Skrevet av Emne: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft  (Lest 25832 ganger)

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Til Per Ove Skjøl, jeg hare ikke tenkt til å utdype dette noe nærmere nå, bortsett fra en liten kommentar til det du skriver, jeg kommer heller ikke med noen navn, og grunnen til dette er at jeg ved første mulige anledning skal ta opp dette med den personen jeg omhandler, jeg har tenkt til ta meg en lang prat med vedkommende, så han og jeg sammen, kan reflektere over de påstandene jeg kommer med. Det er grove påstander jeg kommer med og det ville vært jævlig stygt og ufint om de ikke var sanne.

Du stiller spørsmål ved troverdigheten min? Hvor mange løftere vil du skal bekrefte mine påstander før troverdigheten min blir styrket? Er rimelig sikker på at du også har noen historier å komme med som ikke tåler dagens lys, men hvorfor rippe opp i dette nå? Det må jo være bedre å legge de tingene bak seg som har vært negativt for styrkeløftsporten, og heller se fremover.

 Det er nemlig det som er "cluet". Jeg hadde aldri kommet med sånne påstander, men holdt de for meg selv, hadde det ikke vært for at jeg nå ser en løfter som så til de grader plir "pønket" av forbundet og av enkelte løftere. Og hva har han gjort for å gjøre seg fortjent til denne behandlingen? Ingen ting, bortsett fra å ha skaffet styrkeløftsporten heder og ære langt utover landegrensene.

Han er også i den posisjonen at han kan trekke tilbake alt det han har sagt tidligere, som har gjort han svarte-listet hos forbundet. Det er faktisk, selv om den er liten, en mulighet for at han ikke har snakket sant når det gjelder befatning med doping. Det er jo også en av grunnene til at regelverket bør være ekstremt strengt, når det gjelder å utestenge noen. 

Til Egil. Jeg skjønner hva du mener. Men jeg står for det jeg sier. Jeg har snakket med flere i styrkeløftmiljøet som har den samme oppfatning som meg. Jeg har ikke noe personlig ønske om å sverte styrkeløftsporten. Men jeg håper det blir forandringer med tiden, uten at jeg nå vil komme inn på spesifikke forandringer. 

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Til Per Ove Skjøl, jeg hare ikke tenkt til å utdype dette noe nærmere nå, bortsett fra en liten kommentar til det du skriver, jeg kommer heller ikke med noen navn, og grunnen til dette er at jeg ved første mulige anledning skal ta opp dette med den personen jeg omhandler, jeg har tenkt til ta meg en lang prat med vedkommende, så han og jeg sammen, kan reflektere over de påstandene jeg kommer med. Det er grove påstander jeg kommer med og det ville vært jævlig stygt og ufint om de ikke var sanne.

Du stiller spørsmål ved troverdigheten min? Hvor mange løftere vil du skal bekrefte mine påstander før troverdigheten min blir styrket? Er rimelig sikker på at du også har noen historier å komme med som ikke tåler dagens lys, men hvorfor rippe opp i dette nå? Det må jo være bedre å legge de tingene bak seg som har vært negativt for styrkeløftsporten, og heller se fremover.

 Det er nemlig det som er "cluet". Jeg hadde aldri kommet med sånne påstander, men holdt de for meg selv, hadde det ikke vært for at jeg nå ser en løfter som så til de grader plir "pønket" av forbundet og av enkelte løftere. Og hva har han gjort for å gjøre seg fortjent til denne behandlingen? Ingen ting, bortsett fra å ha skaffet styrkeløftsporten heder og ære langt utover landegrensene.

Han er også i den posisjonen at han kan trekke tilbake alt det han har sagt tidligere, som har gjort han svarte-listet hos forbundet. Det er faktisk, selv om den er liten, en mulighet for at han ikke har snakket sant når det gjelder befatning med doping. Det er jo også en av grunnene til at regelverket bør være ekstremt strengt, når det gjelder å utestenge noen. 

Til Egil. Jeg skjønner hva du mener. Men jeg står for det jeg sier. Jeg har snakket med flere i styrkeløftmiljøet som har den samme oppfatning som meg. Jeg har ikke noe personlig ønske om å sverte styrkeløftsporten. Men jeg håper det blir forandringer med tiden, uten at jeg nå vil komme inn på spesifikke forandringer. 


Ehh.. du glemmer:

Utmelding og innmelding
"Satset" på styrkebasert konkurranse utenfor Nif uten å være medlem i NIF

Og uansett så hvis Dietmar mener man : ikke passer inn på landslaget så hjlelper det ikke å ha greidd alle kriterier i verden;)

Og i og med at jeg er for sterk i 3 løft, så kan de ikke leve med at de ikke vil ha meg med i 3 løft men det er ok i benk.....derfor må de også gjøre noe med det....og iden samme slengen: Veteran og int. konkurranser, samt sikkert NM og Benk-Nm deltakelse også...kan jo sette VR og få Kongepokal der vettu......og hva med Midt-Norsk;)

Spennende tider i NSF;)
Heksejakten i Norge er ikke over;)
Beware, maybe the hunter becomes the prey......


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #2 : 16. august 2009, 22:07 »
Hei!
Skal nå prøve å svare på de spørsmålene flere ønsker svar på i forbindelse med min doping anklage mot personer i Norges styrkeløftforbund.

Først et sitat fra Per Ove Skjøl, som han sendte meg, i forbindelse med at han mente jeg var både feig og uredelig siden jeg ikke kom med navn på den personen jeg omhandlet.

Men regner med at i hvert fall noen vil skjønne hvilket dilemma jeg har vært i når det gjelder avgjørelsen jeg har tatt om utlevering av personen. 

Fra Per Ove Sjøl.
”Ja Steinar, jeg vil renvaske alle i organisasjonen jeg er medlem av for usle beskyldninger, enten det gjelder dopbruk eller annet. Det gjør jeg ved å etterspørre konkretisering, herunder navn, og dokumentasjon. Dokumentasjon i forhold til dopbruk er en positiv test og innrømmelser overfor troverdige instanser/personer. Det håper jeg vi er enige om. Er vi? Påstander, som blir rykter pga manglende konkretisering og dokumentasjon, blir, som du skriver usle beskyldninger. Jeg synes usanne rykter er noe skikkelig styggedom, og tolker deg dit hen at du synes det samme. Så derfor Steinar, for tredje gang, konkretiser, kom med navn og dokumentasjon! Du innleder jo faktisk med (1.avsnitt) at du vil opplyse saken ytterligere, men jeg har i hvert fall ikke blitt noe klokere...

Kommer du med navn og dokumentasjon på "noen", eller (sitat): "de personene fra forbundet, som jeg omhandler", så tror og håper jeg at langt flere enn meg vil være interessert i å fjerne disse personene, for derigjennom vise at det er nulltoleranse for dopbruk i NSF.”
Per Ove Sjøl


Hei Per Ove Sjøl

Har hatt en lang og vanskelig tankegang om hva jeg skal gjøre i forbindelse med den ballen jeg har spilt ut i forbindelse med beskyldninger om dopingrelasjoner innen NSF. Det som har gjort det ekstra vanskelig, er at den personen jeg omhandler, har vært en nær klubbkamerat gjennom mange år og at jeg har sett på han som en venn i styrkeløftsammenheng. Jeg vet at det kommer til å bli en belastning for vedkommende når jeg offentliggjør navnet hans. Men på en annen side, her snakker jeg om en person som har så mye grums i sin egen fortid som styrkeløfter, at jeg først ikke trodde det var mulig for vedkommende å komme med så sterke trusler innad i forbundet om at han vil trekke seg om Roy Holte får løfte på landslaget.

Du kan få navnet, men noe dokumentasjon på at vedkommende har levert en positiv dopingtest kan jeg ikke gi deg, da vedkommende ikke har levert noen positiv dopingtest. Hvis det er som du sier at det er, at styre og stell, og alle landslagsløftere, har den ”policy” at alle som en eller annen gang har hatt befatning med doping, uansett når det måtte være, skal fryses ut, og fjernes fra landslag og sentrale verv i forbundet, så er det noen som må ta sin hatt å gå.

Selv har jeg fått føle hvor jævlig det kan være å bli fryst ut offentlig av noen feige rævslikkere av noen landslagsløftere da jeg i 1991-92 fikk navnet mitt klint ut i VG da Hans Kalleberg gikk ut og sa at løfterne på landslaget ville trekke seg hvis jeg ble tatt ut på landslaget mens jeg sonet en dom. Dette var løftere jeg hadde reist verden rundt med på stevner og vært verdens beste kamerater med, aldri hadde hatt en konflikt med noen av de. Det som var kjipt for min del, var at de enkelt kunne tatt denne avgjørelsen på bakrommet og gitt meg et brev om dette, men i stedet fikk jeg det servert i sportssidene i VG.

Det var ingen ting i regelverket den gang som de kunne bruke til å utestenge meg fra en landslagsplass, da jeg var mer en kvalifisert resultatmessig. Men noen feige ”back stabbere” i løftegruppen med Kalleberg i spissen, gikk ut offentlig for å få meg utestengt fra landslaget. Den gang vet jeg at det var flere løftere som ikke var enig med Kalleberg, men i og med at det var et flertall som mente det samme som han, så lyktes de å få meg utestengt. Så jeg har ingen problemer med å sette meg inn i den situasjonen som Roy Holte nå befinner seg i.

At jeg velger å gå ut nå med dette, har ingen ting med min behandling fra løftere og fra forbundet sin side fra 15 år tilbake i tid, men utelukkende på grunn av uttalelsene til den personen jeg omhandler som i aller høyeste grad har vært med på å fryse ut Roy Holte. Jeg må si jeg ble rimelig overrasket når jeg leste sitatet fra denne personen, i et brev som var forfattet av en i løftergruppen, som gikk inn for å fjerne Holte fra landslagsdeltagelse. Der han sier at han vil trekke seg som landslagssjef hvis Holte får løfte på landslaget.

Jeg synes han skal trekke seg på grunn av sin egen fortid og ikke på grunn av Roy Holte. Hvor dum går det an å bli? Sette et sånt ultimatum med den fortiden han selv har. Det blir så klønete at det ikke finnes ord til å beskrive. Hvordan verdens strengeste antidopingforbund stiller seg til denne informasjonen jeg kommer med, blir spennende å følge med på.
Steinar Fredheim

(Deler av innlegget er redigert etter ønske fra den som ble navngitt.)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #3 : 17. august 2009, 01:27 »
Sitat
Og uansett så hvis Dietmar mener man : ikke passer inn på landslaget så hjlelper det ikke å ha greidd alle kriterier i verden;)
Er det noe galt i det? Han er landslagtrener og bør bestemme slikt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #4 : 17. august 2009, 02:44 »
Er det noe galt i det? Han er landslagtrener og bør bestemme slikt.

Selvfølgelig er det fucked up i denne individuelle idretten. Er man sterk nok og har konsekvente gode resultater er det alt som teller og at man består dopingtestene.  Alt annet utenom det er svada.
Non Plus Ultra

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #5 : 17. august 2009, 16:38 »
Er det noe galt i det? Han er landslagtrener og bør bestemme slikt.

Ja, hvis det går på annet enn reultater så....og det har det gjort mange ganger, ikke bare i min sak.

Og det er jo ekstra beklagelig at det sitter aktive landslagsutøvere som skal liksom "bestemme" over Dietmar når Dietmar er Deres sjef på landslaget;) hmm...

hvor inhabil kan styret i NSF bli?


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Bonzo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #6 : 17. august 2009, 17:03 »
Leste Fredheim sitt innlegg ved 22.30 tiden i går kveld der han navnga personen i NSF sitt styre som hadde vært bruker av doping da denne var aktiv styrkeløfter.Da jeg leste navnet som for øvrig ikke var noen bombe,tenkte ja det tar vel ikke lang tid før dette blir fjernet !!! Som sagt så gjort  ! da jeg gikk på nettet i dag tidlig var det borte allerede !!!!!!!!! Selv om mange fikk med seg navnet blir nok dette forbigått i stillhet
I alle gutteklubber GREI/UGREI etter som det passer tar man vare på seg og sine. :-)

Utlogget Sokoban

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #7 : 17. august 2009, 19:58 »
Synes det er bra og sterkt av Fredheim å navngi NN som tidligere doping bruker! Respekt!
Honnør til deg.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #8 : 17. august 2009, 20:25 »
 rofl  Om det er sant at personen Fredheim og Sokoban skriver har dopet seg så er jo dette veldig morsomt. Da blir kaoset og rotet som NSF og løfterne har skapti denne saken komplett synes jeg!
Gud bedre meg så dumt! Grin
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bonzo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #9 : 17. august 2009, 20:43 »
Ja nå har navnet blitt nevnt enda en gang,skal bli artig og se om det blir slettet nå også.De kan vel ikke holde på med det hele tiden heller.Og kommentarene fra Landslagsløfterne og vennene deres uteblir !!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #10 : 17. august 2009, 20:46 »
Leste Fredheim sitt innlegg ved 22.30 tiden i går kveld der han navnga personen i NSF sitt styre som hadde vært bruker av doping da denne var aktiv styrkeløfter.Da jeg leste navnet som for øvrig ikke var noen bombe,tenkte ja det tar vel ikke lang tid før dette blir fjernet !!! Som sagt så gjort  ! da jeg gikk på nettet i dag tidlig var det borte allerede !!!!!!!!! Selv om mange fikk med seg navnet blir nok dette forbigått i stillhet
I alle gutteklubber GREI/UGREI etter som det passer tar man vare på seg og sine. :-)
Ingen spesiell sak med at navnet blir fjernet. Inntil det foreligger dopingdom, så har vi ikke praksis på å henge ut personer.

Vi prøver så godt vi kan å redusere slikt fokus på person. I dette tilfellet så snakker vi om at vi egentlig har samme bevisbyrde mot både Roy og denne andre løfteren... nemlig NULL!!

men det at Roy var stor i kjeften her på forumet har kostet ham landslagsplassen.

Utlogget jaycutler

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #11 : 17. august 2009, 21:07 »
Det er ingen dopdommer mot Roy Holte heller...men navnet hans står da nevnt titt og ofte mot dopanklager..
Men synes personlig at det er bra at NN får igjen..
|||||--WPC Norge--|||||

Sterk, blid og fordomsfri

Utlogget Per Ove

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 96

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #12 : 17. august 2009, 21:18 »
Steinar Fredheim er real og navngir endelig personen han beskylder for dopingbruk. Men, han har ingen dokumentasjon, og da blir det jo bare en påstand. En ussel sådan. Realt? Neppe.

Per Ove Sjøl

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #13 : 17. august 2009, 21:30 »
Steinar Fredheim er real og navngir endelig personen han beskylder for dopingbruk. Men, han har ingen dokumentasjon, og da blir det jo bare en påstand. En ussel sådan. Realt? Neppe.

Per Ove Sjøl

hahaha!
Non Plus Ultra

Utlogget Bonzo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: kriterier for uttak til landslaget i styrkeløft
« #14 : 17. august 2009, 21:45 »
Ser ut til at det blir en del overstrykninger i denne tråden.Men stikker man trynet for langt frem må man tåle at folk skriver om de skjelettene man har i skapet fra gammel eller nyere tid.Politikere må jo tåle det hver dag .Hadde det vært meg som hadde blitt beskyldt for noe og det ikke var sant ,hadde jeg vært raskt ute med å kommentere.Men som et gammelt ordtak sier :Den som tier samtykker.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!