opprinnelige setningen eller noe slikt. Poenget at dette skrivet var vel ikke ment for offentligheten engang og da blir formuleringene ikke så nøye. Likevel så tror jeg det hadde blitt kritisert uansett formuleringer fordi den ene gruppen vil kalle dette personforfølgelse uansett hva som blir sagt, skrevet eller gjort så lenge det rammer ens venn eller kollega eller at reglene i verste fall kan ramme én selv. Jeg synes det er veldig synd at Roy skal rammes av kriteriene, jeg ville vært glad på hans vegne om han hadde kommet på landslaget og knust alt og alle, men jeg synes likevel desverre at det er riktig at disse reglene kommer. Jeg håper ting blir enda strengere, men slike regler og lover har, som jeg har beskrevet tidligere, veldig mange dilemma og spørsmålstegn ved seg som gjør at man må jobbe mye med formuleringer og tenkte scenarioer. 
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sitat
Så det har aldri før vært folk som har meldt seg inn og vært dopet før tror du?  
Selvsagt finnes det folk som har vært dopet og senere meldt seg inn i forbundet. Men det er ikke dette saken dreier seg om, og det vet du utmerket godt. I nyere tid har det ikke vært uttøvere som har meldt seg ut for så å melde seg inn igjen som har vært på landslaget, eller som har brutt med de uttakskriteriene som er blitt postet her. Ting var annerledes før, men da hadde man ikke på langt nær så klare antidopingholdninger heller.

Sitat
Tror du på julenissen og tannfeen også?
Nei, jeg tror ikke på julenissen, tannfeen, gud, jesus eller noen former for overnaturlige vesener.

Sitat
Tror du virkelig på det du skriver eller er du bare tett?
Ja, jeg tror på det jeg skriver. Det er få ting jeg hater mer enn intellektuell uærlighet. Jeg skal heller ikke kalle deg for "tett" bare fordi du er uenig i det jeg skriver. Slikt synes jeg er barnslig.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Ikke når påstandene som fremmes er av den karakteren den var, det skjønner du også om du vil. Smiley

nei det gjør jeg ikke. hvorfor skal man stå frem med navn? hvilken hensikt har dette utenom at folk som ikke liker meningene til personen kan få tak i ham?

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Tilgjengelig forskning viser helt klart at en utøver kan ha nytte av dopingbruken sin veldig mange år etter å ha sluttet å bruke, her er det faktisk antall år forskningen har pågått som er begrensningen for at man kan si nøyaktig hvor mange år det kan gi fordeler.

Med dette usikre momentet om hvor mange år man kan ha hatt nytte av dop, hvorfor skal "livstid dopingfri" bare gjelde for landslaget og ikke de som ellers konkurrerer i NSF?
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Med dette usikre momentet om hvor mange år man kan ha hatt nytte av dop, hvorfor skal "livstid dopingfri" bare gjelde for landslaget og ikke de som ellers konkurrerer i NSF?
Jeg tror de vil, og jeg håper de vil, at det skal gjelde de som ellers konkurrerer i NSF - men før dette skjer så må NSF klare å påvirke NIF til å endre sine regler. NSF kan ikke fatte slike regler som muliggjør dette selv, men hvem som blir tatt ut på landslaget kan de bestemme. Angående de lover fra NIF som ble postet her i denne tråden så kan NIF såklart nekte noen NSF har tatt ut på landslaget til å representere landet, men NSF bestemmer selv hvem kandidatene skal være. Og hvis ikke NIF protesterer så er det bare å representere i vei Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Hvis dette var så JÆVLA Viktige for dere som et PRINSIPP. Hvorfor blir dette først gjort ETTER at Roy har innfridd absolutte ALLE krav dere hadde?  Hvorfor kommer dette  EN UKE før landslagsuttaket sees over en gang til?  Hvorfor ble ikke dette gjort for flere år siden hvis det var viktig?

Er det ikke LITT merkelig at dette kommer nå som dere ikke har noe annet å nekte Roy med? Dette er personforfølgelse til aller høyeste grad. Og det vet dere alle selv som er på landslaget.

Det BLE gjort for flere år siden. Det ble diskutert i flere år, noe som endte opp med et tingvedtak i 2007 om lovendring. Så viste det seg at det ikke kunne gjøres som lovendring, og dermed måtte man finne ut på hvilken måte det skulle tas inn i uttakskriteriene. Det har tatt en del tid (det meste tar faktisk litt tid når kompliserte formuleringer skal gjøres på fritiden av en liten håndfull styremedlemmer som også har en masse andre oppgaver ) og det at det ganske tidlig ble klart at man faktisk hadde konkrete enkeltpersoner dette sannsynligvis ville kunne berøre gjorde at det ble vanskelig og tok enda lenger tid. Nei, det er IKKE merkelig at dette kom akkurat nå, det er beklagelig at det ikke kom litt tidligere. Det er selvfølgelig uheldig at brev er blitt formulert sånn at det ser ut som det handler om enkeltpersoner, men det gjør ikke det i utgangspunktet. Men en enkeltperson har gjort at det hastet med å formulert det som lå i tingvedtaket fra 2007 og som har ligget i kortene flere år før det.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Det BLE gjort for flere år siden. Det ble diskutert i flere år, noe som endte opp med et tingvedtak i 2007 om lovendring. Så viste det seg at det ikke kunne gjøres som lovendring, og dermed måtte man finne ut på hvilken måte det skulle tas inn i uttakskriteriene. Det har tatt en del tid (det meste tar faktisk litt tid når kompliserte formuleringer skal gjøres på fritiden av en liten håndfull styremedlemmer som også har en masse andre oppgaver ) og det at det ganske tidlig ble klart at man faktisk hadde konkrete enkeltpersoner dette sannsynligvis ville kunne berøre gjorde at det ble vanskelig og tok enda lenger tid. Nei, det er IKKE merkelig at dette kom akkurat nå, det er beklagelig at det ikke kom litt tidligere. Det er selvfølgelig uheldig at brev er blitt formulert sånn at det ser ut som det handler om enkeltpersoner, men det gjør ikke det i utgangspunktet. Men en enkeltperson har gjort at det hastet med å formulert det som lå i tingvedtaket fra 2007 og som har ligget i kortene flere år før det.

Slik saken er fremkommet virker den svært lite flatterende for styrkeløft.
Virker som om personlige forhold og følelser helt overskygger den raushet og inkluderende holdning som skal være en grunnsten i idretten.
Oppigjennom årene er det flere som har gjort bommerter uten at det noengang har avstedkommet noe som ligner på dette. For ikke å snakke om alt grumset fra 70- og 80tallet som angår folk som fremdeles er på arenaen.
Man bør heller se fremover fremfor å ty til alle mulige "triks" for å omgå regelverket i NIF, slik at enkeltpersoner blir (forsøkt) skviset ut, straffet med tilbakevirkende kraft/tiltak osv. (ref: Truls Nygaard feks)
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Jeg driter diare i hva alle dopingforkjempere skulle mene om hva jeg mener. Det er bare en grunn til å melde seg ut av nif, det er sånn jeg ser på det. Jeg personlig mener at det står mye mer respekt av hvordan Randen har bygd seg opp. Det er min mening, andre får ha lov til å mene hva de mener.

Har Randen brukt insulin?


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Hvis du tror at jeg er redd for noen tar du skammelig feil.

Du kan jo få prøve...


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!