avstemning
Spørsmål: Var prossessen for å holde Roy Holte utenfor landslaget riktig?
Ja, alle midler må taes i bruk.
Ja, ryddig nok.
Nei, personforfølgelse
Nei, de kunne hatt ham med og SÅ stengt døra.
Hva er styrkeløft?

Skrevet av Emne: Avstemning - Holte VS NSF  (Lest 15960 ganger)

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #105 : 23. juli 2009, 06:35 »
Du er våken gutt c",)Som styrkeløfter med ett ønske om å bli sterk kasta jeg selvfølgelig innpå alt av fet mat&kosttilskudd som de fleste andre ,)

Det er faktisk ingen universell regel som sier at man må ha et elendig kosthold og unngå kardiovaskulær trening når en driver med styrkeløft. Du legger skylden på idretten styrkeløft for at du gikk opp 8 kg i fett, men har kun deg selv å takke. Altså, hva hadde du forventet når du "kasta innpå alt av fet mat&kosttilskudd"?

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #106 : 23. juli 2009, 07:38 »
Har du noengang sett en Ren norsk styrkeløfter over 37 år i god fysisk form?!
Da jeg begynte med styrkeløft hadde jeg mageruter og hadde v-shape,etter 3 mnd.Med styrkeløft og 1-5 reps begynte jeg  sakte men sikkert å innta A-shape og hadde lagt på meg 5 kg rent fett-De neste 3 kg kom etterhvert som jeg fortsatte med styrkeløft c",)

Frode Rui holder da bra form og han veier over 120 kg. Sigve Valentinsen, Børge Øvrebø, Jan Roytvand, Jan Roger Johansen, Jan Edvard Jensen, Geir Arne Giseth, m.fl.
Ops, alle disse var visst over 40 år. Pytt pytt det får gå  Smiley

Det jeg ikke har sett mange eksempler på er personer med så lite selvinnsikt som deg  woot
Da snakker vi ikke bare innenfor styrkeløft, gjelder uansett kjønn, vekt, alder, fettprosent osv.
Du kan ha hatt mageruter, men det må ha vært 10 år før du begynte med styrkeløft!
Transfettet pakket deg inn som en snømann før du kom innom sande kk første gang, lettere å kritisere andre kanskje?
Sirketreningsopplegget du forsøkte deg på 1-2 ganger pr. uke var vel heller ikke spesielt gunstig for verken å bli sterkere eller legge på seg muskler. Til tross for dette økte du fra 615 til 707,5 kg totalt på 2 år, og så begynner du å fable om 800 kg.... fremdeles med knappe 2 økter i uka  rofl

Blir i alle fall spennende å se deg på NSM neste år, med v-shape og ruter  Cool
Da skal du få den siste latteren her vettu

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #107 : 23. juli 2009, 09:58 »
Det er faktisk ingen universell regel som sier at man må ha et elendig kosthold og unngå kardiovaskulær trening når en driver med styrkeløft. Du legger skylden på idretten styrkeløft for at du gikk opp 8 kg i fett, men har kun deg selv å takke. Altså, hva hadde du forventet når du "kasta innpå alt av fet mat&kosttilskudd"?

Hvis du har trent styrkeløft-programmer kontra kroppsbygging på amatørbasis så er det en forskjell i reps og set og øvelser.
Jeg har vel ikke direkte skyldt på styrkeløft for at jeg ble i dårlig  form rent utseendemessig.Selvfølgelig har kosten sin betydning.Jeg fikk tøffere&hardere treningsøkter med styrkeløft og hadde vel lettere for å hive innpå alskens mat,både sunt&usunt for å bli sterkere.8kg rent fett var vel for å provosere c",)
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #108 : 23. juli 2009, 10:09 »
Frode Rui holder da bra form og han veier over 120 kg. Sigve Valentinsen, Børge Øvrebø, Jan Roytvand, Jan Roger Johansen, Jan Edvard Jensen, Geir Arne Giseth, m.fl.
Ops, alle disse var visst over 40 år. Pytt pytt det får gå  Smiley

Det jeg ikke har sett mange eksempler på er personer med så lite selvinnsikt som deg  woot
Da snakker vi ikke bare innenfor styrkeløft, gjelder uansett kjønn, vekt, alder, fettprosent osv.
Du kan ha hatt mageruter, men det må ha vært 10 år før du begynte med styrkeløft!
Transfettet pakket deg inn som en snømann før du kom innom sande kk første gang, lettere å kritisere andre kanskje?
Sirketreningsopplegget du forsøkte deg på 1-2 ganger pr. uke var vel heller ikke spesielt gunstig for verken å bli sterkere eller legge på seg muskler. Til tross for dette økte du fra 615 til 707,5 kg totalt på 2 år, og så begynner du å fable om 800 kg.... fremdeles med knappe 2 økter i uka  rofl

Blir i alle fall spennende å se deg på NSM neste år, med v-shape og ruter  Cool
Da skal du få den siste latteren her vettu



Den siste til å snakke om selvinnsikt burde vel være deg c",)
Sirkeltrening må vel være treingsopplegget ditt det da?
Det jeg har trent er stort sett Dietmar Wolf-program som ligger ute på Nsf.no
Og hatt egentlig brukbar framgang på 2 år.
Jeg har hatt ambisiøse mål,greit nok,gjort mange feilvurderinger ja.
Ikke fått ut maks på stevner ja.800 kg har aldri vært noe mål,da jeg ikke har forutsetning for å klare det.Hvor du tar det fra er jo  også i det blå.
Men hvilken framgang har du hatt til sammenligning?
Du kan jo skylde på skader med mer akkurat som meg.
Etter hva jeg har sett har du ikke 700 kg enda med 10års styrkeløftkonkurranser.

Slå den dere c",)
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #109 : 23. juli 2009, 12:05 »
God fysisk form på generell basis er vel en som klarer fullføre 3000 metern på 12-13 min,Kan kjøre Bøy-Benk-Mark uten pauser i 2 timer,uten ryggsekk på magan. c",)
Ja selvfølgelig:Stærk,fæit&dopingfri.

Å løpe 3000 meter på 12-13 minutter og samtidig ha brukbar bøystyrke vil jeg påstå er nærmest umulig Wink
260-195-280 raw stevne

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #110 : 23. juli 2009, 18:51 »
Å løpe 3000 meter på 12-13 minutter og samtidig ha brukbar bøystyrke vil jeg påstå er nærmest umulig Wink

Spørs hva du mener med brukbar bøystyrke da,jeg har ihverfall løpt 3000-metern på 12.40.da løftet jeg 190 kg raw.trente boksing&ishockey+vekter 6-7 dager i uka.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #111 : 23. juli 2009, 19:55 »
Vær så snill Frank, start en annen tråd, kall den gjerne "Bitre-Frank-som-startet-med-styrkeløft-og-ble-både-fet-og-svak", nå skjemmer du oss ut alle sammen (ja, deg selv også faktisk).

Per Ove

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Avstemning - Holte VS NSF
« #112 : 23. juli 2009, 21:01 »
Denne tråden ble startet litt halvseriøst etter at det kom frem o den opprinnelige tråden at det hadde vært artig med en avstemmning... nå er det vel få som husker hva vi diskuterte i utgangspunktet. denne tråden fortjener bare å dø nå.

Litt trist når man tenker på det.... at idrett som skal være positivt og føre folk sammen i sport og konkurranse forårsaker så mye bitterhet og ufred som det nå gjør.

engasjerte mennesker, store talenter og store egoer gir nok mange følelser.

Peace out

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!