Skrevet av Emne: Bil stereo - hjelp  (Lest 3606 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Bil stereo - hjelp
« : 18. juli 2009, 14:14 »
Hei. Jeg har en bass kasse stående hjemme og vil vite hvor kraftig forsterker jeg trenger for å kunne bruke den. Det er en sony explode subkasse: http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motors/Car-stereos/Subwoofers/11-17/auction-226710547.htm akkurat som denne.

Og evnt. hvilke høytaler hadde passet.

Forsterkeren skal helst være billig.
Setter pris på alle svar.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Bil stereo - hjelp
« #1 : 18. juli 2009, 14:25 »
4ohms forsterker på ca. 250-350WRMS burde duge. Men hadde jeg vært deg hadde jeg slått til å kjøpt en bedre bass. Trenger ikke koste skjorta. Fusion, Dynabel og Soundstream er merker det er verdt å ta en titt på. Sammenlignet med Sony Xplode er de merkene er som MyRevolution Proteinpulver vs. Tine meierier melkeproteiner hvis du skjønner.

Se etter pakkepriser på f.eks. lydfabrikken. Evt. megabillig.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #2 : 18. juli 2009, 15:25 »
4ohms forsterker på ca. 250-350WRMS burde duge. Men hadde jeg vært deg hadde jeg slått til å kjøpt en bedre bass. Trenger ikke koste skjorta. Fusion, Dynabel og Soundstream er merker det er verdt å ta en titt på. Sammenlignet med Sony Xplode er de merkene er som MyRevolution Proteinpulver vs. Tine meierier melkeproteiner hvis du skjønner.

Se etter pakkepriser på f.eks. lydfabrikken. Evt. megabillig.

OK. Men det er det at den jeg har hjemme har jeg fått gratis og jeg tror jeg  må nøye meg med den tror, selv om det ikke blir veldig bra lyd. Er liksom 18åring og ikke akkurat mye penger å rute med. Skal prøve å få kjøpt meg en sånn forsterker du snakker om her og noen høytalere.

Hva heter de høytalerne som er skikkelig kraftige som man kan ha bak i bilen (hattehyle, hvis det er noe som heter sånt Tongue)? Kunne tenkt meg å ha to slike + de originale foran på dørene og de små diskant.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Bil stereo - hjelp
« #3 : 18. juli 2009, 15:34 »
OK. Men det er det at den jeg har hjemme har jeg fått gratis og jeg tror jeg  må nøye meg med den tror, selv om det ikke blir veldig bra lyd. Er liksom 18åring og ikke akkurat mye penger å rute med. Skal prøve å få kjøpt meg en sånn forsterker du snakker om her og noen høytalere.

Hva heter de høytalerne som er skikkelig kraftige som man kan ha bak i bilen (hattehyle, hvis det er noe som heter sånt Tongue)? Kunne tenkt meg å ha to slike + de originale foran på dørene og de små diskant.

De som er bak i hattehyllen er som regel 6x9 høyttalere.
Ville vel egentlig anbefalt å kjøpe bedre frontsett i stedet for å bruke penger på begge deler. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #4 : 18. juli 2009, 15:49 »
De som er bak i hattehyllen er som regel 6x9 høyttalere.
Ville vel egentlig anbefalt å kjøpe bedre frontsett i stedet for å bruke penger på begge deler. Smiley

Jepp, 6x9, det var jeg tenkte på Smiley
Hvordan da? Jeg mente å beholde de som er foran fra før, bare kjøpe 2 6x9 og en forsterker. Basskasse har jeg også Wink
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget 1983

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 628
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 628

  • No Pain No Gain
Sv: Bil stereo - hjelp
« #5 : 18. juli 2009, 16:02 »
Kjøp heller et skikkelig frontsett som du kjører via en forsterker istedefor den som sitter i spilleren... Er det ikke foran du sitter? Cheesy da er det vel bedre å kjøpe skikkelige høyttalere foran da?

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #6 : 18. juli 2009, 16:09 »
Kjøp heller et skikkelig frontsett som du kjører via en forsterker istedefor den som sitter i spilleren... Er det ikke foran du sitter? Cheesy da er det vel bedre å kjøpe skikkelige høyttalere foran da?

Kanskje det. Men det er stress å åpne lokket som er på dørene til høytalere. Bak i bilen er det mye lettere, for det kan jeg bare bytte dem uten å røre noe. Har ikke peiling på biler og jeg er ikke akkurat noen handyman, så vil gjøre det enklest mulig hehe Cheesy
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #7 : 18. juli 2009, 16:41 »
bump...

Greit hvis noen gidder å sende link til en forsterker med rimelig pris. 4ohms forsterker på ca. 250-350WRMS, dette skal fungere bra for en 1000watt basskasse ifølge Pripps Smiley
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Bil stereo - hjelp
« #8 : 18. juli 2009, 21:02 »
Om du sier noe om budsjett blir det _kanskje_ enklere å hjelpe deg.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Sv: Bil stereo - hjelp
« #9 : 18. juli 2009, 21:33 »
Jepp, 6x9, det var jeg tenkte på Smiley
Hvordan da? Jeg mente å beholde de som er foran fra før, bare kjøpe 2 6x9 og en forsterker. Basskasse har jeg også Wink

Sannsynligheten er STOR for at frontsettet dit suger, og da ville jeg heller lagt de kronene i et nytt frontsett. Det ideelle er nytt frontsett, forsterker og to 6x9, og det trenger ikke koste skjorta uansett. Prøv www.brl.se, de har mye fint, som ikke er vanvittig dyrt Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #10 : 19. juli 2009, 05:56 »
Sannsynligheten er STOR for at frontsettet dit suger, og da ville jeg heller lagt de kronene i et nytt frontsett. Det ideelle er nytt frontsett, forsterker og to 6x9, og det trenger ikke koste skjorta uansett. Prøv www.brl.se, de har mye fint, som ikke er vanvittig dyrt Smiley

Takk for linken. Skal vurdere å investere i det du sier. Må inne en pakkepris som er rimelig Smiley
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #11 : 19. juli 2009, 05:57 »
Om du sier noe om budsjett blir det _kanskje_ enklere å hjelpe deg.. Tongue


Hehe, ja det var. Sier rundt 2500 - 3000 maks, mer enn det blir overdrivelse for min del (er ikke noen råner) Tongue.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Bil stereo - hjelp
« #12 : 19. juli 2009, 11:09 »
Det ideelle er vell strengt tatt en god hovedenhet, en god forsterker og et godt frontsett. Men for de som ikke bryr seg så mye om lydkvalitet blir det som regel 6x9, bass og bassforsterker.

Skal du bruke 2500-3000 maks så les dette nøye: den subben din duger ikke. Kjøp deg heller en pakke med bass, forsterker og ledninger. Lydfabrikken.no som jeg personlig benytter meg av, har sidene nede nå, så jeg linker heller til denne:

http://installbay.no/product_info.php?cPath=26_46&products_id=955

Veldig bra bass og forsterker til den prisen. Å bruke 2500-3000 alene på en forsterker, når du har en slik sub som du er i besittelse av, er egentlig bare mindre smart.

Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #13 : 19. juli 2009, 14:36 »
Det ideelle er vell strengt tatt en god hovedenhet, en god forsterker og et godt frontsett. Men for de som ikke bryr seg så mye om lydkvalitet blir det som regel 6x9, bass og bassforsterker.

Skal du bruke 2500-3000 maks så les dette nøye: den subben din duger ikke. Kjøp deg heller en pakke med bass, forsterker og ledninger. Lydfabrikken.no som jeg personlig benytter meg av, har sidene nede nå, så jeg linker heller til denne:

http://installbay.no/product_info.php?cPath=26_46&products_id=955

Veldig bra bass og forsterker til den prisen. Å bruke 2500-3000 alene på en forsterker, når du har en slik sub som du er i besittelse av, er egentlig bare mindre smart.



Takk for tipset Smiley
Når jeg sa 2500-3000 kr så mente jeg på hele pakka, altså en forsterker med et par høtalere.
Men kanskje det du sier er også smart. Skal søke litt rundt på nettet. Har funnet en del sider nå. Finn.no er også en god side, men jeg tør ikke å kjøpe brukte varer nå, man bir som regel skuffet.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Bil stereo - hjelp
« #14 : 19. juli 2009, 15:56 »
Bare å sende PM om du lurer på noe. Evt. sjekk ut. bilstereoforumet.no.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!