Skrevet av Emne: Fartsovervåkning og sabotasje?  (Lest 4297 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #30 : 26. juli 2009, 23:36 »
Et godt eksempel på at det ikke er fjellene, fjordene og befolkningstettheten som er problemet, er strektningen mellom Oppdal-Trondheim. En (for det meste) råtten 2-filsvei med elendig standard, masse trafikk og masse ulykker.

Ulykkene kommer av for lave fartsgrenser og håndholdt mobiltelefonbruk m.m.
Hvis man har en fartsgrense på f.eks. 100 istedet for 60 må de fleste begynne å følge med på veien og slutte med å jabbe i håndholdt mobiltelefon, klø seg i rass`n, følge med alt annet utenfor kjøreretningen osv.

Har man i tillegg en eukontroll på førerkortet til bilførere hver 2. år vil man også få luket ut en del verdensmestere og dermed vil veien være tryggere.

Ulykker vil alltid skje uansett fartsgrense, det er ikke å komme fra.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #31 : 27. juli 2009, 01:36 »
Ulykkene kommer av for lave fartsgrenser og håndholdt mobiltelefonbruk m.m.
Hvis man har en fartsgrense på f.eks. 100 istedet for 60 må de fleste begynne å følge med på veien og slutte med å jabbe i håndholdt mobiltelefon, klø seg i rass`n, følge med alt annet utenfor kjøreretningen osv.

Har man i tillegg en eukontroll på førerkortet til bilførere hver 2. år vil man også få luket ut en del verdensmestere og dermed vil veien være tryggere.

Ulykker vil alltid skje uansett fartsgrense, det er ikke å komme fra.

1. Avsnitt. Helt enig. Kjenner meg godt igjen igrunn. Blir ofte til at man finner på mye annet når man ligger å duver bak en campingbil i 60 i 80 sona. Jeg syns strengt tatt ikke man bør forvente mindre enn en 3, eller 4-felts vei med midtdeler på en av Norges mest trafikerte veier. Det har Norge definitivt råd til.

2. Hva mener du egentlig med EU-kontroll av førerkort?

3. Definitivt. Men møteulykker er vell noe av de verste ulykkene mtp dødlighet. Sverige bygger mange hundre KM. med midtrabatt i året. Norge bygger nesten ingenting.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #32 : 27. juli 2009, 01:51 »
1. Avsnitt. Helt enig. Kjenner meg godt igjen igrunn. Blir ofte til at man finner på mye annet når man ligger å duver bak en campingbil i 60 i 80 sona. Jeg syns strengt tatt ikke man bør forvente mindre enn en 3, eller 4-felts vei med midtdeler på en av Norges mest trafikerte veier. Det har Norge definitivt råd til.

2. Hva mener du egentlig med EU-kontroll av førerkort?

3. Definitivt. Men møteulykker er vell noe av de verste ulykkene mtp dødlighet. Sverige bygger mange hundre KM. med midtrabatt i året. Norge bygger nesten ingenting.

Punkt 2:
Rett og slett ny førerprøve. I Norge har de fleste ikke blinklys (gjelder spesielt alle Audieiere), ikke korrekt feltvalg og tar en latmannssving hvis du skjønner hva jeg mener. Mange har hodet i ræva for å si det slik.
Nekter å slippe frem og ta hensyn for øvrige trafikk (dette gjelder spesielt alle Audieiere).

Punkt 3:
Ja, men da bør det også være 2 felt i samme retning. Da er jeg helt enig.  Smiley
Hvis folk hadde vært mere ydmyk og tatt bedre hensyn til øvrig trafikk hadde vi hatt mye bedre flyt og dermed mindre drivstofforbruk, forurensning og bedre humør.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #33 : 27. juli 2009, 02:00 »
Punkt 2:
Rett og slett ny førerprøve. I Norge har de fleste ikke blinklys (gjelder alle Audieiere) og ligger i feil felt i tillegg og tar en latmannssving hvis du skjønner hva jeg mener. Mange har hodet i ræva for å si det slik.


Enig i det med blinklys. Folk er så jævelig frekke. Også det å bruke riktig felt i rundkjøring. Har bare sett noe få som bruker det innerste feltet når man skal ut på tredje utkjørsel... Blinke, nei det gidder ingen for det er så vannsklig. Har forståelse for gamle folk og sånt, men voksne menn klarer det til og med ikke.

Gjelder alle biler, ikke slakt bare Audieierne *hinthint*
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #34 : 27. juli 2009, 10:23 »
Gjelder vel stort sett BMW'ere og Mercedis'ere og SPESIELT Porsche're og inkludert Audi'ere her i byen. De med stor flott bil tror de har den fulle rett til å kjøre akkurat som det passer dem, også lærer de dette til barna sine som skal øvelseskjøre. Det værste av alt er jo at trafikkskolelærerne lærer elevene sine akkurat det samme. Er jo ikke rart i at det skjer ulykker.


Et særdeles godt argument for å få vekk fotoboksene er at man får muligheten til å følge ekstra godt med på veien, og ikke telleren i dashbordet.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #35 : 27. juli 2009, 10:57 »
Gjelder vel stort sett BMW'ere og Mercedis'ere og SPESIELT Porsche're og inkludert Audi'ere her i byen. De med stor flott bil tror de har den fulle rett til å kjøre akkurat som det passer dem, også lærer de dette til barna sine som skal øvelseskjøre. Det værste av alt er jo at trafikkskolelærerne lærer elevene sine akkurat det samme. Er jo ikke rart i at det skjer ulykker.

Tja, har mer inntrykk at SUV'erne kjører ofte som en kombinasjon av smårusa og sint. Slitsom gjeng.

I mine øyne er noe av den mest trafikkfarlige oppførselen de gjøkene som ligger i ruger i rævva på alle og kjører forbi og forbi når det rett og slett er bare mye trafikk på veien. De vinner ingenting og det eneste de oppnår er å skape en haug med farlige situasjoner (ja, en forbikjøring er en mer farlig situasjon enn når bilene er på hhv. riktig side av veien). Typisk er påsketrafikken opp Hallingdal, selv om trafikken flyter greit i 80+, med biler i uendelig rekke forover og bakover, så er det noen som på død og liv skal forbi og forbi og forbi og forbi og forbi og forbi. Bah. Gi den gjengen en valium.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 791
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 791

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #36 : 27. juli 2009, 12:18 »
saken er at ulykkestallene går ned med 40 % før, under og etter strekninger som er kontrollert med automatisk trafikkontroll.

Der det er bokser dør det færre. Vegvesenet står for utvelgelse og plassering av disse boksene ut ifra målinger av fart over lang tid og tall på ulykker.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #37 : 27. juli 2009, 16:16 »
Enig i det med blinklys. Folk er så jævelig frekke. Også det å bruke riktig felt i rundkjøring. Har bare sett noe få som bruker det innerste feltet når man skal ut på tredje utkjørsel... Blinke, nei det gidder ingen for det er så vannsklig. Har forståelse for gamle folk og sånt, men voksne menn klarer det til og med ikke.

Gjelder alle biler, ikke slakt bare Audieierne *hinthint*

Jeg mener alle bilmerker ja, men Audieiere er værst.
Først speilbruk, blinklys, feltplassering og til slutt manøver. Det var det jeg mente, bare mye mere klønete.  Smiley

saken er at ulykkestallene går ned med 40 % før, under og etter strekninger som er kontrollert med automatisk trafikkontroll.

Der det er bokser dør det færre. Vegvesenet står for utvelgelse og plassering av disse boksene ut ifra målinger av fart over lang tid og tall på ulykker.

Antall personskader kansje ja, men antall ulykker uten personskader går vel ikke ned..?
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 791
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 791

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #38 : 27. juli 2009, 17:40 »
Det er stort sett ulykker med personskader som det er best oversikt over, da disse er pliktige å melde inn og det er automatikk i denne ulykkesregistreringen via AMK og politi og ambulanse.

ulykker uten personskade er heller ikke fokus for trefikksikringsaksjonene og arbeidet til politi og vegvesen.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #39 : 27. juli 2009, 17:44 »
Punkt 2:
Rett og slett ny førerprøve. I Norge har de fleste ikke blinklys (gjelder spesielt alle Audieiere), ikke korrekt feltvalg og tar en latmannssving hvis du skjønner hva jeg mener. Mange har hodet i ræva for å si det slik.
Nekter å slippe frem og ta hensyn for øvrige trafikk (dette gjelder spesielt alle Audieiere).

Punkt 3:
Ja, men da bør det også være 2 felt i samme retning. Da er jeg helt enig.  Smiley
Hvis folk hadde vært mere ydmyk og tatt bedre hensyn til øvrig trafikk hadde vi hatt mye bedre flyt og dermed mindre drivstofforbruk, forurensning og bedre humør.

Kan fortelle at jeg en gang var på et jobbintervju. Det gikk bra og vi kom godt overens helt til mannen spurte meg hva slags bil jeg kjørte? Da svaret var Audi-kom det kontant fra mannen "å ja du kjører Rasshølbil"

Jeg fikk ikke jobben.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #40 : 29. juli 2009, 13:57 »
Punkt 2:
Rett og slett ny førerprøve. I Norge har de fleste ikke blinklys (gjelder spesielt alle Audieiere), ikke korrekt feltvalg og tar en latmannssving hvis du skjønner hva jeg mener. Mange har hodet i ræva for å si det slik.
Nekter å slippe frem og ta hensyn for øvrige trafikk (dette gjelder spesielt alle Audieiere).


Shit! Kråppsbyggrr & kjører Audi.. Snakk om å bli satt i bås Grin
Nå kan jeg vel like godt kjøpe meg ett oversize gullkjede  Wink
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #41 : 29. juli 2009, 15:03 »
Shit! Kråppsbyggrr & kjører Audi.. Snakk om å bli satt i bås Grin
Nå kan jeg vel like godt kjøpe meg ett oversize gullkjede  Wink

Om du ikke har overkillsize gullkjede og GÆSP klær er du jo ikke kråpsbyggr.
Konebanker og totalonanist

tfildaed

  • Gjest
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #42 : 02. august 2009, 01:32 »
Jeg tror de aller fleste kikker altfor mye på speedometeret når man passerer fotobokser, slik at blikket ikke er der det bør være. Ved gjennomsnittsmåling vil fokuset på dette bli enda verre og om den situasjonen man kunne unngått ved riktig fokus hender da(barn i vegen, elg etc) så går det desverre ille fordi folk er livredde for å få ei bot uansett om de er langt under fartsgrensen.

Jeg har aldri sett en fotoboks ved en skole, ved en barnehage eller i tettbebygd strøk hvor det er stor fare for at fotgjengere kan bli påkjørt.
Derimot har jeg sett fotobokser der hvor det er mulig å foreta en sikker forbikjøring slik at Mr Heinz i bobil, eller Lærar Larsen med hatt og ford escort som kjører 65 i 80 sonen kan forbikjøres sikkert.

Jeg tør påstå at mye av kontrollene er pengeinkrevning og at bøtesatsene som skulle virke preventivt ikke har gjort det som ble de påstått at de skulle gjøre.

For 3år siden fikk jeg 4200,- i bot for å kjøre 76 i 60 sonen, nord for Harran i Grong kommune, der er ingen fotgjengere, brei og oversiktlig vei hvor farten ble redusert fra 80 til 60, jeg slipper høyrefoten og ruller inn som vanlig. Boten jeg fikk i 06 var høyere én hva 3 av 7 eks-jugoslaver fikk for grov vold mot en dørvakt i Trondheim, så kan man lure.........

I 08 døde flere i trafikken én i 07, dvs at det trygg trafikk, vegvesnet samt politiet gjør på veiene stort sett er pengeinnkrevning.
Siden de værste strekningene i Norge er blitt utbedret E18 samt flere andre veier, og ikke minst at vi har fått mye sikrere biler vil jeg påstå at statestikken er mye verre nå én for 20 år siden selv om ferre dør.

Få folk til å bruke sikkerhetsseler(feigreima som de sier på Verdal) samt jobbe mot de som kjører i rus, de er mye farligere én de som kjører 10-15 for fort i 70-80-90-100 sonen, samt slutt å mål farten i det bilen passerer skiltet.

saken er at ulykkestallene går ned med 40 % før, under og etter strekninger som er kontrollert med automatisk trafikkontroll.

Der det er bokser dør det færre. Vegvesenet står for utvelgelse og plassering av disse boksene ut ifra målinger av fart over lang tid og tall på ulykker.

Det nærmeste jeg har vært en trafikkulykke den siste tiden var da bil #1 i 5 bilers kø bråbremset foran en fotoboks ved Langstein N. Trøndelag på vei nordover, oppbremsingen kom som lyn fra klar himmel og skyldtes en som ble "skremt" av en ukjent fotoboks.

Siden 1990 har vi fått flere hundre fotobokser, men det eneste som reduserer trafikkdrepte er sikrere biler samt sikrere veier.

"Vil ta mc-førere
Statens vegvesen vurderer også å gå over til å fotografere bilene bakfra, ikke forfra som i dag. Dette systemet krever langt billigere utstyr, og vil også fange opp motorsykler.

På denne måten vil kjøretøyets eier gjøres ansvarlig for fartsovertredelsen - uansett hvem som har kjørt bilen. Slik praksis er i dag, må politiet legge ned betydelige ressurser i etterforskning på saker der eier ikke har vært sjåfør - og nekter å opplyse om hvem som har kjørt."
http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Skrur-opp-300-nye-fotobokser--222715.html

Dette blir fantastisk, en person låner en bil, kanskje flere og kjører svært for, men eier av bilen får skylden, dette har ingen verdens ting med trafikksikkerhet å gjøre. Hva med rettssikkerheten hvis eier av bil ikke vet hvem som kjørte bilen???

Jeg vil også rette en finger mot yrkessjåfører, de som er villige til å krasje for retten sin, kanskje tom. krasje for å komme en plass lenger frem i køen.......

Et skrekkeksempel på ren idiotisk kontroll med fotobokser, finner vi i Østfold fylke på RV 21 mellom RV 118 (tidligere E6) Løkkebergkrysset og RV 104 (Rødsveien i Halden kommune). Dette er en strekning på bare 6 km.

Her står det hele 6 fotobokser plassert pr. 1 km vei. (Fartsgrense 70 km/t). Og fartsgrensen på denne strekningen er fortsatt den samme til tross for at det nå også er ferdigbygd ny sykkel- og gangbane helt fra den gamle Svinsundsbroen til Halden. 
Hva skal vi si om dette da? Er disse 6 fotoboksene til for trafikksikkerhetens skyld, eller til for å røske enda mer penger ut av lommeboken til motoriserte trafikkanter? Sfm.no bare spør. Red.

http://www.sfm.no/Arkiv-2009/Art-Jul-2009/120709.Fotobokser_kun_en_pengemaskin.htm

90% av de som får fartsbot bidrar kun til statskassen, det har ingen verdens ting med trafikksikkerhet å gjøre. De resterende 10% som virkelig grisekjører samt de som kjører i rus er de som er farlige.

Om de ikke bygger 4 feltsvei, så i det minste bygg vei med brei veiskulder og midtdeler, der berger man liv.

Statestikk er et meget bra verktøy om det brukes riktig, om det er ferre ulykker der boksene er så blir de vel flyttet til et annet sted, noe annet som ikke er med i denne tallmatrisen er ay sikrere biler ofte eliminerer personskaden slik at de ulykkene ikke er med i statestikken som ble nevnt.

Hva skal vi bruke?

"Hva slags tall bør vi så bruke – absolutte eller relative? Som så ofte ellers er svaret at: Det kommer an på. Men som en generell regel kan vi si at relative tall er å foretrekke: Å sammenlikne 256 døde i trafikken i Norge med 412 i Sverige gir liten mening, siden Sverige har nesten dobbelt så mange innbyggere. Ved å beregne et relativt tall – antall drepte per 100 000 innbyggere – kan tallene lettere sammenliknes. I stedet for å sammenlikne fire tall – både trafikkdrepte og befolkningen i to land – kan vi nå nøye oss med å sammenlikne to tall som uttrykker antallet trafikkdrepte i forhold til befolkningen. Og jo flere land vi sammenlikner, jo større blir fordelen ved å bruke relative tall. Relative tall både sammenfatter og forenkler de absolutte tallene, og de er som oftest langt lettere å sammenlikne enn absolutte tall.

Men nå er det slik at det ofte ikke er bare én måte å beregne relative tall på: I eksemplet ovenfor kunne vi – ut fra en antakelse om at det er bilen som dreper – for eksempel ha beregnet antall døde i trafikken per 100 000 biler/kjøretøy. Eller vi kunne satt antall døde i forhold til antall kjørte kilometer per år."

- Gjør som Sverige
Det svenske Vägverket (tilsvarer Statens vegvesen) har nylig rapportert om en meget positiv nedgang i antall tragedier på veiene, med 59 færre drepte i 2008 enn i 2007.

I 2007 ble 471 personer drept i trafikken i Sverige, og i 2008 ble 412 personer drept.

I fjor ble hele 256 mennesker drept på norske veier, og i 2007 ble 230 mennesker drept i trafikken. Norge opplever altså tragisk økning med nesten 10 prosent flere drepte i fjor enn året før.

I Vägverkets rapport kan man også lese at 25 prosent av bilførerne som ble drept var ruspåvirket, og 40 prosent brukte ikke bilbelte.

14 762km pr bil i snitt i Norge 2008 og 2 196 107   personbiler (ssb) 32,4 milliarder km pr år = 127 millioner kjørte km pr dødsfall

14 730km pr bil i snitt i Sverige 2008 og ca 4 500 000 personbilar  66,3 milliarder km pr år. = 161 millioner kjørte km pr dødsfall.

Dvs at 27% flere dør i Norge pr år pr kjørte km, og det er alt for mye!


Sverige har mer synlig politi på veiene, samt bøter som representerer forseelsen, ikke minst er de ikke på utkikk etter han som kjører 10-15 over grensen.

Tilslutt kan jeg nevne at det ligger en Dom i det norske rettsvesnet som omhandler fartsovertredelse ved forbikjøring, retten kom frem til at en kort fartsovertredelse som ville gi beslag var nødvendig for å foreta en sikker forbikjøring. Billisten fikk istedenfor en fartsbot uten beslag.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #43 : 02. august 2009, 01:45 »
Er det ikke bare å holde fartsgrensen?

Hvis man synes de er for lave så er riktig strategi i et demokrati å fronte det politisk. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er fartsgrensene en del av reglene fellesskapet har satt, og det er ikke ønskelig at noen skal kjøre fortere enn det. Uansett om det er farlig eller ikke. I likhet med at det er ønskelig at folk betaler skatt, selv om det er farlig eller ikke. Og siden vi ikke lever i kardemommeby, så prøver samfunnet å håndheve disse sosiale spillereglene, med f.eks politikontroller og fotobokser.

Hvis man føler at bøter og forelegg er ubehagelig ekstrabeskatning så er det bare å holde seg til samfunnets spilleregler. Pussig nok så slipper man disse utgiften da.

tfildaed

  • Gjest
Sv: Fartsovervåkning og sabotasje?
« #44 : 02. august 2009, 02:22 »
Er det ikke bare å holde fartsgrensen?

Hvis man synes de er for lave så er riktig strategi i et demokrati å fronte det politisk. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er fartsgrensene en del av reglene fellesskapet har satt, og det er ikke ønskelig at noen skal kjøre fortere enn det. Uansett om det er farlig eller ikke. I likhet med at det er ønskelig at folk betaler skatt, selv om det er farlig eller ikke. Og siden vi ikke lever i kardemommeby, så prøver samfunnet å håndheve disse sosiale spillereglene, med f.eks politikontroller og fotobokser.

Hvis man føler at bøter og forelegg er ubehagelig ekstrabeskatning så er det bare å holde seg til samfunnets spilleregler. Pussig nok så slipper man disse utgiften da.

Sverige bruker helt andre virkemidler og får helt andre resultater, som jeg skrev i mitt innlegg så brå-bremser mange som ligger under fartsgrensen, sist men ikke minst er fokuset på feil plass og da hjelper det ikke om man ligger under fartsgrensene.

Enten forstår du ingenting på veiene ellers så er du en  "bettrewisser" som har lite sosial inteligens.

Om du kjører i 70 i 80 sonen og kikker stadig vekk på speedometeret når du passerer fotoboksen så ser du kanskje ikke 5åringen eller elgen, du gjør en unnamanøver og havner selv i grillen på en Scania, resten forstår du sikkert............

Gå til:  

Bygg mer muskler og bli sterkere i vanlig benkpress med gulvpress.

Et varmt bad forbrenner fett

Trening03.03.2021397

Se her hvor mye du kan forbrenne ved å ligge å kose deg i badekaret eller jacuzzien.
Se video.

Kakene som bygger muskler

Kosthold26.01.20211427

Kaker er ikke lengre ensbetydende med masse sukker.

5 øvelser med strikk

Trening25.01.2021434

Disse øvelsene kan du gjøre når som helst, hvor som helst.