Skrevet av Emne: toppidrettsutøvere og narkotika.  (Lest 8745 ganger)

Utlogget vgar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #45 : 02. juli 2009, 19:05 »


"at du eller noen andre klarer å holde deg i tøylene er ikke noe gyldig argument for at man skal godta rusmisbruk"


Det er der vi ikke er enige. Når man ikke greier å kontrollere seg selv så er man et svakt menneske i mine øyene.

 Meg, familie og mine nærmeste. Disse setter jeg høyere en høyest og ville gjort alt for. Resten av verden bryr jeg meg fint lite om. Om noen afrika barn dør, eller om en junkie setter overdose eller spolerer livet sitt er ikke mitt problem.

Vel akkurat her støtter jeg glucifer, hva er forskjellen på de som kommer til han nå og dine venner/ deg selv...
Du dritter i alle andre, men når det er dine nærmeste eller "bank i borde" deg selv som er ute å kjøre, da er det greit!.. Tenk om alle var meir som deg og bare ga faen i alle andre en seg selv og sine nærmeste.
>.<
- Work hard or don't work at all..

Vgar goes Snekker Andersen; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87149.msg1264656;topicseen#new

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #46 : 02. juli 2009, 19:29 »
Da hadde vi sluppet de svakeste i samfunnet og fått sterkere generesjoner generelt. Jeg har ingen sympati for meg selv heller. Eller mine venner. Har ditcha venner når jeg har sagt ifra til de lenge nok, og de fortsetter og gi faen og faen. Da er de ikke noe tess. Da er det ikke verdt å være venner med, og det beviser de godt nok selv også, ved å gi faen i alle rundt seg, og gjøre hva som helst for litt spenn eller dop. Ergo er de ute av kategorien "mine nærmeste". Når det gjelder meg selv hadde jeg aldri sytet eller hvert bitter eller forlangt behandling eller tusenvis av kroner av staten fordi jeg selv har dritet meg ut.

Utlogget vgar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #47 : 02. juli 2009, 19:48 »
Da hadde vi sluppet de svakeste i samfunnet og fått sterkere generesjoner generelt. Jeg har ingen sympati for meg selv heller. Eller mine venner. Har ditcha venner når jeg har sagt ifra til de lenge nok, og de fortsetter og gi faen og faen. Da er de ikke noe tess. Da er det ikke verdt å være venner med, og det beviser de godt nok selv også, ved å gi faen i alle rundt seg, og gjøre hva som helst for litt spenn eller dop. Ergo er de ute av kategorien "mine nærmeste". Når det gjelder meg selv hadde jeg aldri sytet eller hvert bitter eller forlangt behandling eller tusenvis av kroner av staten fordi jeg selv har dritet meg ut.

Vel muskelapen, du er et kaldt, kaldt menneske og jeg forstår deg veldig godt. Veldig Darwinistisk. Bare endel av grunnen vi har klart å kommet oss så langt i verdenen er fordi vi er så flinke til å ta vare på hverandre, på godt og vondt. offentlig sektor er vel et godt eksempel på det. skule, sjukehus, arbeid.. osv. Men no ror eg meg litt ut på viddene her.. det jeg prøver å si er at det er ikke mulig å bare ta hensyn til seg selv hvis du skal bo i et så stort samfunn som vi lever i no.. Noen mennesker er sterkere enn andre og født bedre ledere, det er slik vi utvikler oss. andre er ikke fult så sterke og er bare masse flinkere til å følle. Det er derfor toppidrettsutøverene har en "plikt"eller oppgave, siden de automatisk blir en rollemodel for de yngre ved at de har klart å nå så langt som de har gjort.. Å sniffe litt kola er tydligvis ikke bare, bare, for enhver enkelt sjel.

Der er alltid to sider av en brødskive, uansett hvor tynn den er.. Noen klarer ting bedre enn andre, derfor klarer noen å kontrolere seg bedre enn andre, men det skal være et tilbud til de andre som ikke klarer det.. synst jeg
>.<
- Work hard or don't work at all..

Vgar goes Snekker Andersen; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87149.msg1264656;topicseen#new

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #48 : 03. juli 2009, 15:13 »
Ja, når man jobber innen rus- og psykiatri så får man fort ett annet bilde hva gjelder virkning enn det selvutnevnte eksperter innen kjøp og salg reklamerer for.

Om du jobber 100 år innen rus og psykiatri vil du fortsatt ikke kunne noe i forhold til folk som har brukt.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #49 : 03. juli 2009, 15:45 »
Mange rockestjerner bruker plenty med narkotika, der gjerne kokain er et av de mildere stoffene.
De bruker gjerne dette daglig, eller på tourer osv.
Og synes ikke de aller fleste av oss at det er greit? "De er jo trossalt rockestjerner". Og de er forbilder og tusenvis/millionvis av mennesker kjenner til de. Men ingen dømmer dem pga det. Og det synes jeg er helt OK Smiley

De er trossalt mennesker, og det er idrettsutøvere også. Så om noen få idrettutøvere tyr til narkotika, SO WHAT?
Hva har det med oss å gjøre?

Mange satser hele livet sitt på en idrett og er dønn seriøse kanskje 360 dager i året. De presterer sitt beste for at vi skal bli imponerte og for at de selv skal bli fornøyde..
Og her sitter noen av dere og kritiserer dem fordi de tok seg en strek?

Herregud.. Det foregår værre ting i verden enn dette her. Hvorfor skal noen være pirkepoliti ovenfor noen?

Jeg hadde forstått det hvis en utøver tok seg en strek på banen, men når det skjer på fritiden så har vel ikke vi noe med det å gjøre?

takk for meg Smiley

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #50 : 03. juli 2009, 16:28 »
Om du jobber 100 år innen rus og psykiatri vil du fortsatt ikke kunne noe i forhold til folk som har brukt.

Dette har du lite peiling på ser jeg, men jeg skal koste på meg en kommentar allikevel. En rusmisbruker har en subjektiv oppfatning av hvordan ett stoff virker, hvor mye man skal ta i forhold til ønsket effekt, blandingsmisbruk for optimal effekt etc., samtidig som de erfarer hvordan andre i "miljøet" pleier å gjøre. En lege vet hvordan ulike rusmidler virker fysiologisk på kroppen, i tillegg finner man utallige virkerstoffer i "lovlige" medikamenter med tilnærmet lik effekt som en lege administrerer daglig. En lege vil også få en noe mer objektiv oppfatning av hvordan ulike rusmidler virker på en gruppe med forskjellige mennesker, da hver og en forteller om sine erfaringer som ofte er forskjellige. Når man da prater/omgås med omtrent 5-10 pasienter hver dag, 5 dager i uka, over 10 år (eller 100 år som du klinket til med), så sitter man nok på mer informasjon enn det èn enkelt rusmisbruker (eller "en folk som har brukt"). Det er en grunn til at det er helsepersonell som tar over når du ligger i vater etter en overdose din luring, selv om du har lært deg "fagutrykk" som kvarting, affe, bag, 2CB eller klarer og lage en liner så betyr ikke det at du vet hva du driver med. Dessuten kan man jo stille spørsmålstegn ved intelligensen til mennesker som gladlig betaler 1000 kr for en pose med hvitt pulver som du ikke vet hva er, hvor kommer fra eller med hvilken hensikt det er laget.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #51 : 03. juli 2009, 16:38 »
Dette har du lite peiling på ser jeg, men jeg skal koste på meg en kommentar allikevel. En rusmisbruker har en subjektiv oppfatning av hvordan ett stoff virker, hvor mye man skal ta i forhold til ønsket effekt, blandingsmisbruk for optimal effekt etc., samtidig som de erfarer hvordan andre i "miljøet" pleier å gjøre. En lege vet hvordan ulike rusmidler virker fysiologisk på kroppen, i tillegg finner man utallige virkerstoffer i "lovlige" medikamenter med tilnærmet lik effekt som en lege administrerer daglig. En lege vil også få en noe mer objektiv oppfatning av hvordan ulike rusmidler virker på en gruppe med forskjellige mennesker, da hver og en forteller om sine erfaringer som ofte er forskjellige. Når man da prater/omgås med omtrent 5-10 pasienter hver dag, 5 dager i uka, over 10 år (eller 100 år som du klinket til med), så sitter man nok på mer informasjon enn det èn enkelt rusmisbruker (eller "en folk som har brukt"). Det er en grunn til at det er helsepersonell som tar over når du ligger i vater etter en overdose din luring, selv om du har lært deg "fagutrykk" som kvarting, affe, bag, 2CB eller klarer og lage en liner så betyr ikke det at du vet hva du driver med. Dessuten kan man jo stille spørsmålstegn ved intelligensen til mennesker som gladlig betaler 1000 kr for en pose med hvitt pulver som du ikke vet hva er, hvor kommer fra eller med hvilken hensikt det er laget.


Du får en viss peiling på ting når du har brukt det over flere år.
Enkelte ting er annerledes enn det som står på papiret.
Så derfor mener jeg du aldri vil vite helt hva du prater om.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #52 : 03. juli 2009, 16:40 »
nei, helt sikkert ikke
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #53 : 03. juli 2009, 16:43 »
Hørte på radioen at Boonen får starte i touren

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #54 : 03. juli 2009, 20:30 »
Glucifer, ingen her som betviler alt det rare man kan komme utafor hvis man overdriver rusbruket sitt. Men spørsmålet i denne diskusjonen var jo hvorvidt skadelig det er for en atlet å ta en linje på en fest, eller i ny og ne. Selv om man komme utafor masse dritt pga bruk av kokain, betyr det fortsatt ikke det er noen som helst problemer assosiert med et såpass lavt bruk i forhold til idrettsperformance.

Jeg er heller for systemer de bruker i mange sporter i USA foreksempel, at utøvere kan bli bøtet pga rekreasjonelt dopbruk. Men en lengre utestengelse synes jeg er utrolig drøyt for noe så smålig som å ta i litt ekstra under festinga.

Jeg betviler hvertfall ikke at du vet fysiologisk hva som kan skje med kroppen ved et misbruk, men nå har det seg sånn at man ikke lever evig, og mange har lyst til å utforske det verden har å tilby av saker og ting. I denne søkenen kan det gå galt for mange mennesker, antageligvis de fleste av oss hvis vi blir satt i feil scenario. Dette er noe som egentlig de fleste vet, men allikavel går det galt med mange. Mye av grunnen til dette er at det faktisk er utrolig gøy med slike ting, kokain får deg jo til å være helt ovenpå psykisk sett så lenge rusen varer.

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #55 : 03. juli 2009, 21:01 »
Dette har du lite peiling på ser jeg, men jeg skal koste på meg en kommentar allikevel. En rusmisbruker har en subjektiv oppfatning av hvordan ett stoff virker, hvor mye man skal ta i forhold til ønsket effekt, blandingsmisbruk for optimal effekt etc., samtidig som de erfarer hvordan andre i "miljøet" pleier å gjøre. En lege vet hvordan ulike rusmidler virker fysiologisk på kroppen, i tillegg finner man utallige virkerstoffer i "lovlige" medikamenter med tilnærmet lik effekt som en lege administrerer daglig. En lege vil også få en noe mer objektiv oppfatning av hvordan ulike rusmidler virker på en gruppe med forskjellige mennesker, da hver og en forteller om sine erfaringer som ofte er forskjellige. Når man da prater/omgås med omtrent 5-10 pasienter hver dag, 5 dager i uka, over 10 år (eller 100 år som du klinket til med), så sitter man nok på mer informasjon enn det èn enkelt rusmisbruker (eller "en folk som har brukt"). Det er en grunn til at det er helsepersonell som tar over når du ligger i vater etter en overdose din luring, selv om du har lært deg "fagutrykk" som kvarting, affe, bag, 2CB eller klarer og lage en liner så betyr ikke det at du vet hva du driver med. Dessuten kan man jo stille spørsmålstegn ved intelligensen til mennesker som gladlig betaler 1000 kr for en pose med hvitt pulver som du ikke vet hva er, hvor kommer fra eller med hvilken hensikt det er laget.

Joda, her viser du at du vet hva du snakker om. Referrer til 2CB som et fagutrykk. 2cb er bare et av 2c stoffene som er type psykedelisk kjemisk dop. Moderne lsd. Du har et drøss av dem. Men er fortsatt navnet på et spesifikk dop. Ikke et slangutrykk/fagutrykk som kvarting, affe etc.
Diskuterte faktisk med en kompis her i går. "hva slags erfaring har du med å prøve å forklare dop til folk som aldri har prøvd det?" Han bare smilte og sa: Totalt nyttesløst. Man kommer aldri gjennom, og du får ikke forklart eller gitt bort info som sammenligned med det å vite hva rusen er. Så som Kirkebrann nevnte så er det absolutt ikke alt du kan ta for god fisk av teoretisk info som du sikkert lærer. Jeg sier ikke at du ikke vet masse, men visse ting kommer du aldri til å forstå, ene og alene fordi du er for kritisk, og har allrede gjort deg opp et syn når det gjelder alle rusmidler basta bom.
Med den siste setningen din her så viser du jo også at du ikke aner hva du prater om. Hadde heller stilit spørsmål ved intelligensen til folk som slenger ut en så dum setning.

EDIT: Syns forøvrig ivar.v gjorde et veldig bra innlegg og poeng som enda ikke har forholdt deg til virker det som?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #56 : 03. juli 2009, 21:59 »
Grunnen til at idrettsstjerner, rikinger og slikt tar kokkain er jo ikke fordi det IKKE er farlig, det er fordi det er det eneste rusmidlet som får deg til å føle deg konge. Hvorfor skulle en streit idrettsmann eller riking ta xtc? De er jo ikke interessert i en halleluja, alle elsker alle -opplevelse? Hvorfor skulle de ta heroin? De er da ikke interessert i å synke inn i seg selv? Hvorfor skulle de ta pepper? Det er jo ikke interessert i å bable usammenhengende møl. De er interessert i å være konge på byen. DERFOR kokkkain.

Kokain er skadelig, that said, så skal det en del til, og selvsagt noen genetiske disposisjoner til før man går helt av skaftet. Samme med hasj, uten sammenlikning for øvrig, men omtrent alle jeg har vanket med i oppveksten røyka hasj fra tid til annen. Det var ingen som gikk videre til noen sterkere stoffer (annet enn å prøve kokain, pepper eller sopp) og det var ingen som fikk ødelagt livene sine. Samtlige er nå i dag godt utdannet, og lever gode liv, enten uten noen form for dop, eller en joint i ny og ne. Jeg synes alltid at disse dop-diskusjonene blir som en krig, der folk på den ene siden er ekstremt pro dop, mens på den andre siden så har du de som bare har lest propaganda, og har hørt om en eller annen venn som gikk på en smell, og er derfor ekstremt i mot dop, uten evne til å tenke nyansert.

Sa brura

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #57 : 04. juli 2009, 00:37 »
Joda, her viser du at du vet hva du snakker om. Referrer til 2CB som et fagutrykk. 2cb er bare et av 2c stoffene som er type psykedelisk kjemisk dop. Moderne lsd. Du har et drøss av dem. Men er fortsatt navnet på et spesifikk dop. Ikke et slangutrykk/fagutrykk som kvarting, affe etc.
Diskuterte faktisk med en kompis her i går. "hva slags erfaring har du med å prøve å forklare dop til folk som aldri har prøvd det?" Han bare smilte og sa: Totalt nyttesløst. Man kommer aldri gjennom, og du får ikke forklart eller gitt bort info som sammenligned med det å vite hva rusen er. Så som Kirkebrann nevnte så er det absolutt ikke alt du kan ta for god fisk av teoretisk info som du sikkert lærer. Jeg sier ikke at du ikke vet masse, men visse ting kommer du aldri til å forstå, ene og alene fordi du er for kritisk, og har allrede gjort deg opp et syn når det gjelder alle rusmidler basta bom.
Med den siste setningen din her så viser du jo også at du ikke aner hva du prater om. Hadde heller stilit spørsmål ved intelligensen til folk som slenger ut en så dum setning.

 

Du referer til noen kompiser som har opplevd ditt og sagt datt....utover det har du hverken erfaring eller innsikt. Grunnen til at jeg her fremstår kritisk til dop er selvfølgelig fordi jeg ser hva det gjør med folk...hver dag. På forum finner man til stadighet de som prøver å forsvare sitt eget rusmisbruk, eller gir utrykk for at de kan så  mye, "kjenner" eller "har hørt om noen" og av den grunn tror de vet alt, som nevnt over så havner man da gjerne på ytterpungtene i diskusjonene. Når det gjelder mitt standpungt...., man kan ikke være for rusmidler når man skal hjelpe rusmisbrukere, det faller på sin egen urimelighet. Dessuten er det også svært lite fristende når man ser hva det gjør med folk, noe jeg skjønner er en fantasiverden for dere som fortsatt tror at det er uskadelig så lenge "man har kontroll". Du har helt rett, jeg kan masse teori......og når jeg setter det sammen med hva rusmisbrukere forteller selv så er jeg så nærme jeg kan komme en subjektiv opplevelse av f.eks effekten av heroin. Hvorfor skulle jeg behov for å vite hvordan ett skudd med heroin kjennes?, jeg trenger ikke å sette ei sprøyte, det hjelper meg da hverken fra eller til.... Alle har sin subjektive opplevelse av rusmidler, det er derfor det er vanskelig å forklare andre. Det eksisterer heller ikke noe behov for å vite absolutt alt her i verden, man får vite mer enn nok til og gjøre seg forstått og forstå rusmisbrukere hver dag, så da hjelper det lite hva du og kirkebrann tror. Når det gjelder forkortelser og "fagutrykk" nevnt tidligere så ble det brukt for å poengtere noe, ikke for å briljere med mitt amputerte ordforråd fra plata. At du klarte å slå de opp på google for å finne ut hva det betyr er jo en bragd. Din siste setning viser jo nettopp det jeg har påpekt tidligere, jeg skjønner at du gjerne vil hevde deg litt men igjen så viser du jo nettopp at du ikke aner hva du prater om.......og stole på en selger er realiteten for en rusmisbruker, kjøper etc., det er noe av hovedårsaken til at det skjer overdoser. At jeg stiller spørsmålstegn ved intelligensen til folk som kjøper ett potensielt livsfarlig stoff på gata, som de ikke aner hvor eller hvordan er laget faller meg naturlig. At du ikke skjønner det sier vel mer om intelligensen din..

Og hvorfor skulle Ivar.v sitt innlegg endre mine tanker rundt rus?, han virker da ikke noe mer oppegående en andre her som sitter på gjerdet og mener "hvorfor skal vi bry oss?"....snarere tvert imot.

EDIT: og siden du tok deg bryet med å google opp 2CB så kan jeg jo forklare deg hva det er utover det du leste på nette som du fikk med deg bruddstykkene av. "2CB" er bare ett kjælenavn på fenetylamin (4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamin) som består av en mettet seksring, med bromid, amin og oxygen som sidegrupper. Putter du det i kroppen så på virker det som ett empatogen....d.v.s at det er ett psykoaktivt stoff som fremkaller hallusinasjoner, samt at det påvirker følelsene dine i retning av å føle empati og kjærlighet ovenfor andre. Kanskje noe for deg?
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #58 : 04. juli 2009, 01:44 »
Du referer til noen kompiser som har opplevd ditt og sagt datt....utover det har du hverken erfaring eller innsikt. Grunnen til at jeg her fremstår kritisk til dop er selvfølgelig fordi jeg ser hva det gjør med folk...hver dag. På forum finner man til stadighet de som prøver å forsvare sitt eget rusmisbruk, eller gir utrykk for at de kan så  mye, "kjenner" eller "har hørt om noen" og av den grunn tror de vet alt, som nevnt over så havner man da gjerne på ytterpungtene i diskusjonene. Når det gjelder mitt standpungt...., man kan ikke være for rusmidler når man skal hjelpe rusmisbrukere, det faller på sin egen urimelighet. Dessuten er det også svært lite fristende når man ser hva det gjør med folk, noe jeg skjønner er en fantasiverden for dere som fortsatt tror at det er uskadelig så lenge "man har kontroll". Du har helt rett, jeg kan masse teori......og når jeg setter det sammen med hva rusmisbrukere forteller selv så er jeg så nærme jeg kan komme en subjektiv opplevelse av f.eks effekten av heroin. Hvorfor skulle jeg behov for å vite hvordan ett skudd med heroin kjennes?, jeg trenger ikke å sette ei sprøyte, det hjelper meg da hverken fra eller til.... Alle har sin subjektive opplevelse av rusmidler, det er derfor det er vanskelig å forklare andre. Det eksisterer heller ikke noe behov for å vite absolutt alt her i verden, man får vite mer enn nok til og gjøre seg forstått og forstå rusmisbrukere hver dag, så da hjelper det lite hva du og kirkebrann tror. Når det gjelder forkortelser og "fagutrykk" nevnt tidligere så ble det brukt for å poengtere noe, ikke for å briljere med mitt amputerte ordforråd fra plata. At du klarte å slå de opp på google for å finne ut hva det betyr er jo en bragd. Din siste setning viser jo nettopp det jeg har påpekt tidligere, jeg skjønner at du gjerne vil hevde deg litt men igjen så viser du jo nettopp at du ikke aner hva du prater om.......og stole på en selger er realiteten for en rusmisbruker, kjøper etc., det er noe av hovedårsaken til at det skjer overdoser. At jeg stiller spørsmålstegn ved intelligensen til folk som kjøper ett potensielt livsfarlig stoff på gata, som de ikke aner hvor eller hvordan er laget faller meg naturlig. At du ikke skjønner det sier vel mer om intelligensen din..

Og hvorfor skulle Ivar.v sitt innlegg endre mine tanker rundt rus?, han virker da ikke noe mer oppegående en andre her som sitter på gjerdet og mener "hvorfor skal vi bry oss?"....snarere tvert imot.

EDIT: og siden du tok deg bryet med å google opp 2CB så kan jeg jo forklare deg hva det er utover det du leste på nette som du fikk med deg bruddstykkene av. "2CB" er bare ett kjælenavn på fenetylamin (4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamin) som består av en mettet seksring, med bromid, amin og oxygen som sidegrupper. Putter du det i kroppen så på virker det som ett empatogen....d.v.s at det er ett psykoaktivt stoff som fremkaller hallusinasjoner, samt at det påvirker følelsene dine i retning av å føle empati og kjærlighet ovenfor andre. Kanskje noe for deg?

Okei, jeg skal være helt ærlig. Jeg snakker mye om mine egene erfaringer her også. Om du tror på det eller ikke får du velge selv. hehe og jeg har ikke noe behov for å google det. Det som er hele poenget mitt her. Du behøver ikke fortelle meg hva 2cb er og gjør med deg. For jeg VET det. Du googler ting, leser i lærebøkene dine og sier at 2cb BLA BLA BLA teori. SÅNN ER DET FORDE STÅR DET I BOKA MI! Jeg har prøvd 2cb, 2ci, 2cT-7,  Og bare ved å se hva du copypaster så er det bevis nok. Hallisnasjoer fikk jeg aldri, jeg følte aldri empati og kjærlighet. Hallisunasjoner fremkommer ekstrmet skjeldent, mend mindre du beveger deg inn på de sterkeste av de psykedeliske stoffene. Illusjoner derimot, at ting blir forvrengt forekommer oftere på disse type stoffene. Poenget er at du aner ikke hva du snakker om når du snakker om dop. Du har kunn lærebok faktaen din som du ser ned i hver gang, og den er som regel forvridd til å omtale dopet som litt drøyere en det er, litt verre bivirkninger etc. Og jeg er ingen junkie, eller dop elsker. Jeg er kunn en nysgjerrig person. har prøvd noen ting, men kunn 1 gang hver. Bare for å se hva det er. Og under trygge omstendigheter, riktige forhåndsregler etc så er det så og si ufarlig med det meste.

"og stole på en selger er realiteten for en rusmisbruker, kjøper etc., det er noe av hovedårsaken til at det skjer overdoser. At jeg stiller spørsmålstegn ved intelligensen til folk som kjøper ett potensielt livsfarlig stoff på gata, som de ikke aner hvor eller hvordan er laget faller meg naturlig. At du ikke skjønner det sier vel mer om intelligensen din.."
Nå var det snakk om kokain. Hvis du mener at kokain er livsfarlig, at folk ofte tar overdoser, og at de fleste som kjøper kokain kjøper det på gata/plata, og at det er stor sjangse for at det er blanda ut med rottegift eller hva du enn mener så.. Fint=) Da kan du være stolt av hvor mye du egentlig vet :Smiley Jeg er fullstendig klar over at jeg setter ting litt på spissen nå og at du og jeg er hver våre ytterpunkter. Men det som er så irriterende er at jeg kan godt si meg enig i mye av det du sier, og har faktisk åpenheten til å diskutere å godta forskjellige ting. mens mennesker på din side av gjerdet godtar ikke et ENESTE ord eller setning som kan sette deres kjære moralske menninger i fare. Selvfølgelig får du et ekstra kritisk syn på det i og med at du jobber med ekstrem tilfellene som det har klikka helt for. Men husk at det er minjoritetene av rusbrukerne.

Gir opp denne diskusjonen for min del. Blir mitt siste innlegg! Lykke til vidre på legestudie.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: toppidrettsutøvere og narkotika.
« #59 : 04. juli 2009, 02:09 »
Takk, vi kunne sikkert gitt oss etter første siden for dette skled som vanlig ut. Lykke til med HJK opptaket ditt, det er 100 ganger mer givende og lærerikt enn å svare på mine innlegg;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!