Skrevet av Emne: endelig litt rettferdighet  (Lest 8162 ganger)

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

endelig litt rettferdighet
« : 06. juli 2009, 18:55 »
skulle ønske at vi i norge hadde samme justis på slike tilfeller som dette
generelt sexforbytere i alle sjangere skulle hatt samme behandling Cool
http://www.dagbladet.no/2009/07/06/nyheter/henrettelse/utenriks/drap/jemen/7075639/
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: endelig litt rettferdighet
« #1 : 06. juli 2009, 19:00 »
Ja, alle de som har blitt uskyldig dømt og henrettet men som man aldri får sjansen til å vekke til å reversere, er nok VELDIG uenig med deg i det. Pluss meg. Dødsstraff er bare for å slukke en blodtørst og hevngjerrighet.

Dødsstraff er lovlig mord. Ja, for barna og familien til den dømte spiller vel ingen rolle?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: endelig litt rettferdighet
« #2 : 06. juli 2009, 19:07 »
Ja, alle de som har blitt uskyldig dømt og henrettet men som man aldri får sjansen til å vekke til å reversere, er nok VELDIG uenig med deg i det. Pluss meg. Dødsstraff er bare for å slukke en blodtørst og hevngjerrighet.

Dødsstraff er lovlig mord. Ja, for barna og familien til den dømte spiller vel ingen rolle?
joda ingenting blir perfekt her i verden,men nå finnes det mange tilfeller da disse syke menneskene begår nye handlinger, så fort dem slipper ut,eller før dem blir bura inn etter endt rettsak
her snakker vi om mange uskyldige offere som kunne ha blitt spart ,hvis en hadde tatt dem av dage
eventuelt livstid i fengsel er en annen mulighet,men det koster samfunnet mye penger som ikke jeg er villig til å betale
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: endelig litt rettferdighet
« #3 : 06. juli 2009, 19:10 »
Ja, alle de som har blitt uskyldig dømt og henrettet men som man aldri får sjansen til å vekke til å reversere, er nok VELDIG uenig med deg i det. Pluss meg. Dødsstraff er bare for å slukke en blodtørst og hevngjerrighet.

Dødsstraff er lovlig mord. Ja, for barna og familien til den dømte spiller vel ingen rolle?

tror eventuelle barn av en pedofil morder har det veldig mye bedre hvis faren er død.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: endelig litt rettferdighet
« #4 : 06. juli 2009, 19:16 »
Ja, alle de som har blitt uskyldig dømt og henrettet men som man aldri får sjansen til å vekke til å reversere, er nok VELDIG uenig med deg i det. Pluss meg. Dødsstraff er bare for å slukke en blodtørst og hevngjerrighet.

Dødsstraff er lovlig mord. Ja, for barna og familien til den dømte spiller vel ingen rolle?

Les hva han skriver, "skulle ønske at vi i norge hadde samme justis på slike tilfeller som dette"
I saken kan vi lese følgende:
 "Frisøren ble arrestert i desember i fjor, og tilstod under rettssaken i januar å først ha voldtatt gutten, så drept ham og deretter kuttet kroppen i biter før han kvittet seg med den utenfor Sanaa."

Det er altså ikke snakk om en uskyldig person her! Han fortjener å dø, et skudd i bakhodet er i overkant barmhjertig! Men med døden til følge, vil det allikevel ha ønsket avskrekkende effekt. 

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: endelig litt rettferdighet
« #5 : 06. juli 2009, 19:19 »
skulle ønske at vi i norge hadde samme justis på slike tilfeller som dette
generelt sexforbytere i alle sjangere skulle hatt samme behandling Cool
http://www.dagbladet.no/2009/07/06/nyheter/henrettelse/utenriks/drap/jemen/7075639/

Enig, de fortjener f**n meg ingen sjangse nr 2.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: endelig litt rettferdighet
« #6 : 06. juli 2009, 19:25 »
Det er mange som har blitt presset til tilståelser o.l. Så tilståelser er ikke noe man nødvendigvis skal stole på, bare sånn at det er sagt.

Uansett om dette er en av de sakene, så spiller det ingen rolle, da mord er mord er mord. Se på bildene da.. Hvordan kan noen synes at dette er greit? Dødsstraff gagner INGEN! Unntatt å slukke blodtørste, i samme tanke så gir man fullstendig faen i morderens uskyldige familie! Hva er vitsen med å drepe han? Hvorfor ikke la han sitte?

By the way, det at dødsstraff er billigere enn livvstid, det er en oppbrukt myte.

Det er mange uskyldige som har sittet på dødscella, og det sitter helt garantert uskyldige idag og. Dvs. de finner beviser etter de har henrettet personen og finner ut at personen faktisk var uskyldig, ops! Da var det visst for seint gitt! fy f...  Angry  og der sitter det nok en knust familie igjen, som har mistet en sønn/bror/far/mor/søster/datter eller hva det måtte være..
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: endelig litt rettferdighet
« #7 : 06. juli 2009, 19:32 »
Ja, alle de som har blitt uskyldig dømt og henrettet men som man aldri får sjansen til å vekke til å reversere, er nok VELDIG uenig med deg i det. Pluss meg. Dødsstraff er bare for å slukke en blodtørst og hevngjerrighet.

Dødsstraff er lovlig mord. Ja, for barna og familien til den dømte spiller vel ingen rolle?

Det er mange som har blitt presset til tilståelser o.l. Så tilståelser er ikke noe man nødvendigvis skal stole på, bare sånn at det er sagt.

Uansett om dette er en av de sakene, så spiller det ingen rolle, da mord er mord er mord. Se på bildene da.. Hvordan kan noen synes at dette er greit? Dødsstraff gagner INGEN! Unntatt å slukke blodtørste, i samme tanke så gir man fullstendig faen i morderens uskyldige familie! Hva er vitsen med å drepe han? Hvorfor ikke la han sitte?

By the way, det at dødsstraff er billigere enn livvstid, det er en oppbrukt myte.

Det er mange uskyldige som har sittet på dødscella, og det sitter helt garantert uskyldige idag og. Dvs. de finner beviser etter de har henrettet personen og finner ut at personen faktisk var uskyldig, ops! Da var det visst for seint gitt! fy f...  Angry  og der sitter det nok en knust familie igjen, som har mistet en sønn/bror/far/mor/søster/datter eller hva det måtte være..
Dødsstraff er også,
1: En måte å sikre seg at forbryteren utøver kriminalitet igjen.
2: Mye billigere for staten.

Hva i helvete mener du med at det at dødsstraff er billigere enn livstid er en myte? Vet du hva det koster å ha en mann i fengsel i 1 år? Det du sier er jo 100% galt. 1. Det er ikke en myte. 2. Den er heller ikke oppbrukt. Herregud at det går ann Shocked
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: endelig litt rettferdighet
« #8 : 06. juli 2009, 19:37 »
Les hva han skriver, "skulle ønske at vi i norge hadde samme justis på slike tilfeller som dette"
I saken kan vi lese følgende:
 "Frisøren ble arrestert i desember i fjor, og tilstod under rettssaken i januar å først ha voldtatt gutten, så drept ham og deretter kuttet kroppen i biter før han kvittet seg med den utenfor Sanaa."

Det er altså ikke snakk om en uskyldig person her! Han fortjener å dø, et skudd i bakhodet er i overkant barmhjertig! Men med døden til følge, vil det allikevel ha ønsket avskrekkende effekt. 


Dersom du finner et fnugg av rettferdighet i et statlig offentlig ydmykende drap så er du på akuratt samme nivå som den dømte mannen....
Kunne du selv tenkt deg en jobb som bøddel? eller hadde du bedt naboen din som jobber med å drepe dømte mennesker i fengsel inn på kaffe?
Du er en ureflektert kald person i mine øyne som kan se på et kalkulert planlagt drap og ha en mening om at det er helt greit....

Utlogget Larsin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: endelig litt rettferdighet
« #9 : 06. juli 2009, 19:37 »
Om jeg hadde en sønn som ble drept sånn, så hadde jeg ikke godtatt noe mindre straff enn dette...
Norges, "bo på hotell" straffer er helt på tryne om du spør meg.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: endelig litt rettferdighet
« #10 : 06. juli 2009, 20:02 »
Unntatt å slukke blodtørste, i samme tanke så gir man fullstendig faen i morderens uskyldige familie!
Gir faen i morderens familie? Hvorfor skal mann ta hensyn til familien hans etter han har gjort noe så umenneskelig?
"Ahh, du har jo familie, nei men da er det ikke mye vi kan gjøre"


Dersom du finner et fnugg av rettferdighet i et statlig offentlig ydmykende drap så er du på akuratt samme nivå som den dømte mannen....
Ser du faktisk en likhet i voldtekt og drap av en liten gutt, og henrettelsen av gjerningsmannen?
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: endelig litt rettferdighet
« #11 : 06. juli 2009, 20:05 »
Det er mange som har blitt presset til tilståelser o.l. Så tilståelser er ikke noe man nødvendigvis skal stole på, bare sånn at det er sagt.

Uansett om dette er en av de sakene, så spiller det ingen rolle, da mord er mord er mord. Se på bildene da.. Hvordan kan noen synes at dette er greit? Dødsstraff gagner INGEN! Unntatt å slukke blodtørste, i samme tanke så gir man fullstendig faen i morderens uskyldige familie! Hva er vitsen med å drepe han? Hvorfor ikke la han sitte?

By the way, det at dødsstraff er billigere enn livvstid, det er en oppbrukt myte.

Det er mange uskyldige som har sittet på dødscella, og det sitter helt garantert uskyldige idag og. Dvs. de finner beviser etter de har henrettet personen og finner ut at personen faktisk var uskyldig, ops! Da var det visst for seint gitt! fy f...  Angry  og der sitter det nok en knust familie igjen, som har mistet en sønn/bror/far/mor/søster/datter eller hva det måtte være..

Det at dødsstraff er billigere enn livstid i fengsel er vel strengt tatt ikke bare en myte. er vel ikke så vanskelig å forstå at å holde ett menneske som kun er 22 år i gud veit hvor mange tiår i fengsel er dyrere enn å sette en kule i skallen på han. Med mindre vi kjører Mexico-stil å setter hele sulamitten i et høl i veggen for så å gi dem et riskorn om dagen på deling.

Og du gir deg liksom ikke helt med disse barna. Jeg tør påstå at et flertall av barna her i Norge/resten av verden generelt heller vil vokse opp med f.eks en god mor i stedet for en god mor og en far som har som hobby å voldta små 11 åringer før han så dreper de og kutter opp i små terninger.

Men du har dine meninger du og.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: endelig litt rettferdighet
« #12 : 06. juli 2009, 20:16 »
Gir faen i morderens familie? Hvorfor skal mann ta hensyn til familien hans etter han har gjort noe så umenneskelig?
"Ahh, du har jo familie, nei men da er det ikke mye vi kan gjøre"

Ser du faktisk en likhet i voldtekt og drap av en liten gutt, og henrettelsen av gjerningsmannen?
Jeg synes faktisk at det å henrette noen er mye  værre enn en et drap som er begått av mennesker som av en eller annen grunn er svært farlige eller syke på et eller annet vis.
Det er mer kalkulert og  mer ondskasfullt.
Jeg synes det faktisk er uendelig preverst av en stat , et rettsystem og til slutt en drapstekniker  og planlegge et drap på et menneske for å deretter kalle det  rettferdighet.
Hver eneste celle i kroppen min mener at det bare er helt feil.
Når det gjelder argumentene mot dødstraff så taler de for seg selv (uskyldig drept o.s.v), men det å drepe på en slik planlagt måte er bare ufyselig....

Edit

Et lite tankekors til alle som er så for statlig drap kan jo være å tenke på at hva hvis det hadde vært din egen bror som hadde gjort noe jævlig i sterk rus fex. hadde lysten til å drepe vært like stor da?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: endelig litt rettferdighet
« #13 : 06. juli 2009, 20:28 »
Dersom du finner et fnugg av rettferdighet i et statlig offentlig ydmykende drap så er du på akuratt samme nivå som den dømte mannen....
Kunne du selv tenkt deg en jobb som bøddel? eller hadde du bedt naboen din som jobber med å drepe dømte mennesker i fengsel inn på kaffe?
Du er en ureflektert kald person i mine øyne som kan se på et kalkulert planlagt drap og ha en mening om at det er helt greit....

Jeg er glad vi har vidt forskjellige meninger her. Du er et ødelagt menneske om du mener at en person som har voltatt og drept et barn på 12 år fremdeles har noen plass på denne jorden!
Vende det andre kinnet til i slike tilfeller? Hvorfor det? Tror du virkelig det han gjorde var gjort i et svakt øyeblikk og tror du han angret?!
Kan vel slå fast at du ikke har allverdens av kapasitet når det kommer til dyp refleksjon du heller...



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Andy Pandy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: endelig litt rettferdighet
« #14 : 06. juli 2009, 20:28 »
Jeg synes faktisk at det å henrette noen er mye  værre enn en et drap som er begått av mennesker som av en eller annen grunn er svært farlige eller syke på et eller annet vis.
Det er mer kalkulert og  mer ondskasfullt.
Jeg synes det faktisk er uendelig preverst av en stat , et rettsystem og til slutt en drapstekniker  og planlegge et drap på et menneske for å kalle det en form for rettferdighet.
Hver eneste celle i kroppen min mener at det bare er helt.
Når det gjelder argumentene mot dødstraff så taler de for seg selv (uskyldig drept o.s.v), men det å drepe på en slik planlagt måte er bare ufyselig....

Edit

Et lite tankekors til alle som er så for statlig drap kan jo være å tenke på at hva hvis det hadde vært din egen bror som hadde gjort noe jævlig i sterk rus fex. hadde lysten til å drepe vært like stor da?


vet du hva? først ville jeg klagd, jeg ville grini, sytet, sutra og sansynligvis vært jævlig sur og grinete. MEN, hvis det min bror hadde gjort hadde vært jævlig nok, så hadde jeg til syvende og sist skjønt at det var like greit. det at han voldtar og kutter opp en 11 åring hadde jeg aldri tilgitt han uansett, så til sist hadde jeg klart å leve helt greit med det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!