Skrevet av Emne: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?  (Lest 14456 ganger)

Utlogget Galningen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #45 : 03. juli 2009, 11:53 »
I min perfekte verden så hadde det vært 2 klasser i strongman. 1 med dopingtest, og 1 uten.
Det hadde vært fint Smiley en klasse for verdens sterkeste og en for verdens sterkeste bolefaen Wink
Torkel var med på Europas sterkeste mann 1984, der skulle han bære et par farmers walk på 85kg.
Dette ble han opprørt over, og sa: Faen, jeg har vel ikke meldt meg på en konkurranse for kondisjon!
______________________________________

Mitt beste løft: 100kg enhånds markløft

Wink

Figuz

  • Gjest
Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #46 : 03. juli 2009, 11:54 »
Ganske bra sammenligning faktisk med Rally. De rikeste med best sponsorer får råd til best bil/"tilskudd" og vinner som regel. Smiley

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #47 : 03. juli 2009, 11:58 »
Nei, det er ikke samma faen! Doping skal bort.

Det finnes faktisk strongman som er dopingfrie(f.eks. Brian Siders som er PIF), og alle vet at skulle det vært rettferdig så hadde de dopingfrie vunnet. Det er de som er de sterkeste! Det er de som har gener!
Min mening om hva rettferdighet er, og din mening om det er to forskjellige ting tydligvis da.
Du kan jo se det fra et annet synspunkt: Er det ikke mest rettferdigt at de som er villige til å satse ALT vinner? De satser muligens helse feks for å bli verdens sterkeste mann. Kontra den personen som "Safer" det, og ikke satser helsa. (Merk hermetegn på safer).
Igjen, med Rally eksempelet. Hadde det vært mest rettferdigt at den som kjørte mest forsiktigt, og aldri risikerte livet, at han kom på førsteplass?
Og kan du virkelig stå her og si at feks Pudz ikke har bra gener, muligens noen av de beste her i verden?

Utlogget Galningen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #48 : 03. juli 2009, 12:07 »
Min mening om hva rettferdighet er, og din mening om det er to forskjellige ting tydligvis da.
Du kan jo se det fra et annet synspunkt: Er det ikke mest rettferdigt at de som er villige til å satse ALT vinner? De satser muligens helse feks for å bli verdens sterkeste mann. Kontra den personen som "Safer" det, og ikke satser helsa. (Merk hermetegn på safer).
Igjen, med Rally eksempelet. Hadde det vært mest rettferdigt at den som kjørte mest forsiktigt, og aldri risikerte livet, at han kom på førsteplass?
Og kan du virkelig stå her og si at feks Pudz ikke har bra gener, muligens noen av de beste her i verden?
Jeg er sikker på at om Pudz hadde vært ren hadde han sett slik ut:
Torkel var med på Europas sterkeste mann 1984, der skulle han bære et par farmers walk på 85kg.
Dette ble han opprørt over, og sa: Faen, jeg har vel ikke meldt meg på en konkurranse for kondisjon!
______________________________________

Mitt beste løft: 100kg enhånds markløft

Wink

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #49 : 03. juli 2009, 13:29 »
Du er klar over at han du har bilde av i avataren din brukte dop? altså Torkel.  Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Galningen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #50 : 03. juli 2009, 13:57 »
Du er klar over at han du har bilde av i avataren din brukte dop? altså Torkel.  Wink
Ja, det er sant. Han brukte dop i senere tider. Men da han dro den offisielle verdensrekorden på 375kg var han dopingfri!
Senere begynte han å bole, det var først da han dro 402,5kg RAW i markløft uoffisielt. Men han deltok ikke i noen konkurranser etter at han brukte bol.

Alle hans offisielle verdensrekorder var dopingfrie. 375kg markløft, 215kg benkpress osv. Og hvis vi legger til at dette var raw løft og mannen begynte ikke å trene før i en alder av 24år!..så han var uansett en enorm legende Smiley stolt av å være hans 4-5menning Wink
Torkel var med på Europas sterkeste mann 1984, der skulle han bære et par farmers walk på 85kg.
Dette ble han opprørt over, og sa: Faen, jeg har vel ikke meldt meg på en konkurranse for kondisjon!
______________________________________

Mitt beste løft: 100kg enhånds markløft

Wink

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #51 : 03. juli 2009, 14:15 »
At de sier " om doping blir et stort problem ,kan de få igang et samarbeid med antidoping norge"

Jeg tror MYE av grunnen til at de har slike utsagn er at dop ikke er bra og mange syns det er  "uetisk" , men alikevel digger folk bodybuildere og strongmen MYE mer enn styrkeløftere ( no offense) .

Hvorfor er doping juks om "alle" bruker det? Om det er konkurranse om å være sterkest, best, raskest. hvorfor skal du da stoppe når du har mer inne?

For å sette det litt på spissen, styrkeeløft med utstyr.
Mange syns også dette er "juks", men siden alle bruker det, bruker de aller fleste som deltar i styrkeløft det.
Samme gjelder doping, hvorfor bli så sterk som du kan bli  ?

anyway, doping kommer ikke til å forsvinne med det allerførste, at folk syns det er juks forstår jeg ikke. du setter livet ditt i "fare" for å oppnå noe du ønsker.. Om du har gjort dette , vil jeg si at du har en større lidenskap for det du gjør enn de andre!


Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #52 : 03. juli 2009, 14:35 »
Ja, det er sant. Han brukte dop i senere tider. Men da han dro den offisielle verdensrekorden på 375kg var han dopingfri!
Senere begynte han å bole, det var først da han dro 402,5kg RAW i markløft uoffisielt. Men han deltok ikke i noen konkurranser etter at han brukte bol.

Alle hans offisielle verdensrekorder var dopingfrie. 375kg markløft, 215kg benkpress osv. Og hvis vi legger til at dette var raw løft og mannen begynte ikke å trene før i en alder av 24år!..så han var uansett en enorm legende Smiley stolt av å være hans 4-5menning Wink

Jah, julenissen.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Galningen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #53 : 03. juli 2009, 15:48 »
At de sier " om doping blir et stort problem ,kan de få igang et samarbeid med antidoping norge"

Jeg tror MYE av grunnen til at de har slike utsagn er at dop ikke er bra og mange syns det er  "uetisk" , men alikevel digger folk bodybuildere og strongmen MYE mer enn styrkeløftere ( no offense) .

Hvorfor er doping juks om "alle" bruker det? Om det er konkurranse om å være sterkest, best, raskest. hvorfor skal du da stoppe når du har mer inne?

For å sette det litt på spissen, styrkeeløft med utstyr.
Mange syns også dette er "juks", men siden alle bruker det, bruker de aller fleste som deltar i styrkeløft det.
Samme gjelder doping, hvorfor bli så sterk som du kan bli  ?

anyway, doping kommer ikke til å forsvinne med det allerførste, at folk syns det er juks forstår jeg ikke. du setter livet ditt i "fare" for å oppnå noe du ønsker.. Om du har gjort dette , vil jeg si at du har en større lidenskap for det du gjør enn de andre!
Jajaja...skjønner det poenget. Men om det hadde vært dopingtester så hadde folk sluppet å ofre helsa for å bli verdens sterkeste!
Så ditt motto er altså å ofre helsa for å bli verdens sterkeste? Høres ikke bra ut..

Utstyr i styrkeløft er for å forhindre skader. Man løfter mer med utstyr, men det er ikke hovedsaklig derfor det brukes.
Torkel var med på Europas sterkeste mann 1984, der skulle han bære et par farmers walk på 85kg.
Dette ble han opprørt over, og sa: Faen, jeg har vel ikke meldt meg på en konkurranse for kondisjon!
______________________________________

Mitt beste løft: 100kg enhånds markløft

Wink

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #54 : 03. juli 2009, 16:30 »
Jajaja...skjønner det poenget. Men om det hadde vært dopingtester så hadde folk sluppet å ofre helsa for å bli verdens sterkeste!
Så ditt motto er altså å ofre helsa for å bli verdens sterkeste? Høres ikke bra ut..

Utstyr i styrkeløft er for å forhindre skader. Man løfter mer med utstyr, men det er ikke hovedsaklig derfor det brukes.


det er absolutt ikke det som er mottoet mitt! men hvis du har nådd et høytnivå i wsm, og vil bli best, what other choice do you have?

sier ikke at den eneste veien er dop, men det er en stor del av sporten "kroppsbyggig og wsm" .. og generellt sport!!


Utlogget Gemellus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #55 : 03. juli 2009, 17:01 »
Utstyr i styrkeløft er for å forhindre skader. Man løfter mer med utstyr, men det er ikke hovedsaklig derfor det brukes.

Hvordan forhindrer benkeskjorten skader? Jeg sliter fremdeles med en albueskade jeg fikk av benkesjorte for 13 mnd siden...

For å sette det litt på spissen, styrkeeløft med utstyr.
Mange syns også dette er "juks", men siden alle bruker det, bruker de aller fleste som deltar i styrkeløft det.
Samme gjelder doping, hvorfor bli så sterk som du kan bli  ?

Det er ikke i nærheten av noe spiss, utstyr er mer juks enn doping, med dop er det ivertfall mennesket som løfter vekten og ikke eksterne hjelpemidler.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #56 : 03. juli 2009, 21:17 »
Styrkeløft med utstyr er som å sitte å tisse.. 
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Galningen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 131

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #57 : 03. juli 2009, 21:22 »
Javel for faen! Start en egen tråd om styrkeløft med utstyr vs. raw styrkeløft! Her skal det diskuteres hvor idioti det er å bole seg.
Torkel var med på Europas sterkeste mann 1984, der skulle han bære et par farmers walk på 85kg.
Dette ble han opprørt over, og sa: Faen, jeg har vel ikke meldt meg på en konkurranse for kondisjon!
______________________________________

Mitt beste løft: 100kg enhånds markløft

Wink

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #58 : 03. juli 2009, 21:29 »
Javel for faen! Start en egen tråd om styrkeløft med utstyr vs. raw styrkeløft! Her skal det diskuteres hvor idioti det er å bole seg.

Feil. Her skal det diskuteres om dopingtesting i Wsm.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Figuz

  • Gjest
Sv: Doping verdens strerkeste mann 2004 ?
« #59 : 03. juli 2009, 21:39 »
Javel for faen! Start en egen tråd om styrkeløft med utstyr vs. raw styrkeløft! Her skal det diskuteres hvor idioti det er å bole seg.
Likevel har du avatar og forteller hvor fantastisk en boler var i signaturen din.. Smiley Så ironisk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!