Skrevet av Emne: Brede skuldre?  (Lest 1273 ganger)

Utlogget Kameralinsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Brede skuldre?
« : 13. juli 2009, 17:33 »
Hei. Har trent nå i 5 måneder, og har hatt god fremgang på det meste av øvelser.

Som nybegynner hadde jeg sånn litt brede skuldre, men føler at jeg ikke har hatt så god fremgang på dem. Har kjørt militærpress som hovedøvelse, men liker ikke den øvelsen. Så nå har jeg prøvd et par ganger med smalt grep i skråbenk, og har følt en mye bedre utmattelse. Økningen fra første til andre gang lå på 57,5kg 9 rep til 60kg 8 rep.

Syns dere jeg bør kutte ut militærpress mot skråbenk med smalt grep som hovedøvelse? Tar det for seg mesteparten av skuldrene?

Som hjelpeøvelse kjører jeg arnold press. Og sidehev og foroverbøyd sidehev som isolasjonsøvelser. Høres det ut til å funke bra? Eller bør jeg legge til/kutte ut noen øvelser?

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Brede skuldre?
« #1 : 13. juli 2009, 19:57 »
Militærpress/pushpress/hantel skulderpress, sidehev med 45> grader vinkling slik at du kan håndtere mer vekt, og en øvelse for bakside skuldre burde holde. Fokuser på framgang i styrke, spesielt pressøvelsen, samtidig du øker i vekt, så kommer ting til å skje. Det er ikke noe vits i å gjøre det noe særlig mer komplisert. Skulderbredde og hvordan skulderen fremtoner seg er også veldig genetisk bestemt.

Smalbenk flytter fokus på triceps, ikke skulderene. Jo smalere grep du har i militærpress osv. jo mer fokus på triceps, så hold litt bredt.

Utlogget Kameralinsen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

Sv: Brede skuldre?
« #2 : 14. juli 2009, 00:18 »
Militærpress/pushpress/hantel skulderpress, sidehev med 45> grader vinkling slik at du kan håndtere mer vekt, og en øvelse for bakside skuldre burde holde. Fokuser på framgang i styrke, spesielt pressøvelsen, samtidig du øker i vekt, så kommer ting til å skje. Det er ikke noe vits i å gjøre det noe særlig mer komplisert. Skulderbredde og hvordan skulderen fremtoner seg er også veldig genetisk bestemt.

Smalbenk flytter fokus på triceps, ikke skulderene. Jo smalere grep du har i militærpress osv. jo mer fokus på triceps, så hold litt bredt.
OK, men nå var det ikke smalbenk det var smalskråbenk Smiley Takk for svar Smiley

kingkris3

  • Gjest
Sv: Brede skuldre?
« #3 : 14. juli 2009, 19:10 »
Skal du trene skuldre bør du ikke trene i 45 graders skråbenk. Still benken 80-90 grader får og flytte mest mulig belastning på skuldrene. Litt breiere en skulderbredt grep skulle være ganske bra. Etter min mening så holder det med 1-2 øvelser for skuldre. Husk at skuldrene får en del juling når du trener bryst også. Nå vet ikke jeg hvordan programmet ditt ser ut men du bør vel satse på og trene forsiden av skuldra med bryst/triceps og baksiden sammen med ryggen. Bruk MP eller skulderpress som baseøvelse. Hvis du ikke føler at skuldra får nok med en øvelse kan du legge til sidehev ellerno.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!