Skrevet av Emne: toppidrettsutøvere og narkotika.  (Lest 8738 ganger)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #60 : 04. juli 2009, 17:41 »
muskelapen: (mulig du ikke leser dette siden du takket for deg i diskusjonen, men skriver alikavel)

Jeg syntes du har veldig liberale holdninger til hva som skal være lover og regler og holdninger generelt i forhold til at du har sett mye dritt som du gir uttrykk for.
Er det en baktanke om at det er en fin måte å luke ut de svake i samfunnet på? Darwinisme på sitt sterkeste, full frihet slik at alle som ikke klarer å kontrollere seg, og alle som ikke vokser under de riktige forholdene automatisk blir luket ut med en gang.

Det gjentas forøvrig gang på gang at glucifer ikke aner hva han prater om, men samtidig sier man seg enig i at han kan mye?
Ja, det står mye konkret i bøker etc om hvordan ting fungerer. Men jeg tror enhver oppegående person som har studert en periode, samt jobbet med sitt eventuelle fag faktisk skjønner såpass at verden ikke er like svart\hvit som det blir beskrevet med bokstavene i bøkene, Det er jo gjene litt av poenget med praksistid mange steder feks vil jeg tro..?

Generelt syntes jeg det er skremmende hvor liberale holdninger mange har. Men det er fullt lov å ha delte meninger om ting, det er jo akkurat derfor man har diskusjoner og ytringsfrihet.
Om man ikke tenker i de baner som jeg eksemplifiserte over om å luke ut de svakeste så syntes jeg det er rart om man ikke tenker litt mer på "før var prinsippet". Prinsippet gjelder jo ikke bare forbruk av naturresurser eller CO2 utslipp eller hva det nå enn måtte være. Hva med føre var i forhold til doping,narkotika og rus generelt?

Tror virkelig folk at ting vil ordne seg selv og verden vil gli inn i harmoni om man løsner opp i alt av reglement og lover rundt om? Jeg tror ikke det, jeg tror det vil gå særs dårlig om man ikke har et velfungerende sikkerhetssystem på flere plan. Men det er min mening.

Hva vil kontrollert inntak si? Når er det for mye? når er det ok?
Og i forhold til idrett? Hva skal være ok?
Jeg tror ikke samfunnet atomatisk faller sammen i grus om man tillater idrettsutøvere mer enn hva som nå er tilatt, men jeg har vanskelig for å tro at det har noe postivt for seg å tillate at idrettsutøvere ruser seg på narkotika, men hvem vet.

Jeg er glad for at det er normer og regler og lover for hva som er tilatt og ikke, spesielt i forhold til idrett. Men jeg er vel en av de mange som er hjernevasket, og som sitter på en altfor høy hest som noen sikkert ville sagt.

Det er et utallig antall mennesker som vier sine liv til å hjelpe andre, utdanne seg og skaffe seg informasjon om hvordan ting fungerer og hva som kan hjelpe til for at flere får det bedre og færre bukker under. Man får jo inntrykk av at Glucifer er en av dem som er hjernevasket. Jeg syntes det er litt merkelig med slike holdninger som nærmest rakker ned på folk som prøver å hjelpe andre samtidig som man kjemper for et mer åpent forhold til stoffer som sender såpass mange mennesker i grus. Jeg skjønner at man har forskjellige oppfatning av ting og at man dermed får forskjellige meninger av hvordan ting er og burde være, men i mitt hode virker det ulogisk å snakke så hardt for noe som i veldig mange tilfeller er ekstremt destruktivt.

Innlegget var ikke alene rettet mot muskelapen, men siden han har uttalt seg mest på den ene siden startet jeg med å skrive til han.

For øvrig var det kanskje dumt av meg å skrive noe når man hadde blitt enige om å avslutte.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget vgar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #61 : 06. juli 2009, 15:44 »
muskelapen: (mulig du ikke leser dette siden du takket for deg i diskusjonen, men skriver alikavel)

Jeg syntes du har veldig liberale holdninger til hva som skal være lover og regler og holdninger generelt i forhold til at du har sett mye dritt som du gir uttrykk for.
Er det en baktanke om at det er en fin måte å luke ut de svake i samfunnet på? Darwinisme på sitt sterkeste, full frihet slik at alle som ikke klarer å kontrollere seg, og alle som ikke vokser under de riktige forholdene automatisk blir luket ut med en gang.....



Synst det var veldig bra skrevet. honør
>.<
- Work hard or don't work at all..

Vgar goes Snekker Andersen; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87149.msg1264656;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!