Skrevet av Emne: Fartsovervåkning og sabotasje?  (Lest 5020 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #1 : 25. juli 2009, 14:32 »
siste dråpen for hva?

hold fartsgrensene, er det så vanskelig?

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #2 : 25. juli 2009, 14:51 »
Isteden for å klage på at staten setter fartsmålerne "der det er mest penger", så brude man lært seg å holde de fartsgrensene. Det høres ut som at folk klager at politiet prøver å minske grisekjøringen.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #3 : 25. juli 2009, 14:56 »
Pha, hadde staten gidda å brukt litt penger på mer fornuftige ting som BEDRE VEIER så hadde det ikkje dette med høy fart vært noe problem. Ulykker hadde sunket betraktelig mer enn med en haug dumme fotobokser som blitzer deg av vegen om du kjører for fort.

MEN det tjener jo ikkje staten noe på. så det skjer aldri..
Westside disciple

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #4 : 25. juli 2009, 14:59 »
Pha, hadde staten gidda å brukt litt penger på mer fornuftige ting som BEDRE VEIER så hadde det ikkje dette med høy fart vært noe problem. Ulykker hadde sunket betraktelig mer enn med en haug dumme fotobokser som blitzer deg av vegen om du kjører for fort.

MEN det tjener jo ikkje staten noe på. så det skjer aldri..

Dårlig veier betyr ikke at man kan kjøre over fartsgrensen. Det er en helt annen diskusjon.

 Jeg høres ganske teit ut nå.. men innrømmer at jeg også grisekjører når jeg har dårlig tid, men jeg klager ikke på at staten prøver å gjøre noe for å få kontroll på meg eller andre billister som ikke følger loven.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #5 : 25. juli 2009, 15:07 »
Pha, hadde staten gidda å brukt litt penger på mer fornuftige ting som BEDRE VEIER så hadde det ikkje dette med høy fart vært noe problem. Ulykker hadde sunket betraktelig mer enn med en haug dumme fotobokser som blitzer deg av vegen om du kjører for fort.

MEN det tjener jo ikkje staten noe på. så det skjer aldri..

Så siden folk ikke klarer å holde fartsgrensene skal staten gi opp og heller legge til rette for det?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #6 : 25. juli 2009, 15:11 »
Så siden folk ikke klarer å holde fartsgrensene skal staten gi opp og heller legge til rette for det?

demokrati vettu Wink

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #7 : 25. juli 2009, 15:11 »
Dårlig veier betyr ikke at man kan kjøre over fartsgrensen. Det er en helt annen diskusjon.

Nei, men så var det heller ikkje det eg mente. formulerte meg kansje litt dumt?
Bedre veier hadde hjelpt mye mot ulykker. Det er jo det som er formålet med det hele!
Å ikkje bare det, det er også mange ulykker som forårsaken av dyr i vegen. Bedre sikring mot dette ville også hjelpt mye.
Then again: Dette tjener jo ikkje staten noe på...

Det skulle dessuten vært obligatorisk bane kjøring med bil, slik som det er med motorsykkel.
Først da lærer man å kjenne kjøretøyet. Lærer ikkje det av å snike rundt i byen med en kjørelærer som forteller deg å slippe gassen 200 meter før rundkjøringa å trille bort.

Så siden folk ikke klarer å holde fartsgrensene skal staten gi opp og heller legge til rette for det?
Nei, men hadde det vært mulig å kjøre lovlig og trygt i 140km/t til jobb hadde du ikkje kjørt i 200.
Westside disciple

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #8 : 25. juli 2009, 15:13 »
siste dråpen for hva?

hold fartsgrensene, er det så vanskelig?

Jeg tenkte på den siste dråpen som får folk til å reagere så sterkt. Jeg er ganske sikker på at disse boksene ikke får leve lenge.

Jeg mener dette bare er en ny melkeku til staten. Å måle gjennomsnittet har ingenting med trafikksikkerhet å gjøre. Bosene er satt opp der det er stor trafikk så de kan tjene mest penger. Folk vil nå ha mere fokus på telleren i dashbordet enn på veien.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #9 : 25. juli 2009, 15:16 »
Nei, men så var det heller ikkje det eg mente. formulerte meg kansje litt dumt?
Bedre veier hadde hjelpt mye mot ulykker. Det er jo det som er formålet med det hele!
Å ikkje bare det, det er også mange ulykker som forårsaken av dyr i vegen. Bedre sikring mot dette ville også hjelpt mye.
Then again: Dette tjener jo ikkje staten noe på...

Det skulle dessuten vært obligatorisk bane kjøring med bil, slik som det er med motorsykkel.
Først da lærer man å kjenne kjøretøyet. Lærer ikkje det av å snike rundt i byen med en kjørelærer som forteller deg å slippe gassen 200 meter før rundkjøringa å trille bort.
 Nei, men hadde det vært mulig å kjøre lovlig og trygt i 140km/t til jobb hadde du ikkje kjørt i 200.

tror du trekker den pengekonklusjonen litt raskt. Ulykker koster staten veldig mye.. vi kan ikke vite hvordan balansen hadde sett ut om man hadde laget bedre veier. Mindre ulykker betyr mindre utgifter, mens mindre fartsbøter (med den antagelsen at folk ikke ville kjørt for fort uansett, men det er en annen diskusjon) ville ført til mindre inntekter.
Ulykker er dyrt, det skal rydde opp og folk skal ha legebehandling, noe som er veldig dyrt!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #10 : 25. juli 2009, 15:17 »
Nei, men hadde det vært mulig å kjøre lovlig og trygt i 140km/t til jobb hadde du ikkje kjørt i 200.

Hæ? Fordi? Hva tilsier at folk ikke bare står opp enda litt seinere og kjører enda litt fortere?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #11 : 25. juli 2009, 15:34 »
Vil tro gjennomsnittsmålingene har en sikkerhetsmargin som lar deg kjøre oppimot 5km/t over fartsgrensa, noe som på de fleste bilmerker burde tilsi at du kan kjøre ca. 8-14km/t over det speedometermåleren viser. Derimot vil det bli risikabelt å ta forbikjøringer.

Tror ikke dette er noe annet enn nok en billig og enkel løsning for en stat uten ryggrad.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #12 : 25. juli 2009, 15:34 »
Et lite eksempel. tyskland.

På landelige veger der nede ble det drept 3012 mennesker i år 07.
På autobanen ble det drept 602 mennesker i år 07. Enda der er trafikken betraktelig tettere, mangedobling av antall bilister, og man kan kjøre til krampa tar gassfoten
Westside disciple

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #13 : 25. juli 2009, 15:41 »
Et lite eksempel. tyskland.

På landelige veger der nede ble det drept 3012 mennesker i år 07.
På autobanen ble det drept 602 mennesker i år 07. Enda der er trafikken betraktelig tettere, mangedobling av antall bilister, og man kan kjøre til krampa tar gassfoten

Er det like mange autobaner som landelige veger?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget kickstuff

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

  • p-p-pooowpow!
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #14 : 25. juli 2009, 15:46 »
Jeg mener dette bare er en ny melkeku til staten. Å måle gjennomsnittet har ingenting med trafikksikkerhet å gjøre. Bosene er satt opp der det er stor trafikk så de kan tjene mest penger. Folk vil nå ha mere fokus på telleren i dashbordet enn på veien.

Å måle gjennomsnittet har mye med trafikksikkerhet å gjøre. Det betyr at bilistene må holde fartsgrensen over en lengre strekning, i motsetning til tradisjonelle fotobokser, hvor de som er kjent i området bare kan bremse ned rett før fotoboksen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!