Skrevet av Emne: Øke dritefrekvensen?  (Lest 5956 ganger)

Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Øke dritefrekvensen?
« #45 : 04. september 2009, 13:44 »
Ikke dyrt Smiley Du faar ganske store bokser, og saa varer den jo lenge siden man etterfyller med vann hele dagen. Trenger kun teblader i koppen en eller to ganger pr. dag. Oensker deg hjertelig velkommen i klubben for hardcore te-drikkere >Cheesy

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Øke dritefrekvensen?
« #46 : 04. september 2009, 14:14 »
Jeg drikker mye varmt vann for tiden, men grønn te blir jeg faktisk ganske uvel og kvalm av. Det skal ikke mer enn en kopp til så kjenner jeg det.

Kinamann, såvidt jeg vet så er grønn te i følge kinesisk medisin "cooling". Slik jeg forstår det så er det da mindre ideelt på vinteren/kaldt klima. Dvs at hvis man føler seg kald på vinteren, så er ikke nødvendigvis en varm kopp grønn te det beste. Har du noe erfaring med det?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Øke dritefrekvensen?
« #47 : 04. september 2009, 14:18 »
Se på beduinene - de drikker varmt når det er varmt, og motsatt. En varm kropp som får tilført varme må kjøle seg ned, og visa verca. Derfor er det faktisk bedre å ta en varm dusj i varmen i stedet for en kald, omgivelsene vil føles kalde etter en varm dusj nær sagt uavhengig av hvor varmt det er ute.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Øke dritefrekvensen?
« #48 : 04. september 2009, 18:44 »
Jeg drikker mye varmt vann for tiden, men grønn te blir jeg faktisk ganske uvel og kvalm av. Det skal ikke mer enn en kopp til så kjenner jeg det.

Kinamann, såvidt jeg vet så er grønn te i følge kinesisk medisin "cooling". Slik jeg forstår det så er det da mindre ideelt på vinteren/kaldt klima. Dvs at hvis man føler seg kald på vinteren, så er ikke nødvendigvis en varm kopp grønn te det beste. Har du noe erfaring med det?


Som sagt saa slipper jeg kun en liten klype med teblader i koppen og fyller paa med minst en halvliter vann. Teen kan godt vaere litt sterk om morgenen (etter en stor frokost), for aa bli mer og mer utvannet utover dagen. Tidligere var jeg vant til sterk kaffe paa morgenen sammen med tobakk og uten frokost, saa mangen min har ingen problemer med dette biggrin Ellers saa skal det sies at kineserne ikke anbefaler sterk te som toerstedrikk, det blir noe annet om man drar paa tehus for aa nyte kvalitetste.

Du har nok kanskje rett i dette med at te klassifiseres som "kaldt" ifoelge tradisjonell kinesisk tankegang. Men jeg, og de fleste kinesere, drikker likevel te som toerstedrikk hele aaret uten aa merke noen forskjell. Men dette med "kaldt" og "varmt" er mer komplekst og gaar paa flere ting enn kun temperatur. Du kan godt vaere for "varm" om vinteren. Faar man f.eks mer kviser eller uren og roed hud i perioder tyder det paa at kroppen er for varm, da er det visse matvarer man med fordel kan holde seg unna, som f.eks. mango og appelsin. Dette til tross for at kroppen kan foeles kald. Dette er mye mer komplisert enn at jeg kan forklare det tilfredsstillende. Har vaert et par ganger hos kinesiske leger, og de stiller full diagnose etter aa ha kjent paa pulsen og sett paa tunga Shocked. En god lege kan paa bakgrunn av dette finne ut om kroppen er i ubalanse og hva som boer gjoere for aa gjenopprette likevekten. For mange hoeres det kanskje rart ut, men jeg har absolutt erfart at det fungerer. Det er ogsaa en grunn til at kinesisk medisin er likestilt med vestlig skolemedisin her, det til tross for at Kina faktisk ogsaa er i verdenseliten innen skolemedisin.

Balanse er noekkelordet over alle noekkelord. Blir du kvalm av groenn te saa er kanskje ikke dette tingen for deg, da ville jeg enten brygget veldig svakt eller bare drukket vann. I forhold til klima saa har jeg mest erfaring med varme, siden det ofte ligger paa rundt 35 grader tre mnd i strekk her (og med en fuktighet som gir effektive temperaturer paa over 40. Beste raadet er som nevnt varm drikke i varmen. Men jeg drikker naa ogsaa varmt om vinteren. En mage som holder kroppstemperatur vil fungere bedre med temperert drikke enn om man poeser paa med iskaldt vann naar man staar opp for aa varme seg. Jeg vil si at det er et mye bedre raad aa bevege seg litt for aa faa varmen i kroppen... Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!