Skrevet av Emne: Trene med smerte i skulderen?  (Lest 2498 ganger)

Utlogget eddie76

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Trene med smerte i skulderen?
« : 15. august 2009, 15:45 »
Jeg har nå hatt smerte i venstre skulder en stund...har prøvd å ignorere det, men den går liksom aldri bort. Jeg føler ikke noe smerte når jeg ikke trener med vekter, men når jeg beveger armen litt raskt eller løfter i en viss posisjon så så kommer det en stikkende smerte i skulderen og den svikter. Jeg tror jeg fikk det når jeg begynte med min aller første skulderpress øvelse da jeg ikke hadde teknikken helt inne. Jeg klarer nå å fullføre alle settene men teknikken svikter litt på siste reps. Jeg løfter også mye på jobben så skulderen får egentlig lite hvile. Har begynt med rotasjons øvelser for skulderen og føler at dette hjelper litt. Så hva bør jeg egentlig gjøre? Ta en ukes pause? eller fortsette å trene men heller gå litt ned i kg på vektene? Jeg kjører forresten rotasjons øvelser med skulderen i 10 minutter før jeg begynner å løfte, og har ikke vondt i skulderen etter trening....men jeg føler at skulderen er litt øm eller støl ellers. Men som sagt så klarer jeg alltid å fullføre alle reps med rett teknikk. Så hva bør jeg egentlig gjøre?

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Trene med smerte i skulderen?
« #1 : 16. august 2009, 16:29 »
Vanskelig å si hva du konkret bør gjøre over nettet, men egenmassasje av infraspinatus, øvelsen du kan se her: http://sandvikstraining.com/stramme-brystmuskler-fiks-sekunder/, samt øvelser for økt stabilitet i skulderbladene (wallslides, scap pushups, face pulls, YTWL`s osv) er å anbefale. Smiley

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Trene med smerte i skulderen?
« #2 : 17. august 2009, 00:34 »
Har lagt opp styrkeløft pga skulder blir aldri bra igjen,det knepper i skuldern.
Regner med det er forkalkninger siden det ikke er fysisk vondt lengre.
Trente med smerter før og ventet til det gikk over.

Men det gjorde ikke det denne gangen,eneste øvelsen jeg ikke kan trene er benkpress.
Skal ta Mr for å sjekke hva det er.Men kan det være noe annet enn forkalkninger ved
Ulyder i skuldern ved rotasjonsbevegelser?Vannansamling? what
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Trene med smerte i skulderen?
« #3 : 17. august 2009, 15:15 »
Har lagt opp styrkeløft pga skulder blir aldri bra igjen,det knepper i skuldern.
Regner med det er forkalkninger siden det ikke er fysisk vondt lengre.
Trente med smerter før og ventet til det gikk over.

Men det gjorde ikke det denne gangen,eneste øvelsen jeg ikke kan trene er benkpress.
Skal ta Mr for å sjekke hva det er.Men kan det være noe annet enn forkalkninger ved
Ulyder i skuldern ved rotasjonsbevegelser?Vannansamling? what

Ja, det kan det være. Smiley "Ulyder" kan blant annet komme av triggerpunkter i rotatormuskulatur som fører til at bevegelsen i skulderleddet ikke er slik den bør være. Dette kan gjerne igjen være en årsak av dårlig stabilitet i skulderbladene (altså, at det er ubalanser i muskulaturen som beveger skulderbladet). Kan selvsagt være mange andre årsaker, men dette er et ganske typisk problem. Smiley Send meg gjerne en mail om du ønsker ytterligere veiledning.

Utlogget eddie76

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Trene med smerte i skulderen?
« #4 : 17. august 2009, 17:02 »
Har nå vært hos legen, og hun trykket overalt men jeg hadde ikke vondt der hun sa det pleier å være vondt for skulderskader. Det er liksom mer inni skulderen der det ikke gjør vondt når man trykker. Føler også at jeg begyner å bli litt bedre. Og for sikkerhets skyld så anbefalte hun meg en treningsafri uke samtidig som jeg går på en ukes voltaren kur. Jeg har ihvertfall lært at jeg ikke skal kjøre skulderpress uten å varme opp. Skal også finpusse teknikken både i skulderpress og benkpress. Så nå bruker jeg treningsdagene mine til å gjøre små øvelser med skulderen og ro 2000 meter med en romaskin.  Så da håper jeg at slulderen blir bra igjen til etter helgen så jeg kan begyne å trene for fullt igjen...Knekkelyder hadde jeg også men dette er så og si borte etter at jeg begynte med rotasjons øvelser for skuldrene. Litt er det igjen men jeg merker at det blir mindre og mindre av dem.

Utlogget Frank T Tank

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 235
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 235

  • Failure is not an option..Drammen Strongman
Sv: Trene med smerte i skulderen?
« #5 : 17. august 2009, 18:01 »
Strongman øvelser kan jeg trene som bare det.
Det vil si Apollon,dekk,yoke,stein,Mark,Bøy.
Men når jeg prøver den statiske dynamiske øvelsen benkpress knatrer det i skuldern.
Vet du hvor man raskest får en Mr-undersøkelse for konstatering av tilfellet?
 
Ja, det kan det være. Smiley "Ulyder" kan blant annet komme av triggerpunkter i rotatormuskulatur som fører til at bevegelsen i skulderleddet ikke er slik den bør være. Dette kan gjerne igjen være en årsak av dårlig stabilitet i skulderbladene (altså, at det er ubalanser i muskulaturen som beveger skulderbladet). Kan selvsagt være mange andre årsaker, men dette er et ganske typisk problem. Smiley Send meg gjerne en mail om du ønsker ytterligere veiledning.
140kgx3m farmers
410 kgx3m Yoke
180 kgx1 Stein H=110 cm
450 kgx4 Dekk
121 kg Stokk
116 kg Apollons

Strongman Training http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88396.msg1419589#msg1419589

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Trene med smerte i skulderen?
« #6 : 18. august 2009, 10:50 »
Strongman øvelser kan jeg trene som bare det.
Det vil si Apollon,dekk,yoke,stein,Mark,Bøy.
Men når jeg prøver den statiske dynamiske øvelsen benkpress knatrer det i skuldern.
Vet du hvor man raskest får en Mr-undersøkelse for konstatering av tilfellet?
 

Langt ifra alltid at MR hjelper på å finne årsaken, men det er generelt lang ventetid. Hvor i landet bor du? Capio i Oslo har vel ca. 3 mnd ventetid. Irriterende..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!