Skrevet av Emne: Øke kg i knebøy.  (Lest 1616 ganger)

Utlogget maeh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Øke kg i knebøy.
« : 25. juli 2009, 21:21 »
Har kjørt samme program i snart 2 mnd (myoreps) og merker markant fremgang i de fleste øvelser utenom i bøy.
Jeg kjører bøy en gang i uka pluss en dag med alternativ beinøvelse, feks utfall. Jeg er 190 høy og har alltid kjørt atg på bøyen, men nå har det stoppa på 90 kg (3x4x90kg) I de fleste andre øvelser har jeg fortsatt framgang (mark: 145x5 og benk 105x4), men bøyen har stått stille i 3,5 uker nå, ikke moro!
Er det noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Færre kg og flere reps? alternative øvelser?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 794
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 794

Sv: Øke kg i knebøy.
« #1 : 25. juli 2009, 21:26 »
Det er vanskelig å ha fremgang i alle øvelser hele tiden. Ting vil gå fremover i ujevnt trav.

Mitt tips er å ta beinøkta først i den treningsdagen hvor du er mest uthvilt. Feks hvis du har treningsfri hver helg, så ta bøyen på mandag og da først i mandagsøkta.

kutt en rep pr sett oppover til arbeidssettene, og så tar du heller 4 sett med 3 reps på 100 i steden for 3 firersett. da har du brutt barrieren og er påveg opp igjen!

Utlogget maeh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Øke kg i knebøy.
« #2 : 25. juli 2009, 21:35 »
Ok, godt poeng! Jeg har egentlig kjørt ganske hardt på aktiviseringssettene både med tanke på antall reps og noen ganger på sett og har vært på nippet til å bli frustrert på toppsettet enkelte ganger  Angry
Skal ha knebøy på treninga i mårra og prøve ut...Takk skal du ha!

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 258
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 258

Sv: Øke kg i knebøy.
« #3 : 25. juli 2009, 21:42 »
Har det litt motsatt, går lett å øke markløft og knebøy nesten ukentlig, men benken går det verre med.

Veldig viktig med mye mat, hatt enormt mye større framgang siste 2-3mnd i forhold til resten av perioden jeg har trent, har fokusert på å få i meg minst 3,5-4k kalorier hver dag. Kan ligge i matinntaket.

Utlogget maeh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Øke kg i knebøy.
« #4 : 25. juli 2009, 21:58 »
Hmmm...jeg prøver å få i meg 6 måltider per dag, men det er vanskelig iblant  Smiley Så jeg føler at matinntaket er greit, kiloene går riktig vei  :8)
Jeg får i meg 2 hovedmåltider per dag og supplerer med masse frukt/grønnsaker, nøtter, småmåltider og proteinshakes.
Jeg benytter vanlig monohydrat kreatin fra PF og 100% whey fra OptimumNutrition.
Du har kanskje et poeng fordi jeg går veldig fort ned i vekt hvis jeg ikke får i meg nok mat/næring....har konkludert med at jeg jeg har høy forbrenning, kanskje jeg burde ta et tilskudd at karbs?

Utlogget Epacs

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13

Sv: Øke kg i knebøy.
« #5 : 27. juli 2009, 21:37 »
Har samme problemet i knebøy, i benken øker jeg kjempebra synes jeg men får ikke til i knebøy Tongue
Okey dokey, here we go.

Utlogget Gymnast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Øke kg i knebøy.
« #6 : 31. juli 2009, 23:30 »
Har kjørt samme program i snart 2 mnd (myoreps) og merker markant fremgang i de fleste øvelser utenom i bøy.
Jeg kjører bøy en gang i uka pluss en dag med alternativ beinøvelse, feks utfall. Jeg er 190 høy og har alltid kjørt atg på bøyen, men nå har det stoppa på 90 kg (3x4x90kg) I de fleste andre øvelser har jeg fortsatt framgang (mark: 145x5 og benk 105x4), men bøyen har stått stille i 3,5 uker nå, ikke moro!
Er det noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Færre kg og flere reps? alternative øvelser?


når jeg trente vekter selv så var partial training det absolutt mest effektive verktøyet for å øke i styrke. hvis jeg for eksempel trente med 140kg til vanlig i knebøy, så ville jeg legge på opp til 200kg og bare gå halveis ned eller 1/3 av full ROM. man kan også bruke en power-rack og ved hjelp av sikkerhetsstengene på sidene gradvis jobbe seg nedover til full ROM. jeg pleide også å trene ulike faser i markløft på samme måte. anbefales. på et tidspunkt, dajeg trente med 180kg til vanlig i knebøy, ville jeg gå opp til så mye som 300kg og gå bare halveis ned. ufattelig tungt hehe

men det er viktig å ikke trene partials over for lang tid siden man vil miste styrke i andre faser av løftet ganske raskt, og man bør kjøre flere repetisjoner enn normalt grunnet den korte tiden under belastning.. sånne ting.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 010
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 010

Sv: Øke kg i knebøy.
« #7 : 31. juli 2009, 23:44 »
Kongetips fra Egil og Gymnasten, dette funker!

Du er ikke redd for å øke på vektene da? Trøkk på med noen tunge singler, evt doble, men husk sikring...

Å kjøre firere funker for muskelvekst, men nervesystemet trenger tunge løft av og til for å øke.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Bananpannekake

Kosthold23.11.20202213

Perfekt å starte dagen på!
Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

Proteinrike tacolefser

Trening21.11.202030

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.