Skrevet av Emne: Mennesket, den femte ape????  (Lest 50565 ganger)

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #240 : 10. juli 2009, 19:51 »
Men en livsstil er en livsstil... Å handle på instinkter er jo deres livsstil. Det er jo det som er poenget mitt, at dyra ikke velger livsstil, de handler bare på det som faller dem naturlig å gjøre, mens vi mennesker lever forskjellig fra hverandre, vi velger livsstiler. Og for å kunne komme tilbake til det som er mest naturlig, så må vi se på de andre apene og dyra, dvs. at vi ser at ingen av dem kjører bil, ingen av dem røyker, ingen av dem har åpnet McDonalds restaurant..



tuller du eller?
så siden dyr ikke kan velgelivsttil så må vi følge dyrene sin?
hva faen er da vitsen med utvikling og evulosjon? skal vi alle begynne å gå nakne, brenne bilene våres? (eller foresten, dyr kan jo ikke lage ild, så da kan jo ikke vi gjøre det heller - for det blir jo en livsstil som er annerledes enn dyrene sin)

mange rare tanker ute å går her..  woot

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #241 : 10. juli 2009, 19:58 »
Men virker det så ute av denne verden at siden de forskjellige dyreartene viser lik adferd med hverandre uansett hvilken landsdel de er i, at deres adferd er naturlig? Og at vi da har masse å lære av det?


Jeg snakker ikke om at vi menneskene nå skal gå tilbake i tid, det kommer aldri til å skje. Jeg snakker mer om "hva hvis" og hvordan kan vi ihvertfall gjøre hva vi kan for å leve mest mulig med naturen og bli naturvennlige. Og innse at vi er dyr på lik linje med alle andre dyr.


Jeg har brukt en god del tid på å komme frem til dette og at dette faller meg naturlig å tenke slik, og for meg så virker dette logisk. Men for andre som aldri har tenkt på det før, ja de reagerer slik jeg ser folk reagerer her på det jeg sier. Det er mitt inntrykk ihvertfall.


Bare topicen er for meg feil. Det burdte absolutt ikke vært ett spørsmålstegn med i det hele tatt. Det burdte vært ett punktum der spørsmålstegnet står. Darwin "snur seg i grava". Hele hans fantastiske livsverk blir tråkket på.

Fjern det spørsmålstegnet og gjør det til et faktum istedet for et spørsmål.  dry
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #242 : 10. juli 2009, 20:12 »
En kan jo snu det litt og tenke på hvor lang levealder mange av dyrene i verden har sammenlignet med menneske. Hvorfor skal vi hige etter å leve naturlig når det betyr at vi må gi bort de fleste godene våre uten at vi får noe igjenn.
Mulig vi slipper unna noen livstilssykdommer, men samtidig mister vi evnen til å helbrede og hjelpe mange mennesker også.

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #243 : 10. juli 2009, 20:12 »
er helt enig i at vi alle bør bli mye mer miljøvennlige. Men å forandre blant annet kosthold tror jeg ikke vil hjelpe.
Og ja, det er EN ting vi bør bli mer lik dyrene på. Og det er å bli mindre rasistiske. uansett hvor i verden man kommer fra. MEN innvandringen her til lands har gått over alle støvleskaft! de slipper jo inn hvemsomhelst!
men nok om det.. ikke meningen å lage en ny debatt her.

men igjen så er dyrene ganske så brutale og stygge med hverandre og. løver kan spise sine egne barn, det finnes som regel 1 leder i flokken. Og er det en som går mot lederen, kan han bli drept eller utstøtt av flokken. så ser jo ikke kun positive tendenser her.

men tilbake til tema. Om mennesket er den femte ape? NEI, er svaret mitt. Vi er på et helt annet stadiet for at vi skal kunne kalles ape. vår utvikling har gått så langt at vi er en egen rase. enkelt og greit! Smiley

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #244 : 10. juli 2009, 20:13 »
At folk fortsatt orker å svare Eneres seriøst er sykt. Eneste som kommer ut av kjeften til Eneres er the ramblings of a crazy lady.

Tipper svaret jeg får er noe sånn som: "du tar feil, jeg sier ingenting, jeg skriver"

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #245 : 10. juli 2009, 20:19 »
Men virker det så ute av denne verden at siden de forskjellige dyreartene viser lik adferd med hverandre uansett hvilken landsdel de er i, at deres adferd er naturlig? Og at vi da har masse å lære av det?

Jo, det dyrene gjør er naturlig, men siden vi også er dyr, er også det vi gjør naturlig - f.eks. grillfester. Og det er jo ikke slik at alle dyreartene har lik adferd. De ulike artene har helt forskjellig adferd. Det beveren driver med er for eksempel helt fjernt for kålormens virksomhet. Skal kålormen kutte ut sine greier og i stedet begynne å bygge beverdam fordi det er så "naturlig"?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #246 : 10. juli 2009, 20:22 »
Men Boyscout, hva er det som er så jævlig sykt med meg hele tida?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #247 : 10. juli 2009, 20:26 »
Men Boyscout, hva er det som er så jævlig sykt med meg hele tida?
Haha! Genialt! Tror du han gidder å svare deg seriøst?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #248 : 10. juli 2009, 20:39 »
Forumet burde forresten få en "ignorer bruker" funksjon.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #249 : 10. juli 2009, 20:42 »
Tja, greit å se hvem som er "mann" nok til å svare for seg og hvem som bare er sytete fjortiz hormonelle 18-19 åringer i puberteten. I CAN HAZ - gjengen vet du, som fortsatt synes det er kult å bruke Z i setninger og skrive "regsa" istedet for "reglene".  Og som bare stikker innom en tråd for å gjenge seg opp og skjule seg bak den kule tøffe gjengen. Og som lager en egen bildetråd for å poste bilder a LOL-cats..

De gutta der.. jeg tror du kjenner en.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #250 : 10. juli 2009, 20:44 »
En ignorer funksjon trenger man da vel ikke, det er jo bare å ignorere en person det!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #251 : 10. juli 2009, 20:48 »
Tja, greit å se hvem som er "mann" nok til å svare for seg og hvem som bare er sytete fjortiz hormonelle 18-19 åringer i puberteten. I CAN HAZ - gjengen vet du, som fortsatt synes det er kult å bruke Z i setninger og skrive "regsa" istedet for "reglene".  Og som bare stikker innom en tråd for å gjenge seg opp og skjule seg bak den kule tøffe gjengen. Og som lager en egen bildetråd for å poste bilder a LOL-cats..

De gutta der.. jeg tror du kjenner en.
1. At noen ikke gidder å svare enkelte brukere på forumet seriøst er ikke det samme som at de ikke er mann nok til det.
2. Regs er en forkortelse for regulars, altså de som vanker mye i forumet. Brukere alle vet hvem er med andre ord.
3. Hvem mener du bare stikker innom tråder for å gjenge seg opp? Faller jeg innenfor denne beskrivelsen?
4. Dersom det er tråder på forumet du ikke liker så trenger du faktisk ikke å klikke innom dem. Og bildetråden inneholder ikke bare bilder av lolcats.

En ignorer funksjon trenger man da vel ikke, det er jo bare å ignorere en person det!
Det er ikke alltid like lett. En ignorer bruker funksjon hadde vært fint Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #252 : 10. juli 2009, 20:53 »
Men Boyscout, hva er det som er så jævlig sykt med meg hele tida?

Vet ikke om noen annen måte å si det på enn at hjernen din ikke fungerer som den skal. Det kan være at jeg er litt grov i tilbakemeldingene mine, men jeg blir så frustrert av at alt du sier er så grusomt feil.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #253 : 10. juli 2009, 21:01 »
Cat: Når man kommer med en erklæring om at en person tydeligvis burdte vært lagt inn ett sted, ja da lurer jeg jo svært på hva som er grunnlaget, derfor spør jeg.

Og ja, du faller innenfor den "nå pozter vi bilder av katter med morzom kul zkrift og kaprer tråden i ett forsøk på å latterliggjøre og ta over tråden med tulling og tøysing"  Du har vel vært med har du ikke? Dere er så like i adferd at jeg blander dere om hverandre.. Nesten så dere ikke har egne personligheter eller meninger.  

Hehe, det er pussig du skriver at man ikke trenger å klikke inn på tråder man ikke liker, så kanskje flere som bare kommer inn for å lage kvalme kan ta det rådet? Det har jeg gitt ut flere ganger, men kanskje det hjelper om det kommer fra deg Cat Tank iz not amuzed? Smiley La oss følge med å se!! Cheesy


ivar.v: Så du er ikke enig med Darwins teori med andre ord?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #254 : 10. juli 2009, 21:04 »
Og ja, du faller innenfor den "nå pozter vi bilder av katter med morzom kul zkrift og kaprer tråden i ett forsøk på å latterliggjøre og ta over tråden med tulling og tøysing"  Du har vel vært med har du ikke? Dere er så like i adferd at jeg blander dere om hverandre.. Nesten så dere ikke har egne personligheter eller meninger.  

Jeg er ikke med i ånnas gjengen til dirdal, det var under beltestedet. Jeg prøver å være saklig, men jeg har hatt et par litt mindre enn saklige innlegg mot deg, det skal jeg innrømme Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!