Skrevet av Emne: hva vekt bruker en i armhevingen når kroppsvekt er for eks..?  (Lest 1924 ganger)

Utlogget Thomaz91

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Hvorfor bruke samme vekt. Variasjon er gull.
blir sikkert variasjon uansett Wink

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

om jeg skulle på ferie, kan jeg ikke trene benk, då bruker jeg heller armhevinga i brettgrep som benkpress og legger vekter på ryggen som gjer at ei får den vekta ei bruka å trene me i benkpress Smiley
Da holder det ikke å vite hvor mye du "veier" i push-up såfremt du ikke greier å legge vektene nøyaktig oppå linjen mellom skulderleddene. Du må regne ut momentet om tåspissen for vektene og så utifra dette momentet kan du finne vekten på skulderleddet. Ellers bør føttene løftes opp på noe slik at du er vannrett midt i øvelsen, så vil du løftebanen din variere om den du har i benk og i snitt være riktig.

Eller du kan gjøre det fornuftige som TFKong1 sier: bare hiv på noen kilo som du føler for og se på det som variasjon.

Utlogget Thomaz91

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Da holder det ikke å vite hvor mye du "veier" i push-up såfremt du ikke greier å legge vektene nøyaktig oppå linjen mellom skulderleddene. Du må regne ut momentet om tåspissen for vektene og så utifra dette momentet kan du finne vekten på skulderleddet. Ellers bør føttene løftes opp på noe slik at du er vannrett midt i øvelsen, så vil du løftebanen din variere om den du har i benk og i snitt være riktig.

Eller du kan gjøre det fornuftige som TFKong1 sier: bare hiv på noen kilo som du føler for og se på det som variasjon.

kk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!