Skrevet av Emne: Bil stereo - hjelp  (Lest 3613 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #15 : 19. juli 2009, 16:12 »
Ok. Ga deg en honnør forresten Wink
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #16 : 24. juli 2009, 18:30 »
starter opp tråden igjen jeg..

Nå har jeg fått meg en forsterker. 3600w, faktisk, dette skal være bra eller? Det er av merket Clif Designs : http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/280433.html

Siden jeg får denne veldig billig, så har jeg nå råd til å skifte alle høytalerne. Men hva slags høytaler trenger jeg nå? Jeg vil ha to i front og to baki, diskantene bruker jeg de gamle hvis det går bra. Det er litt stress med bytting.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Bil stereo - hjelp
« #17 : 24. juli 2009, 18:49 »
har brukt en del timer på å sette sammen anlegg i bilen nå, resultatet ble ganske bra lyd med bra bass. moro med høy lyd Wink så måtte jeg mekke alt sammen sykt custom hehe.

EDIT: og så skulle jeg liksom legge ved bilder av hele dritten, men nå er plutselig den funksjonen fjernet så da må dere vente Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #18 : 24. juli 2009, 18:56 »
har brukt en del timer på å sette sammen anlegg i bilen nå, resultatet ble ganske bra lyd med bra bass. moro med høy lyd Wink så måtte jeg mekke alt sammen sykt custom hehe.

EDIT: og så skulle jeg liksom legge ved bilder av hele dritten, men nå er plutselig den funksjonen fjernet så da må dere vente Smiley

Nice Grin

Du har bildene lagret på pc?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Bil stereo - hjelp
« #19 : 24. juli 2009, 19:00 »
Nice Grin

Du har bildene lagret på pc?

sjekk loggboken min, der fikk jeg lagt de ut Smiley var vist kun denne posten som ikke aksepterte bilder.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Bil stereo - hjelp
« #20 : 24. juli 2009, 19:08 »
Jeg skjønte ikke helt spesifikasjonene. 25 WRMS på 4Ohm. Dvs. omtrendt det samme man får fra en spiller. Videre står det 3600 WRMS på 2Ohm. Om jeg ikke har misforstått helt burde dette egentlig gi en effekt på 1800WRMS på 4Ohm, noe som burde tilsi at den fort kan sprenge basselementet ditt. Ingen erfaring med denne, men hadde aldri gått for noe slikt. Forsterkere, eller bilstereo generelt har lett for å bli ødelagt. Da er det kjekt og ha en seriøs norsk forhandler og forholde seg til.

Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #21 : 24. juli 2009, 19:25 »
Forsterkeren får jeg kanskje gratis, fordi det er en god venn av meg som ga den og penga hans kan vente lenge, derfor hadde det vært greit å kunne bruke den. Men sprenger den om jeg er forsiktig med volumen og setter forsterkeren på lavt på den "LOW PASS" greier?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Bil stereo - hjelp
« #22 : 24. juli 2009, 19:38 »
Jeg skjønte ikke helt spesifikasjonene. 25 WRMS på 4Ohm. Dvs. omtrendt det samme man får fra en spiller. Videre står det 3600 WRMS på 2Ohm. Om jeg ikke har misforstått helt burde dette egentlig gi en effekt på 1800WRMS på 4Ohm, noe som burde tilsi at den fort kan sprenge basselementet ditt. Ingen erfaring med denne, men hadde aldri gått for noe slikt. Forsterkere, eller bilstereo generelt har lett for å bli ødelagt. Da er det kjekt og ha en seriøs norsk forhandler og forholde seg til.



Hehe.. det var merkelige spesifikasjoner.. googlet det og fant faktisk de samme specsa flere steder.. strange.. du får koble i 2ohm da, og skru ned gain så du ikke river i stykker subben din ved første bass slag.

Hvis du vil ha ett bra frontsett til en billig penge kan jeg anbefalle focal 165a1. disse spiller veldig bra til prisen. du må da byte ut diskantene men det er det absolutt hvert.. bak setter du inn de du har forran nå, du kommer ikke til å høre dem uansett.. det er jo forran du sitter og du bruker vel ikke kronene dine så de baki skal ha best mulig lyd.. de kommer nok bare til å høre bass uansett:)

Men etthvert skikkelig frontsett trenger litt ekstra forsterkerkraft.. det cd spilleren din gir er ikke nok. legg inn noen kroner i en ok 4kanaler, så har du kraft til forran og bak. så har du monoblokka til subben.. blir det bra vettu

Edit: Low Pass er så man kun skal slippe gjennom de lave tonene og ikke mellomtone og diskant.. det er GAIN du må passe på.. skru den helt ned, og juster oppover til du får nok DUNK Grin
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #23 : 24. juli 2009, 20:03 »
Hehe.. det var merkelige spesifikasjoner.. googlet det og fant faktisk de samme specsa flere steder.. strange.. du får koble i 2ohm da, og skru ned gain så du ikke river i stykker subben din ved første bass slag.

Hvis du vil ha ett bra frontsett til en billig penge kan jeg anbefalle focal 165a1. disse spiller veldig bra til prisen. du må da byte ut diskantene men det er det absolutt hvert.. bak setter du inn de du har forran nå, du kommer ikke til å høre dem uansett.. det er jo forran du sitter og du bruker vel ikke kronene dine så de baki skal ha best mulig lyd.. de kommer nok bare til å høre bass uansett:)

Men etthvert skikkelig frontsett trenger litt ekstra forsterkerkraft.. det cd spilleren din gir er ikke nok. legg inn noen kroner i en ok 4kanaler, så har du kraft til forran og bak. så har du monoblokka til subben.. blir det bra vettu

Edit: Low Pass er så man kun skal slippe gjennom de lave tonene og ikke mellomtone og diskant.. det er GAIN du må passe på.. skru den helt ned, og juster oppover til du får nok DUNK Grin

Takk for et lang og utfyllende svar:)

Skal prøve å koble den snart og jeg skal skru ned GAIN. De jeg har foran nå fungerer ikke så bra. Den på høyre side er ødelagt. Bakpå står det 2x25w på høytalerne og de er enkle å bytte ut.

Jeg har bestemt meg for å bytte hele greie nå jeg. Skal kjøpe en pakke med focal jeg med seks høytalere, 2 front, 2 bak og 2 diskant, tror du det vil bli bra lyd da? Og en bedre spiller seff. Da kan jeg koble høytalerne på spilleren og bare bassen på forsterker?

Dette blir litt dyrt så må vente litt til jeg får lønn..

Men jeg har noen raske spm: 1. Hva er jord og hvordan fester jeg kabelen på "jord".
2. Jeg må ha strøm fra batteriet til forsterker, hvordan fester jeg kabelen til battereit (+- osv..)
3. Kablene fra bassen går i forsterker men hvor ( out/input?)

Er helt noob i dette, så spørsmålene er kanskje litt dumme.. men men Grin

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Bil stereo - hjelp
« #24 : 24. juli 2009, 20:11 »
Det mest optimale er jo forsåvidt å kjøpe en 4-kanaler. Så brokobler du 2 kanaler for sub og bruker de to andre for et frontsett. Da slipper du å kjøpe så mye ledninger.

1. Jord fester du fra forsterker til karroseri.
2. Dette varierer, ta deg en titt på batteriet så forstår du.
3. + til +, minus til minus. Er det utgang for 2 elementer kobler du fra + til + på utgang nr 1, og - til - på utgang nr 2.

Btw: ville brukt penga på kun frontsett. Focal er bra, men du får mere for penga med Hertz. Desutten har focal litt for skarp diskant etter min mening.

Edit: husk sikring max 1m. fra batteri på strømledningen, og at RCA ledningene skal ligge på andre siden av strømledningen nå da Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #25 : 24. juli 2009, 20:20 »
Det mest optimale er jo forsåvidt å kjøpe en 4-kanaler. Så brokobler du 2 kanaler for sub og bruker de to andre for et frontsett. Da slipper du å kjøpe så mye ledninger.

1. Jord fester du fra forsterker til karroseri.
2. Dette varierer, ta deg en titt på batteriet så forstår du.
3. + til +, minus til minus. Er det utgang for 2 elementer kobler du fra + til + på utgang nr 1, og - til - på utgang nr 2.

Btw: ville brukt penga på kun frontsett. Focal er bra, men du får mere for penga med Hertz. Desutten har focal litt for skarp diskant etter min mening.

Edit: husk sikring max 1m. fra batteri på strømledningen, og at RCA ledningene skal ligge på andre siden av strømledningen nå da Smiley

Da sier vi at jeg investerer i et frontsett fra focal og en 4 kanals cd-spiller (?), så tar jeg resten etterhvert som jeg fått litt peiling. Skal prøve meg frem jeg når jeg har fått kablene. Et kabelsett for stereo fra Europris er vel greit det?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Bil stereo - hjelp
« #26 : 24. juli 2009, 20:29 »
Går sikkert greit å kjøre frontsettet fra CD-spilleren i første omgang ja. Men en god CD-spiller har veldig mye å si for god lydkvalitet. Kjenner ikke til Europrisledningene, men du bør iallefall ha 22mm strømledninger. Thorsov og Biltema har også billige kabelsett som sikkert duger. Kan med fordel bytte ut jordingen fra karroseri til batteri også.

Lykke til da Smiley

Om du blir bitt av bastillen: sjekk ut bilstereoforumet.no Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Bil stereo - hjelp
« #27 : 24. juli 2009, 20:51 »
Da sier vi det.

Takk.
Bilforumet.no har jeg allerede vært på, men der er det litt rotete, vannsklig å finne seg frem hehe Tongue
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!