Skrevet av Emne: Nye kriterier for å bli tatt ut til landslag i NSF  (Lest 128607 ganger)

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Tingeling virker som et kynisk menneske som er lite oppdatert og er egentlig bare vanskelig.
Håper hun ikke har noe reel makt i styrkeløft verdenen.

Ser ut som alle på landslaget har MAKT da det er bare å skrive ett brev og underskrive det også får man det som man vil i NSF.


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Tingeling

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 623
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 623

Joda, men synes kanskje også at NSF har kjørt denne linja:

Play UNFAIR , Play CLEAN og Play UNTRUE

når det gjelder meg;)

Og dessuten synes jeg NSF skal forholde seg til IPF sitt regelverk, ikke lage fullt av særnorske regler som brukes når det er behov for de også bruker vi IPF sine når de er best..Wink
IPF sitt regelverk til int.deltakelse på landslag er?

For ett gudameg Jantelov land!

Det inngår ikke i særnorsk reglement, men i uttakskriteriene til landslagsuttak. Dette fordi NSF mener at de som representerer Norge skal være livstidsdopingfrie. Hva som skal stå i slike kriterier er da opp til et hver forbund å bestemme. Fotballforbundet stenger også ute enkeltspillere om de mener de ikke passer inn i spillegruppen. F.eks om de har drukket for mye alkohol før kamp osv. Det er ingen menneskerett å være på et landslag selv om en på "papiret" er god nok.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Godt å se at debatten nå bærer preg av aktiv deltagelse fra begge sider.
Et tips til Roy er å la de vektige argumentene tale for seg, og ikke sutre ned tråden med masing.
Jeg er soleklar på at jeg ikke synes Roy burde delta rent moralsk. Det ser heldigvis ut som om de fleste ser den vanskelige tosidigheten her og at man reagerer på snarveier, enten de kommer organisasjonsmessig eller som en følge av medikamentmisbruk.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Det inngår ikke i særnorsk reglement, men i uttakskriteriene til landslagsuttak. Dette fordi NSF mener at de som representerer Norge skal være livstidsdopingfrie. Hva som skal stå i slike kriterier er da opp til et hver forbund å bestemme. Fotballforbundet stenger også ute enkeltspillere om de mener de ikke passer inn i spillegruppen. F.eks om de har drukket for mye alkohol før kamp osv. Det er ingen menneskerett å være på et landslag selv om en på "papiret" er god nok.

I grunn sjelden de blir utestengt fra kamper dersom alkoholinntaket som fikk dem til å senke skuldrene litt skjedde for fire år siden........
Dette virker utrolig angstbitersk sett fra utsiden hvertfall, og jeg kan knappest se hva forbundet har å tjene på det.
Nå er jo ikke flertallig nevnte utøver dopingtatt, men dersom en mener at dopingdommene er for milde - de er jo satt dels som straff og dels for å sikre seg at utøverne ikke har noen effekt av dopingbruken tilbake ved straffens utløp - så burde en heller fremlegge dokumentasjon på dette, og kjempe for strengere straffer ad riktig organisatorisk vei.
Slik det fremstår nå så fremtoner særforbundet som en stat i staten, og det er sjelden positivt i hverken stater eller organisasjoner....... Jeg antar at NIF sitt regelverk merkverdig nok tillater en slik praksis, ellers virker dette parodisk - i hvert fall mht min kjærlighet til, og tro på, det norske organisasjonslivet.

Ø


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sitat
Du har tydeligvis ikke peiling på verken styrkeløft eller NSF for øvrig.

HAHAHAHAHAHAHAHA! Det skal godt gjøres å bomme grovere med en uttalelse enn det der.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Etter det jeg har forstått så er det vel ingen som nekter Roy å delta på NM..? Eller tar jeg her feil?
Uansett så synes jeg det er bare dumt å drive med suttring her da det ikke fører noe godt med seg.
Her blir det meste bare fokusert en vei noe som er uheldig egentlig for begge parter.
Jeg egentlig valgt å være stort sett nøytral i denne saken for å ikke tråkke noen på tærne, men etter å ha lest i denne tråden synes enkelte grupperinger bør stille seg spørsmålet, hvorfor de er uønsket på landslaget? Er det pga. måten vi oppfører oss og takler ting på, er det pga. vår fortid, eller er det rett og slett en kombinasjon?  what
Mye står skrevet mellom linjene slik at det er stort sett bare de involverte partene som egentlig vet hva som har blitt sagt og gjort. Derfor synes jeg det blir feil å drive med sutter og gjøre oss oppfatninger av ting som egentlig ikke tilhører saken i det store og hele.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Det inngår ikke i særnorsk reglement, men i uttakskriteriene til landslagsuttak. Dette fordi NSF mener at de som representerer Norge skal være livstidsdopingfrie. Hva som skal stå i slike kriterier er da opp til et hver forbund å bestemme. Fotballforbundet stenger også ute enkeltspillere om de mener de ikke passer inn i spillegruppen. F.eks om de har drukket for mye alkohol før kamp osv. Det er ingen menneskerett å være på et landslag selv om en på "papiret" er god nok.

Det som er betenkelig er at det kommer 14 dager etter NM og 7 dager før nytt uttak;)
Jeg løftet etter uttakskriterier som stod på NM og forholdte meg til de.(gjeldende regelverk)

Men som jeg forstår nå var ikke lovord til enkelte i NSF om at hvis jeg løftet kravene og trente Dietmar så var det ingen grunn til ikke å ta meg ut...
...men som jeg nå vet: taes bare de De vil ha med ut.

Ja sånn e det.....må nok slutte nå siden Bob Paar mener det sikkert er sutter;)

Ie: saken er endel dypere enn kun uttakskriterier har det vist seg så iht. saken kompleksitet har jeg prøvd å belyse endel ting angående saken thats it.

Men Men elsker å løfte vekter allikevel hva NSF, KK67 og andre mener om meg.

sjekk webshopen;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Det inngår ikke i særnorsk reglement, men i uttakskriteriene til landslagsuttak. Dette fordi NSF mener at de som representerer Norge skal være livstidsdopingfrie. Hva som skal stå i slike kriterier er da opp til et hver forbund å bestemme. Fotballforbundet stenger også ute enkeltspillere om de mener de ikke passer inn i spillegruppen. F.eks om de har drukket for mye alkohol før kamp osv. Det er ingen menneskerett å være på et landslag selv om en på "papiret" er god nok.
Det er nok riktig at andre særforbund stenger utøvere ute fra landslaget på grunn av ymse former for uønsket oppførsel.  Men jeg er temmelig sikker på at det dreier seg om brudd på regler som det aktuelle særforbundet allerede hadde i sine vedtekter da regelbruddet fant sted.  For øvrig må uttak til landslag i f.eks. håndball og fotball bli anderledes enn uttak til landslaget i styrkeløft, dels fordi spillere skal samhandle aktivt under kamp og dels fordi kvalitetsvurderingene er mer subjektive.  Å vurdere om en fotballspiller eller håndballspiller er god nok for (eller passer inn i) landslaget er mer vrient enn å summere antall løftede kilo i tre øvelser.

Styrkeløft har doping som en tung bør på ryggen.  Dette gjør at man må være ekstra påpasselig med utforming og praktisering av regelverket.  Dersom man ikke er det, vil respekten for regelverket etterhvert brytes ned.  Dette tjener konkurrerende organisasjoner på.

Det er ellers sant nok at det ikke er noen menneskerett å være på et landslag.  Jeg er f.eks. rett og slett alt for svak.  Men det er en bittebittebitteliten menneskerett å slippe å bli presset ut av et landslaget som følge av intrigante metoder når man ikke har brutt gjeldende regelverk og vitterlig er kvalifisert.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Styrkeløft i norge har desverre flere utfordringer enn doping.

Akkurat nå er det store spørsmålstegn å stille ved kvaliteten på organisasjonsdriften og kompetansen til de som forsøker å drive organisasjonen.

Det er spørsmålstegn å stille ved hvor tilgjengelig idretten er og hvordan eventuelle nye medlemmer taes imot og hvilket image som nå hviler over idretten.

Menneskesynet, negativiteten og ufine prossesser er meget dårlig reklame.

Jeg har hørt fra mange personer i forskjellige sporter og idretter nå i det siste, at NSF har dumma seg skikkelig ut. De fleste fnyser og ler av holdningene NSF fremviser.
(De som føler seg truffet av slike reaksjoner vil selvfølgelig si at disse menneskene som er negative til NSF ikke er viktige eller ikke teller..)

Saken er at alle mennesker er viktige og "teller"! Hver eneste utøver fra den svakeste junior til den sterkeste landslagsløfter. Og HER har NSF en stor jobb å gjøre på å inkludere mennesker, skape positivt miljø og glade idrettsmenn.

Det menneskesynet jeg til tider har opplevd og den behandlingen flere har fått beskrives best med ett ord; FORKASTELIG!

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Styrkeløft i norge har desverre flere utfordringer enn doping.

Akkurat nå er det store spørsmålstegn å stille ved kvaliteten på organisasjonsdriften og kompetansen til de som forsøker å drive organisasjonen.

Det er spørsmålstegn å stille ved hvor tilgjengelig idretten er og hvordan eventuelle nye medlemmer taes imot og hvilket image som nå hviler over idretten.

Menneskesynet, negativiteten og ufine prossesser er meget dårlig reklame.

Jeg har hørt fra mange personer i forskjellige sporter og idretter nå i det siste, at NSF har dumma seg skikkelig ut. De fleste fnyser og ler av holdningene NSF fremviser.
(De som føler seg truffet av slike reaksjoner vil selvfølgelig si at disse menneskene som er negative til NSF ikke er viktige eller ikke teller..)

Saken er at alle mennesker er viktige og "teller"! Hver eneste utøver fra den svakeste junior til den sterkeste landslagsløfter. Og HER har NSF en stor jobb å gjøre på å inkludere mennesker, skape positivt miljø og glade idrettsmenn.

Det menneskesynet jeg til tider har opplevd og den behandlingen flere har fått beskrives best med ett ord; FORKASTELIG!

Kanskje du kan lage en ny tråd om dette temaet?

Jeg tror uansett det er enklere å få gjort endringer i en organisasjon ved å være aktivt med som medlem i stedet for å melde seg ut for så i etterkant komme med masse oppgulp.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Kanskje du kan lage en ny tråd om dette temaet?

Jeg tror uansett det er enklere å få gjort endringer i en organisasjon ved å være aktivt med som medlem i stedet for å melde seg ut for så i etterkant komme med masse oppgulp.

Oppgulp? Dette er jo harde fakta.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget mort-en

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 906
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 906

Hvis en ønsker endringer i en organisasjon, og eller reglene, må en være medlem og jobbe for sin sak, medlemsskapet er vel nøkkelen til evt endringer. Håper Roy kjemper for det han mener er rett, fra sin posisjon. Debatt og engasjerte medlemmer bør en hver organisasjon, lag eller forening være glade for å få/ha.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Kanskje du kan lage en ny tråd om dette temaet?

Jeg tror uansett det er enklere å få gjort endringer i en organisasjon ved å være aktivt med som medlem i stedet for å melde seg ut for så i etterkant komme med masse oppgulp.
jeg regner med du er sarkastisk med det med ny tråd... Det siste vi trenger er ENDA en tråd hvor jeg med flere angriper NSF. Wink

Jeg tror jeg har vært på flere TING i NSF enn det du har... og jeg har vært både formann i klubb og gått trenerkursene til NSF.

En liten person som meg får ikke forandret det spøtt i NSF. hadde du vært tilstede på tingene og sett avstemmningene og merket hvor vanskelig det er for MANGE små klubber å få forslag igjennom, så hadde du ikke kommet med det innspillet.

bare det å få inført benkskjorta tok 2 år lengre tid i norge enn i andre land pga tinget og krangel i klubbene... og fortsatt er skjorta gjenstand for stor uenighet.

JEG hadde ingenting å tjene på å fortsette i en organisasjon jeg foraktet og hvor enkelte ledd meget tydelig foraktet meg. Da kutter man sine tap og forlater det synkende skip... Grin

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Hvis en ønsker endringer i en organisasjon, og eller reglene, må en være medlem og jobbe for sin sak, medlemsskapet er vel nøkkelen til evt endringer. Håper Roy kjemper for det han mener er rett, fra sin posisjon. Debatt og engasjerte medlemmer bør en hver organisasjon, lag eller forening være glade for å få/ha.

Det er sikkert sant, men virker det som om de utenfor den "harde-kjernen" selv som medlem hadde hatt noen innvirkning? Neppe.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Det er sikkert sant, men virker det som om de utenfor den "harde-kjernen" selv som medlem hadde hatt noen innvirkning? Neppe.

Det er jo som han sier den rette veien å jobbe. I mine øyne er det viktig og riktig at en følger de demokratiske spillereglene, og at disse reglene gir muligheter for å få frem sitt syn. Dette gjelder selvfølgelig også styre og eventuell administrasjon om slik finnes.

Nå er styrkeløft en svært liten idrett med få medlemmer; dette skal normalt gjøre det enklere å få frem sitt syn og endog skape enighet om det. Det kan alikevel dessverre tidvis gjøre det vanskeligere også - all den tid det gir større muligheter for at en klikk beholder makten og opptrer "uredelig" i forhold til den mest utbredte meningen i organisasjonen. Dette avhenger seff i stor grad av hvile oppgaver/myndigheter som er tillagt de ulike delene av organisasjonen.
Slik proteksjonisme kan overleve vel og lenge, men på sikt skyter en seg sjøl i ræva ved å opptre slik. Om det det som skjer her har jeg null peiling på Smiley

Jeg jobber selv i en nokså stor organisasjon (120.000 medlemmer som langt fra er idrettsfolk), og her er det i hvertfall akseptert at det kan gå årevis før en får gjennom sine ønsker dersom de i utgangspunktet oppfattes som kontroversielle, eller er på kant med de generelle holdningene i organisasjonen. Representerer de hovedholdningen i lokallagene så går de rimelig nok raskere gjennom.  You win some, but you loose most! Smiley

Personlig kjenner jeg ikke til forholdene i Styrkeløftforbundet, og den omtalte saken engasjerer meg vel meg ærlig talt heller ikke reint personlig, så det var mer en generell betraktning og ingen kritikk av Styrkeløftforbundet som sådan.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!